Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts

    Bomverkenner ontmanteld vuurwerkbom 14-jarige.

    NIEUWERKERK A/D IJSSEL - Een bomverkenner heeft vrijdag in een woning in Nieuwerkerk aan den IJssel een levensgevaarlijke bom ontmanteld.

    Een 14-jarige jongen had het explosief gemaakt met een brandbare vloeistof en vuurwerk.
    Toen zijn ouders daar lucht van kregen, schakelden ze de politie in. Die liet de Explosieve Opruimingsdienst Defensie komen om de bom onklaar te maken.
    Dat heeft de politie vrijdag gemeld. De jongen is aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het politiebureau.

    Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2704465/...14-jarige.html

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    dit explosief is waarschijnlijk een nitraat met benzine ofzo. En de ouders die daar achter kwamen konden ook gewoon boos worden en zijn vuurwerk weggooien en hem straf geven en niet de politie bellen. Nu heeft hij een strafblad en mag hij de 31ste schoonmaken.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2010
    Berichten
    325
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 8 posts
    FAIl ouders heeft dat kind..

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Wat een ouders..

  5. #5
    VWC-Lid Ecfireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    311
    Thanks
    181
    209 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuidwest Bekijk bericht
    dit explosief is waarschijnlijk een nitraat met benzine ofzo. En de ouders die daar achter kwamen konden ook gewoon boos worden en zijn vuurwerk weggooien en hem straf geven en niet de politie bellen. Nu heeft hij een strafblad en mag hij de 31ste schoonmaken.
    índerdaad! en z'n ouders hadden de (vermoedelijke) benzine gewoon nog kunnen gebruiken ook!
    I think I'm rocking with the best!

  6. #6
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Wat een ouders heeft hij... om je dood te schamen. Opgevoed zonder speelgoed en snoep.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Locatie
    ZAANDAM
    Berichten
    28
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 4 posts
    OMG wat een ouders.....

  8. #8
    VWC-Lid patrick1974's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Dôar lig tuss'n Déénkel en Regge 'n laand oons mooie en neerige Twèènte
    Berichten
    575
    Thanks
    403
    147 waarderingen in 58 posts
    Dat zeggen jullie nu wel wat een ouders maar hij heeft zo wel een hele goede les geleerd.Want wat er kunnen gebeuren als dit mis was gegaan.
    [B]THERE CAN ONLY BE ONE....VWC THE BEST FIREWORKS SOURCE[/B]

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    323
    Thanks
    163
    231 waarderingen in 115 posts
    Zouden jullie het fijn vinden als jullie zoon op zijn kamer met een fles benzine/nitraten aan het spelen is ?
    Dat laten jullie gewoon toe ?

    Dit is volkomen terecht en dit zijn juist de gastjes die het voor ons verknallen !

  10. #10
    VWC-Lid freddie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    351
    Thanks
    281
    152 waarderingen in 73 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroclock Bekijk bericht
    Zouden jullie het fijn vinden als jullie zoon op zijn kamer met een fles benzine/nitraten aan het spelen is ?
    Dat laten jullie gewoon toe ?

    Dit is volkomen terecht en dit zijn juist de gastjes die het voor ons verknallen !
    ben het helemaal met je eens, klinkt misschien hard voor um maar het is zun verdiende loon.
    nu komt ie er met een strafblad en alles af maar hij had ook het hele huis in de fik kunnen zetten...
    dat het echt als explosief word beschreven vind ik dan ook wel weer overdreven maar goed.

  11. #11
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Meestal reageer ik niet op de kranten zelf maar ik heb dat vandaag voor de verandering wel gedaan. Dit is mijn reactie op het artikelel hierover in DePers:

    Wat moet ik me hierbij voorstellen? Een harde knaller aan een fles benzine of zo? Gemaakt met vuurwerk een brandbare vloeistof... tja. Ik kan me er niks bij voorstellen wat er zo gevaarlijk is hieraan. Een groot vlijmscherp mes is net zo gevaarlijk. Sterker nog: ik denk dat als het niet bijna oud en nieuw was we hier niks van hadden gehoord en de toestand met die opruimingsdienst een grote poppenkast voor aandacht is. Het is een grote heisa om helemaal niks. Triest ook dat een moeder zulk baldadig gedrag niet zelf kan aanpakken en zo nodig de politie erbij moet halen. Voed zelf je kind op, hier is de politie niet voor.

    Weet je wat echt gevaarlijke bommen zijn, die jongeren ook maken? Pijpbommen, metalen buizen gevuld met sterretjes of kruit uit illegaal vuurwerk, door het metaal letterlijk granaten, levensgevaarlijk om te produceren en tot ontploffing te brengen. Of wat te denken van de zogenoemde "croftybommen", of bommen van glazen flesjes.

    Dat ge-vuurwerkbom ook altijd als het bijna oud en nieuw is, slaat ook nergens op. Het is ofwel vuurwerk, of een bom, kan niet allebei. Je kunt ook niet half dood zijn. Ja, strikt genomen is veel vuurwerk wel een "bom" maar wees dan ook ècht strikt en gebruik de term ook wanneer het om rotjes gaat, want als je zo strikt bent zijn dat ook "vuurwerkbommen" toch?

    Ik lees veel de kranten en reageer niet vaak maar ik heb er nu in een keer genoeg van, al die flauwekul die je wordt aangepraat. Hier tegenover worden ieder jaar flessen benzine opgeblazen en zolang dat op een open stuk gebeurt is er totaal geen verschil met het afsteken van los vuurwerk: lontje aansteken, wegrennen, kijken, klaar. Mensen moeten niet zo zeveren. 't Is gewoon kicken, lekker *****n met scheikunde! Je leeft maar 1 keer en dan moet je er ook wel wat van maken.

  12. #12
    VWC-Lid thunderstruck's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Berichten
    275
    Thanks
    155
    160 waarderingen in 54 posts
    Aangezien ie 14 is zal hij er geen strafblad aan overhouden... Vind het op het eerste oog wat ver gaan om als ouder de politie te bellen, maar misschien is het gewoon een heel lastige knaap. Ja, dan heeft ie z'n lesje wel geleerd zo . In ieder geval absoluut terecht dat hij wordt aangepakt.

    Spelen met benzine e.d. heeft in mijn optiek absoluut niets meer met vuurwerk te maken. Wat dat betreft, Dinkydau, doet jouw reactie de reputatie van vuurwerk geen goed ben ik bang. Dat andere dingen (messen) ook gevaarlijk zijn, dat er ook andere bommen worden gemaakt, en dat andere mensen het ook doen maakt het niet minder gevaarlijk en maakt het niet OK...

  13. #13
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thunderstruck Bekijk bericht
    Aangezien ie 14 is zal hij er geen strafblad aan overhouden... Vind het op het eerste oog wat ver gaan om als ouder de politie te bellen, maar misschien is het gewoon een heel lastige knaap. Ja, dan heeft ie z'n lesje wel geleerd zo . In ieder geval absoluut terecht dat hij wordt aangepakt.

    Spelen met benzine e.d. heeft in mijn optiek absoluut niets meer met vuurwerk te maken. Wat dat betreft, Dinkydau, doet jouw reactie de reputatie van vuurwerk geen goed ben ik bang. Dat andere dingen (messen) ook gevaarlijk zijn, dat er ook andere bommen worden gemaakt, en dat andere mensen het ook doen maakt het niet minder gevaarlijk en maakt het niet OK...
    ik ben het voor 90% met je eens op de opmerking van de ouders na,ik vind namelijk dat het tijd word dat ouders eigen verantwoording nemen voor hun kinderen en het niet afwentelen op de maatschappij.in een ander geval hadden ze hem zelf op zijn ballen kunnen geven maar het gaat hier om een vuurwerkbom en ze zijn nou eenmaal niet van de eod.

  14. #14
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.465 waarderingen in 2.740 posts
    Volgens het NOS journaal waren het flessen spiritus. Welk vuurwerk eraan vast was getaped werd niet genoemd. Vuurwerkbom klinkt niet eens verkeerd in dit geval. Het is nu een bom met vuurwerk. Wel vreemd dat het 'explosief' gewoon op de achterbank van een politieauto werd meegenomen. Waarvoor dient dan die EOD.

    Nog 1 dag en dan zijn we hopelijk van al deze vuurwerkbommenberichten af.

  15. #15
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuidwest Bekijk bericht
    dit explosief is waarschijnlijk een nitraat met benzine ofzo. En de ouders die daar achter kwamen konden ook gewoon boos worden en zijn vuurwerk weggooien en hem straf geven en niet de politie bellen. Nu heeft hij een strafblad en mag hij de 31ste schoonmaken.
    Ja dat dacht ik dus ook, waarom ga je je eigen kind aangeven

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •