Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Verslag bezoek van der Nat 28-04-2011

    Een verslag van het bezoek aan Van der Nat in Steenwijk op 28 april jongstleden.

    Circa twee weken geleden werd ik door Hannie van der Nat gebeld; een gezellig gesprek waarbij het meteen van beide kanten klikte. Hannie vroeg of ik zin had om een keer langs te komen want zij had ons leuk nieuws te vertellen. Hier zeg je uiteraard geen nee tegen want een bezoek aan Van der Nat: ja welke vuurwerkliefhebber wil dit nu niet?

    Op 28 april kwam ik om 10.00 uur op het station in Steenwijk aan ( na een treinreis van anderhalf uur) waar ik door Hannie van der Nat werd opgehaald. Ik wist op dat moment nog niet exact wat het grote nieuws zou gaan worden; ik kon slechts gissen uit een paar mogelijkheden.
    In het huis van Van der Nat werd ik opgewacht door Chris zelf en zoon Christian (op z’n Engels uitgesproken).
    Met zijn vieren gingen we aan een grote tafel buiten zitten (het was zonnig weer).
    Onder het genot van een verse bak koffie en een trommel vol lekkere koekjes begon het gesprek, waarvan hieronder akte:

    Ondanks de sluiting van de fabriek in 2002 en de vreselijke nasleep hiervan met name het emotionele gedeelte , heeft Christiaan samen met zijn gezin het hoofd boven water weten te houden. De passie voor zijn vak, de liefde voor het vuurwerk heeft Christiaan altijd gehouden en ook doorgegeven aan zijn kinderen. Hij schiet nog steeds met zijn oudste zoon een aantal shows per jaar in samenwerking met andere vuurwerkmeesters.
    Vroeg in dit jaar besloot Christiaan in overleg met zijn gezin om zelf vuurwerk te gaan importeren.
    Hier waren natuurlijk al lang plannen voor maar na jarenlange bestudering van alles wat er bij komt kijken gaat dit jaar de kogel door de kerk.

    VDN Fireworks is de naam voor deze nieuwe importeur en U raadt zelf zeker wel waar de letters VDN voor staan.
    Het gehele gezin (Chris, Hannie, twee zonen en de dochter) van Van der Nat zal een bijdrage gaan leveren om dit importeurschap tot een groot succes te gaan brengen.
    Met zijn drieën (Christiaan, Hannie en hun zoon Christian) zullen met name de contacten met de winkeliers gaan onderhouden, Christiaan gaat (natuurlijk) het vuurwerk samen met zijn zoon op hem nemen en Christian speelt ook een belangrijke rol in het marketing gebeuren en DTP (labels, folders, ect..). De andere zoon en dochter bieden de helpende hand en zorgen voor ondersteuning.

    Het doel is het op de markt brengen van zelf geïmporteerde cakes onder één collectienaam.
    De cakes zullen uiteenlopende effecten bevatten. Christiaan is een kenner puur sang, dus mogen we wel het een en ander van hem verwachten.
    Naast de collectie van de diverse cakes, biedt VDN de klant ook de mogelijkheid tot het afnemen van een compleet vuurwerkassortiment.

    Einde gesprek.
    Aan alle leuke dingen komen een eind, zo ook aan dit leuke gesprek.
    Maar ik mocht niet eerder weggaan van de familie Van der Nat alvorens ik aan tafel moest om gezellig mee te lunchen.
    Uiteindelijk kwam ik laat in de middag thuis. Want over vuurwerk raak je natuurlijk nooit uitgepraat. Helemaal niet als het gaat over de geschiedenis van Van der Nat. Een ruim arsenaal aan herinneringen via krantenknipsels en foto’s heb ik mogen doornemen.
    Als laatste heb ik ook nog de vuurwerkwinkel van Van der Nat bezocht. Een riante winkel meteen bijzonder grote ruimte. Chris sr. ben ik ook nog tegen het lijf gelopen. De oude baas is nog steeds betrokken bij het vuurwerkgebeuren, maar werkt liever dan dat hij zijn tijd verdoet met praten haha, iemand van de oude stempel dus.

    Bijzonder tevreden en blij omdat ik zo’n geweldige belevenis was keerde ik huiswaarts.
    Tijdens de lange terugrit naar huis in de trein genoot ik na en sprak tegen mijzelf: De Van der Nat’s zijn reuze aardige mensen, ze hebben er zin en vertrouwen in.
    De Van der Nat’s spreken een vertrouwen uit wat heel belangrijk is voor de samenwerking met de toekomstige afnemers. Mijn zegen hebben ze, het is ze van harte gegund.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat ze hun doelstellingen voor dit jaar ruimschoots zullen gaan halen.

    Op deze plaats wil ik de familie Van der Nat hartelijk bedanken voor de bijzonder gastvrije ontvangst en voor de eer dat onze website deze primeur mocht brengen.

    Binnen een niet al te lange tijd zullen wij opnieuw een bezoek gaan brengen waarbij er meer informatie zal vrijkomen over de uitwerkingen rondom de collectienaam, het logo en het label.
    De labels zijn nog in ontwerpfase maar ik heb ze al mogen zien. Absoluut onderscheidend van de labels van de concurrentie.
    Ondertussen kijk ik al weer uit naar het volgende bezoek.
    Steenwijk is a long way from Hilversum, maar voor een bezoek aan Van der Nat heb ik het er graag voor over.

    Wordt vervolgd…
    Laatst gewijzigd door moontan; 10 mei 2011 om 01:51

  2. #2
    VWC-Lid Vinnievuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2007
    Locatie
    regio Rotterdam
    Berichten
    1.380
    Thanks
    55
    147 waarderingen in 45 posts
    mooi geschreven verhaal hoor.
    leuk dat van der nat zelf spullen gaat importeren, is trouwens heel wat anders dan zelf spullen maken. Ben benieuwd wat ze op de markt gaan zetten en tegen welke prijs voor de consument. ik laat me verrassen bij de eerste de beste demo van VDN .
    [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    En nog twee leuke foto,s als bijlage

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •