Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [Caput Lucis] De Deelnemers voor 2007

    Er hangt nogal een mist rondom de deelnemers bij Caput lucis, inmiddels heb ik 4 namen in de loop der tijd bijeen weten te verzamelen van de 8.

    (met dank aan onder andere kruitsnuiver, fire-works.it)

    Belgie - Hendrickx & Lefeber. Deze zijn uitgenodigd, maar wat ik van het bedrijf zélf begrepen heb. Horen ze helemaal niks tot weinig meer van de organisatie

    Italie - Vaccalluzzo. Wat ik begrijp van het italiaanse fire-works.it doen ze mee, maar buiten competitie. Mijn Italiaans is niet zo heel goed, dus hou ik ff ene slag om de arm

    Malta - Saint Mary Fireworks Factory. Winnaar van het Int. Fireworks festival van Malta in 2006

    China - Yung-Feng Firecrackers & Fireworks Co.,Ltd. Verder nog geen details bekend

    Totzover, als ik meer weet dan zet ik het erbij. Of mocht je zelf nog aanvullende info weten laat het maar weten
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 juli 2005
    Berichten
    94
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    He, Yung-Feng Firecrackers & Fireworks deed ook mee in Malta met een mooie show. Ik heb de show net online gezet. http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...newpost&t=2329

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Via een contact van Kruitsnuiver zijn we aan de deelnemers en datums geraakt voor Caput lucis 2007:

    1 Augustus
    – FIREWORKS MUSICAL SHOW (buiten competitie, geschoten door Vaccaluzzo)

    2 Augustus
    – MALTA St. Mary’s Fireworks Factory
    – ITALIE Pirotecnica F.lli Liccardo

    3 Augustus
    – CHINA Yung Feng Fireworks
    – ROEMENIE Artifici Orastie

    4 Augustus
    – JAPAN Tamaya
    – SLOVENIE Hamex Pirotehnika

    5 Augustus
    - GROOT BRITANNIE Festival Fireworks
    – SPANJE Pirotecnica Zaragozana


    belgie, Hendrickx & Lefeber doet dus NIET mee. totzover, en bedankt Kruitje voor de contacten
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 14 mei 2007 om 16:47
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Ja dat zijn tog wel goede deelnemers dacht ik zo.

    De show van Vaccaluzzo (italie) buiten de competitie om word gegarandeerd een toppertje als je kijkt naar de show van hun van vorig jaar

    St mary (Malta) staat daar ook niet voor de lol en gaat ook voor de winst en ik sluit ze ook zeker niet uit, mede door de speciale bommen die geen enkel andere firma schiet daar

    F.lli Liccardo (italie) nooit live gezien maar weet wel dat deze firma goede shows kan schieten met prachtige bommen (erg veel stutatas en tourbillions )

    Yung-feng firecrackers and fireworks (china) schiet ook zeer degelijke shows, met grote shells met rising attachments etc etc, typisch chinees spul.

    Artifici Orastie (roemenie) die ken ik eigelijk niet dus weet ook niet hoe ze schieten, het zal ongetwijfeld goed zijn anders sta je daar niet

    Tamaya (japan) ook nog nooit live gezien maar schiet zeer goede shows, met prachtige shells, deze firma werkt trouwens samen met de spaanse firma Igual

    Hamex Pirotehnika (slovenie) ken ik ook niet, maar zal ook ongetwijfels goede shows schieten

    Festival Fireworks (groot britannie) ken ik ook niet, zelfde verhaal als slovenie en zal dus ongetwijfeld goede shows schieten.

    Pirotecnica Zaragozana (spanje) nog uitleg nodig? deze firma staat bekend om de ongelovelijke mooie kleuren. deze show zal dus egt een waar spektakel zijn dus doe je zonnebril maar op
    Once a pyro, always a pyro

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Je ziet vrijwel nergens Nederlandse bedrijven mee doen he. Hoe zou dat toch komen...

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Mooi, het programma is bekend. Staan een aantal klinkende namen op, en sommige minder bekenden.
    Maar net wat Kruitje zegt: Je moet wat in je mars hebben om daar mee te mogen doen.
    Fantastisch dat Zaragozana van de partij is.
    Alleen voor dat bedrijf zou je de reis al maken.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Je ziet vrijwel nergens Nederlandse bedrijven mee doen he. Hoe zou dat toch komen...
    Ik denk dat dit mede komt omdat er in Nederland geen shows worden geschoten van dit kaliber/budget, dus valt er weinig te ''oefenen'' voor nederland, ook schieten de Nederlandse firma's te weinig shows van formaat om genoeg ervaring op te doen om dit bij dit soort festivals mee te schieten.

    Ook hebben ze Nederlandse firma's (meestal) niet genoeg schiet apperatuur zoals schietkisten,mortieren,rekken etc etc.

    De bedrijven als zaragozana, tamaya Kitahara, st Mary, F.lli Liccardo etc etc schieten veel meer shows van vergelijkbaar formaat, en hebben dus genoeg ervaring/materiaal om een grote competitie show te schieten.
    Once a pyro, always a pyro

  8. #8
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kruitsnuiver Bekijk bericht
    Ik denk dat dit mede komt omdat er in Nederland geen shows worden geschoten van dit kaliber/budget, dus valt er weinig te ''oefenen'' voor nederland, ook schieten de Nederlandse firma's te weinig shows van formaat om genoeg ervaring op te doen om dit bij dit soort festivals mee te schieten.

    Ook hebben ze Nederlandse firma's (meestal) niet genoeg schiet apperatuur zoals schietkisten,mortieren,rekken etc etc.
    niet helemaal waar Kruitje, Er is (liever gezegd wás) een firma dit dit wel aankon. En dat is JNS vuurwerk. Deze heeft al meerdere keren meegedaan aan hét festival van Montreal. nou als je daar mee mag doen, dan tel je toch wel mee hoor. en nee ze hebbene r niet 1x meegedaan, maar meerdere keren en wel in:

    1991 (2e plaats)
    1993
    1995 (1e plaats!!)
    1997
    en dan hebben ze nog mee mogen doen aan de speciale winners edition van dit festival in 2004! Weco won toen.

    dus niet te vroeg roepen we hebben niks in Nederland, we hadden igg een goed bedrijf! Nu moet ik er wel bij vermelden dat JNS technisch is bijgestaan de laatste keer door het Amsterdamse Pyro4. Dit bedrijf heeft ook de 2 grote vuurwerken aan het Atomium verzorgd dit en vorigjaar.

    Er is dus wel degelijk wat. De laatste keer dat er een Nederlands bedrijf overigens meedeed aan een festival van betekenis was ook in 2004, tijdens het festival van Knokke. Toen ging Broekhoff met het schaamrood op de kaken ten onder
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •