Banner Lesli Vuurwerk - ZenaVuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 78
  1. #46
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Nog een paar jaar te gaan en we kunnen een andere hobby gaan zoeken.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  2. #47
    VWC-Lid Vuurwerkshop7kamp's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    Rotterdam-Zevenkamp
    Berichten
    567
    Thanks
    54
    452 waarderingen in 209 posts
    Ja, ik ben ook vuurwerkliefhebber en 31 december neem ik ook mee naar huis.
    en dat doet dan ook meer pijn als 3 jaar geleden.

    Ja, ik voel me ook genaaid, alleen ik weet nog niet precies door wie allemaal!
    ( het is een hele lijst):

    Partij voor de dieren, Arno Bonte, Aboutaleb, Brussel, ziektekostenverzekering, Den Haag, de gemeente Rotterdam, de Gemeente Lansingerland, mijn buurman, De Roteb, Mijn aansprakelijkheidsverzekering, mijn vuurwerkleveranciers, de benzine prijzen, camping in het hoogseizoen (1 week later en je betaald de helft ) enz.

    Ik zou best willen emigreren, maar waar naar toe ?

  3. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkshop7kamp voor het bericht:


  4. #48
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkmagazijn7kamp.nl Bekijk bericht
    Ja, ik ben ook vuurwerkliefhebber en 31 december neem ik ook mee naar huis.
    en dat doet dan ook meer pijn als 3 jaar geleden.

    Ja, ik voel me ook genaaid, alleen ik weet nog niet precies door wie allemaal!
    ( het is een hele lijst):

    Partij voor de dieren, Arno Bonte, Aboutaleb, Brussel, ziektekostenverzekering, Den Haag, de gemeente Rotterdam, de Gemeente Lansingerland, mijn buurman, De Roteb, Mijn aansprakelijkheidsverzekering, mijn vuurwerkleveranciers, de benzine prijzen, camping in het hoogseizoen (1 week later en je betaald de helft ) enz.
    Ergernis nummer één ja.

  5. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Bonfire is ook achterlijk in prijs gestegen. Crackling meteors en Earcatcher zijn nu 6 euro duurder dan 2, 3 jaar terug. Tel daar bij op dat de kwaliteit achteruit aan het gaan is en je houdt een zwaar gevoel over aan de ontwikkeling. Deze prijzen had ik eerder dit jaar overigens ook al vernomen van andere winkeliers. Het is niet voor niets dat ook de Rijswijkse vuurwerkhal Bonfire eruit gooit.

    Ik heb niet de indruk dat de winkelier, Edwin in dit geval, hier iets aan kan doen. Edwin hanteert slechts de adviesprijzen die door worden gegeven door meneer Frits Pen (importeur). Aangezien Edwin als eerste deze prijzen bekend maakt, krijgt hij nu de hoon over zich heen. Dit vind ik niet terecht.

    Ik zou zeggen ga griepen in het Bonfire gedeelte en houdt dit topic een beetje schoon.

    Edwin, succes met het afronden van de site. Ik kijk er eveneens naar uit tot de site van 7kamp klaar is.

    Misschien is iets van een algemeen topic beter, neemt niet weg dat de smoezen van de eerder genoemde 7kamp niet echt te staven zijn met feiten. Het is gewoon niet waar dat de kosten met 10% of meer de lucht in zijn geknald..

    En ik blijf erbij, zolang je als winkelier je spullen blijft inkopen bij een importeur met zulke prijs verhogingen dan sta je achter de importeur of je moet een andere importeur zoeken, die er genoeg zijn!

    Ik ben wel benieuwd wat het met de marge voor de winkelier doet..

    Daarnaast als je als winkelier zulke onnozele en feitelijke onwaarheden verkoopt als zijnde waarheid voor de prijsstijging klopt er ook iets niet.

    10% houd in dat in het hele kosten proces er een gemiddelde stijging moet zijn van 10%. Dus als iets minder als 10% gestegen is moet er iets tegenover staan wat over de 10% gestegen is..

    Euro koers is bv vrijwel gelijk aan het begin van het jaar, en als vuurwerk in de zomer wordt getransporteerd dan is het een koopje geweest. Ook een vat olie is nagenoeg gelijk in prijs gebleven, en de euro is ook niks minder of meer waard geworden de laatste 10 maanden.

    De prijs moet dus puur komen van de grondstoffen, chinezen en CE regels...En ik kan mij niet voorstellen dat dat daadwerkelijk zoveel extra kost! Als je als winkelier dus zegt dat dat de oorzaken zijn van de prijsstijging heb je je of iets laten aanpraten door de importeur of je zelf research heeft wat haken gekend.

  6. Deze gebruiker waardeert Slomo voor het bericht:


  7. #50
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slomo Bekijk bericht
    (...)
    Euro koers is bv vrijwel gelijk aan het begin van het jaar, en als vuurwerk in de zomer wordt getransporteerd dan is het een koopje geweest. Ook een vat olie is nagenoeg gelijk in prijs gebleven, en de euro is ook niks minder of meer waard geworden de laatste 10 maanden.
    (...)
    Ik bedenk de prijzen ook niet en ik weet verder ook maar ten delen waarop de prijs gebaseerd wordt. Maar ik betrap je nu wel op feitelijke onjuistheden, waar ik je graag op wil wijzen.

    Vuurwerk wordt in China besteld in US dollars. Je moet dus kijken naar de wisselkoers USD vs. EUR voor het berekenen. Wanneer we de wisselkoers van de USD bekijken, zien we weldegelijk een waardedaling van onze EUR. Zo wordt vuurwerk meestal besteld in onze zomer, zodat je de zomerprijzen van de dollar aan moet houden. Het vuurwerk van vorig jaar is dus ingekocht en betaald met de dollarkoers van zomer 2011. Het vuurwerk voor komen jaar dus met de koers van zomer 2012:

    Koers was 1,40 tot 1,45 in juni/juli 2011
    Koers was 1,20 tot 1,25 in juni/juli 2012
    Dat betekent dat dezelfde euro in deze zomer ongeveer 1,22/1,42*100%= 86% waard is van wat ie vorig jaar waard was. Dat is een waarde vermindering van 14%! Wat nou koers gelijk gebleven?!
    (Bron)

    De olieprijzen fluctueren veel meer over de loop van dezelfde twee maanden. De variatie is:
    Brent in juni/juli 2011: USD 105-120 per barrel
    Brent in juni/juli 2012: USD 90-105 per barrel

    Als we een gemiddelde nemen dus $112 tegenover $97 betekent dat dat dit jaar de olieprijzen zo'n 15% GOEDKOPER is geworden. Grappig genoeg heft dit dus de dollarkoers verhoging zo´n beetje op. Hierbij moeten we wel opmerken dat ik nu de olieprijs hanteer in de zomer, wat alleen geldig is voor het overzees transport van de container. Binnenlands transport na aankomst in de haven van Rotterdam geschiedt over de weg, dus dat zijn ook weer benzineprijzen bij binnenkomst en in december als de winkel worden bevoorraad. Dit kan heel goed een andere koers hebben.

    (Bron)


    Vuurwerkmagazijn7kamp, ik weet dat jij de prijzen zelf ook niet bedenkt. Ik weet ook dat er héél veel meer achter schuilt dan dat wij liefhebbers weten of zelfs zouden moeten weten. Aangezien ik zelf moeilijk iets kan doen aan de prijsverhogingen, zoek ik gewoon het goedkoopste adres op. Als dat betekent dat een topmerk niet langer voor mij betaalbaar blijft, zoek ik gewoon een ander merk op.
    Laten we lekker link gaan doen!

  8. Deze 5 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  9. #51
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    ach ik rij wel weer naar belgie

  10. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik bedenk de prijzen ook niet en ik weet verder ook maar ten delen waarop de prijs gebaseerd wordt. Maar ik betrap je nu wel op feitelijke onjuistheden, waar ik je graag op wil wijzen.

    Vuurwerk wordt in China besteld in US dollars. Je moet dus kijken naar de wisselkoers USD vs. EUR voor het berekenen. Wanneer we de wisselkoers van de USD bekijken, zien we weldegelijk een waardedaling van onze EUR. Zo wordt vuurwerk meestal besteld in onze zomer, zodat je de zomerprijzen van de dollar aan moet houden. Het vuurwerk van vorig jaar is dus ingekocht en betaald met de dollarkoers van zomer 2011. Het vuurwerk voor komen jaar dus met de koers van zomer 2012:

    Koers was 1,40 tot 1,45 in juni/juli 2011
    Koers was 1,20 tot 1,25 in juni/juli 2012
    Dat betekent dat dezelfde euro in deze zomer ongeveer 1,22/1,42*100%= 86% waard is van wat ie vorig jaar waard was. Dat is een waarde vermindering van 14%! Wat nou koers gelijk gebleven?!
    (Bron)

    De olieprijzen fluctueren veel meer over de loop van dezelfde twee maanden. De variatie is:
    Brent in juni/juli 2011: USD 105-120 per barrel
    Brent in juni/juli 2012: USD 90-105 per barrel

    Als we een gemiddelde nemen dus $112 tegenover $97 betekent dat dat dit jaar de olieprijzen zo'n 15% GOEDKOPER is geworden. Grappig genoeg heft dit dus de dollarkoers verhoging zo´n beetje op. Hierbij moeten we wel opmerken dat ik nu de olieprijs hanteer in de zomer, wat alleen geldig is voor het overzees transport van de container. Binnenlands transport na aankomst in de haven van Rotterdam geschiedt over de weg, dus dat zijn ook weer benzineprijzen bij binnenkomst en in december als de winkel worden bevoorraad. Dit kan heel goed een andere koers hebben.

    (Bron)


    Vuurwerkmagazijn7kamp, ik weet dat jij de prijzen zelf ook niet bedenkt. Ik weet ook dat er héél veel meer achter schuilt dan dat wij liefhebbers weten of zelfs zouden moeten weten. Aangezien ik zelf moeilijk iets kan doen aan de prijsverhogingen, zoek ik gewoon het goedkoopste adres op. Als dat betekent dat een topmerk niet langer voor mij betaalbaar blijft, zoek ik gewoon een ander merk op.

    Mijn idee was om het beknopt te houden omdat ik merk dat er op VWC niet erg happig gereageerd wordt op diepe inhoudelijke posts...

    Het ging er mij om dat als je al die argumenten neemt je daarom de prijs niet 10% hoeft te verhogen.

    In hoeverre, en welke koersen relevant zijn is lastig te bepalen omdat alles per importeur verschilt en het ook nog is een gesloten boek voor de buiten wereld is..

    Er is bv ook vuurwerk wat al in Europa ligt bv..

    Verder zijn er ook 100en neven factoren waar wij geen zicht op hebben.. Het is dat ik geen tijd heb de komende weken/maanden maar een onderzoek naar de prijsopbouw en prijzen icm marges lijkt mij iig zeer intressant..

    Het doet mij iig een genoegen om te zien dat echt inhoudelijk wel kan op VWC, kan ik de volgende keer wat meer rekening mee houden

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Slomo voor het bericht:


  12. #53
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slomo Bekijk bericht
    Mijn idee was om het beknopt te houden omdat ik merk dat er op VWC niet erg happig gereageerd wordt op diepe inhoudelijke posts...

    Het ging er mij om dat als je al die argumenten neemt je daarom de prijs niet 10% hoeft te verhogen.

    In hoeverre, en welke koersen relevant zijn is lastig te bepalen omdat alles per importeur verschilt en het ook nog is een gesloten boek voor de buiten wereld is..

    Er is bv ook vuurwerk wat al in Europa ligt bv..

    Verder zijn er ook 100en neven factoren waar wij geen zicht op hebben.. Het is dat ik geen tijd heb de komende weken/maanden maar een onderzoek naar de prijsopbouw en prijzen icm marges lijkt mij iig zeer intressant..

    Het doet mij iig een genoegen om te zien dat echt inhoudelijk wel kan op VWC, kan ik de volgende keer wat meer rekening mee houden
    Dat is nou exact waarom ik jouw posts wel waardeer. Vorig jaar gaf je ook enkele malen genuanceerde posts en dat zie ik je dit jaar weer doen. Dat vind ik zelfs positief. Maar je hebt gelijk, langere meer genuanceerde posts krijgen dikwijls niet de aandacht die ze eigenlijk wel zouden moeten krijgen.

  13. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 augustus 2011
    Locatie
    bergschenhoek
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    10 waarderingen in 6 posts
    Om alle in en outs te vergeten hier een filmpje.....

    http://www.vuurwerkshopbergschenhoek...%20NIEUW!.html

    met vr.gr,

    Edwin
    Goed vuurwerk hoeft niet duur te zijn !
    Waarom dus verder kijken.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerkbergschenhoek voor het bericht:


  15. #55
    VWC-Lid nemmie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 augustus 2009
    Berichten
    620
    Thanks
    1.925
    529 waarderingen in 201 posts
    mooi Edwin,heb je er wel genoeg?

    nu de nieuwe spullen van china red er nog op gooien

    edit: 12 zie ik?
    Ik zeg BOEM .....!

  16. #56
    VWC-Lid Vuurwerkshop7kamp's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    Rotterdam-Zevenkamp
    Berichten
    567
    Thanks
    54
    452 waarderingen in 209 posts
    Ja, ik had er 50 .......

    vr.gr.

    Edwin

  17. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkbergschenhoek Bekijk bericht
    Om alle in en outs te vergeten hier een filmpje.....

    http://www.vuurwerkshopbergschenhoek...%20NIEUW!.html

    met vr.gr,

    Edwin


    Er zijn denk ik wel 100 betere filmpjes van die bak te vinden..

    Misschien een idee om een vwc filmpje of iets gesponsord te gebruiken? Vele malen betere kwaliteit en verkoopt dan ook wat lekkerder;)

  18. Deze gebruiker waardeert Slomo voor het bericht:


  19. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 augustus 2011
    Locatie
    bergschenhoek
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    10 waarderingen in 6 posts
    Beste Slomo,

    Zeer bedankt voor de info.

    We gaan proberen er nog een andere bij te zetten.

    Maar pas als we zelf er een filmen uit de serie die we gaan krijgen, hebben we de goede film.
    Het blijft altijd weer afwachten wat we gaan krijgen........
    Goed vuurwerk hoeft niet duur te zijn !
    Waarom dus verder kijken.

  20. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkbergschenhoek voor het bericht:


  21. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    En of je het krijgt, Rubro staat nou niet echt bekend om hun 100% leveringsgarantie en dit ding vliegt overal de deur uit..

    Anyway laten we hopen dat de productie gewoon goed is en alles geleverd wordt..

    Wanneer komt jullie site trouwens online?

  22. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 augustus 2011
    Locatie
    bergschenhoek
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    10 waarderingen in 6 posts
    De site Vuurwerkshopbergschenhoek.nl is online en is zo goed als klaar.... Alleen zijn zeer veel nieuwe produkten(o.a China Red) nog onzichtbaar, prijzen zijn nog niet definitief( sommige staan op de adviesprijs en moeten nog naar beneden worden aangepast) en is Ideal nog niet aangesloten.

    Met de site Vuurwerkshop7kamp.nl beginnen we 1 november...

    Beide moeten klaar zijn en online gaan op 19 november.

    En eigelijk willen we pas tot verkoop overgaan als produkten in Nederland zijn en goedgekeurd zijn.
    Het wordt natuurlijk een zooi als we gaan verkopen en het levering blijkt niet mogelijk te zijn !

    met vr.gr.

    Edwin
    Goed vuurwerk hoeft niet duur te zijn !
    Waarom dus verder kijken.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerkbergschenhoek voor het bericht:


Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •