Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts

    Website Kunstvuurwerkfabriek van der Nat

    !!!Binnenkort online!!!

    www.vuurwerkfabriekvandernat.nl


    Informatie over de website:

    Deze website heeft een aantal jaren gefunctioneerd als webshop voor de vuurwerk winkel van Kunstvuurwerkfabriek van der Nat. De website wordt omgebouwd tot een online biografie van Kunstvuurwerkfabriek van der Nat, A.J. KAT Koninklijke Nederlandse Kunstvuurwerk- en Munitiefabriek en Firma J. Loeff.

    In deze biografie wordt de levensloop van Kunstvuurwerkfabriek van der Nat omschreven, de up en downs, het heden en de toekomst. Ook wordt er aandacht besteed aan de lange Historie van Kunstvuurwerkfabriek van der Nat zoals: de Firma A.J. KAT en de Firma J. Loeff.

    Elke maand worden er verschillende stukken tekst, foto’s, afbeeldingen, krantenknipsels en/of video’s toegevoegd van de Geschiedenis en Historie van Kunstvuurwerkfabriek van der Nat, KAT, Loeff en de vuurwerkgeschiedenis van Nederland in het algemeen.

    Zeer zeker de moeite waard om regelmatig dus eens langs te surfen.
    Om jullie een voorproefje te geven van het beeldmateriaal wat er zoal te vinden en te zien zal zijn, heb ik hier voor jullie een leuk voorbeeld


    De persoon op de foto is Chris van der Nat Sr. in zijn jonge jaren en werkzaam bij Kat.


    Veel plezier gewenst op deze site, die straks vol nostalgische vuurwerk artikelen en foto's zal staan.
    Laatst gewijzigd door FireDragon; 13 september 2011 om 14:57 Reden: Naam erbij geplaatst

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2008
    Berichten
    1.191
    Thanks
    62
    172 waarderingen in 52 posts
    Heerlijk om beeldmateriaal te zien uit de geschiedenis! Alleen al als je naar de kwaliteit van de foto's kijkt! Ik krijg er een apart gevoel bij in ieder geval.

    De foto die nu al te zien is hierboven is ook erg mooi, iemand die een cilindrische shell aan het spiken is! Spiken houdt in dat er heel strak een lang stuk touw om de shell heen wordt gedraaid, hierdoor ontstaat er meer druk opbouw waardoor de shell met meer druk uit elkaar klapt, waardoor je dus weer een groter effect krijgt.

  3. #3
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Geweldig!! Wat een verrassing!
    Een zeer goed initiatief waar ik reikhalzend naar uitzie.

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  4. #4
    VWC-Lid Tunit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 juni 2007
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.065
    Thanks
    11
    42 waarderingen in 26 posts
    Inderdaad een zeer goed initiatief voor liefhebbers die het mee hebben gemaakt maar ook voor die juist niet.

    Kijk er naar uit.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Locatie
    Elst
    Berichten
    59
    Thanks
    22
    20 waarderingen in 16 posts
    Geweldig initiatief,
    Zal het op de voet volgen mijn oom (Jan van Houten) hij heeft z'n hele leven bij Kat in Leiden gewerkt. Ik ging als kleine jongen vaak met hem mee naar de fabriek en show's. Die goede oude tijd kon alles nog. Jan is inmiddels al wat jaartjes dood,ik weet zeker dat hij dit geweldig zou vinden.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Welkom op ons forum djonny!

    Als er nog foto's van je oom (van zijn dienstjaren) misschien nog in de familie rondzwerven, zijn die hier op het forum natuurlijk ook altijd zeer welkom hea!

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Locatie
    Elst
    Berichten
    59
    Thanks
    22
    20 waarderingen in 16 posts
    Ik heb net mijn ouders al gebeld of er nog iets van hem in de familie is.
    Als ik wat heb zal ik het gelijk posten

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •