Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 46
  1. #16
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    mooie foto's!
    Als de beelden ook zo goed zijn gelukt..
    wil ik ze als eerste zien
    Ja wacht wel weer op je in de chat

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    De foto's zien er in elk geval wel interessant uit Beetje ver weg genomen, dat word dat nog gefixt in photosoep(?) Ben benieuwd naar de film!

  3. #18
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Mooie plaatjes heb je gepost pik, ik kijk zeker uit naar meer foto's en natuurlijk nog meer na de bewegende beelden
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #19
    VWC-Lid joshua's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik heb net de uitslag van Jack door gekregen:

    Eerste prijs Vaccalluzzo
    Tweede prijs (beste soundtrack) Vaccalluzzo
    Derde prijs (beste ploeg) STORM ARTIFICES (Frankrijk)

    Groeten Joshua

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Berichten
    223
    Thanks
    28
    180 waarderingen in 58 posts
    Hoewel de muziek niet te horen is, is het een schitterende show om te zien.
    Hopelijk gaan ze in knokke ook zoiets neerzetten.

    Deel 1
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Deel 2
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Deel 3

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  6. #21
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Wat een prachtige kwaliteit producten zeg, niet normaal! Horsetails in film1 zijn echt bizar mooi.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 februari 2008
    Locatie
    Beringen-Paal, Limburg, België
    Berichten
    233
    Thanks
    59
    47 waarderingen in 16 posts
    Lees ik goed dat Vaccaluzzo ook in Knokke komt?
    Wanneer valt Knokke dit jaar?

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Berichten
    223
    Thanks
    28
    180 waarderingen in 58 posts
    ja Ronald dat lees je zeker goed, dit is het programma van knokke dit jaar.

    19.08.2011 - Pirotecnia Igual - Spanje
    21.08.2011 - Vaccalluzzo - Italië
    23.08.2011 - Surex - Polen
    25.08.2011 - Macedo's Pirotecnia - Portugal
    27.08.2011 - Intermede Artifices - Frankrijk (slot show)

  9. #24
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Complimenten Thunderking,de sfeer zat er goed in,heerlijk, Maar wat een buitenaards mooie show zeg,holy shit. In het eerste deel,die kleuren,echt super helder,en de horsetails WOW. Voor de rest gewoon super vet.
    Light some fireworks, and see who answers.

  10. #25
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [video, fotos, verslag] Ignis Brunensis 2011: Vaccalluzzo, Italië - 8-6-2011

    Toen vorig jaar uit Tsjechië het nieuws binnen kwam dat Vaccalluzzo mee zou doen aan Ignis Brunensis was dit voor ons het sein om weer eens die kant op te gaan. Toch twijfelden we.. aangezien mensen zoals Pirico ons steeds maar inwrijfde dat Italiaanse firmas geen Pyromusicals kunnen schieten.



    Ook de rest van het deelnemersveld kon mij niet echt overtuigen. Toen in mei het een en ander duidelijk werd wat ze van plan waren, en ze nog een cameraman zochten hebben we toch maar besloten om naar Brno af te reizen. Samen met een 3e persoon in de naam van Xavier zijn we dan ook afgelopen dinsdag morgen vroeg richting Brno vertrokken.





    Met de auto is dit een rit van dik 10 uur. Dus werd Blackbaron in Tsjechië afgelost door Xavier.. Al snel verdween er daarna een CDtje in de muziek installatie van de auto.. Waarna al snel de eerste wilde ideeën de auto ingeslingerd werden wat we hier wel niet op konden doen qua pyromusicals Ook het bekende bewegen met de handen en vingers om sinlgeshots en dergelijke uit te beelden was natuurlijk van de partij hahaha



    Na dik 10 uur kwamen we aan in het Hotel, meteen maar even inchecken en daarna meteen even wat te drinken score in de Hotel lobby en eventjes bijkomen van de rit. Na een klein half uurtje kwamen ook de mannen van Vaccalluzzo de Hotel Bar binnen wandelen. Na een hartelijke begroeting zijn we samen met 2 man van Vaccalluzo in een zitje in de hoek van de Hotel bar gaan zitten.






    Daar hebben we nog een uurtje wat gepraat over het vak, hun producten en natuurlijk ook over hun aanstaande show in Knokke-Heist. Details over die show kan ik helaas niet prijs geven. Maar het beloofd denk ik wel wat Van zo een lange dag werken aan een show wordt je best wel uitgeput. Dus de mannen van Vaccalluzzo besloten toch maar eens naar bed te gaan.



    Terwijl de mannen van Vaccalluzzo naar hun bed vertrokken kwam een oude maar goede vriend van mij binnen dit in de persoon van Jaroslav Stolba eigenaar van de Tsjechische firma Flash Barrandov en tevens (mede)organisator van dit vuurwerk festival. Een ware omhelzing kwam me tegemoet. zo, ik ben geloof ik meer dan welkom dacht ik hahahaha





    Jaroslav had 2 personen uit Malta met zich mee en hij nodigde ons uit om bij hun te komen zitten, Iets waar we graag op ingingen natuurlijk. en zo kwamen er stilaan ook nog meer bekende voor bij die deel uit maakte van de organisatie. Omdat jaroslav inmiddels mijn video kunsten (zo hij zelf zegt) vroeg hij of we morgenochtend mee naar het ponton wilde, natuurlijk wilde we dat!



    Time flies when you having fun zeggen ze wel eens en zo tikte klok al snel 2 uur aan. En zijn we toch maar eens naar onze hotel kamer gegaan. Om 8 uur zaten we al weer fris en fruitig aan het ontbijt. even tevoren had ik op de laptop de windrichting voorspelling bekeken. en dat beloofde niet veel goeds. Maar die windrichting en sterkte varieerde al de dag er voor erg. Maar nu kwam ze uit het zuid zuid westen, wat gunstig was. Echter zou ze gaan draaien rond 1 uur snachts.. de vraag was alleen.. gebeurd dat op die tijd.. of al eerder!






    Om het risico uit te sluiten dat we in de rook zouden belanden met de show zouden we smiddags een andere locatie gaan bekijken aan de andere kant van het meer. maar eerst een bezoekje aan het ponton! om 10 uur hadden we afgesproken daar heen te gaan.



    Eenmaal aangekomen op de locatie zagen we Jaroslav al lopen en we maakte met hem nog even een praatje op wat de dag ons zou gaan brengen. Terwijl we zo aan de babbel waren kon Xavier het weer eens niet laten om een souvenir uit een doos te plukken. Wat later een leeg geschoten plastic singleshot buis bleek van Ricasa. ja wat moet je met zo een buisje... Bedoel Xavier had geen tas of niks bij.. en hem in je zak steken is ook geen optie..






    Ja dan is er nog 1 optie over.. steek maar in de camera tas van mij.. want die camera heb je toch al vast.. En bedankt Xavier! Terwijl we richting de speedboot liepen stelde Jaroslav een leuk idee voor. Waarom varen we niet straks om het ponton heen zodat je zo een paar leuke shots kunt draaien? Ja natuurlijk! dat is een leuk idee! Het ponton lag al op locatie in het water, stevig verankerd aan de bodem van het meer.



    Na dat we met de boot waren afgezet op het ponton direct aan de slag om de toch wel imposante setup in beeld te brengen. Er stonden een beste hoeveelheid singleshots, romeinsekaarsen, heel erg veel bommen, en hier en daar wat fonteinen opgesteld. Aan de zijkant van het ponton hingen doorzichtige bollen later begreep ik dat daar in bengaals poeder zat voor rode flitsen.





    Na een uurtje rond te hebben gefilmd en gefotografeerd vonden we het wel welletjes en zijn we terug in de speedboot gestapt. voor dat we terug naar de wal zouden varen moesten we nog eerst een rondje rond het ponton varen voor om zo wat leuke shots te draaien Eenmaal weer terug aan de wal werd ons door Flash Barrandov wat te drinken aangeboden.



    na de koffie en wat leuke gezellige gesprekken was het zo stilletjes aan tijd voor de lunch. Maar we moesten eerst nog even de alternatieve film en foto spot gaan bekijken. Dus namen we afscheid en stapte we in de auto naar de locatie die ik voor ogen had. Dit was een park aan het meer die precies aan de andere kant van het ponton gesitueerd lag.







    Terwijl we daar rond liepen vonden we de afstand toch wat groot, Maar in de verte, dichterbij het ponton zagen we een aanleg stijger voor een pontje. Na dat we die geïnspecteerd hadden bleek dit een perfecte alternatieve locatie te zijn! inmiddels was de temperatuur, zo midden op de dag naar een 30 graden gekropen. en het zweet stond dan ook aardig in dikke druppels op me voorhoofd van het gewandel.



    Terug in het hotel besloten we de lunch maar te laten voor wat hij was, en meteen maar om 18u te gaan eten voor de avond. Terwijl ik in de Lobby samen met xavier nog even genoot van de uiterst goede koffie aldaar zag ik op de laptop dat de windrichting wéér veranderd was, dit maal niet goed voor de alternatieve locatie, shit.









    het duurde nog een paar uur voor we zouden gaan eten dus maar even wat relaxen op de hotelkamer. op de hotel kamer, 8 hoog, hadden we een prachtig uitzicht over de stad en ver daar buiten. en van uit de verte zag ik een git en git zwarte lucht aankomen zetten. Een blik op een buien radar online gaf de bevestiging. Een behoorlijk straffe bui kwam deze kant op. En na een half uurtje viel dan ook de regen met een donderend geraas neer op de stad Brno.



    Een half uur later klaarde het weer op gelukkig en brak het zonnetje door. inmiddels was het tijd voor het Diner, en dus gingen we naar beneden om in het restaurant te gaan eten. Na het eten zijn we de hotelbar maar weer in gedoken. Daar troffen we nog wat bekende en vrienden aan. Waaronder Christian Czech van Pyrovision, en Alexander en Stefan van Galaxis. allemaal af gekomen om Vaccalluzzo aan het werk te mogen zien.








    Met Christian nog wat details door gesproken over zijn show in september in het Oostenrijkse Linz die ik voor hem ga filmen. Terwijl we lekker met zn allen lekker in die bar aan het rond hangen zijn besluiten ze daar boven in de hemel de sluizen nog eens even flink open te smijten. En jawel de regen dendert wederom met donderend geraas naar beneden, fijn!



    Ik had besloten om de show te filmen vanaf de publiekszijde. Dus konden we met het gearrangeerde bus vervoer mee naar de locatie van het vuurwerk. Eenmaal in de bus begon het wéér te regenen, en dat zou niet meer stoppen die avond. Gelukkig waren we daar op voorbereid op regen. Met de bus waren we al snel op locatie. Na een wandeling door de kermis heen kwamen we bij een afgesloten deel aan waar we de show zouden gaan bekijken.







    Het begon steeds harder te regenen.. en het veldje waar wij stonden begon stilletjes aan te veranderen in een modder bende. Gelukkig duurde het ook niet lang voor de show begon. De show was een show die ik nooit had kunnen vermoeden in mijn stoutste dromen dat Vaccalluzzo zó zou uitpakken.. Ze bestond uit 100% eigen materiaal op 3 cakeboxen na..Een ware natte droom dus voor de liefhebbers van het betere italiaanse vuurwerk dus!!.. ik kan de show nu dan ook helemaal gaan ontleden voor je. maar het is beter dat je de video zelf bekijkt zeg maar hehehe.



    Na de show steeg dan ook een massaal gejuich en applaus rondom het meer op. Het was wel duidelijk dat Vaccalluzzo de concurrentie compleet van de kaart had geveegd met een show om U tegen te zeggen. Het was dan ook gewoon duidelijk dat we hier vanavond de winnaar va Ignis Brunensis 2011 gezien hadden. Voor mij was het een van de beste shows van de afgelopen tijd die ik gezien had.







    aangezien de regen nog steeds met bakken naar beneden kwam snel terug richting de bus. Eenmaal binnen in de bus was de stemming dan ook uitgelaten over het geen we daar net gezien hadden. Terwijl we opdroogde van de regen kwam de Vaccalluzzo ploeg de bus binnen. Deze werd dan ook met een gejuich en felicitaties overladen in de bus. Terwijl ik Salvatore Vaccalluzzo feliciteerde met de prachtige show vroeg ik hem meteen of dit het niveau is wat we in Knokke-Heist te zien zouden gaan krijgen. Ja, was zijn antwoord, hoe en wat dat hou ik nog eventjes voor me.. hehehe



    Terug in het hotel is het traditie zo onderhand om de bar direct in te duiken om na te praten over de show onder het genot van een drankje en hapje met alle pyrotechniekers en organisatie. Om alvast wat fotos op het forum te mikken hier van de show besloot ik de laptop er bij te pakken in de bar.







    Al snel werden de fotos van Gerdo ontdekt door de mannen van Vaccalluzzo. met zn allen dus gezellig rond de laptop fotos bekijken van de show. Ze vielen kennelijk goed in de smaak de fotos van Salvatore zij al direct dat hij fotos van de show erg mooi vond en ze op de aankomende kalenders wilde hebben, dat kan natuurlijk!



    Het was een aardig gezellige bende wat tot in de late of vroege uurtjes zo je wil duurde. Dus zo tegen een uur of 3of later hehe ik weet het niet meer toch maar eens naar me hotelkamer gegaan. De volgende dag was immers de prijs uitreiking en ook daar wilde we bij zijn. Het was dan ook de volgende morgen toch best moeilijk me bed uit komen hahaha.







    Na het ontbijt de koffers ingepakt alvast en daarna uit gecheckt. Het was nog even wachten voor we naar het prachtige historische gemeentehuis van Brno zouden gaan. maar we vermaakte ons wel met gezellige gesprekken met de mannen van Vaccalluzo, en de andere deelnemers Fire-Event en Storm Artficiers. zo tegen half 1 zijn we naar het Gemeentehuis gegaan



    Aangekomen bij het gemeentehuis werden we met alle egaars ontvangen en werden we naar een mooie zaal gedirigeerd. Daar begon na een 10 minuten wachten het officiële programma van de prijsuitreiking. Voordat de winnaar bekend gemaakt werd eerst een aantal toespraken. Ik ben de Tsjechische taal niet machtig, en de rest van ons ook niet. dus dan duurt dat allemaal best wel lang.. en ja.. je klapt dan maar mee als de rest ook klapt.. maar waarom!!?? geen idee... hahaha






    na al die toespraken werd dan eindelijk de uitslag bekend gemaakt. Het zal je dan ook niets verbazen dat Vaccalluzzo met de hoofdprijs aan de haal ging. maar niet alleen dat. Ze wonnen ook de prijs voor de beste soundtrack. het franse Storm Artificiers kreeg de prijs voor de beste technische ploeg, ook wel troost prijs genoemd hehehe.



    na dit alles werden we nog getrakteerd op een hapje en een drankje elders in het gemeentehuis aangeboden door de Stad Brno. Daar hadden we nog een lang gesprek met Vaccalluzzo over het reilen en zeilen in Knokke-Heist en wat je nou het beste kon eten in Knokke-Heist. Dat zijn natuurlijk de Mossels!








    En toen was het al weer tijd om echt richting huis te gaan. en met een lach en een traan namen we weer afscheid van iedereen. maar niet voordat Vaccalluzzo ons nog wat speciaal gemaakte explosieven verrassingen in het vooruitzicht stelde in Knokke-Heist. En wat dat is, dat kunnen jullie 21 Augustus zien in Knokke-Heist hehehehe


    Van de show van Vaccalluzzo is natuurlijk ook een video aanwezig. En meer prachtige fotos van Gerdo kun je tevens *hier* bekijken!


    HD YOUTUBE:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    HD WMV: Klik voor download


    Veel kijk plezier!
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 12 juni 2011 om 14:16
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  11. #26
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Mooi verslag Jack & Gerdo.
    Evenals de video en foto's!

    Heerlijk om Beethoven's 9de weer voorbij te horen komen samen met de Willem Tell ouverture van Rossini.
    Allebei verwoven in: "A Clockwork Orange"

    Thanks!
    Laatst gewijzigd door heartworm; 12 juni 2011 om 14:54

  12. #27
    VWC-Lid Rembo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    333
    Thanks
    8
    26 waarderingen in 13 posts
    Zo blijkt maar weer dat de ontwerper en producent van zijn eigen materiaal het best om kan gaat met zijn producten. Wat een show, wat een niveau! Ik kan niet wachten tot ze in Knokke hun kwaliteiten laten zien!!!
    H.C. Pyrotechnics

  13. #28
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    met William Tell zit je goed.. Beethovens 9e ook ( finale.. maar de rest van de klassieke stukken moet ik eens navragen
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  14. #29
    VWC-Lid 1PYRO8's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 februari 2009
    Locatie
    Zurich, Switzerland
    Berichten
    104
    Thanks
    0
    59 waarderingen in 7 posts
    Wow! A real masterpiece!

    Thanks for the nice pictures too.
    [B]Pyro-Videos in HD[/B] http://www.youtube.com/user/1PYRO8 | [B][I]1PYRO8 now on facebook.com[/I][/B]

  15. #30
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    Mooi verslag en prachtige show zeg!

    Dit soort shows zijn het rijden wel waard, prachtige klassiek italiaanse show met natuurlijk prachtige producten. En wat een farfalles zeg.

    Bedankt voor het delen Jack en Gerdo!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •