Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: kevins vuurwerkhal

  1. #1
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts

    kevins vuurwerkhal

    ZWOLLE - De Zwolse vuurwerkhandelaar Henk Gerrits heeft er geduchte concurrent bij: zijn zoon Kevin (15). Die heeft namelijk dit jaar voor het eerst zijn 'eigen' vuurwerkhal, ook nog eens op steenworp afstand van een van zijn vaders verkooppunten. Als jochie van zeven, acht jaar sliep Kevin al met een vuurwerkfolder onder zijn kussen, zó gek was hij van vuurwerk.

    Logisch ook, als je ouders hebt die in de vuurwerkhandel zitten. Zijn ouders Gerrie en Henk Gerrits verkopen al jaren vuurwerk vanuit hun fietsenzaak aan de Assendorperstraat en vanuit een hal aan de Telfordstraat. Kevin stond er altijd met z'n neus bovenop, weet moeder Gerrie nog. "Al van jongs af aan heeft hij altijd meegeholpen." Toen de familie eerder dit jaar het pand van Harry's Vuurwerkhal aan de Conradstraat overnam, kon daarmee een droom uitkomen: een eigen vuurwerkbedrijf voor de vmbo-scholier. En dus prijkt zijn naam nu levensgroot op de gevel.

    Natuurlijk is er geen sprake van dat Kevin de échte ondernemer is, haast vader Henk zich te zeggen. "Dat kan immers niet op zijn leeftijd. Alles gebeurt onder begeleiding en verantwoordelijkheid van ons en andere volwassenen. Wij hebben ook de onderhandelingen gedaan met de vuurwerkleverancier. Maar Kevin heeft zelf het assortiment bepaald en de prijzen vastgesteld, hoe de samenstelling van de vuurwerkpakketten is en wat er in de folder komt te staan. Ook heeft hij samen met een andere jongen de website gebouwd waar klanten on-line vuurwerk kunnen bestellen." En dus is Kevins Vuurwerkhal niet gewoon een nieuw filiaal van het familiebedrijf, bezweert hij. "Kevin heeft ook een andere leverancier, dus ook ander vuurwerk dan wat ik verkoop. In die zin is hij ook echt een concurrent. We gaan zien hoe het loopt. Weet je, ik vind het alleen maar mooi dat hij dit doet. Ik hoop natuurlijk dat hij ooit het bedrijf overneemt."

    Inmiddels is de eerste partij vuurwerk gearriveerd, vertelt Kevin, en dat wordt de komende weken gevolgd door nog een aantal leveringen. "Vanaf nu kom ik hier elke middag na schooltijd om alles klaar te maken voor de verkoop. We hebben twee bunkers met een totale opslagcapaciteit van 10.000 kilo: in de ene bunker staat alles zoals het binnen komt, in de andere bunker maken we de pakketten klaar. We moeten op een lijst op de deur precies bijhouden wat er uit en er in gaat. Dat moet van de brandweer." De komende tijd laat Kevin nog 60.000 folders verspreiden in Zwolle. Ook komt er een vuurwerkshow op 10 decmber bij VV Edon. En Kevin gaat natuurlijk op zijn school, Talentstad, de leerlingen warm maken voor zijn vuurwerkhal. Want dat is, vindt hij, zijn grootste troef:hij weet wat er leeft onder de jeugd. Van welk vuurwerk hij dit jaar veel verwacht te verkopen? "De Thunderking en de Aftershock. Maar ik denk niet dat ik dit jaar op pad ga met mijn vrienden om vuurwerk af te steken. Na drie dagen verkoop ben ik helemaal kapot. Wel ga ik natuurlijk thuis vuurwerk afsteken."

    http://www.destentor.nl/regio/zwolle...uurwerkhal.ece

    en natuurklijk niet te vergeten de link naar de site

    http://kevinsvuurwerkhal.nl/shop/
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  2. #2
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Dit is echt mijn droom!
    Percies hetzelfde alleen heeft mijn moeder geen vuurwerkwinkel.
    Ik ga zelf wel later een vuurwerkwinkel starten!
    Ben er al mee bezig! Welke merken ik wel leuk vindt etc.
    Ook ga ik volgend jaar in een vuurwerkwinkel werken, want wat is er nou beter dan ervaring in je eigen winkel.

    En iedereen koopt liever zijn vuurwerk bij iemand wat veel weet van vuurwerk dan iemand die er niks vanaf weet slecht vuurwerk, dure prijzen en mensen dingen aansmeren!

    Echt tof van deze jongen! Mensen hier op het forum die langs gaan?

  3. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    Ik vond het afgelopen jaar de grootste domper binnen de vuurwerkverkoop van Zwolle, Zonde dat Harry er niet meer zit en het overgenomen is door Henk gerrits, die komt de concurrentie natuurlijk niet ten goede, want natuurlijk gaat zoon lief het niet ff papa moeilijk maken, zeker niet als papa zelf nog de touwtjes in handen heeft.
    En waar het gebeurde ook, afgelopen jaar waren de acties van KEvin en Henk gerrits exact hetzelfde.. TOE-VAL-LIG

    NIet dat ik het deze jonge jongen niet gun, zeker wel, maar had het meer gewaardeerd als hij dan ook echt dezelfde prijzen of scherpere prijzen had dan harry en of een betere collectie, echter is de collectie smaller geworden, de acties minder en de prijzen hoger. Ik besluit dan dit jaar ook niet meer naar Henk en Kevin te gaan, Ik rij voor mijn hardix vuurwerk nu wel naar IJsselmuiden en/of Kampen...

    Kevin het ga je goed En vader henk ofcourse ook, maar ik vind het jammer!

  5. Deze gebruiker waardeert jrvuurwerk voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    omdat Harry,s vuurwerkhal zelf importeert
    Laatst gewijzigd door fascinating; 15 december 2012 om 19:39

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •