Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 93

Discussie: [Zwitserland]

  1. #16
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Leuk spul, maar ook verrekte duur daar in Zwitserland. Althans, voor ons dan.

    Als je daar naar toe gaat, dan moet je er echt naar toe gaan voor speciale unieke gewenste producten waar je wat geld voor over hebt. Bijvoorbeeld de grote zware Lunig pijlen.
    Maar gewoon een gezellig dagje vuurwerk shoppen is daar niet aan te rijden als je veel voor weinig wilt hebben.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 juli 2005
    Berichten
    94
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dit ziet er inderdaad duur maar mooi uit! Ik heb gehoord dat niet alle kantons in Zwitserland zo'n liberaal vuurwerkbeleid hebben. Elk kanton heeft zo zijn eigen wet- en regelgeving.
    Weet iemand (Feuerwerk?) in welke kantons wel of niet groot vuurwerk verkocht wordt aan de consument?

    Mantronix

  3. #18
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Haha toe maar, dat blok "Las Vegas" is wel all-inclusive.
    Elk effect zit er in verwerkt, en de finale is Heel mooi. Begint met wat peony-shells en eindigt met salutes.
    Typisch iets voor rijke stinkerds, die eventjes op de weg naar hun gigantische rekening wat vuurwerk meenemen.
    Lijkt me echt geweldig eens mee te maken.

  4. #19
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Kantons Uri en Zurich verkopen heel veel vuurwerk en daar zijn ook de meeste vuurwerkwinkels gevestigd (noord-zwitserland). De prijzen liggen echter hoog en grenscontroles zijn streng (dus al daar twee knaapjes in een uitgebouwde golf 3 aan komen rijden dan ben je wel verdacht).

    Je krijgt shells en die grote blokken echter niet zomaar mee, er word een verdrag getekent en Als er iets mis gaat heb je een Groot probleem.

    Dus een wall-halla? Nee niet echt mits je het ook in zwitserland afsteekt

    Leuk om te weten is dat op 1 augustus meer word afgestoken dan met oud/nieuw, denk echter wel aan het feit dat als het een hete zomer is kantons vuurwerk kunnen verbieden vanwege brandgevaar!
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feuerwerk Bekijk bericht
    Kantons Uri en Zurich verkopen heel veel vuurwerk en daar zijn ook de meeste vuurwerkwinkels gevestigd (noord-zwitserland). De prijzen liggen echter hoog en grenscontroles zijn streng (dus al daar twee knaapjes in een uitgebouwde golf 3 aan komen rijden dan ben je wel verdacht).

    Je krijgt shells en die grote blokken echter niet zomaar mee, er word een verdrag getekent en Als er iets mis gaat heb je een Groot probleem.

    Dus een wall-halla? Nee niet echt mits je het ook in zwitserland afsteekt

    Leuk om te weten is dat op 1 augustus meer word afgestoken dan met oud/nieuw, denk echter wel aan het feit dat als het een hete zomer is kantons vuurwerk kunnen verbieden vanwege brandgevaar!
    Dank je wel Feuerwerk. Jij brengt ons terecht weer in de realiteit. Je kan daar nog zoveel mooie dingen zien en kopen, je hebt er alleen wat aan als je het daar afsteekt. Inmiddels heb ik ook begrepen dat de controles aan de grens niet mis zijn. Dus naar Zwitserland gaan en cadootjes meenemen voor oud en nieuw in Nederland is zinloos. Maar Zwitserland is wel een enorm groot contrast met Nederland zeg.
    Echt twee uitersten als je het mij vraagt.
    Bedankt voor je waardevolle informatie en foto,s. tot nu toe.

  6. #21
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Maar Zwitserland is wel een enorm groot contrast met Nederland zeg.
    Echt twee uitersten als je het mij vraagt.
    Een groot contrast, twee uitersten; dat wil ik het niet noemen. Ik vind het meer een voorbeeld.
    Bedoel Nederland wil uitmunten in veiligheid en regelgeving.
    In ons land is vuurwerk heel beperkt (vergeleken met sommige andere landen), en grenscontrole is er redelijk sterk.
    Vind Zwitserland een voorbeeld voor Nederland. Het vuurwerk is er vrijwel grenzeloos maar er staat een strenge controle (niet te vergeten het verdrag waar Feuerwerk het over heeft) tegenover.

    Zó kan het ook, ik zou het best vinden als dat in Nederland ook gebeurt!

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Je hebt gelijk Invader, met contrast bedoelde ik eigenlijk te zeggen het aanbod van vuurwerk in alle klassen en het feit dat je het allemaal maar kunt kopen in Zwitserland.

  8. #23
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja goed in zwitserland word het spektakelvuurwerk zeker afgestoken door particulieren maar niet in grote getalen, omdat het natuurlijk sowieso duur is (de meeste mensen vinden 100 euro al teveel voor vuurwerk).

    En zoals gezegd je krijgt het zeker niet zomaar mee, als de verkoper zelfs " denkt" dat je niet verantwoordelijk met het vuurwerk kunt omgaan krijg je het niet mee (en dan bedoel ik het speciale spektakelvuurwerk).

    En wat betreft veiligheid staat zwitserland daar in voorop met een heel goed uitgerust militair systeem en innovatieve snufjes (een gemakkelijk voorbeeld het zwitsers zakmes) op dit gebied, en ook op vuurwerkgebied is dit niet anders. Kun je al een 100mm shell krijgen en je steekt die op onverantwoorde wijze af (korte veiligheidsafstand etcetc) kun je hele grote problemen krijgen...

    Denk dat er nu echter wel heel wat duidelijk is wat betreft zwitserland. Wall-halla? Ja, echter moet je de instructies en regels volgen en met een goed gevulde beurs komen omdat zwitserland buiten het vrij prijzig vuurwerk ook op verdere gebieden niet goedkoop is..
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Je wil dus eigenlijk zeggen dat je niet met een bestelbusje naar Zwitserland moet rijden, volladen voor 3.000 en weer terug gaan:P

    Jammer dat ze in het noorden het meest verkopen, ik zit meer in het Wallis.
    {misschien ook wel logisch ivm de bergen e.d}

    In ieder geval, bedankt voor je informatie Feuerwerk

  10. #25
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    In wallis zul je niet veel winkels vinden die specifiek vuurwerk vinden maar in de buurt van Interlaken (berner-oberland) /midden-zwitserland ligt wel het bekende Hamberger en daar kun je gelijk bij het bedrijf zelf kopen. In geneve ligt ook nog een specifieke vuurwerkwinkel maar als je in Wallis zit , dan zit je daar precies tussen in
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Nog een winkel:
    Feuerwerk & Pyrotechnik
    U. + R. Keller-Wild
    Schöntalstrasse 19
    8486 Rikon
    Tel. 052 383 17 33

    website:
    http://www.swissfeuerwerk.ch/

    Ze verkopen daar de Blackboxx. Info hier onder:

    ! NEU !

    Blackboxx

    Eine neue Art der Feuerwerkskunst für Grossfeuerwerker. Nach Ihren Vorstellungen und Wünschen stellen Sie innerhalb kürzester Zeit Ihre Feuerwerksbatterie zusammen.
    Individuell in Schusszahl und Effektauswahl, die Zeitintervalle sind flexibel einstellbar. Praktisch kein Abfall, da die Blackboxx Feuerwerksbatterie mehrmals verwendet werden kann.
    Laatst gewijzigd door Scav; 25 mei 2016 om 12:11

  12. #27
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Aangezien ik vrijdag naar Italië ga , en overnacht in lugano.. Weet iemand een winkel daar in de buurt?

    Groetjes

  13. #28
    Banned
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Caserta
    Berichten
    139
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Ikzelf vind Zwitserland het ware vuurwerkparadijs!

    Ik heb altijd al een zwakte gehad voor Zwitserland vooral toen ik de sites zag damn Lunig pijlen grote Blokken Shells gewoon te mooi om waar te zijn!
    Na een paar dromen en plannen uitstellen, was het vorig jaar December werkelijkheid we gingen voor speciaal voor Vuurwerk naar Zwitserland

    Ik had vantevoren al een vriend gemaakt via Feuerwerk.net die een medewerker van Hirt Fireworks is in het Zwitserse Wollerau, nou zo gezegd zo gedaan Hirt stond op onze trip en Swissfeuerwerk ook nou we zijn het snachts aangereden, ik vond het goed heb lekker me ogen dichtgedaan, toen het bijna zover was, en we bijna in Zwitserland zaten kregen we een vervelende ervaring namelijk AUTOPECH

    Maargoed na al die narigheid zijn we uiteindelijk toch nog Zwitserland ingereden, gelukkig had ik de Tom Tom geleend van een kennis anders hadden we het echt nooit gevonden we zijn eerst door Zürich heen gereden toen naar Wollerau, me chauffeur was onder de indruk van het landschap, ik afijn rijd nu maar snel door ik wil Vuurwerk zien!
    Tevens door die Autopech hadden we al tijd verloren, en we moesten op tijd komen voor onze afspraak die we hadden gemaakt.
    Eenmaal aangekomen waren ruim op tijd, helaas hadden we geen tijd meer voor Swissfeuerwerk dat was dus misgelopen i.v.b met de autopech.
    We kwamen aan in een normale woonwijk wij zo huh hier is geen winkel te bekennen en opeens zagen we grote witte trucks met de belettering ''Hirt Fireworks'' toen keken we achterom en overdrijf ik echt niet daar lag me toch een berg buizen + rekken van wel 10.000 euro waarde en nogmaals ik overdrijf niet!
    Gewoon allemaal op een hoop, onbeschermd gewoon op open terrein.
    Bij dat huis was een schuur gebouwd waar je vanbovenaf door de glazen ramen kon kijken daar zag ik enkel voorgemonteerde rekken met spaanse candles.
    Maargoed we hadden even aangeklopt maar er was niemand maargoed dit was niet raar aangezien we pas over 20 minuten een afspraak hadden, nou toen zijn we voor de grap paar keer een hele steile weg opgerend damn war was ik afgemat haha.

    Toen opeens verscheen er een zwarte station wagon en ja het was de man waar we een afspraak mee hadden namelijk Philipe Ansaldi we werden meteen al ontvangen door ''Hollandisch People'' al snel ging het schuurtje open en tot mijn verbazing was dit de ''ingang'' van de bunker want die liep dus helemaal onder het gebouw door, ik keek naast me ik denk wtf enkel bergen van dozen met opdruk 8'', 10'', 12'' Display Shell veel kleinere maten heb ik niet gezien, toen zag ik een doos met wat shells erin, ik nieuwschierig erin graaien (dit mocht ook) eerste wat ik vastpakte was meteen een 3'' Ti Salute ik dacht man man wat een paradijs normaal verwacht je dit niet voor ''onze'' begrippen tegen te komen naar heel wat geile meerslagen en grote kaliber bommen van Topmerken zoals Nico Lünig Event, Bugano, Sunny, Zink, Caballer te hebben gezien wilden we hebben waarvoor we gekomen waren Nico Lünig Champion Pijlen waarvan ik menige keer gedroomd heb, toen kwamen we in de pijlen bunker heel krap bunkertje maar ik zag geen Nico Lünig Champion Pijlen ik denk *** het zal toch niet waar zijn he, ik vraag het aan onze aardige man Philip Ansaldi hij zij oh Champion, dan moeten we naar de andere bunker, wij zo gelukkig.

    Nou goed naar samen te zijn aangereden naar de andere bunker arriveerde we binnen een 20 minuten echt keivaag je rijd gewoon van een op het andere moment gebied in waar dit pak sneeuw licht met bergen en dat andere gebied is gewoon enkel woonwijken en huizen, nou goed na een grote berg te hebben ingereden kwamen we dus voor een deur ik heel erg benieuwd wat we zouden aantreffen nou het begon al meteen goed we moesten door een krappe gang waar ik me hoofd stootte
    Toen gingen de lichten aan nou mensen onbeschrijfelijk wat ik daar aantrof echt gewoon een mega grote gang vol a bomvol met Vuurwerk!
    Al snel kwam ik de Champions tegen het was gewoon te gek voor woorden ik had er een vast die dingen wegen zwaar zeg ik je en echt groot, nou toen vroeg mijn chauffeur of ie foto's mocht maken tot mijn verbazing mocht dat gewoon was ik dus niet had verwacht en gevraagd, dus ik haalde meteen mijn fotowapen tevoorschijn en ging wat foto's maken echt gewoon enkel Nico Lünig Event blokken Big Size Rockets van Nico Lünig, Weco, Hamberger, Zink, Moog veel Candles van Caballer, Mines van Caballer echt gewoon niet meer normaal maargoed helaas zaten we in tijdnood en konden we niet alle tijd van de wereld nemen aangezien we weer snel terugmoesten we moesten op tijd komen voor Heilige Avond want die was die morgen. Dus effe snel de stokken eraf gehaald waar Philipe me prima bij geholpen heeft en wat ook zeer makkelijk verliep zonder schade aan de pijlen te brengen gewoon nietje eruit trekken en hoppa de stok was los die je er later met een beetje seconde lijm weer in het gat kan steken waardoor ze muurvast zitten. Nou na Phillipe Ansaldi hartelijk te bedanken zijn we weer aangereden op naar het spannende deel ''De Grens''.

    Ik had al overal gelezen op forums dat het bijna onmogelijk was om vuurwerk de grens mee over te nemen maargoed wij gingen ervoor het was erop of eronder, na even nagedacht te hebben hebben we besloten om ze in te pakken het was tenslotte een dag voor kerst we hadden alles netjes ingepakt letterlijk voor het Politie Bureau Toen was het moment er we waren nog maar een paar km voor de grens verwijdert, en we hadden de middag dat we Zwitserland inreden al gezien dat het erg streng was kwa controle, dus toen kwam de grens steeds dichterbij en ja ik dacht inmezelf als je gekke dingen gaat doen en nerveus bent ongetwijfeld dat je dan meteen de sjaak bent dus ik had mezelf redelijk gekalmeerd en vanwege mijn goede duits heb ik dus met hem een praatje gemaakt van Zwitserland is mooi ensow toen vroeg ie onze paspoorten die hebben we hem gegeven zijn die goede ruis terug ''Tschuss''

    Toen was ik zo opgelucht ik moest effe heel hard schreeuwen, maargoed erna was het een lange weg terug naar huis eenmaal aangekomen viel ik letterlijk op me bed in slaap, na Heilige avond gemist te hebben ja zo moe was ik, zijn we opgegaan na 1e kerstdag daar kreeg ik eerst een preek dat ik niet meer voor kerst na zwits moest gaan maargoed toen kwamen de kado's maargoed die interseerde me weinig ik had tenslotte het prachtigste kerstkado boven onder me bed liggen

    Tot zover mijn tripreport van Zwitserland!

    Nu de foto's van Hirt Fireworks:





























    De wetgeving kwa Zwitserland betreft het volgende:

    Particulieren mogen zonder papieren te tekenen het volgende aankopen:

    - Blokken tot kaliber 1,2'' het aantal schoten speelt geen rol.

    - Vuurpijlen incl mortier en lawinepijl tot max cal. 90 dus 4''

    - Candle's tot 1,2'' of 1,5'' dit weet ik niet heel zeker.

    Particulieren met ondertekende papieren mogen het volgende aankopen:

    - Blokken tot kaliber 5'' het aantal schoten speelt geen rol.

    - Zink Signalraketen.

    - Mortierbommen tot kaliber 150MM knal of sier speelt geen rol.

    - Candle's tot 3''

    En duur is het wel ja maargoed, als je vaak hier zit was personen voor blokken neerleggen kun je nog beter naar Zwitserland gaan en tenslotte moet je niet naar geld kijken als je plezier wilt hebben, ik werd gelukkig gematst om dat ik diegene een gunst had gedaan normaal kost een Lunig pijl a € 35,-
    ik kreeg ze voor € 22,50 mee

    Nogmaals Zwitserland was echt een prachtige ervaring die je moet meemaken wil je het geloven, ik ga dit jaar in ieder geval weer terug op de koffie bij Hirt en dan ga ik meteen andere zaken opzoeken


    Nogmaals Zwitserland is erg laks kwa Spektakelvuurwerk maar zoals Feuerwerk aangaf het spul waar je voor moet tekenen moet in Zwitserland blijven, en ja over opslag waar ik was lag tot 400MM sier en tot 150MM enkelslag knal opgeslagen midden in een woonwijk!

    Tot zover Zwitserland!

    Groeten,
    Fireworkmaster
    Laatst gewijzigd door Silberblitz; 1 augustus 2007 om 20:38

  14. #29
    VWC-Lid dark legend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    wow wat een prachtig verhaal
    damn ik ben zo jaloers op jou!!!!!!

  15. #30
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    een prachtig stukje tekst!! Leuk om te lezen
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •