Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 51 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 757

Discussie: Zena De Bunker

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Zena De Bunker

    Plaats hier in deze topic het laatste nieuws en bevindingen van Zena de Bunker

    ZENA "DeBunker"
    Klokkenstraat 6
    Baarle-Hertog
    Tel: +32 479 264 903


    Openingstijden:

    - januari t/m juni
    alle zondagen van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    - juli
    do t/m zon. van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    - augustus en september
    ma. tot vrij. van 10:00 uur tot 18:00 uur.
    zaterdag en zondag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    - oktober en november
    ma. tot vrij. van 10:00 uur tot 20:00 uur
    zaterdag en zondag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    - december
    ma. tot zat. van 10:00 uur tot 20:00 uur
    zondag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    5 dec. Van 10:00 uur tot 17:00 uur.
    24 december (Kerstavond) van 10:00 tot 17:00
    25 december (1e kerstdag) Gesloten.

    Info van de winkel:

    De bunker’ is van oorsprong de bekendste vuurwerkwinkel in Baarle Hertog. Het pand is rond 1950 gebouwd als kippenslachterij en de huidige winkel was vroeger een koelcel. Jeroen heeft de Klokkenstraat 6a omgebouwd tot een kledingwinkeltje: Originals. Samen met Ronald, ook wel bekend als ‘het ei’, kreeg Jeroen het schitterende idee om van een gezamenlijke hobby hun werk te maken.
    In 1994 is de vuurwerkwinkel geboren en wat als klein begon, groeide in de loop der jaren uit tot een begrip in vuurwerkland.
    Inmiddels is er veel veranderd op vuurwerkgebied maar de sleutel van het succes is nog steeds het enthousiasme, sfeer, interesse en kennis die de boventoon voeren in de Klokkenstraat

    Medio 2001 is de winkel overgenomen en omgedoopt tot Zena. Deze naam is afgeleid van de sprekende gelijkenis tussen de hoofdpersoon van de stripheldin Xena en Elly. Samen met het bestaande personeel heeft Zena, zover mogelijk, zich nog meer in het vuurwerk verdiept.

    Al het, door de wet toegestane vuurwerk, wordt uitgebreid getest en besproken. Daaruit selecteert Zena, samen met andere liefhebbers, het brede en diepe assortiment kwaliteitsvuurwerk dat in de winkel te vinden is.

    De speurtocht naar beter vuurwerk heeft zich niet tot West Europa beperkt. Daarom vindt je bij Zena batterijen en pijlen met effecten die hier nog niet of nauwelijks te zien zijn geweest. Original Fireworks en Thor (Scandinavisch vuurwerk) zijn de beste merken en worden dan ook het meest gevraagd.

    Er is geen winkel die zo dicht bij zijn klanten staat als Zena. In de Klokkenstraat 6a is elke vuurwerkfan koning. De vaste Zena crew bestaat uit:
    Toon, Ramon & Ramon (muis) en Gijs (Kapelstraat).

    Met alle plezier zullen zij u goede en gemeende adviezen proberen te geven zodat u nieuwjaar of een ander feest tot een onvergetelijke avond kunt omtoveren...

    Contact:

    Tel: 0032-479264903
    Email:[email protected]

    Laatst gewijzigd door ylke; 7 november 2010 om 08:59

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    recente foto's van de winkel.
    Laatst gewijzigd door ylke; 7 november 2010 om 09:07

  3. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Goede zaak dat de verschillende vestigingen van Zena nu elk in een apart topic worden geplaatst. Let wel dat er in dit topic dus alleen berichten moeten worden geplaatst betreft Zena de Bunker. Andere berichten worden zonder pardon verwijderd.
    Laatst gewijzigd door Torrr; 6 november 2010 om 22:48
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #4
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zena de Bunker. Absoluut één van mijn (en vele meer) favoriete vuurwerkwinkels.

    Meestal ben ik er te vinden terwijl vuurwerk een bijzaak is, de sfeer in de winkel is fantastisch. Daarnaast is de kwaliteit van het vuurwerk, klantvriendelijkheid, voorzieningen en kennis heel hoog. Vaste medewerker Toon kent zo goed als alle producten op zn duimpje, ben je liefhebber van een speciaal effect dan weet hij er wel een cake bij te verzinnen. Heb je een budget maar weet je niet wat je ermee aan moet, dan helpen ze je graag!



    Ook het vuurwerk bestaand uit Original Fireworks (huismerk), Choeet, Herlat, Hong Deng Long en Thor is heel goed. Het assortiment is groots zie ook mijn bijlage voor de prijslijst. Ook heeft de Bunker een aantal acties die negens anders te vinden zijn, deze acties zijn soms tijdelijk, en soms vast. Ook krijg je altijd een leuk presentje bij je aankopen.

    Foto's van de oude situatie zijn hier te vinden. Nieuwe foto's worden nog gemaakt. Vanmorgen was ik in de Bunker te vinden om foto's te maken alleen was het erg druk dus schuif ik dit op naar een later moment.



    Al met al alleen maar lof over deze winkel, producten en het personeel.

    Zie bijlage voor de prijslijst (zowaar dit niet een recente is klopt zo goed al alles) en een kartonnenlijst van vorig jaar.
    Laatst gewijzigd door Ruben; 6 november 2010 om 22:55

  5. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Hierbij de meest recente prijslijst met de artikelen die nu verkocht worden in de winkels van Original en Zena.

    Let op!
    De producten waar een kruis (x) bij staat, zijn tijdelijk uitverkocht!

    Formaat is PDF, is te zien met Adobe Reader.

  6. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Dit is gewoon de beste winkel die er in Baarle is. Ik kom er nu al een jaar of 3, en je bent gewoon nooit teleurgesteld als je deze winkel weer uitloopt. De sfeer die er hangt is in mijn ogen gewoon de ultieme vuurwerk sfeer, boven je hoofd hangen 100.000 klappers en overal waar je kijkt is vuurwerk.

    Kwa prijs/kwaliteit heeft Zena voor iedereen wat wils, een erg uitgebreid assortiment met zowat ontelbaar veel knallers/potten/pijlen/matten en andere leuke kleine stukjes vuurwerk zoals space flyers en bijtjes.

    De service is er altijd goed. Ook als het druk is(en dat is het best vaak in de weekenden vanaf september/oktober) word je goed geholpen en je krijgt er vaak een leuk extraatje bij!

    Ik zou zeggen ga is langs en maak jezelf blij met wat mooi vuurwerk

    grtzz

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    206
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 18 posts
    Zijn er ook vaste winkel acties??

  9. #8
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zeker weten. Heel veel zelfs. Welke precies kan ik vanaf hier niet zeggen, maar zal eerdaags even gaan informeren voor je. Zoals in mijn post al staat ga ik binnenkort ook even foto's maken, dan zul je de acties ook tegenkomen.

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Morgen(dinsdagavond) komt er een special op Nederland 3 over het feit dat er geen controles meer zijn op consumentenvuurwerk uit Belgie.

    Natuurlijk komen ze deze aflevering maken in het gezelligste winkeltje van de wereld: Zena De Bunker.

    Het gaat er verder over dat de controles voortaan zijn gericht op evenementenvuurwerk en dan vooral de harde knallers. De laatste trend is dat dit jaar zelfs mensen in Belgie hier actief voor worden opgespoord. Natuurlijk preek Ramon voor zijn eigen Zena Parochie.
    Ook is Ramon zwaar tegenstander van die loeiharde knallers van tegenwoordig wat uit Oost europa en italie komt Het zal je kind maar zijn waarbij zo'n ding in zijn hand klapt. Bovendien is het erg schadelijk voor je oren( op mijn tachtigste wil ik graag nog steeds wat horen). En het allerergste is nog dat ze bij mensen in de brievenbus worden gestopt(zie de oude vrouw in Tilburg onlangs) en dat er van alles mee wordt gesloopt.

    Onwetenden scheren al het vuurwerk over een kam en ik kan begrijpen dat niet iedereen vuurwerk leuk vindt op deze manier.

  11. #10
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    Morgen(dinsdagavond) komt er een special op Nederland 3 over het feit dat er geen controles meer zijn op consumentenvuurwerk uit Belgie.
    Leuk! Enig idee welk programma en hoe laat? Want een blik in de programmering van morgen geeft aan dat het op NL3 morgen vooral voetbal is dat de klok slaat...
    www.huismanvuurwerk.nl

  12. #11
    VWC-Lid Fire Fox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2005
    Berichten
    62
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Het stukje komt straks op Radio 1, komt later op nos headlines (http://headlines.nos.nl) te staan en komt op het NOS Journaal van 23.40uur (zou 22.30uur zijn, maar er is champions league).
    Laatst gewijzigd door Fire Fox; 7 december 2010 om 15:42
    [url=http://www.vuurwerkbelgie.com/forum]Vuurwerkbelgie.com[/url] Administrator & LVC Crewlid

  13. #12
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Hierbij de aflevering: Klik


    Leuke stukje !!
    Groeten...:)

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vuurwerkverkopers verwachten meer klanten



    BAARLE-HERTOG - De vuurwerkhandels in de enclavegemeente verwachten een goede eindejaarsperiode. Dat hebben ze te danken aan de Nederlandse politie, die streng gaat controleren op het illegale circuit. Ronny Van Den Ackerveken

    Nederland heeft een strengere vuurwerkwetgeving, waardoor onze noorderburen pas de laatste drie dagen van het jaar knalgoed kunnen aankopen. In België is de verkoop van vuurwerk het hele jaar toegestaan, met als gevolg dat veel Nederlanders al voor Kerstmis hier hun vuurwerk komen kopen.

    Maar als ze dan in hun thuisland een politiecontrole tegenkomen, moeten ze het vuurwerk afgeven.

    'Vanaf dit jaar wil de Nederlandse overheid het illegale vuurwerkcircuit aanpakken', zegt Ramon Van Gennip van vuurwerkhandel Zena in de Klokkenstraat in Baarle-Hertog.

    'Er zijn al politieacties geweest, maar voor ons is het een goede zaak dat ze het consumentenvuurwerk meer links laten liggen. We merken het ook al een beetje aan de klanten in onze winkel. In het illegale circuit is de hoeveelheid pyrotechnisch sas (kruit en scheikundige producten, nvdr.) in het vuurwerk veel groter dan in de producten die wij verkopen, wat het dus veel gevaarlijker maakt.'

    Vuurwerkbril

    'In elk geval raden we aan om een vuurwerkbril te gebruiken. Die helpt tegen blijvende verwondingen aan de ogen, want dat is de zwakke plek bij vuurwerk.'

    Grote gevolgen

    De verkopers wachten ook af wat er vanaf 2017 zal gebeuren, als in België geen knallers en dergelijke meer mogen verkocht worden. 'Hier heeft men toch een denkfout gemaakt. Belgen willen siervuurwerk, Nederlanders willen het graag laten knallen. De kans is groot dat men dan in het illegale circuit gaat belanden. Voor ons zal het vanaf 2017 grote gevolgen hebben', zegt Van Gennip.

    Bron: Belgisch Nieuwsblad

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 juni 2010
    Berichten
    121
    Thanks
    4
    70 waarderingen in 29 posts
    Gisteren de opening gehad van de nieuwe winkel...We hebben de grote hal achter omgetoverd tot winkel voor de laatste dagen...Het was gisteren al een mega succes.
    Dj larry cook staat op zijn eigen verhoogde podium met mega topmuziek.
    Koffie staat klaar.

    Grtz Toon.

  16. #15
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Van de week sprak ik Jawe (Michel) weer na een paar weken vuurwerk ,,rust''.
    Of ik zin had om vandaag mee te gaan naar Baarle Hertog.
    Ja hoor, wat mot ik nders doen op een saaie zondag.
    Ja, tot 13:00 uur in me nest liggen, maar dat werd dus vandaag om 10:00 uur er uit.

    Rond 11:00 uur ging de bel, Jawe was netjes op tijd
    Even een koffie gedronken, onder het afwassen door en toen richting het stukje paradijs op aarde.

    Omdat het begin 2011 is, kan je er alleen van uit gaan dat Zena de Bunker open was.
    Gelukkig was Zena de bunker open en hebben we weer bijgepraat met Toon.

    De winkel.
    De winkel wordt langzaam voorbereid voor de uitbreiding van de nieuwe 500 grams cakes.
    De winkel zag er ook redelijk leeg uit, dit komt ook omdat het net 2011 is. Maar gaat het arsortiment veranderen.
    Een aantal cakes en ook cake arsortimenten gaan er uit voor nieuwe 500 grams cakes.
    Welke cakes er uit gaan, ga ik niet melden, want dat maakt de crew van Orginal liever zelf bekend.

    500 grammers.
    Wel gaan er een x aantal Nederlandse 500 gram cakes van Orginal Nederland in Belgie verkocht worden.
    Welke dat zijn, wordt vanzelf bekend gemaakt.
    We hebben wel een aantal namen van cakes gehoord en wij werden er erg vrolijk van.

    Ook gaan er een aantal cakes die speciaal voor de Belgische (Nou ja Belgische...) markt gemaakt zijn verkocht worden.
    Als daar meer info over bekend is, dan wordt dat ook via Orginal bekend gemaakt.

    Verder hebben we het ook over de mei meeting gehad en de Zena trophy.
    De mei meeting wordt anders, dan de jaren voor heen.
    Hoe dit allemaal gaat lopen, weet Toon ook niet.
    Want onze goeie vriend Sisser regeld het voor 100%, dus we moeten Sisser maar even lief aankijken.

    Ook de Zena trophy gaat veranderen.
    Het wordt internationaler, dus er gaan meer landen mee doen.
    En het wordt eind zomer, begin herfst gehouden.

    Verder wil ik en Jawe, Toon en co bedanken voor de gastvrijheid en de koffie, met inhoud.
    Laatst gewijzigd door the cigarman; 21 februari 2011 om 05:58
    Kom zei de vis in de vissenkom.

Pagina 1 van 51 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •