Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid RedRocket's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Pijlenrek bouwen, een paar vragen...

    Hoi,
    Ik wil een pijlen rek voor 10 pijlen gaan bouwen. Dit is mijn idee:


    Min of meer op schaal getekend, alleen het perspectief

    Op het vooraanzicht staan kruisjes waar de klemmen voor de buizen moeten komen.
    Hij is 60x40x40 centimeter. Ik wil er de Light Year pijlen van Thor mee kunnen schieten.

    Mijn vragen zijn:
    1. Hoe lang moeten de buizen worden? Moeten deze buizen helemaal tot de motor van de pijl zitten en moet de hele stok er dus in kunnen of maakt het niet zo veel uit?
    En 2. Hoe ver moeten de buizen uit elkaar zitten? Ik heb ze nu op tien centimeter van elkaar staan. Maakt dit nog uit als je gaat doorlonten?

    Hebben jullie verder nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?

  2. #2
    VWC-Lid I-TIMOOW-I's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    398
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 4 posts
    vraag 1: het hoeft niet helemaal tot de motor, als de pijl maar genoeg begeleiding mee omhoog krijgt, een meter is misschien wel een mooie lengte.
    vraag 2: de buizen zou je 10-20 cm van elkaar af doen(zodat de pijlen elkaar niet aansteken), met doorlonten ligt het er aan wat voor soort lont je gebruikt

  3. #3
    VWC-Lid PyroDj's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    195
    Thanks
    1
    7 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door I-TIMOOW-I Bekijk bericht
    vraag 1: het hoeft niet helemaal tot de motor, als de pijl maar genoeg begeleiding mee omhoog krijgt, een meter is misschien wel een mooie lengte.
    vraag 2: de buizen zou je 10-20 cm van elkaar af doen(zodat de pijlen elkaar niet aansteken), met doorlonten ligt het er aan wat voor soort lont je gebruikt
    ik heb dit jaar light year pijlen afgestoken in mijn pijlenrek. ongeveer zelfde ontwerp. mijn buisjes waren nog geen 50 cm..die light year pijlen zijn niet echt lang namelijk.

    tussen het ene buisje en het andere buisje zat iets van 10 cm ofzo...meer dan genoeg ruimte...

  4. #4
    VWC-Lid RedRocket's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroDj Bekijk bericht
    ik heb dit jaar light year pijlen afgestoken in mijn pijlenrek. ongeveer zelfde ontwerp. mijn buisjes waren nog geen 50 cm..die light year pijlen zijn niet echt lang namelijk.

    tussen het ene buisje en het andere buisje zat iets van 10 cm ofzo...meer dan genoeg ruimte...
    Ja, ik had die light year pijlen dit jaar ook. De stokken waar ongeveer 40 centimeter vanaf de motor.

    Ik wil gewoon viscolont gebruiken. En de laatste 3 pijlen met quickfuse.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    76
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Als je vicolont gebruikt zou ik de buizen wel wat dichter bij elkaar doen denk ik, ik neem aan dat je de pijlen wel snel achter elkaar wilt schieten?

  6. #6
    VWC-Lid RedRocket's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjorsovic Bekijk bericht
    Als je vicolont gebruikt zou ik de buizen wel wat dichter bij elkaar doen denk ik, ik neem aan dat je de pijlen wel snel achter elkaar wilt schieten?
    Er moet wel genoeg tijd tussen zitten: als het effect van de vorige pijl voorbij is moet de volgende gaan. De laatste drie wil ik wel tegelijk laten gaan.
    Laatst gewijzigd door RedRocket; 7 januari 2011 om 18:46

  7. #7
    VWC-Lid I-TIMOOW-I's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    398
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedRocket Bekijk bericht
    Ja, ik had die light year pijlen dit jaar ook. De stokken waar ongeveer 40 centimeter vanaf de motor.

    Ik wil gewoon viscolont gebruiken. En de laatste 3 pijlen met quickfuse.
    Zou kunnen, ik had dit jaar pijlen met een langere stok, vandaar....

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 januari 2011
    Berichten
    12
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Super mooi ontwerp hoor. Ik zou gewoon 10 CM er tussen houden en buizen van 50 CM gebruiken. Veel succes.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •