Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 43 van 43
  1. #31
    VWC-Lid Melchior de Magiër's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Berichten
    366
    Thanks
    169
    262 waarderingen in 150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroPowerZ Bekijk bericht
    Ik vind die knalpakketten juist erg slecht!
    Stel je pakt een pakket van 10 euro, dan krijg je ongeveer 100 kanonslagen, 50 mini kanonslagen, 50 grondbloemen, 36 babypijltjes, een 90sh matje en een 10sh babypijl doosje.

    Maaar, als je los 1 pak kanonslagen (200st), 1 doosje mini kanonslagen (100st), een doos grondbloemen (50st), 1 pak babypijlen (144st), 1 90sh matje en een 25sh fluitbakje koop ben je ook ongeveer 10euro kwijt, en heb je veel meer.
    Ik lees dit nu pas Maar ik doel op het pakket wat ik vroeger als kind altijd kocht voor 10 gulden, pure nostalgie Piraatjes, ladycracker 700's, zevenklappers, en als je die 90 shots matjes los haalde had je een hele trommel vol rotjes… veel plezier aan beleefd
    One shot

  2. #32
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Een tijdje geleden had ik de Dynasty Purple Box gehad. Hij was wel goed. Ik denk niet dat ik daarvoor ooit een (sier)vuurwerkpakket has gekocht.
    Gelukkig 2024!

  3. #33
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Het is een beetje een gigantische kick, maar ik vraag me af of er nog wel fatsoenlijke vuurwerkpakketten zijn die naar alle redelijkheid waar voor hun geld zijn.

    Ik zie dat diverse early bird acties ook pakketten (VWT New Years Delight; €57,50; 733gr of Rubro Strong Force Box; €59,95; 800gr) verkopen, maar volgens mij kan je voor die prijs wel wat beters kopen. Dus even een onderzoekje gedaan bij een willekeurige winkel:

    Howling Wolff €2,25, 50 gr
    Volcano €5,25, 150 gr
    Kasjopeja €6,45, 120 gr
    Green Bait €6,50, 97 gr
    Buckley €7,50, 104 gr
    Sky Wave €7,75, 121 gr
    Werewolf €7,95, 217 gr
    Rocket Science €8,10, 135 gr
    Big Bang Solaris €8,75, 216 gr

    Samen €60,50, gevarieerd pakket, 4 prima fonteinen, 6 goeie, verschillende potjes en 9 leuke pijlen. 1210 gram kruit. Winkel is hier maar een voorbeeldje, maar dit kan je bij iedere winkel toepassen die een outlet verkoop heeft.

    Met andere woorden, wat we eigenlijk allemaal al wisten; Pakketten zijn duurkoop . Gewoon lekker zelf samenstellen die handel.


    Edit; ook even een andere winkel toegevoegd voor de pluriformiteit ;)

    Glorious €2,95, 44 gr
    Juggling Bouncer €4,55, 120 gr
    Heavy Legend 16's €5,25, 103 gr
    Joint Strike Fighter €6,20, 121 gr
    X48 Multishot cake €6,50, 103 gr
    Retro €5,49, 96 gr
    Blue Print €3,29, 43 gr
    Silver Vulcan €4,29, 100 gr
    Crying Crane Fontein €2,20, 50 gr
    Roman Cake €0,99, 35 gr
    Wheels of Fortune €1,99, 50gr
    The Choice Rockets €17,99, 523 gr

    €61,69, 1388 gr, 19 pijlen (gemiddeld 27gr per stuk), 2 goede fonteinen, 3 zonnen, 8 aardige potjes (andere voorbeeld is de kwaliteit net even wat beter).

    Edit 2: zal ook een andere winkel in de buurt toevoegen (Haokan), dit keer wat beknopter. Totaalprijs 64,50, 1464 gram kruit, 7 potten, 19 pijlen:

    Marakutu Mine, Heavy Legend 16's, Juggling Bouncer, Fierce Assassin, Werewolf, Wicked Warlock, Great Barbarian en The Choice Rockets.

    En toch koop ik ieder jaar een pakket , vanaf dit jaar doe ik het nooit meer.
    Laatst gewijzigd door Arahon; 30 januari 2016 om 21:30

  4. Deze 6 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  5. #34
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    En toch koop ik ieder jaar een pakket , vanaf dit jaar doe ik het nooit meer.
    Ik mijd al sinds jaren pakketen. Hoe groot of zwaar ze dan ook mogen zijn. 9 van de 10 keer zijn de effecten staarten, cometen of bescheiden boeketjes.

    Cakeboxen daartegenin, zijn meer dan welkom.

  6. #35
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Helemaal mee eens. Cakeboxen zijn vaak het beste waar voor je geld. Zeker de gekooide versies. Maar ook de typische 4-6x 19 shots assortiment cakes zijn vaak een prima aankoop, de voorkeur geniet uiteraard de 475 gram versies, maar heb ook prima 285 grammers gehad (Terminator van Broekhoff, Buurtassortiment van Rubro, en ik heb vernomen dat ook het Fairytail Assortment van Evolution erg goed is).

    Ik ben ook erg benieuwd hoe de Nederlandse markt eruit ziet qua producten in het 17/18 seizoen. Gezien er dan gekoppelde cakes waarschijnlijk verkocht mogen worden, verwacht ik dat we ook het typische 'verbundfeuerwerk' (show op een plaat) in Nederland gaan zien, die wellicht pakketten (of cakeboxen) gaan verdrijven.

    Ter verduidelijking, dit soort dingen dus:




  7. #36
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Cakeboxen zijn vaak het beste waar voor je geld. Zeker de gekooide versies. Maar ook de typische 4-6x 19 shots assortiment cakes zijn vaak een prima aankoop, de voorkeur geniet uiteraard de 475 gram versies, maar heb ook prima 285 grammers gehad (Terminator van Broekhoff, Buurtassortiment van Rubro, en ik heb vernomen dat ook het Fairytail Assortment van Evolution erg goed is).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Ik ben ook erg benieuwd hoe de Nederlandse markt eruit ziet qua producten in het 17/18 seizoen. Gezien er dan gekoppelde cakes waarschijnlijk verkocht mogen worden, verwacht ik dat we ook het typische 'verbundfeuerwerk' (show op een plaat) in Nederland gaan zien, die wellicht pakketten (of cakeboxen) gaan verdrijven.

    Ter verduidelijking, dit soort dingen dus:

    Foto 1

    Foto 2
    Ik ben niet zo gecharmeerd van dat soort dingen. Zoals je ziet, zit er veel ruimte tussen de batterijen in, waardoor het volume van het geheel nogal groot is. En een groot volume betekend dat er minder van in een container kunnen, wat zich weer vertaalt naar hogere vrachtkosten voor de importeur. Deze berekent die hogere vrachtkosten weer door naar de consument.

    Bovendien, we weten allemaal dat lang niet iedereen even goed het vuurwerk behandelt. Met dozen wordt gesmeten of ze worden met geweld ergens in gedouwd al is het maar zodat eindelijk alles past (in een bunker, busje of wat dan ook). Met dozen van die tussenruimtes kan het makkelijk zijn dat een of meer cakes losraken of hun doorverbonden verbinding verloren/dan wel beschadigd raakt. Als er een kooitje omheen zit is het een ander verhaal natuurlijk.

    Dit soort pakketten bestaan trouwens al min of meer in Nederland. Kijk maar bijvoorbeeld naar de Wolff Showbox No. 1 (http://www.vuurwerkbieb.nl/wolff-vuu...show-box-no-1/).
    Ik weet niet of of dat ding nog verkrijgbaar is, maar het was in ieder geval een hudge pakket.

    Wat mij betreft mogen dit soort pakketten wel de reguliere pakketten vervangen, maar laat cakeboxen a.u.b. met rust.

    P.S.: Mijn 400-ste post lol.
    Laatst gewijzigd door Flashing_Diamond; 31 januari 2016 om 11:06

  8. #37
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Waar ik wel benieuwd naar ben is of er ook daadwerkelijk zoon ruimte tussen de cakes moet zitten ?
    Is dat niet het geval dan kan het allemaal een stuk compacter.
    En ben ik er zeker een voorstander van.
    Veel handiger om gewoon een voorgelonte CT buiten te kunnen zetten.
    Zelf ben ik niet zo van de pakketen.
    Komt jaarlijks wel een meterpakketje in de collectie voor maar daar houdt het dan ook weer bij op.
    Voor een tientje een meter plezier voor in de vooravond is dan wel weer leuk.
    Even a broken clock is right twice a day.

  9. Deze gebruiker waardeert Ischa voor het bericht:


  10. #38
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Dat 'verbundfeuerwerk' heeft Rubro al eens gehad.
    Die hebben het als ik het goed heb weer uit het assortiment gehaald wegens slechte verkoop.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ischa Bekijk bericht
    Waar ik wel benieuwd naar ben is of er ook daadwerkelijk zoon ruimte tussen de cakes moet zitten ?
    Is dat niet het geval dan kan het allemaal een stuk compacter.
    En ben ik er zeker een voorstander van.
    Veel handiger om gewoon een voorgelonte CT buiten te kunnen zetten.
    Zelf ben ik niet zo van de pakketen.
    Komt jaarlijks wel een meterpakketje in de collectie voor maar daar houdt het dan ook weer bij op.
    Voor een tientje een meter plezier voor in de vooravond is dan wel weer leuk.
    Ik weet niet precies wat ze in de toekomstige wet verstaan onder "verbundfeuerwerk". In mijn optiek kunnen dat ook de hedendaagse cakeboxen zijn en niet alleen het soort assortimenten zoals hierboven afgebeeld. Een doorverbonden assortiment zal dan gewoon lont tegen lont aan zijn denk ik dan, met pauzes dus . Als je direct beneden doorverbind ben je illegaal bezig want je hebt dan in feite een bak van meer dan 500 gram en dat is niet toegestaan. Correct me if i'm wrong.

  13. #40
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Was het Fairy Tail pakket van Evo al genoemd? Bij deze dan
    Work is the curse of the drinking class

  14. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2005
    Berichten
    35
    Thanks
    1
    6 waarderingen in 6 posts
    even een kickje omhoog,

    Ik ben opzoek naar een leuke en mooie sierpakket voor mijn zoontje. hij is 1,5 en vind het geweldig (heb nu wat simpele fonteinen uit de Action) dus wil ik het liefst een pakket met leuke fonteinen. Wie kan me een goed pakket aanraden. Prijs is niet zo belangrijk, wil wel graag fonteinen die niet snel klaar zijn en waar ook goede crackling in zit.

    Woon in Tilburg, dus liefst in deze omgeving..

    Hoor graag jullie adviezen.

  15. #42
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.985 waarderingen in 986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rashid Bekijk bericht
    even een kickje omhoog,

    Ik ben opzoek naar een leuke en mooie sierpakket voor mijn zoontje. hij is 1,5 en vind het geweldig (heb nu wat simpele fonteinen uit de Action) dus wil ik het liefst een pakket met leuke fonteinen. Wie kan me een goed pakket aanraden. Prijs is niet zo belangrijk, wil wel graag fonteinen die niet snel klaar zijn en waar ook goede crackling in zit.

    Woon in Tilburg, dus liefst in deze omgeving..

    Hoor graag jullie adviezen.
    Ik heb me hier ook in verdiept, omdat mijn zoon van 12 zelf graag fonteinen afsteekt. Hij is nu dagelijks in de weer met cat1, maar de 31e moet er natuurlijk wel iets beters komen. Volgens mij zijn de pakketten van Cafferata (Vuurwerktoppers) momenteel veruit het beste als je kijkt naar de verhouding grammen kruit per euro. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het meterpakket, maar ook Las Vegas, Miami, New York en Big Bag zijn wat dat betreft goed gevuld. In iedere prijsklasse is wel iets te vinden.

  16. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2005
    Berichten
    35
    Thanks
    1
    6 waarderingen in 6 posts
    even een andere vraag op mijn vorige vraag, zijn er ook leuke pakketten die wat leuke cakes hebben naast fonteinen. (wil nu eigenlijk toch een pakketje voor in de vooravond, met fonteinen en cakes) budget is rond 50 a 60 euro..

    Mag ook een fonteinen pakket zijn en een cakepakketje..
    welke kunnen jullie me dan adviseren.. er zijn zoveel keuzes dat je het soms niet meer weet haha.
    (en dan nog altijd bij een dealer in Tilburg en/of omgeving)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •