Banner China Red
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    674
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts

    30 december 2011 met kaboom regio amersfoort

    30 december.

    De dag begon toen ik wakker werd in mijn heilig bedje het was kwart voor 10.
    ik zette me mobiel aan en zag een sms van stefan om half 9 dat hij wakker was en klaar was om te gaan na ze krantewijkje, terug gesmst , gegeten enz.
    toen ging de telefoon met goed nieuws dat ik aangenomen was voor mijn krantenwijkje dus ging ik met een lekker gevoel naar stefan toe , na zijn enorme collectie te hebben bewonderd reden we naar de 1e winkel.

    de dag hiervoor was ik al naar de blom en vuurwerk orthen geweest , speciaal voor de 2e genoemd een speciale vermelding aangezien ik super ben geholpen en 6 gratis potten had gewonnen.

    maarja vandaag ging ik met kaboom langs wat winkeltjes in amersfoort.

    als eerst reden we naar de primera (brundel) waar stefan (kaboom) natuurlijk weer 30 minuutjes in het boekje moest kijken zonder iets te kopen.... , ik zelf ging weg met een pakje vulcanix en een pakje chazers!

    we fietsten door naar ap de woningontruimer we stonden daar voor de deur en wouden via de schuifdeuren naar binnen lopen , op een vage manier ging dat ding niet open.
    toen zagen we op het openingstijdenblaadje dat hij pas om 13:00 op zou gaan .
    helaas moesten we hier nog wel terug heen ( het was nu 12:20) omdat daar alleen de babypijltjes 1 euro waren , jaa we zijn hollanders.

    Gelukkig zat in de zelfde straat van nimwegen , we liepen daar naar binnen waar een niet al te snugger blond meisje ons ging helpen.
    1.50 + 1.50 bleek al lastig hoofdrekenen te zijn maarja ik kreeg wel met fluitpotje ( 25 shots) en me crackling cracker.
    stefan daarin tegen ging op de veiligere toer en nam een vuurwerkgrip die tevens daar veel goedkoper was dan op andere plekken.
    het enige aparte wat me daar opviel was dat het volstond met mensen ( mannen) met bontkraagjes die enorm breed liepen , ondanks dat was er wel een gezellige sfeer.

    nadat we daar waren gingen we door naar primera (brandsen).
    een winkel op een hoekje waar het duidelijk niet druk was.
    we kwamen binnen en er stonden 3 mensen te wachten , oftewel de hele winkel was vol.
    nadat deze mensen hun bestelling kregen en stefan zich zat te vertoefen aan erotich getint boekjes waren wij aan de beurt.
    stefan bestelde niks en ik nam een crackling pearl ( dat een enorm lelijk nieuw logo heeft) en fantasy kanonslaagjes mee.

    de hubo die daar heel dicht bij zat mochten we natuurlijk niet overslaan.
    ondanks dat de blom ( en winkel bij ons in het dorp) ook schuurmans verkoopt wouden we ook hier wat kopen.
    Het liep hier duidelijk beter want de jumping jacks en alle 2 de soorten rotjes waren oud verkocht.
    jammer want hier waren ze 1 euro en anders zijn ze tog al snel 2,25 hier in de buurt.
    uiteindelijk kocht ik 1 pakje romeinse kaarsen , heel netjes die ene euro betaald en stefan nam een pakje luchthuilers en eens tuk of 4 pakjes kaarsen.
    Wat wel leuk was in deze winkel was het feit dat er een meisje achter de bali stond die volop haar best deed om slim te lijken.
    we vroegen om de panda ( dat fonteintje uit de colelctie van vorig jaar) waarop zei hevig begon te zoeken in de daimond collection serie.....
    wij zeiden toen dat het een klein fonteintje was , haar gezicht stond alsof ze een spook zag maar zei vol overtuiging "ow dat ding , dat was geweldig!" .
    de andere verkoper zei er iets op wat ik niet meer weet maar het was wel een geniaal moment.

    na even op het digitale klokje van me mobiel te hebben gekeken besloten we tog maar nog naar ap de woningontruimer te gaan.
    Ap de woningontruimer is dus gewoon een kringloopwinkel met een aparte naam en een ontruim dienst erbij.
    een gemiddeld spookhuis ziet er moderner en klantvriendelijker uit dan deze winkel die eerder in dit verslag nog gesloten was.
    je komt binnen en er is een small inkom pad gecreeerd naar de bali , ik weet dat een vuurwerkbali vaak makkelijk gemaakt is maar dit was gewoon een tafel met stoffige kleden eroverheen , volgens mij als ik er op had geslagen hadk al het vuurwerk meekunnen nemen door de enorme rookwolk.
    achja , ik had snel me fluit en knetterpijltjes gehaald en een 100 shtos matje voor 2,95.
    stefan had wat meer met o.a. grondbloemen met knal en tolle lolla,s.
    Misschien lijkt het dat ik dit een negatieve ervaring vond maar het was wel een goede sfeervolle winkel , niks over te klagen enkel wat rommelig.

    met nog 4 winkels op het lijstje gingen we weer door.
    Althans die 4 winkels zijn niet meer bezogd , okè , 1 winkel nog dan maar dat was niet voor vuurwerk.

    aangezien het ondertussen al 2 uur was besloten we tog maar wat te gaan eten.
    we hadden 5 mogelijkheden.

    1. turkse pizza voor 1,30
    2. witte pistoletjes van de c1000 voor 30cent
    3. de ikea voor 50cent per hotdog
    4. mac donalds
    5. oliebollen!!

    en het werd de ikea, door een tussenstop bij stefans huis en hij ze mond niet kon houden moesten de welpen (zijn broertje en daarvan het vriendje) ook weer mee.
    dus wij fietsen , "crack" ketting van het vriendje eraf "-,- .
    stefan en ik besloten door te fietsen richting de ikea dan zouden we die 2 later wel weer zien.
    aangekomen bij de ikea en de hotdogs te hebben gehaald stefan 6 stuks, hij had niet ontbeten en ik 3 stuks en drinken.
    wij aan het eten , komen die 2 kleine etters weer binnen met een grijs op hun gezicht alsof ze "the joker" waren en maaktte opmerkingen over stefans fiets.
    het eten op , alle maagjes gevuld ( stefan heeft nog een foto).

    Nu terug naar huis.
    aangekomen bij het fietsenhok zagen we de fiets van stefan op zijn kop staan.
    echt zon brugpieper grap van de welpen.
    fietsje omgedraaid en fietsen maar.
    en je raad het al "crack"! ditmaal lag de ketting van stefan eraf.....
    in het begin ging hij aanhangen maar door kramp in zijn hand ( vraag me niet waardoor) liet hij ,los en ging hij steppen.
    onderweg kwam ik nog een houtenbord met "VUURWERK" erop geschreven tegen en natuurlijk meegenomen.

    Bij het viaduct nog even het bord omhoog gehouden waarop ik ontvangen werd door getoeter.

    het steppen werd ook zwaar voor stefan en hij besloot te gaan lopen, ik kreeg nog een vaag telefoontje van iemand die perse wou vermelden dat diegene mij had zien fietsen.

    uiteindelijk kwamen we aan bij mijn huis met een volle tas en maag

    aanwinsten van vandaag


    Uploaded with ImageShack.us

    alvast een fijne dag morgen! en een gelukkig nieuwjaar!

  2. #2
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Haha het was gezellig

    Mijn aanwinsten



    En het eten

    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  3. #3
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Leuk verslag om te lezen en lekker om de dag zo door te komen.
    We mogen bijna stoken
    Tot morgen.
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    674
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    Haha , dit is niet alles voor overdag hoor maar dat was gsiteren al binnen ;)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •