Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 24 van 179 EersteEerste ... 1422232425263474124 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 346 t/m 360 van 2681
  1. #346
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht

    Jammer dat Vulcan de Flashing Diamonds niet meer uitbrengt in de oorspronkelijke verpakking. Schuurmans had ze na 2009 volgens mij nog even in het assortiment en daarna zag ik ze niet meer langskomen.
    Deze zijn sinds 2010 helaas vervangen door de Flashing Stars uit de Thunder Fireworks lijn van Vulcan.

    Wie kent hem nog? De 'Heavy Blitz 16 shots' uit de Diamond Collection Premium Series. Nieuw sinds 2006, wat tevens ook het productiejaar van deze cake is. Voor velen herkenbaar aan de gouden dopjes op de buizen denk ik!
    Naam: IMG_1812.jpg
Bekeken: 1194
Grootte: 92,0 KB
    Naam: IMG_1790.jpg
Bekeken: 1168
Grootte: 104,8 KB
    Naam: IMG_1804.jpg
Bekeken: 1163
Grootte: 128,0 KB
    Naam: IMG_1791.jpg
Bekeken: 1153
Grootte: 119,8 KB
    Naam: 20171230_112351.jpg
Bekeken: 1182
Grootte: 217,8 KB

  2. Deze 7 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  3. #347
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.083
    Thanks
    2.646
    2.948 waarderingen in 890 posts
    Die ken ik zeker nog! Wat heb ik daar bij gewatertand, als ik de foldertjes tientallen keren door aan het bladeren was. Ik was toen nog jong en was afhankelijk van mijn ouders. We hadden alleen een klein familiepakketje destijds en binnen het budget was geen ruimte voor een 'grote' pot. Maar wat heb ik een hoop gedroomd over hoe mooi het zou zijn om hem ooit nog eens aan te schaffen. Uiteindelijk nooit van gekomen.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


  5. #348
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Die ken ik zeker nog! Wat heb ik daar bij gewatertand, als ik de foldertjes tientallen keren door aan het bladeren was. Ik was toen nog jong en was afhankelijk van mijn ouders. We hadden alleen een klein familiepakketje destijds en binnen het budget was geen ruimte voor een 'grote' pot. Maar wat heb ik een hoop gedroomd over hoe mooi het zou zijn om hem ooit nog eens aan te schaffen. Uiteindelijk nooit van gekomen.
    Zeer herkenbaar. Hier nog een folder gevonden met oa dat Diamond collection spul.
    https://pyro.works/nl/vuurwerk-folder/0022
    Toen der tijd dacht ik ook nog dat van al die potten dat wat er op die foto's erop stond ook echt er uit kwam Wist ook niet beter kon ze toch niet kopen

  6. Deze gebruiker waardeert Apollo voor het bericht:


  7. #349
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Hier nog eentje uit dezelfde tijd maar dan van BKV.
    https://pyro.works/nl/vuurwerk-folder/0003

    Ook zeer nostalgisch voor mij, naast Diamond had de andere dealer hier destijds BKV. De bovenstaande folder komt me nogsteeds bekend voor, uren wat zeg ik daaagen in gekeken.
    Draakboxen, die ratelbanden in dat blauwe bakkie, die pijlen in die bruine dozen, prachtig

    Kunnen we nu nog zulke mooie compounds hebben, ik zou er een moord voor doen (spreekwoordelijk dan) om nog eens een oud en nieuw met die rommel uit deze folder te kunnen stoken

  8. #350
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
    Hier nog eentje uit dezelfde tijd maar dan van BKV.
    https://pyro.works/nl/vuurwerk-folder/0003

    Ook zeer nostalgisch voor mij, naast Diamond had de andere dealer hier destijds BKV. De bovenstaande folder komt me nogsteeds bekend voor, uren wat zeg ik daaagen in gekeken.
    Draakboxen, die ratelbanden in dat blauwe bakkie, die pijlen in die bruine dozen, prachtig

    Kunnen we nu nog zulke mooie compounds hebben, ik zou er een moord voor doen (spreekwoordelijk dan) om nog eens een oud en nieuw met die rommel uit deze folder te kunnen stoken
    Die ratelbanden in de blauwe doos zijn inderdaad geweldig nostalgisch! Zou die heel graag nog ooit willen tegenkomen..

    Heb nog wel deze 1000 shots BKV mat uit 2006. In de welbekende jutten zak!
    Naam: IMG_2359.jpg
Bekeken: 1127
Grootte: 118,4 KB
    Naam: IMG_2362.jpg
Bekeken: 1118
Grootte: 215,9 KB
    Naam: IMG_2361.jpg
Bekeken: 1125
Grootte: 212,3 KB
    Ik heb ze zelf nooit gehad vroeger, maar ik denk dat ze het tov de huidige matjes aardig doen.

  9. Deze 7 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  10. #351
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Mooie foto's Spolette!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  11. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  12. #352
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Zeer mooie foto's Spolette.

    Zijn dit alleen foto's van producten die je hebt gehad, of heb je deze producten nog?
    Als je ze nog hebt zou ik er zuinig mee doen. Je hebt oud goud in handen.

    De Heavy Hitz had nog een blauwe, oranje en een paarse broertje broertje, maar dit was volgens mij de beste.

    Mercurius Vuurwerk had ook een Heavy Hitz variant, de "Missile Group". Nummer 33 (rechtsboven) uit onderstaande folder.

    http://www.oudennieuwarchief.nl/folderhubo2004d.jpg

    Bovenstaande folder is van http://www.oudennieuwarchief.nl/ gehaald.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
    Als je die prijzen ziet dan mogen wij ons nu wel gelukkig prijzen.
    Voor dit soort pakketten valt wel mee toch? Dat waren toen een van de betere pakketten op de markt.
    139 gulden is nu 63,- euro en 199 gulden 90,- euro (afgerond). Daar kreeg je vroeger volgens mij best veel voor. Een pakket bestaande uit grote cakes, een mortier en fontijnen.

    Voor dat geld krijg je nu (als we de freakkortingen buiten beschouwing houden) eigenlijk juist minder. Een cakebox van 65,- euro is in een minuut klaar en dan heb je niets van spektakel gehad of gezien. Vooral gebakken lucht dus. Voor 90,- euro krijg je niet veel beter. Pas als je er 4 tot 5 tientjes tegenaan gooit (ik herhaal, als we niet de freakkortingen, maar de normale consumenten/adviesprijzen hanteren) krijg je pas iets van spektakel. Muv de Transbomber dan, dat is best bang for buck maar je bent er wel snel doorheen. Dat was met deze pakketten niet zo gauw het geval denk ik dan.

  13. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  14. #353
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Zeer mooie foto's Spolette.

    Zijn dit alleen foto's van producten die je hebt gehad, of heb je deze producten nog?
    Als je ze nog hebt zou ik er zuinig mee doen. Je hebt oud goud in handen.

    De Heavy Hitz had nog een blauwe, oranje en een paarse broertje broertje, maar dit was volgens mij de beste.

    Mercurius Vuurwerk had ook een Heavy Hitz variant, de "Missile Group". Nummer 33 (rechtsboven) uit onderstaande folder.
    Danku, waardeer ik.

    Deze producten heb ik inderdaad nog in mijn bezit. Maak je geen zorgen, dit wordt nog heel wat jaren bewaard! Van producten die ik dubbel heb zal er af en toe eens wat worden afgestoken, uiteraard zal dit worden gefilmd.

    De Heavy Blitz heeft/had inderdaad enkele broertjes. Ik heb even voor je teruggekeken: Powerblok (DC011) 16 shots met een paars label.

    Crackling Pearls (DS009) 12 shots met een blauw label.

    Multicolor Diamond, 12 shots met het oranje/gele label.

    Naam: dc008-2.jpg
Bekeken: 1094
Grootte: 36,0 KB

    Dan zal je deze vast ook nog kennen: de XXL (MF07) uit de Magnificent Fireworks Collection. Dateert uit 2005, wat tevens ook het eerste jaar was van alle producten uit deze lijn. Voor mij een erg nostalgisch label wat ik vroeger als klein kind erg opvallend vond.

    Naam: IMG_1772.jpg
Bekeken: 1103
Grootte: 120,9 KB
    Naam: IMG_1776.jpg
Bekeken: 1106
Grootte: 85,8 KB
    Naam: IMG_1777.jpg
Bekeken: 1114
Grootte: 126,7 KB
    Naam: IMG_1778.jpg
Bekeken: 1296
Grootte: 80,8 KB
    Naam: IMG_1774.jpg
Bekeken: 1095
Grootte: 86,8 KB

  15. Deze 5 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  16. #354
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Danku, waardeer ik.

    Deze producten heb ik inderdaad nog in mijn bezit. Maak je geen zorgen, dit wordt nog heel wat jaren bewaard! Van producten die ik dubbel heb zal er af en toe eens wat worden afgestoken, uiteraard zal dit worden gefilmd.

    De Heavy Blitz heeft/had inderdaad enkele broertjes. Ik heb even voor je teruggekeken: Powerblok (DC011) 16 shots met een paars label.

    Crackling Pearls (DS009) 12 shots met een blauw label.

    Multicolor Diamond, 12 shots met het oranje/gele label.

    Dan zal je deze vast ook nog kennen: de XXL (MF07) uit de Magnificent Fireworks Collection. Dateert uit 2005, wat tevens ook het eerste jaar was van alle producten uit deze lijn. Voor mij een erg nostalgisch label wat ik vroeger als klein kind erg opvallend vond.

    - Foto's van o.a. Magnificent Fireworks -
    Jazeker, wie kent die niet. Die bliksemschichten waren erg opvallend met die zwarte achtergrond en rode letters. Maar persoonlijk vond ik deze labels niet zo geslaagd. De kwaliteit (design) van de labels begon rond die tijd af te nemen. De labels van de Kaboom collectie vond ik ook niet erg geslaagd.

    Niet alleen bij Schuurmans nam de kwaliteit van de labels af, maar ook bij Mercurius Vuurwerk bijvoorbeeld. Mercurius deed zelfs een volledige restyling van bijna al haar producten.

  17. #355
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Diamond collection productdemonstratie uit 1999



    (Niet mijn beelden, gevonden op YT)

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Apollo voor het bericht:


  19. #356
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Schitterend topic dit. Als jonkie (21) heb ik niet alle producten even bewust meegemaakt, maar die diamond-labels zijn wel erg gaaf zeg. Die herken ik wel, dat ik uren in de garage op de grond lag met alle foldertjes. Maargoed, dat zat uiteraard niet in het budget, super duur was het dat Diamond. En hoewel we nu veel beter spul hebben; ik zou graag een jaar oud en nieuw vieren met dat ''oude'' spul..
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  21. #357
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    En hoewel we nu veel beter spul hebben; ik zou graag een jaar oud en nieuw vieren met dat ''oude'' spul..
    Dat lijkt me inderdaad echt geweldig! Vanaf 10 uur 's ochtens los en het constant bouwen van heksenkringen met de ouderwetste broden die we nu amper meer zien.

    VC-vuurwerk Cracker Pack uit 2008. Leeftijd valt wel mee, maar is toch alweer 10 jaartjes oud. Te zien op pagina 2 van de onderstaande folder:
    https://issuu.com/vuurwerkfolders/do...op_vuurwerk_vc
    Naam: IMG_2599.jpg
Bekeken: 1038
Grootte: 231,9 KB
    Naam: IMG_2605.jpg
Bekeken: 1033
Grootte: 149,4 KB
    Naam: IMG_2602.jpg
Bekeken: 1072
Grootte: 178,6 KB
    Naam: IMG_2607.jpg
Bekeken: 1043
Grootte: 163,8 KB

    Toen de flitsertjes nog van goede kwaliteit waren...(Flashing Diamond) zeer stevig lont ook!
    Naam: IMG_2321.jpg
Bekeken: 1010
Grootte: 115,2 KB

    Red Lantern Shising Crackers uit 1995. Met een gips stopje. Ondanks de leeftijd nog aardig veel sloffen van te vinden.
    Naam: IMG_2707.jpg
Bekeken: 1048
Grootte: 105,1 KB

  22. Deze 3 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  23. #358
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Vele foto's zullen bij sommige bekend voorkomen gezien ze ook al in een bekende Facebook groep staan.
    Welke FB groep is dat trouwens?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Dat lijkt me inderdaad echt geweldig! Vanaf 10 uur 's ochtens los en het constant bouwen van heksenkringen met de ouderwetste broden die we nu amper meer zien.
    - Foto's -
    VC Vuurwerk. Die hadden best mooie labels. Op den duur overgenomen door Broekhoff. Nu zijn er steeds dingen die onder hun lijnen worden aangeboden, maar toch.

    De Flashing Diamonds hadden inderdaad zeer stevig visco lont. Ook best dik lont ook.

  24. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  25. #359
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    BKV - Jumping Jack, uit 2008.
    Naam: IMG_1081.jpg
Bekeken: 928
Grootte: 137,3 KB


    Naam: IMG_1076.jpg
Bekeken: 926
Grootte: 88,2 KB

    De Jumping Jacks met daarop een 7-klapper van Schuurmans uit 2012 (welke nog in verschillende winkels worden verkocht). Links het Ego Tripper pakketje, en bovenin de foto een slof Moon Travellers uit 07/08.
    Naam: IMG_1108.jpg
Bekeken: 931
Grootte: 130,5 KB

    De Flower Thunder Battery(s) die al eerder voorbij kwam(en).
    Naam: IMG_1088.jpg
Bekeken: 934
Grootte: 136,8 KB
    Naam: IMG_1105.jpg
Bekeken: 929
Grootte: 99,2 KB
    Naam: IMG_2624.jpg
Bekeken: 930
Grootte: 129,8 KB

    Links BKV Crackling Balls uit 2010. Zeer goede kwaliteit tov de huidige crackling balls. In deze zit een plastic zakje propvol crackling. Meer past er niet in. Mag ook wel voor de prijs toendertijd bij de BKV dealers (+-6 stuks 1,50euro)

    En rechts J.N. Schuurmans trektouwtjes uit 2007. Althans..dat zegt het pakje. De omdoos zei 2005. Wellicht dus een omdoos van een eerder jaartal dat is overgebleven en later is gebruikt.
    Naam: IMG_2266.jpg
Bekeken: 936
Grootte: 125,8 KB

  26. Deze 6 gebruikers waarderen Spolette voor het bericht:


  27. #360
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Uit Stadsarchief Breda. Vuurwerkverkoop 1976

    Naam: Stadsarcheif Breda 1976.jpg
Bekeken: 1095
Grootte: 206,0 KB

  28. Deze 12 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 24 van 179 EersteEerste ... 1422232425263474124 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •