Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 69 van 69

Discussie: Drank en Vuurwerk

  1. #61
    VWC-Lid PyroFreakDJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 november 2006
    Berichten
    99
    Thanks
    46
    35 waarderingen in 17 posts
    Ik denk dat als iemand epilepsie heeft het heel verstandig is dat hij onder invloed is van medicijnen hiervoor, tijdens het afsteken van vuurwerk.

    En zo zijn er vast ook andere drugs wat best samen kan gaan met vuurwerk. Of voor bepaalde personen misschien juist wel verstandig is. Dit hangt natuurlijk allemaal af van het individu. Er valt best over in discussie te gaan of het onder invloed zijn van bepaalde middelen en vuurwerk wel of niet samen kan gaan.

    Maar over sommige dingen valt niet te discussiëren. Drugs zoals alcohol valt gewoon niet goed te praten. En dan bedoel ik natuurlijk niet één of twee glaasjes champagne.
    Niet eens omdat het een harddrug is en 'dus slecht'(Iets wat sowieso een naïve manier van denken is, volgens mij). Want Paddos bijvoorbeeld, en verschillende benzo's vallen namelijk onder softdrugs en kunnen natuurlijk gewoon absoluut niet samen met vuurwerk.

    En ja het hangt zelfs met dit soort dingen van de persoon af. De één kan er beter mee om gaan dan de ander. Maar of je nu iemand dood rijd na 7 biertjes, of 10, dat maakt niet zoveel uit.

    Je moet ook niet gaan vergelijken met wat erger is. 0.01% kans dat het fout gaat onder invloed, of 1%, het maakt niet uit. Als het fout gaat en je daar mogelijk andere mee in gevaar brengt, wat met vuurwerk het geval is, dan moet je elk risico gewoon proberen uit te sluiten.

    En dit risico zal verschillen per persoon. En bij sommige misschien ook 0% zijn als je kijkt naar risico dat veroorzaakt word door het gebruik van ''...''. Of juist verminderd risico.

    Maar bepaalde dingen kan je gewoon niet goed praten. Punt.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen PyroFreakDJ voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 januari 2015
    Locatie
    Duitsland
    Berichten
    293
    Thanks
    490
    449 waarderingen in 153 posts
    ik rook al 36 jaar me jointjes en drink af en toe een glaasje op oudejaars avond,mezelf en omstanders NOOIT verwond door op een hersenloze Manier met me vuurwerk omgaan en afsteken!Fijne feest dagen en een gezond en gezellige jaarwisseling iedereen!

  4. Deze gebruiker waardeert White thunder1 voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid Killerbee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2009
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    182
    Thanks
    28
    95 waarderingen in 44 posts
    Blijf wel altijd voorzichtig met drank en vuurwerk, maar drink er wel een paar vooraf en dan rond 23 stop ik even en na het vuurwerk komen de kratjes op straat en gaat het lekker los.
    Stoken tot je er bij neervalt!

  6. Deze gebruiker waardeert Killerbee voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Drank en vuurwerk, bad combo. Gewoon niet doen. Eerst stook ik er zelf lustig op los, om vervolgens als ikzelf klaar ben, onder het genot van een drankje (nou ok, een paar drankjes dan ) na te genieten van alles wat nog de lucht in gaat om mij heen of is gegaan. En vooral daarna ook om maar weer moed in te drinken om weer een heel jaar te moeten wachten op die avond...

  8. #65
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht

    Nou.. bij deze:
    Ik doel op de farmaceutische industrie. Dit is een criminele miljarden industrie die voor iedereen een boel ellende bezorgd.
    Niks aan toe te voegen

    Overal moet je tegenwoordig medicijnen voor slikken. Bij het minste of geringste heb je een afwijking of word van je gevraagd meerdere medicatie tot je te nemen.
    Je kan altijd nog zelf bepalen om een behandeling te starten of niet. Het zijn overigens vaak de ouders zelf die menen dat er iets mis is met hun kind waar dan vanzelf wel een label aan gehangen kan worden. Medicatie is veelvuldig getest en is bewezen te werken. Nogmaals, als je denkt "hier kan ik makkelijk mee leven" start dan geen behandeling!

    Als je echt interesse hebt investeer je 10 minuten van je tijd aan dit filmpje:

    Misschien word er dan iets meer duidelijk voor je.
    Ja die heb ik een tijd terug inderdaad gezien.

    Als je denkt dat medicatie niet kan ker verwekkend is, dan vraag ik je toch echt om wakker te worden. Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf nagaan of/hoe en wat hij/zij nodig heeft voor een beter leven. Ik ken iemand uit mijn nabije omgeving wie een nieuwe lever heeft gekregen na een auto immuunziekte.
    Weet je toevallig hoe die ziekte heet?

    Deze persoon slikt een bakje vol medicijnen per dag (tegen afstoot, pretnison alles)
    Wel is een feit dat deze medicijnen zwaar ******verwekkend zijn. Dit heeft de arts zelf verteld. Maar het geneesmiddel is in dit geval beter dan de kwaal zelf. Omdat deze persoon anders niet lang zal leven. Feit is dat de nieren, de maag - ingewanden worden aangetast door die medicijnen. Het is niet voor niks dat je al gauw aan de maagbeschermers moet..
    Maar jij kunt hier heel anders over denken.
    Hier wil ik toch even op inhaken. Ik weet niet welke medicijnen hij/zij gebruikt naast prednison (glucocorticoïd, een immuunsysteem-remmer). Dit medicijn is niet ******verwekkend, er is alleen een mogelijkheid op maagzweren. Daarom worden maagbeschermers voorgeschreven om de veroorzaakte maag ulcers te voorkomen. Om je in te verdiepen: http://www.farmacotherapeutischkompa.../prednison.asp

  9. #66
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrowork Bekijk bericht
    Niks aan toe te voegen



    Je kan altijd nog zelf bepalen om een behandeling te starten of niet. Het zijn overigens vaak de ouders zelf die menen dat er iets mis is met hun kind waar dan vanzelf wel een label aan gehangen kan worden. Medicatie is veelvuldig getest en is bewezen te werken. Nogmaals, als je denkt "hier kan ik makkelijk mee leven" start dan geen behandeling!



    Ja die heb ik een tijd terug inderdaad gezien.



    Weet je toevallig hoe die ziekte heet?



    Hier wil ik toch even op inhaken. Ik weet niet welke medicijnen hij/zij gebruikt naast prednison (glucocorticoïd, een immuunsysteem-remmer). Dit medicijn is niet ******verwekkend, er is alleen een mogelijkheid op maagzweren. Daarom worden maagbeschermers voorgeschreven om de veroorzaakte maag ulcers te voorkomen. Om je in te verdiepen: http://www.farmacotherapeutischkompa.../prednison.asp
    Wat is je punt ?
    Ik weet waar ik het over heb. 'Die persoon' betreft mijn moeder om openheid van zaken te geven. Ik haal vaak de medicijnen op en zie ze dagelijks naar binnenglijden als snoepjes. Maar nogmaals, keus is er niet in dit geval. Het gaat om hepatitis b auto immuunziekte. De lever verloor langzaam (best snel) alle functies 1 voor 1.
    Daarnaast heb ik er bij gezeten met de gesprekken die zijn gevoerd met artsen en chirurgen en wat betreft de medicatie is dat er letterlijk zo bijgezegd dat ze ****** verwekkend zijn. Geloof dat nou maar.. ik verkondig hier geen onzin.. en anders geloof je het niet. Daar lig ik niet wakker van.
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  10. #67
    VWC-Lid fireworkfreak24's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2011
    Berichten
    414
    Thanks
    114
    693 waarderingen in 168 posts
    1 a 2 radlers drink ik op een avond, de rest gewoon fris. na het afsteken drink ik ook niks meer ivm autorijden.

  11. #68
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
    Wat is je punt ?
    Ik weet waar ik het over heb. 'Die persoon' betreft mijn moeder om openheid van zaken te geven. Ik haal vaak de medicijnen op en zie ze dagelijks naar binnenglijden als snoepjes. Maar nogmaals, keus is er niet in dit geval. Het gaat om hepatitis b auto immuunziekte. De lever verloor langzaam (best snel) alle functies 1 voor 1.
    Daarnaast heb ik er bij gezeten met de gesprekken die zijn gevoerd met artsen en chirurgen en wat betreft de medicatie is dat er letterlijk zo bijgezegd dat ze ****** verwekkend zijn. Geloof dat nou maar.. ik verkondig hier geen onzin.. en anders geloof je het niet. Daar lig ik niet wakker van.
    Mijn doel was niet om je te beledigen of aan te vallen. Als je je zo gevoeld hebt mijn excuses. Ik zou hier graag verder met je over discussiëren. Ik zal je een pm sturen anders wordt dit topic nogal gehijacked.

  12. Deze gebruiker waardeert Pyrowork voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid Rdam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2014
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    795
    Thanks
    44
    456 waarderingen in 132 posts
    Drank en vuurwerk gaat niet samen!

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •