Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 44
  1. #16
    VWC-Lid Dracow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    220
    Thanks
    360
    199 waarderingen in 70 posts
    Even een oud topic bumpen.

    Hoeveel Prof onstekers kan je in serie schakelen met een: Kingdom 12 cue schietsysteem en als we dan toch bezig zijn ook met een Kingdom 10 Cue stepper?

    Alvast bedankt Dracow

  2. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Wanneer wordt er een topic aangemaakt met ontstekingsremmers?

  3. #18
    VWC-Lid T-sec's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Berichten
    56
    Thanks
    3
    18 waarderingen in 9 posts
    Het maximaal aantal ontstekers wat op 1 kanaal in serie kan worden gezet hangt af van de maximale spanning welke het systeem kan geven. Ook is het type ontsteker hierbij belangrijk vanwege de verschillen in weerstand en ontsteekstroom per merk.

    Hou ca. 3 volt per ontsteker aan, dan zit je veilig. Dus wanneer het systeem met een ontsteekspanning van 24 volt werkt, deel je 24 door 3 volt is maximaal 8 ontstekers in serie voor gegarandeerde werking.
    Persoonlijk ben ik altijd voor de praktijktesten. Maak 3 serieschakelingen van in dit geval 8 ontstekers en test deze. Ontsteken alle 3 de test schakelingen perfect, dan heb je min of meer gegarandeerde zekerheid. Desnoods voer je dit op naar 10 of meer ontstekers om te testen waar het ophoud. En wees zeker van een vol geladen ontsteeksysteem, want half volle accu's geen vanzelfsprekend minder ontsteekspanning waardoor er ook minder ontstekers in serie ontstoken kunnen worden.

  4. #19
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    @Dracow

    Dat staat onderin mijn TS.

    Die seqeuncer geeft 12Volt output signaal bij 1 Amphere.

    Uitgaande van een gemiddelde ohmsé waarde van 3 per ontsteker krijg je het volgende.

    Bij parralel max 1 ontstekers
    Bij serie max 4 onstekers

    Dat is volgens de cijfers binnen de veilige waarde.
    Gerwin

  5. #20
    VWC-Lid Dracow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    220
    Thanks
    360
    199 waarderingen in 70 posts
    Gerwin en T-Sec hartelijk dank.
    Nu begrijp ik het een beetje het is dus gewoon AantalVolt/3.

    Ik ben van plan een 5shape te maken en wilde dat steppen maar dat gaat dus dan niet. Want ik kan maar 4ontstekers op 1 output zetten. Dan maar even kijken hoe ik het dan ga doen.

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Je kan altijd een salvo verbinden met QF. Heb je ook maar 1 ontsteker nodig per salvo. Je kan ook een in de praktijk testen of je er wel 5 tegelijk kan gebruiken.

  7. #22
    VWC-Lid Dracow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    220
    Thanks
    360
    199 waarderingen in 70 posts
    Mijn bedoel is om hoogmoeds te rammen in 5shape.
    Eerst 2 buitenste dan 2 daarbinnen dan 1 recht omhoog.
    Dan 2 daarbinnen weer en 2 buitenste.
    Wat ik dan wil is alle 5 tegelijk of denk je dat met Qm of Qf het ook wel moet lukken om alles precies tegelijk te schieten?

  8. #23
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dracow Bekijk bericht
    Mijn bedoel is om hoogmoeds te rammen in 5shape.
    Eerst 2 buitenste dan 2 daarbinnen dan 1 recht omhoog.
    Dan 2 daarbinnen weer en 2 buitenste.
    Wat ik dan wil is alle 5 tegelijk of denk je dat met Qm of Qf het ook wel moet lukken om alles precies tegelijk te schieten?
    Je zet ze toch wel een stukje uit elkaar? Anders zal je denk ik niet heel veel verschillen merken vrees ik.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  9. #24
    VWC-Lid Dracow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    220
    Thanks
    360
    199 waarderingen in 70 posts
    z'n half meter dacht ik..

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Ik zit te twijfelen om als nog prof. ontsteker aan te schaffen, maar ik wil graag jullie mening hierover horen.

    Ik heb op dit moment visco ontstekers thuis liggen omdat dit simpelweg het veiligst is. Ik ga mijn show op muziek schieten en moet daarom de vertraging van cakes meenemen in mijn tijdschema. Ik heb verschillende youtube video's bekeken om zo de stijgtijd te klokken, maar nu zit met het punt dat ik met visco onstekers een extra vertraging van de viscolont zelf er bij op moet tellen.

    Is er een vast gegeven dat, door bijvoorbeeld de wetgeving, iedere pot 4 sec vertraging heeft of verschilt dit per pot? Mocht dit verschillen van elkaar, heeft dan iemand een idee hoe ik aan deze tijden zou kunnen komen?

    Mocht ik de tijden niet kunnen bemachtigen dan twijfel ik toch om met prof onstekers te gaan werken, omdat ik deze kan switchen met de lont waardoor de cake vrijwel meteen afgaat (correct me if I'm wrong) en ik enkel de stijdtijd hoef mee te nemen.

    Wat denken en vinden jullie...

    GR

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Als je op muziek gaat schieten, dan raad ik je aan om met de prof ontstekers te werken. Priem een gat naast het visco lont en stop hierin het kopje van de ontsteker( let er wel op dat je het kopje van de ontsteker heel laat). Op deze manier heb je bijna geen enkele vertraging wat belangrijk is bij het schieten op muziek.

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Bedankt. Ik ga over op prof. ontsteker, op youtube staan verschillende filmpjes waarin duidelijk word uitgelegt hoe deze het beste en veiligst kunnen worden geplaatst..

  13. #28
    VWC-Lid Gunner1001's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 mei 2010
    Berichten
    341
    Thanks
    111
    386 waarderingen in 87 posts
    ik had een vraagje over elektrische ontstekers icm. met vuurwerk op de 31e van december.

    ik wil namenlijk wat projecten elektronisch ontsteken.
    nu vind ik het altijd prettig om dagen voor de 31e alles al voor te bereiden.
    maar is dit ook verstandig met ontstekers er al aan bevestigen ( nog niet aansluiten op een schietkist uiteraard ) .

    ik heb gelezen dat door statische ontladingen de ontsteker ook af zou kunnen gaan.
    kan dit voorkomen worden door de uiteinden van de ontstekers met mini lasdopen ''af te doppen '' zodat de koper kernen van het draad beschermd zijn ?

    alvast bedankt .

  14. #29
    VWC-Lid p-aart-y's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2010
    Locatie
    vestingdriehoek
    Berichten
    167
    Thanks
    37
    20 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincer Bekijk bericht
    Als je op muziek gaat schieten, dan raad ik je aan om met de prof ontstekers te werken. Priem een gat naast het visco lont en stop hierin het kopje van de ontsteker( let er wel op dat je het kopje van de ontsteker heel laat). Op deze manier heb je bijna geen enkele vertraging wat belangrijk is bij het schieten op muziek.
    Als je een priem/kruiskopschroevendraaier gebruikt van 6mm dik dan kan je de huls die om de ontsteker zit er mee induwen. Op deze manier zal je kop niet beschadigen. Sommige mensen halen het viscolont weg,ik laat het altijd zitten. Mocht je ontsteking om wat voor reden dan ook weigeren, dan kan je je cake altijd nog met het visco ontsteken.


    @Gunner1001 Als je prof. ontstekers gebruikt dan zijn de uiteinden van je kabel al afgeschermd door een stukje isolatie van de kabel zelf. Daarbij denk ik niet dat het mogelijk is om door statische lading een ontsteker af te laten gaan. Je kan immers ook met je schietkist testen of je ontsteking in orde is door een lage spanning er door heen te jagen. En heb je weleens een ontsteker aangetroffen in je collectie die per ongeluk is afgegaan door statische lading?

  15. Deze 2 gebruikers waarderen p-aart-y voor het bericht:


  16. #30
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gunner1001 Bekijk bericht
    ik had een vraagje over elektrische ontstekers icm. met vuurwerk op de 31e van december.

    ik wil namenlijk wat projecten elektronisch ontsteken.
    nu vind ik het altijd prettig om dagen voor de 31e alles al voor te bereiden.
    maar is dit ook verstandig met ontstekers er al aan bevestigen ( nog niet aansluiten op een schietkist uiteraard ) .

    ik heb gelezen dat door statische ontladingen de ontsteker ook af zou kunnen gaan.
    kan dit voorkomen worden door de uiteinden van de ontstekers met mini lasdopen ''af te doppen '' zodat de koper kernen van het draad beschermd zijn ?

    alvast bedankt .
    voorbereiden kun je gewoon doen. Voor wat extra zekerheid gewoon de uiteinden, de ontblote koperdraden even met elkaar kortsluiten door ze aan elkaar te draaien tijdelijk totdat je hem aan de schietkist koppelt...dan krijgt statische spanning minder kans.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. Deze 2 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •