Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 123 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 1839
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Ik heb ook voor de goedkope versie (van de 3ccd serie) van Panasonic gekozen. Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over. Nu heb ik geen ervaringen met andere video camera's en ben ik een leek wat video gebied betreft.
    Mijn enige probleem is echter dat mijn computer niet voldoet om fatsoenlijk met die beelden te kunnen werken

    Ik beaam ten zeerste dat filmen en een vak apart is, je moet er wel even wat interesse en tijd in investeren. Maar het is ook leuk om lekker je "eigen beelden" terug te kunnen zien.(hoe amateuristisch ook)

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
    Ik heb ook voor de goedkope versie (van de 3ccd serie) van Panasonic gekozen. Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over. Nu heb ik geen ervaringen met andere video camera's en ben ik een leek wat video gebied betreft.
    Mijn enige probleem is echter dat mijn computer niet voldoet om fatsoenlijk met die beelden te kunnen werken

    Ik beaam ten zeerste dat filmen en een vak apart is, je moet er wel even wat interesse en tijd in investeren. Maar het is ook leuk om lekker je "eigen beelden" terug te kunnen zien.(hoe amateuristisch ook)
    Ik kan me volledig in jouw stelling vinden Guy.
    Filmen is gewoon een vak apart. Dat doe je niet zo maar eventjes.
    Waarom voldoet jouw computer niet? Kan je mij dat nog uitleggen?

  3. #18
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Neem in iedergeval een 3CCD Video camera, een panasonic is inderdaad een goede keuze. Later kun je altijd nog een duurdere canon ofzo kopen.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #19
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Idd als je nu een camera koopt koop dan een 3ccd ik heb nu een 1ccd omdat toen de 3ccd nog niet te betalen 4 jaar geleden al (2 a 3000 €) maar als ik bv kijk naar de beelden van mike en die van mij zijn die van mike vele malen beter

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Idd als je nu een camera koopt koop dan een 3ccd ik heb nu een 1ccd omdat toen de 3ccd nog niet te betalen 4 jaar geleden al (2 a 3000 €) maar als ik bv kijk naar de beelden van mike en die van mij zijn die van mike vele malen beter
    Red Baron en Gerwin hartelijk dank voor jullie tips.
    Deze zijn erg bruikbaar.
    Nu heb ik (voorlopig) een laatste vraag. Op de website van Panasonic zelf staan meerdere types.
    http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=656|653|652|4|1
    Kunnen jullie mij misschien helpen met de vraag welke van deze varianten het beste is.
    Mijn oprechte dank voor jullie hulp.

  6. #21
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    De beste in die lijst is dan de NV-GS500, maar die is dan ook duidelijk duurder als de anderen. Die Guy heeft, was enkele maanden geleden de camera die op nr.2 stond om het zo maar te zeggen, deze zijn qua kosten stukken beter te doen en het verschil is niet echt groot qua kwaliteit van de beelden, maar wel in accessoires.

    Even een quote;

    In een camcorder-test van de Consumentenbond werden de eerste drie plaatsen ingenomen door de Panasonic modellen: NV-GS500, NV-GS300 en de VDR-D300.

    Er is nu een NV-GS320 uit zie ik, dat is dan weer een opvolger, maar heb op die site niets gelezen over de extra kwaliteiten of mogelijkheden. Hier zou je je even op moeten oriënteren.

    Als je een camera als deze wilt kopen, let er dan op dat ze vaak niet in de winkel liggen. Online aankopen raadt ik dan ook zeker aan, ook aangezien je de prijzen kunt vergelijken. Hieronder een link, daar kan je klikken op de naam van de camera van je interesse, krijg je een lijst met online-winkels die hem verkoopt met de prijs erbij. Kan je dus mooi ergens de goedkoopste zien te regelen. Let er dan wel weer op wat je koopt, een Nederlandse versie is vaak net even duurder, máár dan heb je een Nederlandse handleiding erbij zitten, deze zijn overigens ook wel ter download aangeboden bij aanschaf.

    http://tweakers.net/pricewatch/zoeke...riceMax=&land=


    Nog even een punt waar je op moet letten; de accessoires. Bedenk wat je wilt hebben en dan moet je dat ook in je vergelijking meenemen. Ik wilde bijvoorbeeld goed geluid met een externe microfoon, maar wat was het geval, die sluit je aan op een zogenoemde Cold-shoe of Hot-shoe (aansluiting voor microfoon/flitser bovenop je camera). De meeste modellen zijn Cold-shoe, maar de NV-GS500 is dus een Hot-shoe. Je hebt dan dus een andere microfoon nodig en daar heb ik informatie over gezocht, het bleek toen dat de microfoon voor de Hot-shoe (NV-GS500 dus) toch soms duidelijk beter was dan die van de Cold-shoe. Was voor mij dus reden om toch de duurste uit de serie aan te schaffen.

    Wil dus niet zeggen dat het must-haves zijn, maar mocht je die interesse hebben, let er dan op met wat je kiest. Voornamelijk kosten zijn de dingen die zwaar verschillen.
    En let op, kijk hoe vaak je het zal gebruiken e.d., het is zonde als de camera niet vaak gebruikt wordt om dan zo'n groot bedrag neer te tellen.

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt Mattenfreak voor de goede info.
    En alle anderen ook natuurlijk.
    In het weekeinde hak ik de knoop door welke ik ga kopen.
    Lijkt me geweldig om je eigen films terug te zien.

  8. #23
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Zoals Gerwin aangaf, het verschil tussen 1CCD of 3CCD is wel duidelijk te zien. Aangezien Mantronix ook een 1CCD-camera heeft heb ik eenzelfde fragment van een show achter elkaar gezet. Hier zie je duidelijk verschil in, maar zelfs de beelden van een 1CCD zijn naar mijn mening erg mooi.

    Let niet de hoogte-/breedteverhouding van het eerste fragment (1CCD), want die is gewoonlijk 4:3, maar staat nu op 16:9 aangezien dat de verhouding is van de camera met 3CCD.

    Rechtermuisknop, doel opslaan als...

    Let ook eens op het geluid, dat verschilt enorm, Mantronix had zijn geluid redelijk hard ingesteld en ikzelf juist heel zacht. Het geluid is heel lastig om goed in te stellen, was voor ons beide de eerste keren met een externe microfoon en dan is het toch vooral uitproberen. Voor dat soort "foutjes" heb je gelukkig de computer en kan je je geluid ook bewerken.


    Wil nog 1 nadeel noemen van de Panasonic t.o.v. bijvoorbeeld de camera van Mantronix. Om je iris dicht te knijpen moet je bij de Panasonic het joystickje heel snel heen en weer tikken, dit is vooral wennen, maar kan soms ook gewoon te lang duren. De camera van Mantronix heeft hiervoor een wieltje en kan dus binnen een seconde op de gewenste instellingen zitten. Prof. camera's (Canon, Sony) hebben dit wieltje ook naar mijn weten, iets wat heel handig is.

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Geweldige info weer door middel van het filmpje Mattenfreak.
    Qua beeld zie ik weinig verschillen, maar het geluid verschilt enorm van elkaar.
    Bedankt weer.

  10. #25
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Geweldige info weer door middel van het filmpje Mattenfreak.
    Qua beeld zie ik weinig verschillen, maar het geluid verschilt enorm van elkaar.
    Bedankt weer.
    Bij de 3CCD zijn de kleuren totaal anders, realistischer, dat is ook het voornaamste verschil met 3CCD. Even nog een uitleg over de 3CCD die ik snel heb gevonden:

    Een CCD is een Charged Coupled Device.
    Een 3CCD camera heeft dus 3 chips, 1 voor R(ood), 1 voor G(roen) en 1 voor B(lauw). Dus alle elementaire kleuren worden door een prisma van elkaar gescheiden, voordat het licht op de chip terecht komt. Dat geeft een beter resultaat dan een camera met 1 CCD. Voor een beginner die huis-tuin-keuken-vakantie-dierentuin filmpjes gaat maken heb je niet perse een 3-chipper nodig.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 6 april 2007 om 19:08

  11. #26
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Een 3CCD ( lees eens mn eerdere posts over 3CCd..) heeft 3 CCDs, welke doormiddel van een prisma kristal worden gescheiden. dit heeft als groot voordeel dat de grondkleuren rood, groen (en niet geel Mattenfreak, ik weet niet wie je bron is, maar die is kleuren blind hahah) en blauw beter gescheiden worden.

    Vooral bij vuurwerken komt een 3CCD zeergoed tot hun recht. zeker als je je camera fine tuned voor vuurwerken, zul je met een 3CCD cam zeer mooie kleuren tevoorschijn toveren. Het is echter wel zo dat de verschillende merken wel wat voor en nadelen hebben.

    Zo vind ik dat bij een Sony camera de kleuren mij te flets zijn en blijven. Rood is bijvoorbeeld min of meer oranje\roze. Goud komt er best goed op bij een sony daarintegen. Bij een Canon komen de kleuren je beeldbuis (mits goed ingesteld) uitknallen. Rood is ook rood, liever gezegd vuur rood.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt heren voor het zeer goede advies.
    Met name het advies over de kleuren vindt ik erg belangrijk en nuttig.

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Nog even terug komen op de vraag waarom mijn computer neit voldoet. Mijn computer is echt aan vervanging toe, ik heb een hardeschijf van 40gb dus een filmpje erop zetten kan amper, of ik moet alles van de computer afhalen.
    Wat betreft werkgeheugen licht mijn computer ook nog ver achter. Maarjah even sparen en dan eindelijk een nieuwe halen

    Over het filmpje van mattenfreak, waar je héél duidelijk het verschil ziet is de laatste bom. Die is ineens heel helder, terwijl het bij de beelden van de 1ccd roodachtig is.
    Laatst gewijzigd door Guy; 7 april 2007 om 13:11

  14. #29
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Das niet veel Guy, 40GB ik heb 1100 GB (1TB). zoveel is zeker een must als je wat uitgebreider wilt monteren met verschillende beelden van bv verschillende shows. Het is voor mij net voldoende om alle shows (in ruwe AVI) tot ongeveer juli op mn schijf te laten staan.

    Werk geheugen minimaal 1GB wil ik je adviseren. En een systeem met een dual core processor . bijvoorbeeld een systeem met een AMD Athlon X2 of een Intel Core Duo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
    Nog even terug komen op de vraag waarom mijn computer neit voldoet. Mijn computer is echt aan vervanging toe, ik heb een hardeschijf van 40gb dus een filmpje erop zetten kan amper, of ik moet alles van de computer afhalen.
    Wat betreft werkgeheugen licht mijn computer ook nog ver achter. Maarjah even sparen en dan eindelijk een nieuwe halen
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  15. #30
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Hallo mensen,

    Ik ben binnenkort (zal waarschijnlijk na oud en nieuw worden) een DSR- camera kopen namelijk de Canon EOS 350D. Hiermee wil ik fotos maken op het circuit en natuurlijk het vuurwerk.

    Wat voor een lens zou ik het best kunnen gebruiken? Ik las al dat iemand een grote hoeklens heeft, maar is deze ook goed te gebruiken op het circuit? Voor het circuit hoef ik overigens geen groot zoombereik te hebben. En op wat voor een bedrag zou zo'n lens komen?

Pagina 2 van 123 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •