Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste vuurwerkimporteur 2011

Aantal stemmers
285. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Beko

    0 0%
  • Bonfireworks

    13 4,56%
  • Breeschoten "de Kruiterij"

    0 0%
  • Broekhoff

    2 0,70%
  • Cafferata

    9 3,16%
  • China Red

    16 5,61%
  • GBV-Weco

    3 1,05%
  • Hardix

    13 4,56%
  • Katan

    4 1,40%
  • Lesli

    11 3,86%
  • Meester Vuurwerk

    0 0%
  • Mercurius

    0 0%
  • Pronk

    8 2,81%
  • Pyrostar NL

    3 1,05%
  • Royal Fireworks

    30 10,53%
  • Rubro

    75 26,32%
  • Schuurmans

    3 1,05%
  • Sky Fireworks

    0 0%
  • VC Vuurwerk

    1 0,35%
  • Vuurwerktotaal

    2 0,70%
  • Van der Nat

    4 1,40%
  • Witte Tenten [Marijn]

    8 2,81%
  • Wolff

    70 24,56%
  • Zena NL

    7 2,46%
  • Andere, niet genoemd

    3 1,05%
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 88
  1. #46
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lambal Bekijk bericht
    Jammer dat een ruime meerderheid deze pol al voor de jaarwisseling heeft ingevuld. Hierdoor ontstaat denk ik een scheef beeld dat Wolff weer nummer 1 staat. Dit terwijl topproducten als cruise rockets, sniper, silver salute achteruit zijn gegaan, of gevaarlijk waren (Dit is niet alleen mijn mening, ik heb dit opgemaakt uit de desbetreffende topics!) Daarnaast hebben dealers als Rubro en Royal zich dit jaar van zijn beste kant laten zien. Dit is nu ook in de poll te zien. Na de jaarwisseling zijn deze merken, met name rubro sterk gestegen terwijl wolff nagenoeg gelijk is gebleven. Een tip dus voor volgend jaar: Begin deze poll pas op 1januari!
    Nee ik had op Wolff gestemd en achter die stem blijf ik staan.
    Ik heb weer erg genoten van deze cakes van Wolff/Dynasty.
    Aan de prijzen moeten ze wel wat gaan doen, maar ondanks dat er gezegd wordt dat de nieuwe cakes van Wolff te duur zijn, moet je ook kijken dat bijvoorbeeld de May day, Flying Dutchman, en de The Cube bijzondere, dus geen standaard cakes zijn.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  2. #47
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik heb Rubro gestemd en heb er geen moment spijt van, volgend jaar nog een keer stemmen.

  3. #48
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Lambal probeert alleen duidelijk te maken dat de poll te vroeg is gestart.
    Daar heeft hij zeker een punt en kunnen wij ook mee nemen voor dit jaar.

    Daarbij geeft hij ook niet af op Wolff, maar het is gewoon een feit dat de producten duurder zijn geworden dan voor gaande jaren.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. #49
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Lambal probeert alleen duidelijk te maken dat de poll te vroeg is gestart.
    Daar heeft hij zeker een punt en kunnen wij ook mee nemen voor dit jaar.

    Daarbij geeft hij ook niet af op Wolff, maar het is gewoon een feit dat de producten duurder zijn geworden dan voor gaande jaren.
    Begrijp ik Maar ik wou even laten weten dat ik ook na 1 januari nog steeds goed gestemt heb en dat het geen verkeerd beeld geeft, denk ik
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  5. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Berichten
    630
    Thanks
    571
    679 waarderingen in 219 posts
    Ik had op wolff gestemd, maar als ik nu opnieuw zou moeten stemmen denk ik dat het een close call tussen Wolff en Rubro zou worden en dat ik voor Rubro zou gaan. Had er niet veel van, maar wat ik had was zijn geld meer dan waard.

  6. #51
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Wolff gestemd. En dan vooral door Dynasty lijn. Nog altijd de beste importeur naar mijn idee door de vele variaties binnen diverse prijsklassen. Glorious, Eldorado, Cape Town, Concerto Rosso, Coral Beauty, Daybreak, The Cube, Ceasar, Mayday, Panter en Temple of Stone...... zomaar even een paar artikelen die mij te binnen schieten die zeeeer de moeite waard zijn en blijven. Zelfs de pakketten zijn de moeite waard.

    Ik heb niemand om me heen gehoord die ontevreden was.

  7. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2011
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Na alle goede berichten op deze site had ik voor het eerst de Dynasty collectie van Wolff. De Mean Machine, Space Shooter, Panter, Megaboost, Mayday, Rocking Fire en de Silver Salute. Wat een top cakes. De buren vroegen of dit legaal was of professioneel vuurwerk :-) Heb dus Wolff gestemd.

  8. #53
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Deze poll laten wij t/m 31 januari open. Hierna zal ik hem sluiten en kijken welke importeur gewonnen heeft.
    Tot nog toe staat Wolff bovenaan! Rubro is een goede tweede.
    Kom op mensen, stemmen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #54
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Voorgaande jaren op Wolff gestemd, maar dit jaar niet. Wolff heeft nog steeds prachtig vuurwerk, maar toch zijn er dit jaar een aantal topproducten achteruit gegaan in kwaliteit. Ook zijn de nieuwe producten qua prijs/kwaliteit verhouding niet allemaal in balans.

    Vandaar dit jaar eens wat anders. Mijn keuze ging tussen Marijn en Rubro. Marijn heeft prachtige, originele producten. Echter was het daar ook dit jaar niet allemaal even netjes qua productie en zijn er weinig nieuwe producten op de markt gekomen. Vandaar dat mijn keuze op Rubro is gevallen. Zijn houden contact (top Wim) met de liefhebber en komen met innovatieve producten, zoals de Heavy Legend cakes, Secret Salute, Split Decision enz, welke ook nog eens goed uitgewerkt zijn en goed betaalbaar zijn.

  10. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 juli 2010
    Berichten
    47
    Thanks
    5
    0 waarderingen in 0 posts
    ik vind dit een vrij onzinnige poll. wie zijn wij als consument om dit te beoordelen. wij kunnen beoordelen welke importeur de mooiste artikelen hebben, maar als beste dat moeten toch echt de dealers onderling bepalen.
    Wat weten wij nou van marges, leveringen, marketing meebeslissen folders enzovoorts. niks toch? De meeste verkooppunten en grote organisaties kiezen voor Lesli.. dus die zullen toch wel iets goed doen.. op basis daarvan en vanwege mijn ervaringen met hun kwaliteitsartikelen, al dan niet te duur, maar ook hun hele benadering van het vuurwerk doen mij voor Lesli kiezen..

  11. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Ze kiezen voor Lesli omdat die lekker centjes geeft lijkt mij zo want Royal heeft veel betere cakés voor zelfde geld. En voor Knal Cakés Rubro ook
    Naar mij mening zijn de grote of ex grote Lesli-GVB degene juist met slechte prijs verhouding maar houden ze wss aardig wat dealers door leuke winst margé

  12. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    552
    Thanks
    94
    223 waarderingen in 105 posts
    De laatste 2 jaar voor Marijn gekozen, maar dat zit er dit jaar toch echt niet in, vanwege de grove fout van Evelien om de Jaloers en Vette Marja ergens anders in te kopen. Cakes met de gewone effecten kunnen best in Luyang. Maar juist de speciale effecten maken Marijn zo goed en die zijn blijkbaar alleen in Hefung te krijgen.
    Andere grootheden van de laatste jaren, Wolff, Lesli en Bonfire presteerden wel heel wisselvallig dit jaar.
    Derhalve valt mijn keus tussen Royal en Rubro, met als uiteindelijke winnaar Rubro
    Omdat ze het beste nieuwe produkt van dit jaar hebben, de Secret Salut.

  13. #58
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Passie heeft wel een punt. Ieder zijn mening, maar er wordt soms wel heel makkelijk voor een importeur gekozen heb ik het idee.

    Rubro heeft prima/goede producten, heeft met de nieuwe Heavy Legend lijn, de Secret Salute een schot in de roos (al vind ik die crackling in de Salute eigenlijk storend). Met de Elite Brand hebben ze wat mooie cakes, maar die zijn niet echt goedkoop. Daarbij is het, met alle respect, een kleine importeur die veel samen met andere importeur(s) doet. Geen probleem en zelfs heel begrijpelijk, maar is dat al met al genoeg om de beste importeur te zijn. Ik denk het niet.

    Zo hebben alle importeurs hun betere en mindere kanten naar mijn mening; Lesli heeft te hoge verkoopprijzen, Schuurmans kwalitatief niet goed genoeg, Broekhoff ben ik uit het oog verloren, Bonfireworks kwalitatief goed maar klein en volgens mij nu in overgangsjaar. En zo kan je doorgaan. Wat mij betreft is Wolff (en dan vooral met Dynasty) het meest compleet. Een grote lijn, kwaliteit over de gehele linie goed (natuurlijk met af en toe een misser, maar daar hebben andere minstens net zoveel last van), prijstechnisch goed, grote voorraad in Nederland dus goede levering, nette folders..... Voor mij de reden dat er maar een winnaar kan zijn.

    Rubro verdient wat mij betreft wel een pluim, laat dat duidelijk zijn.

    Maar nogmaals.... ieder z'n mening.
    Laatst gewijzigd door MichelAngelo; 5 januari 2012 om 20:36

  14. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik ben eruit.

    Dit jaar heb ik erg veel verschillende merken gezien. En van de importeurs waarvan ik iets gezien heb, heb ik ook meerdere cakes gezien. Ik heb me dus echt een goede mening kunnen vormen.
    In ons land zijn TÉ veel importeurs om ze allemaal gezien te kunnen hebben. Maar doordat ik aardig veel demo's afloop, krijg ik toch veel te zien. Inmiddels kan ik de balans opmaken en concluderen dat voor mij de importeur Royal Fireworks de winnaar is!

    Importeurs waarvan ik veel gezien heb, en die dus mee hebben kunnen doen in mijn keuze zijn: Bonfireworks, Breeschoten "de Kruiterij", Broekhoff, Cafferata, GBV-Weco, Lesli, Pronk, Royal Fireworks, Rubro, Vuurwerktotaal, Van der Nat, Witte Tenten [Marijn], Wolff, Zena NL. Een aardige lijst dus. Ik kan wel gaan vertellen waarom een bepaalde importeur het niet is geworden, maar dat doe ik niet. Dan geef ik liever een mening in het "Algemene ervaringen met ..." topic zoals we van elke importeur hebben.

    Na het zien van de producten afgelopen jaar, heb ik moeten kiezen tussen Rubro en Royal. Deze twee importeurs hebben mij allebei ontzettend verrast afgelopen jaar. Schitterende (nieuwe) producten, contact met freaks, eerlijkheid en openheid als bedrijf, goede levering voor winkeliers etc. Toch heb ik gekozen voor Royal, met name omdat Royal:
    • WAANzinnig goede producten heeft! Fire Flower, Firework for All, Vuurwerk met een Kroon, Exploding Box...echt allemachtig goed!
    • Vrijwel geen écht slechte producten heeft.
    • Loepzuivere kleuren met zeer krachtige burst kan producteren.
    • Goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
    • Zeer open en eerlijk naar liefhebbers toe op het forum, met prettige interactie met leden.
    • Goede levering naar winkeliers toe, met goede bevoorrading en weinig (geen?) leverings-tekorten.
    • Zeer stabiele cakes met degelijke constructie. Dozen zijn handzaam, klein en sterk.
    • Erg betrouwbare producten. Consistente snelheid en geen schoten te laag of op de grond. Vreemde eend in de bijt is de Screaming Salute die toch wel eens op de grond al klapt, of soms een misser heeft (wel fluit, geen knal).

    Minpuntje vind ik dat Royal te weinig diversiteit biedt in CE-families. Ik snap dat best, maar nu hebben ze alleen maar cakes in feite. (Vrijwel) geen fonteinen, geen pakketten of pijlen, mines etc.

    Rubro verliest het toch, omdat ze zeer belabberd voorraadbeheer hebben naar winkeliers toe. Veel te weinig inkopen. Daardoor ontstaat er productschaarste wat niet goed is. Daarnaast is de communicatie naar dealers toe vrij matig, heb ik zo het idee. Het zit hem niet echt in de producten zelf bij Rubro, want die zijn over het algemeen erg goed (hoewel ietsje minder dan bij Royal). Maar de randzaken van een importeur vind ik Rubro minder op orde hebben dan Royal.
    Heb hier dus wat verbeterpunten!! die ik graag aanneem en wil verbeteren.
    Maar kun je iets duidelijker zijn wat je bedoelt met:
    . belabberd voorraad beheer?
    . matige communicatie naar dealers?
    . Product schaarste?
    . Randzaken?
    . wat is minder in orde?

    . Heb je daar zelf ervaring mee,of is dit van horen zeggen?
    Gr Wim
    Rubro Vuurwerk Nederland

  15. #60
    VWC-Lid Patroontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    De eeuwige kruitvelden
    Berichten
    497
    Thanks
    9
    47 waarderingen in 14 posts
    Was afgelopen jaren wel met het Buurtassortiment dat je een klopjacht door het land kon gaan maken om te kijken waar hij ergens nog niet uitverkocht was. Of dat afgelopen jaar zo was weet ik niet, maar het jaar ervoor zeker.

    Verder was de 4 Seasons vrij snel nergens meer te krijgen.

    En dan nog een paar producten, zoals Monsters en de Thunderking boxen, die onder verwachting presteren. De Monsters waren de adviesprijs lang niet waard (en geen ti-boeket?) en de Thunderkings daar zaten een hoop weigeraars tussen en de voetjes vielen er zo vanaf. Over de communicatie met dealers en winkeliers heb ik niets meegekregen, maar als dealers dat aangeven dan zou het denk ik niet voor niets zijn...

    Maar ik zit wel te peinzen... Want er zaten ook een hoop topproducten tussen van Rubro. Paar dagen voor het einde van de voorverkoop kon ik nog gewoon Secret Salutes bestellen, en de Heavy Legend cakes trouwens ook. En om eerlijk te zijn had ik verwacht dat die al lang en breed uitverkocht waren.

    Wat mij betreft heeft Rubro gewonnen vanwege het assortiment, maar daar zit ook een schaduwkantje aan dus.
    Die gast van die filmpjes...

Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •