Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 69

Discussie: Drank en Vuurwerk

  1. #31
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Alcohol is een harddrug en schadelijker dan heroïne of crack.

    (wetenschappelijk onderzoek)

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Fric voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Ik ben niet onder invloed... dat is een totaal verkeerde interpretatie. Maar jij denkt te kortzichtig om daar overheen te kunnen stappen. Jij bent geweldig en de rest kan wat van jou leren. Over moraalridder gesproken hahah!

    Je haalt dingen door elkaar en vergelijkt ze verkeerd. Als je niet wil dan niet..
    Alcohol en harddrugs heb je nog steeds apart staan terwijl dit 1 dezelfde categorie is. Over media invloeden gesproken ;)

    Nou succes met je leven
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  4. #33
    VWC-Lid Leet's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 augustus 2008
    Berichten
    355
    Thanks
    135
    331 waarderingen in 91 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
    Ik ben niet onder invloed... dat is een totaal verkeerde interpretatie. Maar jij denkt te kortzichtig om daar overheen te kunnen stappen. Jij bent geweldig en de rest kan wat van jou leren. Over moraalridder gesproken hahah!

    Je haalt dingen door elkaar en vergelijkt ze verkeerd. Als je niet wil dan niet..
    Alcohol en harddrugs heb je nog steeds apart staan terwijl dit 1 dezelfde categorie is. Over media invloeden gesproken ;)

    Nou succes met je leven
    Bedankt. Nogmaals als je een beetje kan lezen, misschien moet je wat minder jointjes roken 😉 Zie je dat ik geen vergelijkingen maak. Alles waar je van onder invloed kan raken in samenwerking met vuurwerk vind ik gewoon verkeerd echter zie jij dit niet in en komt met allemaal excuses.

    Mijn excuses dat ik niet zoveel over alcohol, drugs etc weet maar vind dat ook totaal niet relevant.

    Even goede vrienden je moet doen wat je zelf wilt en ik ga daar niemand in tegen houden. Ik vind het alleen juist in de tijden dat vuurwerk ontzettend onder vuur ligt niet verstandig om onder invloed van vuurwerk af te steken.
    Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze, Het woord l33t is een verbastering van elite.

  5. #34
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leet Bekijk bericht
    Nogmaals een heel verhaal over het feit dat je het goedkeurd om onder invloed van vuurwerk af te steken.
    Ik vind het meer en meer een triest verhaal worden wat ik ook in de vuurwerk community tegen kom omdat je er dingen bij haalt die totaal niet relevant zijn. Ik zie voorbij komen dat dingen slecht voor je zijn zoals e nummers etc. Dat is het zelfde als veel mensen zeggen er moet geen verbod komen omdat er ook 100en mensen doodgaan in het verkeer dan moeten jullie dit ook maar verbieden.. Ik vind dit zo'n slap excuus.

    Als er iets is wat je niet moet willen is afsteken onder invloed. Dan bedoel ik onder invloed van wat dan ook. Als het fout gaat is het niet de schuld van Alcohol of jointjes of harddrugs of wat dan ook, nee... Het is altijd de schuld van het vuurwerk. Media zegt niet dat er 300 slachtoffers zijn van alcohol gebruik in samenwerking met vuurwerk, nee. Het is altijd er zijn 300 vuurwerk slachtoffers.

    Daarom moet je het helemaal niet willen. Juist in tijden dat het onderwerp vuurwerk zo onder vuur ligt.
    Je moet echt veder denken dan dat je nu doet dan zo makkelijk conclusie's trekken. Levensgenieter komt met een duidelijke uitleg waarom die er voor gekozen hebt en wie ben jij dan om hem triest te vinden. Wiet is toch ook gewoon een medicijn en als je dat kan doseren en weet hoe je ermee om moet gaan is er niks aan de hand. En alcohol is echt niet te vergelijken met wiet. Ik kan hier nog veel meer over vertellen maar daar heb ik niet zo zin in. Maar zoek het eerst wat meer uit voordat je iemand er zo op afrekent.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  7. #35
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Gewoon vol blijven houden hèh ;) Misschien moet jij wel wat openmided worden.

    Ik heb ook niks tegen jou laat dat wel duidelijk zijn.

    Jij bent gelukkig gezond en hebt niks nodig om goed het leven door te kunnen. Dat is geweldig en zou iedereen gegund moeten zijn.
    Maaaar.... wanneer je dus niet 100% kunt functioneren omdat je wat onder de leden hebt kun je dus kiezen om medicijnen te slikken waarvan je niet weet wat je neemt met alle gevolgen van dien. Of zo als mij er voor kiest om het zelf te regelen.

    Uhm hoe vertaal jij dit dan:
    In Californië is wiet op recept verkrijgbaar (Super sterke medicinale binnenwiet overigens). Maar dan valt het gewoon onder medicatie, zelfde als dat je/ik pillen zou slikken. Komt dus op het zelfde neer als mijn geval alleen ben ik mijn eigen apotheker.
    Ben toch wel heel benieuwd hoe je hier naar kijkt.
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  8. #36
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Je moet echt veder denken dan dat je nu doet dan zo makkelijk conclusie's trekken. Levensgenieter komt met een duidelijke uitleg waarom die er voor gekozen hebt en wie ben jij dan om hem triest te vinden. Wiet is toch ook gewoon een medicijn en als je dat kan doseren en weet hoe je ermee om moet gaan is er niks aan de hand. En alcohol is echt niet te vergelijken met wiet. Ik kan hier nog veel meer over vertellen maar daar heb ik niet zo zin in. Maar zoek het eerst wat meer uit voordat je iemand er zo op afrekent.
    Amen
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  9. Deze gebruiker waardeert Levensgenieter voor het bericht:


  10. #37
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
    Gewoon vol blijven houden hèh ;) Misschien moet jij wel wat openmided worden.

    Ik heb ook niks tegen jou laat dat wel duidelijk zijn.

    Jij bent gelukkig gezond en hebt niks nodig om goed het leven door te kunnen. Dat is geweldig en zou iedereen gegund moeten zijn.
    Maaaar.... wanneer je dus niet 100% kunt functioneren omdat je wat onder de leden hebt kun je dus kiezen om medicijnen te slikken waarvan je niet weet wat je neemt met alle gevolgen van dien. Of zo als mij er voor kiest om het zelf te regelen.

    Uhm hoe vertaal jij dit dan:
    In Californië is wiet op recept verkrijgbaar (Super sterke medicinale binnenwiet overigens). Maar dan valt het gewoon onder medicatie, zelfde als dat je/ik pillen zou slikken. Komt dus op het zelfde neer als mijn geval alleen ben ik mijn eigen apotheker.
    Ben toch wel heel benieuwd hoe je hier naar kijkt.
    Hier kan ik nog wel wat aan toevoegen. Ik heb een kennis en die is 66 jaar en had nog nooit wiet gerookt maar die heeft zoveel pijn en niks hielp nou heeft de dokter een tijd terug gezegd dat ze wel is wiet kon proberen. Daar zag ze eerst tegen op maar heeft het toch gedaan. En ja dit was de oplossing ze kon voor het eerst weer de dag fatsoenlijk door komen en zag het leven eindelijk weer zitten. Dus ja op dokters recept.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  12. #38
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    0,0 alcohol totdat ik alles heb afgestoken..
    Daarnaast gebruik ik sowieso verder niets qua pillen, drugs of whatever...

    Wel ff 1 ding hier zo...ik vind persoonlijk dat levensgenieter prima zijn punt heeft gemaakt. Dit is zijn keuze. Dan het andermans keuze niet is is ook begrijpelijk hoor, maar ik vermoed dat hij echt wel weet wat hij aan het doen is hoor. En dat het gebruik zeker met mate zal zijn zodat hij weet dat hij geen fouten maakt. (zit altijd in een klein hoekje, i know)..

    Ik denk dat half nederland hier een groot voorbeeld aan kan nemen die de oudejaarsnacht dronken of met een flinke slok op zijn potjes aan het afsteken is...

  13. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  14. #39
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Zeker er zit wel een verschil tussen helemaal van het padje of gebruik voor medicinale doeleinden.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:


  16. #40
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Het medische gebruik van cannabis (mediwiet) is al meer dan 2000 jaar bekend.
    Afhankelijk van soort en dosis hebben heel veel patiënten er baat bij.

    Deze man heeft bv. last van extreme tics (Tourette) met het roken van joints heeft hij daar minder last van. Andere medicatie werkt niet bij hem:




    Heel veel normale producten worden niet aangezien voor drugs maar zijn dit wel; koffie, thee, tabak.
    Alcohol is algemeen geaccepteerd maar dit komt omdat het overal vrij verkrijgbaar is.
    Het effect op lichaam en geest is als een harddrug, de overheid doet hier echter niets tegen omdat de alcoholindustrie een machtige lobby heeft en de helft van de prijs die je voor een biertje betaalt verdwijnt in de schatkist in de vorm van belasting.

    Heel veel kinderen krijgen sinds een aantal jaren medicatie tegen ADHD.
    Dit middel is Ritalin, dit werkt net zoals speed.

    En wat Levensgenieter schreef is waar: een hoop E-nummers zijn niet zo onschuldig; dat het toegelaten is en een nummer heeft wil niet zeggen dat het gezond is.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Fric voor het bericht:


  18. #41
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Dit is wel een leuk topic en ik ben zeer benieuwd naar iedereens verhalen! Ik zat net even terug te lezen en zag dat ik 3 jaar geleden al in dit topic had gepost, grappig om te zien hoe mensen veranderen

    Ik heb elke oudejaarsdag een verjaardag, maar heb overdags niks gedronken ( ondanks dat ik ook niks had afgestoken ). 's Avonds komen er dan een groep vrienden langs en die gaan al gezellig wat biertjes drinken, die hebben zelf helemaal geen vuurwerk en steken ook niks af. Ik doe zelf dan wat rustig aan omdat ik natuurlijk wel afsteek, dus ik nam een biertje of 2/3 verspreid over de hele avond. Dan natuurlijk een glaasje champagne om 00:00 ( die ik overigens door de zenuwen amper naar binnen krijg, sta namelijk te popelen om naar buiten te rennen haha ). Pas wanneer ik dan door heel m'n vuurwerk heen ben dan ga ik rustig aan mee doen en zitten we tot een uur of 6uur in de morgen nog met z'n alle bij ons. Ik moet zeggen dat ik op deze manier er veel meer van geniet! Zo doe ik eigenlijk het beste van beide; en het ( verantwoordelijk ) vuurwerk afsteken en nog mee doen met m'n maten wat ik namelijk ook graag wil. Wat mij trouwens wel verbaasd is hoe stom dronken de hele straat is als ik om 00:00 buiten sta..


    Even nog op bovenstaande berichten, ik vind het leuk dat iedereen z'n verhaal deelt en vind het daarbij jammer als mensen daar op gaan beoordelen. Vooral wanneer er word aangegeven dat je er zelf geen ervaring mee hebt maar vervolgens wel met het vingertje wijzen. Iedereen weet van zichzelf wat wel en niet kan en ik neem aan dat elke vuurwerkfreak echt niet van die domme acties gaat doen. Daarbij komt ook dat het percentage alcohol in het bloed heel erg ligt aan het lichaamsgewicht per persoon. Stel je bent een schriel mannetje van 70 kilo dan vallen die 3 biertjes een stuk zwaarder dan wanneer je 90 kilo weegt. Dit heeft te maken met de hoeveelheid lichaamsvocht waar de alcohol zich over verdeelt. Dan was het in dit geval blowen maar dat is ook heel anders dan alcohol ( ik wil trouwens niemand aansporen om dingen te doen, het blijft natuurlijk beter om helemaal niks op te hebben bij het afsteken ). Maar sommige dingen kunnen gewoon prima zoals een geringe hoeveelheid alcohol.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  20. #42
    VWC-Lid Leet's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 augustus 2008
    Berichten
    355
    Thanks
    135
    331 waarderingen in 91 posts
    Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de ernst hier niet van inzien. Het gaat om je hobby wat mij beftreft zou er een zero tolerance moeten zijn op dit forum. Laten wij, juist wij de liefhebbers het goede voorbeeld geven aan de rest.

    Nogmaals wat een ander de rest van de 364 dagen doet zal mij een zorg zijn en als dat medicinaal nodig is zal ik het juist aanmoedigen maar niet in combinatie met vuurwerk. Misschien waren sommige reacties van mij iets aan de harde kant maar dat komt juist omdat ik me over dit onderwerp zo boos kan maken.
    Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze, Het woord l33t is een verbastering van elite.

  21. Deze gebruiker waardeert Leet voor het bericht:


  22. #43
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Met oud en nieuw: 1 flesje bier op de hele avond. En om 0:00 een klein beetje champagne. Rond 1:00 ben ik klaar met vuurwerk en drink ik wat meer biertjes.

  23. #44
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Tot dat al mijn vuurwerk op is 0,0% alcohol. Als het op is neem ik zeker wel wat biertjes.

  24. #45
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    Paar biertjes en een glas champagne meer niet voor 00.00 en als alles opgeschoten is gaan de kratjes uit de schuur ;)
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •