Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 25 van 25
  1. #16
    VWC-Lid 95max's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2010
    Locatie
    bij mij thuis
    Berichten
    61
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    ohw wacht vergeet mijn vorige post, ik weet al wat het is, ik heb het zelf vroeger ook maar tegenwoordig doe ik wat voorzichtiger want als je grondbloemen uit de doos haalt en in een tas gooit en dan allemaal vuurwerk overheen dan kan er een knik ontstaan in de lont, daarom hou ik de grondbloemen altijd in het doosje als ik ze in een tas meeneem om af te steken.

  2. #17
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Veel problemen gehad had hier 1 pakje van. Veel weigeraars tussen gehad.
    Leken wel vochtig en het gaatje was niet groot genoeg.
    Sommige kwam klein vlammetje en toen explodeerde ze.
    Ook wel leuk. Leken wel soort van nitraten. En ze gingen nog redelijk hard ook.
    iemand een idee hoe dit kan?

  3. #18
    VWC-Lid Anaconda's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Berichten
    996
    Thanks
    564
    3.577 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Veel problemen gehad had hier 1 pakje van. Veel weigeraars tussen gehad.
    Leken wel vochtig en het gaatje was niet groot genoeg.
    Sommige kwam klein vlammetje en toen explodeerde ze.
    Ook wel leuk. Leken wel soort van nitraten. En ze gingen nog redelijk hard ook.
    iemand een idee hoe dit kan?
    De mogelijke oorzaak heb je zelf al deels genoemd
    Om een grondbloem te laten spinnen zit er aan de zijkant een klein stuwgaatje. De boven- en onderkant zijn dicht, zodat alle stuwkracht op geen andere manier dan via dat ene gaatje eruit kan. Echter, als dit gaatje te nauw is (bijv. doordat er hardnekkig vocht is ingetrokken) blokkeert het de interne stuwkracht. Omdat het zich geen uitweg kan vinden, wordt er in slechts milliseconden binnen in de grondbloem druk opgebouwd. Op een gegeven moment zal de grondbloem vanzelf knappen omdat het de druk niet meer binnen kan houden.
    Dit gaat gepaard met een luide knal.

    Helaas zijn grondbloemen niet het enige vuurwerk waarbij dit voorkomt. Ook kegelfonteinen (conische fonteinen) raken in de problemen als de stuwopening te nauw is. Naarmate de duur vordert, wordt bij een kegelfontein zowel het siereffect als de stuwkracht groter. Deze is hierbij het grootst wanneer het effect het toppunt bereikt. Ten gevolge van interne instabiliteit wordt de gehele fontein ontgeregeld en knalt vervolgens uit elkaar.

  4. #19
    VWC-Lid PyroPowerZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 april 2009
    Locatie
    Hier :D
    Berichten
    864
    Thanks
    110
    141 waarderingen in 70 posts
    Het is ook mogelijk dat het geperste kruit los is geraakt, en dan heb je een erg snel brandend poeder, en dat kan de grondbloem later exploderen.

    Wat dus het probleem is met deze grondbloemen, is dat ze kleiner zijn. Ze hebben dus een dunnere huls, en er zit minder kruit in, of in ieder geval minder naast elkaar. Er is dus minder stuwkracht. Als het spuitgat dat recht omhoog ligt als hij op de grond komt, spuit hij gewoon, en spint niet. Dat heb ik vaak genoeg gehad!
    Klappen die handel! De meesten zijn toch doof.

  5. #20
    VWC-Lid Deniz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 november 2010
    Berichten
    248
    Thanks
    71
    142 waarderingen in 37 posts
    ik had ook een paar die knalde eentje knalde in mijn hand toen ik een bosje babypijltjes wilden aansteken

  6. #21
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Deze top spinners vallen onder categorie 1 vuurwerk!
    en bevatten 1.70gram kruit

    --pyro99
    Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    dus als ik nu naar mijn vuurwerk dealer ga, die door het jaar heen een tegelwinkel is. Kan ik die daar gewoon kopen? dit zou toch wel geweldig zijn door het jaar heen ff wat afsteken en agenten misleiden

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 mei 2010
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuidwest Bekijk bericht
    dus als ik nu naar mijn vuurwerk dealer ga, die door het jaar heen een tegelwinkel is. Kan ik die daar gewoon kopen? dit zou toch wel geweldig zijn door het jaar heen ff wat afsteken en agenten misleiden

    ja ik zag het ook laatst dat het categorie een was maar ze werden bij ons toch pas verkocht op de 29ste

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyromaan34 Bekijk bericht
    ja ik zag het ook laatst dat het categorie een was maar ze werden bij ons toch pas verkocht op de 29ste
    klopt dit zou eigenllijk door gaan in 2011 maar is verzet naar dit jaar, wel waren er handfakkels,crackling ballen en flashing demons te koop het jaar door.

    nou dan ga k van de week ff langs de winkel voor een paar pakken

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2011
    Berichten
    11
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    mag je ze in 2012 gewoon afsteke lol ik heb nog 3 pakke ligge.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •