Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 26 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 393

Hybrid View

  1. #1
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts

    Filmen met een mobiele telefoon

    De laatste jaren zijn telefoons flink gemoderniseerd en daarbij is ook het fotograferen en filmen met een telefoon heel aantrekkelijk geworden. Gisteren zag ik de beelden van Knalvuurwerkfreak die op het oog voor mij gewoon met een HD camera waren gefilmt, alles was minder waar toen ik hoorde dat het met een iPhone 4 was opgenomen.

    Nu komt het voor mij misschien goed uit, want ik mag binnenkort een nieuwe telefoon uitzoeken. Daarin wil ik ook meenemen dat ik een telefoon wil die ook goed kan filmen. Hopelijk zijn er meer mensen die ervaring hebben/ informatie hebben met het filmen met een mobiele telefoon.

    Voetnoot:
    Een mobiele telefoon is natuurlijk niet ideaal om te filmen. De kwaliteit red het niet met een echte HD camera, dus laten we het daar niet over hebben.

    Via YouTube heb ik een aantal films gevonden die zijn gemaakt met de meest nieuwe telefoons.

    iPhone 4

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Pluspunten: focus is goed, beelden zijn scherp, kleuren zijn helder.
    Minpunten: geluid is slecht, geen full HD (720p)

    Samsung Galaxy S2

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Pluspunten: beelden zijn scherp, kleuren zijn goed, geluid is beter (dan de iPhone), full HD (1080p)
    Minpunten: blijft focussen.

    HTC Sensation

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Pluspunten: Focus is goed, kleuren zijn goed, full HD (1080p).
    Minpunten: geluid is heel slecht.

    LG Optimus 2X Speed

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Pluspunten: Focus is goed, geluid is erg goed, full HD.
    Minpunten: ?

  2. #2
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Whoohw wist niet eens dat de Iphone 4 zo scherp vuurwerk kon filmen! Bedankt

  3. #3
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Vandaar even het onderwerp onder de aandacht gooien. Ik was er ook helemaal verbaast over! Ik weet trouwens niet of de vernieuwde iPhone 4 verbeterd is, zo niet: alsnog erg goed!

    Zelf vind ik dat de iPhone het beste filmt. De kwaliteit vond ik echt onwijs goed voor zo'n 'telefoon'. Jammer dat het geluid zo slecht is, misschien is daar nog wat aan te doen.

  4. #4
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    De LG optimus 2x speed filmt ook goed.

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  5. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Staat erbij. Heb jij deze zelf? Zo ja, zou jij er wat over kunnen vertellen? Ken zo snel geen minpunten verzinnen hehe.

  6. #6
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Staat erbij. Heb jij deze zelf? Zo ja, zou jij er wat over kunnen vertellen? Ken zo snel geen minpunten verzinnen hehe.
    Ik heb deze niet maar Shell-martijn op dit forum wel zal hem even vragen
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  7. #7
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Toch heel niet verkeerd nee, kunnen tegenwoordig mooie films van telefoons verwachten dus.

    Zelf de HTC EVO 3D, van de week bij de Wolff-demo dus in 3D wat geprobeerd te filmen, maar dat is niet echt top. Leuk, je ziet diepte, maar vooral dat het vuurwerk ver weg is dan dat je het echt op je af ziet komen. En dat had ik wel gehoopt, de boeketten waren tenslotte breed genoeg hehe.

    Nog te vroeg voor dat soort dingen, maar over een paar jaar is 3D niet meer weg te denken.

  8. #8
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Staat erbij. Heb jij deze zelf? Zo ja, zou jij er wat over kunnen vertellen? Ken zo snel geen minpunten verzinnen hehe.
    Ja, ik heb de LG Optimus 2X en ben er zeer tevreden over.
    De kleuren zijn prima en het geluid is echt super. Lekker laag en kan de harde knallen goed weergeven. Inzoomen moet je met een mobiel gewoon zoveel mogelijk vermijden denk ik, ook nooit gedaan.
    De eerste show welke ik met de LG filmde was Geel, zie ook hierboven (dank voor het plaatsen ).
    Helaas heb ik de LG toen op een lagere resolutie laten draaien omdat ik bang was dat full-hd de buffer het niet aankon en het filmpje zou gaan stotteren.
    Inmiddels blijkt dat zelfs full-hd gewoon vlekkeloos op het interne geheugen weggeschreven kan worden. Doe je het op een mini sd kaartje zal je misschien wel eisen moeten stellen aan de snelheid van je kaart.
    Het enige nadeel ik nu even kan bedenken is dat als je een filmpje start er een zeer irritant harde bling,blong geluid is, welke ik nog niet weet of deze wel of niet uitgezet kan worden.
    Hieronder zal ik nog de filmpjes van de Waal in Vlammen plaatsen, ook gefilmd met de LG, helaas ook nog op de lagere kwaliteit. En in 2 delen omdat ik toen van youtube nog geen video's langer dan 15 min. mocht plaatsten. Maar het gaat om het idee...

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  9. #9
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    Heb zelf de Samsung Galaxy S2, filmt erg goed naar mijn mening. Maat van me heeft dezelfde en een keer vuurwerk gefilmd vanaf 20 meter van het schietveld. Erg indrukwekkende kwaliteit!

  10. #10
    VWC-Lid ajax0251's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2008
    Locatie
    zeg jij het maar
    Berichten
    217
    Thanks
    27
    24 waarderingen in 16 posts
    LG Optimus 2X Speed

    volgens mij is dat een mobiel die een vriend heeft en minpunt is dat je niet ver kan inzoemen.

    Gr Wouter

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Mooi topic, Ruben. Ook ik ga in December een nieuw toestel uitzoeken en zat ondertussen ook een beetje rond te kijken wat momenteel de telefoons aan kwaliteit in huis hebben. Dank.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  12. #12
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    Mooi topic, Ruben. Ook ik ga in December een nieuw toestel uitzoeken en zat ondertussen ook een beetje rond te kijken wat momenteel de telefoons aan kwaliteit in huis hebben. Dank.
    Wanneer kom je langs marco ? zet de koffie klaar voor je.
    http://www.stefandrukker.nl

  13. #13
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    Wanneer kom je langs marco ? zet de koffie klaar voor je.
    Krijgen we freak korting
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  14. #14
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Ben overigens nu meteen aan de slag gegaan Waal in Vlammen in originele kwaliteit te uploaden.
    Wist al dat mijn software toen de kwaliteit ook heeft gedrukt, dus vanavond plaats ik nog een goede kwaliteit in 1 deel en pas ik youtube meteen aan. Dan krijg je Waal in vlammen beter te zien met de LG...

    Heb ook nog de gondelvaart in Loosdrecht gefilmd met de LG, die volgt ook nog later op de avond.
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  15. Deze gebruiker waardeert Shell-Martijn voor het bericht:


  16. #15
    VWC-Lid Brooklyn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2008
    Berichten
    92
    Thanks
    2
    0 waarderingen in 0 posts
    de LG Optimus 2X Speed springt er qua geluidkwaliteit zeker uit, uiteindelijk net wat belangrijker dan de beeldkwaliteit.

Pagina 1 van 26 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •