Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste vuurwerkimporteur 2011

Aantal stemmers
285. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Beko

    0 0%
  • Bonfireworks

    13 4,56%
  • Breeschoten "de Kruiterij"

    0 0%
  • Broekhoff

    2 0,70%
  • Cafferata

    9 3,16%
  • China Red

    16 5,61%
  • GBV-Weco

    3 1,05%
  • Hardix

    13 4,56%
  • Katan

    4 1,40%
  • Lesli

    11 3,86%
  • Meester Vuurwerk

    0 0%
  • Mercurius

    0 0%
  • Pronk

    8 2,81%
  • Pyrostar NL

    3 1,05%
  • Royal Fireworks

    30 10,53%
  • Rubro

    75 26,32%
  • Schuurmans

    3 1,05%
  • Sky Fireworks

    0 0%
  • VC Vuurwerk

    1 0,35%
  • Vuurwerktotaal

    2 0,70%
  • Van der Nat

    4 1,40%
  • Witte Tenten [Marijn]

    8 2,81%
  • Wolff

    70 24,56%
  • Zena NL

    7 2,46%
  • Andere, niet genoemd

    3 1,05%
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 88
  1. #16
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ook ik kies dit jaar voor Katan Vuurwerk, ze hebben de laatste jaren veel kritiek gehad maar vind dat ze dit jaar heel erg goed aan de weg hebben getimmerd door met verassende nieuwe produkten en uitdagende labels op de markt te komen.

    @Edit : ik lees hier toch 3 katan stemmers, echter zie ik in de poll nog nul staan ?
    Je kan maar op 1 merk stemmen toch? Ik heb alleen op Rubro gestemd.

  2. #17
    VWC-Lid Maiko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 november 2009
    Berichten
    637
    Thanks
    124
    281 waarderingen in 135 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    @Edit : ik lees hier toch 3 katan stemmers, echter zie ik in de poll nog nul staan ?
    Blijkbaar iets fout gegaan met de poll want nu is er nog maar 1 stem voor Rubro terwijl mijn stem de derde was.

  3. #18
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Je kan maar op 1 merk stemmen toch? Ik heb alleen op Rubro gestemd.
    Mijn excuus, door jou lovende woorden over katan dacht ik dat jij daar op had gestemd.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #19
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Er zat een bugje in. Gefixt!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #20
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    De importeurs die ik dit jaar vind opvallen in positieve zin zijn vooral Hardix, Lesli en Cafferata vind ik ook het noemen waard.

    China Red is me nog te nieuw om te nomineren maar komt wel erg goed nieuw op de markt met schijnbaar mooie producten, maar dat moet nog in de praktijk verwezenlijkt worden.

    Lesli had ik lang niet zo positief in beeld. Vuurwerk wat vaak te duur en te onopvallend qua kwaliteit en innovatie was. Maar dit jaar hebben ze een opvallende inhaalslag gemaakt met enkele nieuwe, of hervormde, lijnen waar heel veel producten van hoge kwaliteit tussen zitten. Dat soort producten hadden ze wel vaker, maar moest je goed zoeken en waren vaak duur. De verhouding tussen aantal producten (enorm) en mooie daartussen is hoger, evenals de prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou dit jaar zo een groot budget enkel bij deze importeur kunnen uitgeven aan mooi vuurwerk.

    Hardix kwam dit jaar ook met een enorme batch mooie producten. Opvallend weinig goudcakes, wat ik persoonlijk niet zo erg vind want er zaten des te meer prachtige kleurencakes bij, waar ook goed met effect en schietstijl gespeeld wordt. Tevens zijn de prijzen scherp te noemen en zorgt Hardix door restyling van labels dat hun uiterlijk fris en actueel blijft. Dit jaar een opvallend goede importeur.

    Cafferata is eigenlijk altijd al goed maar kwam door matige spreiding nooit erg goed in beeld. Maar onderhand kunnen we er niet omheen dat ze erg veel opvallend mooie producten hebben, niet altijd even goedkoop maar wel hoge kwaliteit (hoewel de reallife ervaringen van sommige lijnen wisselen). Daarnaast spreken ze pyrofreaks aan met de prachtige lijn Showtime, waarin ze elk jaar weer wat vernieuwing brengen. De lijn zoekt de grenzen op van consumentenvuurwerk, effecten en helaas maar begrijpelijk ook van de portemonnee. Qua knalvuurwerk durven ze ook de grenzen op te zoeken, lijken knallers, knalpijlen en matten altijd al tot de hardsten te behoren, dit jaar komen ze in de stoer ontworpen Black Thunder-lijn met een knaller die als 2 druppels water op een illegale vlinder lijkt. Gedurfd en marketing-technisch ook verdomd slim.

    Teleurstellend vind ik Bonfireworks, Wolff en zoals al jaren GBV/Weco.

    Bonfireworks kwam met prachtig vuurwerk voor scherpe prijzen op de markt gebracht door een liefhebber. Het tweede jaar, met een samenwerkend bestuur, waren de goudcakes nog erg goed maar de wat aparter en kleuriger cakes van matiger kwaliteit dan het eerste jaar. Weer een jaar en een wisseling van eigenaar later, zijn er opeens bizar dure cakes en nieuwe cakes die niet zo tevreden stellen als het eerdere werk. Ik zie het als een gestage dalende lijn, en betreur dat ten zeerste.

    Wolff begint bij mij steeds meer uit beeld te raken. Ze hebben nog wel wat prijskrakertjes maar de grote bakken zijn de gewone hoge prijzen die we helaas gewend zijn geworden. Nieuwe grote cakes zijn wel prachtig, maar ook prijzig. Op de een of andere manier beklijven ze minder (net als vorig jaar) dan nieuwe cakes van wat andere importeurs.

    GBV heeft mij ooit nog maar met 2 cakes een glimlach op het gezicht getoverd. De verhouding tussen slecht en mooi in hun aantal cakes is gewoon uiterst matig te noemen. Met Weco erbij is dat niet veel beter geworden; het gros is gewoonweg te duur voor de matige effecten die je krijgt, de paar toppers moet je goed zoeken, ook al zijn die paar er wel. Ik zou niet weten waar bij GBV/Weco een gemiddeld budget van een paar honderd euro aan te besteden, na een vijftal cakes heb ik 't wel gezien. Van Zena hebben ze nou ook niet de mooiste cakes overgenomen. M.I. vrijwel volslagen oninteressante importeur, hoewel de soap rond de Triple Layer Cake wel vermakelijk was

    edit: o, je mag maar 1 importeur kiezen dit jaar? Andere jaren waren het er 3. Nou goed, eigenlijk gun ik het Hardix maar moet ik Lesli kiezen omdat ze heel slim zich in de markt zetten met verschillende verkooppunten-en assortimenten, grossieren in klein spul waar ik gek op ben en de meest opvallende verbetering van het jaar hebben gemaakt, én ze zijn de eerste die voorzichtig de markt opdurven met daylight producten (na de vroegere confetticake van Broekhoff).
    Maar Hardix staat op een goede tweede, samen met Cafferata met hun prachtige spul.

  6. #21
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
    Marijn heeft Binkies, Wil wil wel & Wakkere Dodo allemaal goede producten hoor
    Jij met je binkies haha.

    Voor mij is dat cafferata. Zoals meerdere al zeiden vallen, bonfireworks,witte tenten en wolff me dit jaar erg tegen. Cafferata zit met hun showtime lijn dicht tegen het proffesionele aan. En cakes als de double brocade crown charmeren mij heel erg.

    Cafferata dikke pluim!

  7. #22
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mijn stem gaat naar Rubro.
    Deze importeur blijft prachtige producten maken voor vaak een goede prijs.
    Ook de uiwerkingen, kleuren en burst's zijn dik in orde.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #23
    VWC-Lid RemcoS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Platteland
    Berichten
    709
    Thanks
    439
    688 waarderingen in 261 posts
    Ik heb gekozen voor zena ( herlat,original,thor etc) omdat ik zeer tevreden ben over de pijlen en potten. Natturlijk is de keuze moelijk, misschien omdat mijn collectie uit veel herlat,thor en original bestaat. Natturlijk ook nog uit andere importeurs;)

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    27
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 3 posts
    Als je bonfireworks bekijkt wat die in het 1ste jaar aan assortiment hebben, kan de rest niet aan tippen. Ieder jaar komt er een duidelijke verbetering in. Zoals alvast een verrassing! De waaier van Bonfireworks + de goedgekeurde Vulcan eruption zie je volgend jaar in de collectie verschijnen.

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2011
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    26
    Thanks
    1
    3 waarderingen in 3 posts
    ALs eerder aangegeven door andere komen de cafferata cakes het dichts in de buurt van Prof!
    Showtime, xplosion, en de nieuwe crystal line ziet er ook super uit!
    Al moet ik zeggen dat Royal Fireworks ook aardig aan de weg aan het timmeren is met hun cakes! o.a de Fu collection Vuurwerk met een kroon is een schitterende cake!


    Maar toch CAFFERATA

  11. #26
    VWC-Lid XpyroX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 september 2008
    Locatie
    thuis ;)
    Berichten
    471
    Thanks
    230
    225 waarderingen in 85 posts
    ik heb gestemd op wolff, voor mij zijn ze ook dit jaar weer de beste. mooie nieuwe producten tegen een betaalbare prijs. grootste gedeelde van mijn collectie bestaat dan ook uit wolff producten. ook vind ik de prijs belangrijk van het vuurwerk omdat ik niet heel veel te besteden heb wil ik graag betaalbare cakes en ik vind dat wolff betaalbare maar ook hele mooie cakes aanbied.

    mijn 2e keuze zou zijn bonfireworks. hier heb ik vorig jaar wat potten van gehaald en hier was ik erg over te spreken. dit jaar weer wat meer hiervan. erg mooie effecten die ik niet bij heel veel andere importeurs tegen kom. en ook bij bonfireworks is het gewoon een goede prijs voor een goed product.

    mijn 3e keuze zou zijn royal fireworks maar hiervan kan ik alleen oordelen op wat ik op demo's heb gezien. ik vind dat ze een aantal hele mooie producten hebben en ik heb dan ook dit jaar voor het eerst meer dan 1 pot van royal we gaan zien wat er uit komt maar dat zal wel goed zitten.

  12. #27
    VWC-Lid Jack_0546's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2011
    Locatie
    Het zonnige oosten!
    Berichten
    90
    Thanks
    6
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Wolff vind ik het beste, daarna komt rubro !
    Vuurwerk, steeds verassend altijd voordelig!

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Mijn stem gaat naar Lesli, ben daar ook de contactpersoon en ik zie van dichtbij wat voor liefhebbers daar werken en hoe Lesli zich ontwikkelt op het gebied van vuurwerk, een voorbeeld daarvan vindt ik dat ze toch durven te komen op de markt met: Daylight producten.

    Heb deze stem uitgebracht puur uit gevoel en beleving, weet ook dat alle andere importeurs ook hun best doen, maar ik maak Lesli natuurlijk van dicht bij mee.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  14. #29
    VWC-Lid powermoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik kies voor schuurmans omdat ik het toch de mooiste vindt samen met bonfireworks en exellent..

  15. #30
    VWC-Lid Maiko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 november 2009
    Berichten
    637
    Thanks
    124
    281 waarderingen in 135 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiko Bekijk bericht
    ...

    Bonfireworks dan, een andere kanshebber. Redelijk goede nieuwe producten. Ik ben vooral benieuwd naar de Dream Catcher. De kwaliteit/prijs is gewoon nog steeds enorm goed. De Dragon Thunders mogen ook verkocht worden, maar kunnen denk ik niet voor een verassing zorgen. Cafferata is Bon voorbij gegaan vanwege een completer assortiment en de professionaliteit die Bon dit jaar mist.

    ...
    Bonfireworks is na een nachtje slapen voorbij gegaan door Royal Fireworks. Al die omstandigheden zorgen ervoor dat Bonfireworks niet meer de kwaliteit heeft die het eerst wel had. Nadat gisteren de Gorgeous niet leverbaar was en ik nog een gesprek had met iemand over de kwaliteit van Bonfireworks moet mijn mening worden aangepast.

    Royal Fireworks ben ik daarentegen wel erg enthousiast over. Professionele labels en grote potten. Prijs is misschien wat aan de hoge kant maar voor kwaliteit ben ik niet te beroerd te betalen. Ook Wolff is weer iets gestegen in aanzien. Goede aanlevering en heb de Gorgeous vervangen voor de Panter. Ook de Sniper heb ik dit jaar, hopen dat deze weer top is.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •