Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 123 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 1832
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

    Iedereen praat wel in de andere topics over wat voor camera je hebt.
    Maar eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoe je goed en mooi vuurwerk op foto en film kunt zetten.
    Misschien leuk voor andere vuurwerk site's;)

    Iemand Tips?

  2. #2
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fire-freaks.nl Bekijk bericht
    Iedereen praat wel in de andere topics over wat voor camera je hebt.
    Maar eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoe je goed en mooi vuurwerk op foto en film kunt zetten.
    Misschien leuk voor andere vuurwerk site's;)

    Iemand Tips?
    Een mooie camera voor vuurwerk te fotograferen/filmen is een Canon want daar zit een speciale vuurwerkfunctie op en krijg je du betere foto's/films
    Vuurwerk is een passie!

  3. #3
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Tips voor fotograferen van vuurwerk;
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=49

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    ik zal me er eens in gaan mengen

    om te filmen (in dit geval mijn specialiteit) moet je om te beginnen een videocamera hebben (doh ) Deze video camera moet, voor een goed resultaat voldoen aan een aantal eisen:

    Voor het vastleggen is een 3CCD camera een must. Dit zorgt ervoor dat de drie grondkleuren die je nodig hebt voor video (groen, rood en blauw) beter gescheiden worden. zo krijg je betere en heledere kleuren. Goede 3CCD cameras heb je van Canon & Panasonic. Panasonic heeft wat goedkopere. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Canon cameras. Deze cameras hebben zeer felle kleuren. een goede 2eplaats zijn pansonic 3CCD cams (al verkrijg baar vannaf ongeveer 450 euro) Canon cams zijn wat duurder zei hebben geen goedkope 3CCD variant daar beginnen de prijzen vannaf een 1800 euro.

    Hi Defenition of Standard Defenition?

    Leuk een HD Cam! dat is leuk ja, maar vraag jezelf eens het volgende af: Heb ik een HD TV (flat tv, lcd, plasma enz)? Lang niet alle flat tvs zijn HD ready. Verder is het ook zo.. Hoe ga ik mijn HD materiaal op DVD zetten? Helaas dat gaat niet , dei beelden zijn te groot!. Een manier is of iedere keer je cam naar iemand meezeulen om daar dat ding aan te sluiten (en dan nog maar hopen dat die persoon ook een HD TV heeft). Of ze branden op een blue ray disc of HD-DVD. Maar dat soort appratuur is nog erg duur. En bijna niemand heeft een player laat staan een brander. de losse schijfjes kosten daarnaast ook 10x zoveel als een DVDtje.. duss.. Mijn advies: wacht nog 1 of 2 jaar met een aankoop van een Hd cam, en pak tot die tijd een goede SD cam! mensen die lopen te schreeuwen dat ze een Hd cam hebben, kopen ze voor de gadget waarde. In de praktijk hebben ze er dus nog niet zo bijster veel aan.

    Ja! maar het is scherper! ja dat klopt, maar om ze te branden bijvoorbeeld op DVD moet je het hele spulletje drastisch terug schroeven met alle kwaliteits verlies van dien. Het doet afbreuk aan je investering, neem dus een goede 3CCD daar heb je in mijn ogen gewoon meer plezier aan!

    Ik heb een telefooncam, oh god.. wil je een goed filmpje maken gebruik een echte CAMCORDER geen telefoon, die dingen zijn om te bellen, niet om mee te filmen. De kwaliteit van de CCD is niet goed, en het opslaan vand e filmpjes gebeurd in een slechte kwaliteit. vind ik tenminste. Geluid is ook niet al te best.

    Back to the camcorder. als je dan een 3CCd of goede andere cam hebt (gekocht). Film dan altijd met een paar basis voorwaardes:

    • film op statief, dit zorg voor een stabiel plaatje, en geeft rust in je beeld
    • film met hand of manueel focus, NOOIT, ik herhaal NOOIT op autofocus, dit gaat fout, zeker in ehrt donker, alles wordt wazig en je cam gaat echt zoeken naar een focus punt. Het wordt dan een vage soep waar je niks mee kunt.
    • indien je een wat duurdere camcorder hebt. Film dan met zoveel mogelijk manuele instellingen. Zet bv je iris ( lens opening) altijd een beetje dicht. dit voorkomt overbelichting. en de bekende vertikale strepen. bij een sony cam is dit moeilijker weg te werken.
    • zorg ook voor kleur correctie, als je cam op de stand staat van binnen filmen, ga je een overwegend blauw en koud getint plaatje krijgen. Dat is niet mooi!
    • zorg voor voldoende afstand! Ga ingodsnaam niet boven op dat vuurwerk zitten met je cam. tenzij je het mondingsvuur interressanter vind dan de effecten in de lucht! De ideale afstand bij professioneel vuurwerk is MINIMAAL 150 meter!! bij grotere kalibers bv de vuurwerken van Nuits de feu is een afstand van 350 tot 400 meter geen overbodige luxe.
    • probeer commentaar te voorkomen, en ga al helemaal niet schelden dit staat erg onprofessioneel op je filmpje.
    • indien het een vuurwerk wat breed is, en waar waaier vormen gebruikt worden, probeer voor het vuurwerk te komen, vannaf de zeikant filmen is nutteloos, zo mis je de helft.
    • indien de aftsand beperkt is bij een breed vuurwerk probeer ligt uit een hoek te filmen door niet pal voor het vuurwerkt e gaan staan, maar iets naar links of rechts!
    • bij een groot vuurwerk gebruik je het liefst ook een groothoek lens, zo hoef je minder met je cam op en neer, en krijg je het hele spulletje er misshcien in 1 plaatje op!
    • als je cam over een gebrekkige microfoon beschikt, koop dan een opzet of losse microfoon. dit komt de kwaliteit van de knallen ten goede.
    • probeer je geluid ook manueel in te stellen zo voorkom je dat de microfoon dichtslaat door de knallen. dit is best zonde zo hoor je de knal niet goed!


    Zo dit zijn eventjes de tips uit het hoofd. als er nog vragen zijn of ik heb nog tips die me te binnen schieten pen ik ze wel neer
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. Deze gebruiker waardeert RedBaron voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel erg bedankt Red Baron voor je informatie.
    Je zal hier veel mensen een groot plezier mee doen.
    Ik sta zelf op het punt om een camera aan te schaffen. We hebben wel een camera maar niet geschikt voor het vastleggen van de mooie kleuren van het vuurwerk.
    Het is toch wel heel erg leuk om fragmenten van shows, demo,s en je eigen vuurwerk vast te leggen.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gimberghski Bekijk bericht
    Een mooie camera voor vuurwerk te fotograferen/filmen is een Canon want daar zit een speciale vuurwerkfunctie op en krijg je du betere foto's/films
    ja, daar kwam ik vorige week pas achter nu heb ik dus al mijn foto's met een "gewone" stand genomen, best balen.

    uitleg van die functie:
    de camera neemt dan een stuks van 1 á 2 seconden op ( nooit bijgehouden) en hier maakt hij een foto van zodat je de effecten volledig ziet, van begin tot einde en niet 1 vast deel. in de gebruiksaanwijzing staat hoe je bij deze functie komt, dit verschilt per camera ( logisch)
    Laatst gewijzigd door kamikaze; 11 maart 2007 om 11:51

  8. #7
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    OOOH dus zoo zit dat met die camera's
    Nooit geweten, nooit ook echt met interesse gelezen. Goed dat ik dat nu weet. Vond het altijd al vreemd als RedBaron ofzo met een verslag aan kwam zeggen en dan zag je een peony met van die willow-like slierten.
    Maargoed, dat is nu ook weer helder voor me.

  9. #8
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    redbaron, ik zal je hier toch eventjes moeten corrigeren.
    De fout die bijna 99% van de mensen maken is het fabeltje dat HD niet op DVD kan, Of dat DVD kwaliteit niet op een CD kan. Dat is dus pertinent niet waar.

    DVD's en CDROM's e.d. zijn pure opslag media die alleen data opslaan.
    Het is dus afhankelijk van de grootte van je data waar je het op brandt.
    Ik kan namelijk gewoon een MPEG2 (volksmond DVD) op een CDROM branden en in mijn DVD speler afdraaien. Dat geld hetzelfde voor HD (High Definition) het probleem is alleen dat de gemiddelde film die op HD is geschoten niet op een double layer (DVD9) bv. past.

    HD is ook zelfs nog slechte kwaliteit als je het vergelijkt met de 'bron', het blijft gecomprimeerd ten alle tijden! Voordat het zover is dat we met z'n allen ECHT mooie beelden kunnen genieten zijn we 10 jaar verder (zonder compressie).

    Mijn XBOX360 draait spellen af in HD, hoe kan dat dan op een DVD schijf staan?
    Het enige wat je nodig hebt is de goede 'interface' dus een kabel die HD kan 'vervoeren' als het ware...

    Of ben ik nou gek? RB?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Hi Defenition of Standard Defenition?

    Leuk een HD Cam! dat is leuk ja, maar vraag jezelf eens het volgende af: Heb ik een HD TV (flat tv, lcd, plasma enz)? Lang niet alle flat tvs zijn HD ready. Verder is het ook zo.. Hoe ga ik mijn HD materiaal op DVD zetten? Helaas dat gaat niet , dei beelden zijn te groot!. Een manier is of iedere keer je cam naar iemand meezeulen om daar dat ding aan te sluiten (en dan nog maar hopen dat die persoon ook een HD TV heeft). Of ze branden op een blue ray disc of HD-DVD. Maar dat soort appratuur is nog erg duur. En bijna niemand heeft een player laat staan een brander. de losse schijfjes kosten daarnaast ook 10x zoveel als een DVDtje.. duss.. Mijn advies: wacht nog 1 of 2 jaar met een aankoop van een Hd cam, en pak tot die tijd een goede SD cam! mensen die lopen te schreeuwen dat ze een Hd cam hebben, kopen ze voor de gadget waarde. In de praktijk hebben ze er dus nog niet zo bijster veel aan.
    Laatst gewijzigd door Rollende_Babba; 11 maart 2007 om 22:10

  10. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rollende_Babba Bekijk bericht
    Mijn XBOX360 draait spellen af in HD, hoe kan dat dan op een DVD schijf staan?
    Het enige wat je nodig hebt is de goede 'interface' dus een kabel die HD kan 'vervoeren' als het ware...

    Of ben ik nou gek? RB?

    nee je bent niet gek

    maar je hebt hier dus wel fout.

    even een vergelijking tussen de maximum MPEG2 (nu gaan we ff technisch worden ) Datarate van DVD en HD

    DVD Datarate voor een Mpeg2 stream bedraagt MAXIMAAL 9.8Mbps
    de HD Datarate van een Blueray schijf bedraagt 25Mbps

    Met andere woorden Hoe ga jij bijvoorbeeld een film op HD kwaliteit op een DVD persen? je zult dan echt drastisch in je HD kwaliteit moeten toegeven, eenmaal terug geconverteerd naar een 9 of 5GB DVD schijf is er niets meer over van de HD kwalitet. áls je het al op DVD zou zetten dan zou je ongeveer een half uur HD materiaal er op kwijd kunnen.

    Maaaar dan zit je met het feit dat een DVDde stream van 25MB/sec dus niet aan kan en een gemiddelde DVD speler gaat dan echt over zn nek die kan niks aanvangen met een pixelbrij van 25MBps, dat gaat echt enorm stotteren of zelfs hangen.

    Wat betreft die kabel waar jij het over hebt, dat staat hier los van, om een HD signaal van een apparaat (bv een blueray speler) naar een HD flatscreen te transport teren heb je de keuze uit een aantal kabels, de meest voor de handliggende is een HDMI kabel, maar ook een composit videosignaal volstaat al om HD kwaliteit te leveren De kabel staat los wat betreft de techniek die erachter hangt.

    Dan nog eventjes terug komend op je XBOX 360 (nog geen krasjes op je schijfjes gehad???) Dat jij op HD je spelletjes kan spelen dat is niks nieuws. Dat gebeurd in de PC wereld al jaren ik speel mijn computer spelletjes op 1280x1024 non interlaced, dat kan een XBOX 360 helaas niet aan jou HDTV leveren Dit verhaal zit hem in de textures, polygonen enzovoorts waar de spel wereld uit is opgebouwd, dit staat totaal los of dat nou van DVD, Hardeschijf, Blueray of wat voor medium dan ook.

    Jou spel wordt eerst (deels) ingeladen in het geheugen van je Xbox, vervolgens gaat de internene computer (CPU, GPU enz) ermee aan de slag. Deze samenwerking zorgt ervoor dat jij mede die mooie plaatjes ziet. Het sdpel wordt dus niet live gestreamd van DVD, als dat zo zou zijn, dan zou je DVD zowat wegsmelten in je speler, omdat ze dan zohard moet draaien om al die data te kunnen leveren, das geen doen.

    Zo, ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen verduidelijken
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 12 maart 2007 om 00:36
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    We hebben er inderdaad niet veel aan omdat wil je het 100% goed doen moeten we wachten tot de HD schijfjes goedkoper zijn en het apparatuur volledig mee werkt. Tot nu toe zeer tevreden over de beelden die wij zelf op DVD kunnen zetten. Ze zijn beter dan ooit tevoren. Tuurlijk ga je in kwaliteit achteruit om het op DVD te branden maar dan nog blijft het zeeeeer goed.

    Voor de website heb ik er nu nog niet heel erg veel aan al vindt ik zelf dat de kwaliteit beter is dan de andere films die we hebben staan., Maar thuis is het echt een wereld van verschil. Ik draai de HD tapes zelf af op dit scherm.( http://plasmavision.com/P55xta51us_55inchspecs.htm.En het is verdomd mooi. Maar het is ook maar net wat heb je ervoor over en wat wil je er nu en later mee doen... Op dit moment is het eigenlijk voor de gewone filmen nog allemaal te duur..

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bestaan er ook cursussen voor hoe je moet filmen?
    Of is het gewoon door schade en schande wijs worden.
    Ik sta bijvoorbeeld aan de vooravond van een beslissing om een filmcamera te kopen. Nu ben ik voldoende door het forum geinformeerd over welke camera je het beste kunt aanschaffen, er zijn nuttige tips met name door Red Baron verschaft. Maar ik ben toch nog wat onzeker.
    Ik ben ook niet zo,n techneut, daar komt het ook een beetje door denk ik.
    Maar regelmatig zie ik op diverse fora films van vuurwerk tegenkomen die in strijd zijn met het in werkelijkheid afgestokene.
    Een goed voorbeeld daarvan zijn de films van de demo,s in december.
    Je ziet soms van een en dezelfde product welke 5 verschillende films.
    Wie geeft mij een duw?

  13. #12
    VWC-Lid Jord's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 juni 2006
    Berichten
    144
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Volgens mij heeft of is FPM bezig met een film cursus te organiseren.
    Ik denk zelf dat je dit het beste kan leren door gewoon steeds te filmen en kijken wat je er aan kan verbeteren met andere mensen erover praten enzo zo word je steeds een stap wijzer.

    Misschien is het wel handig om op internet te lezen over het overzetten van de bestanden naar de pc en ook bewerken tot een normaal formaat zodat het ook op forums gepost kan worden..

    Zelf denk ik wel dat het wat voor je is je bezoekt wel aardig wat shows en het is toch leuk om het later weer alelmaal terug te zien..

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    Ik leerde het d.m.v. eerst de gebruiksaanwijzing goed doorlezen. Vooral met de nacht/schemer opties, wat dan de beste instellingen zijn.
    Het staat er niet compleet in, maar als er staat; dat en dat knopje heeft de functie om de lichtgevoeligheid handmatig in te stellen, dan weetje wel dat je tijdens een show telkens daarmee moet prutsen. Omdat het ene effect feller is dat de ander.
    Daarnaast is het echt puur je films vergelijken met voorgaande shows die je gefilmd hebt, en kijken wat de punten zijn wat je opvalt, en wat beter kan.

  15. #14
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Een goede camera is inderdaad één, maar het filmen is iets wat je niet zomaar onder de knie hebt. Het is voornamelijk ervaring opdoen, maar er zijn altijd mensen die je wel op weg helpen met wat instellingen.
    Zelf ben ik al die ervaringen nog aan het opdoen, met de demo's in december 2006 heb ik veel te donker gefilmd, puur verkeerde instellingen, maar daar leer je dus van. Met de shows is het altijd anders, heb nu mijn eerste prof. shows gefilmd tijdens Fallas, maar daar heb je van die ontzettend felle effecten en juist weer heel lichte goudeffecten. Je moet dan wel weten hoe je dingen instelt, maar het is puur wennen aan de manier van filmen, dat heb je niet zomaar met wat shows onder de knie.

    Ben overigens benieuwd wat je voor een camera op het oog hebt.

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ben overigens benieuwd wat je voor een camera op het oog hebt. [/QUOTE]

    De versie die ik op het oog heb is de goedkope versie van Panasonic, op grond van advies van Red Baron. Zie post hierboven.
    Ik wil gewoon rustig aan beginnen, als ik het filmen eenmaal goed onder de knie heb kan ik altijd nog overstappen naar een professionelere camera.
    Bedankt voor je advies Mike.

Pagina 1 van 123 1231151101 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •