Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 36
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    effe in het kort: Zwaar ruk! Ik zal morgen even een uitgebreid stukkie schrijven, ik denk niet dat er veel overlblijft van dit vuurwerk, wat was dit akelig slecht!
    Zonde van je tijd man. Je bent voorlopig genezen van van Angelbeek denk ik.
    Ze kunnen het dus gewoon niet blijkbaar.


  2. #17
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Als men dit gedurft had af te steken op oudjaarsavond, dan had menig Antwerpenaar de Schelde ingesprongen denk ik, en de vuurwerker ter plekke gekielhaald van het ponton.

    Even nog kort de grootste blamages op een rij:

    - Niet op muziek, maar.. eeuhm met ook nog niet eens.
    - zeer slechte kwaliteit bommen
    - Bommetje, blokje, blokje, blokje, aah weer een salvo bommetjes
    - te veel te klein kaliber, als men een salvo van 100mm\125mm wegschoot dan trok men niet door maar zwakt meteen af
    - Zeker, maar dan ook zeker geen 20 duizend euro waard, HOOGSTENDS een 6000-8000 euro.
    - Gebrek aan veel andere effecten, zoals Singleshots, mines, enz
    - veelal dezelfde effecten in bommen.
    - etc,etc,etc

    Hoorde zo links en rechts de Antwerpenaren brommen dat deze Limburgers maar snel terug moesten vertrekken naar Limburg.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 30 juni 2007 om 13:11
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #18
    Banned
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Als men dit gedurft had af te steken op oudjaarsavond, dan had menig Antwerpenaar de Schelde ingesprongen denk ik, en de vuurwerker ter plekke gekielhaald van het ponton.

    Even nog kort de grootste blamages op een rij:

    - Niet op muziek, maar.. eeuhm met ook nog niet eens.
    - zeer slechte kwaliteit bommen
    - Bommetje, blokje, blokje, blokje, aah weer een salvo bommetjes
    - te veel te klein kaliber, als men een salvo van 100mm\125mm wegschoot dan trok men niet door maar zwakt meteen af
    - Zeker, maar dan ook zeker geen 20 duizend euro waard, HOOGSTENDS een 6000-8000 euro.
    - Gebrek aan veel andere effecten, zoals Singleshots, mines, enz
    - veelal dezelfde effecten in bommen.
    - etc,etc,etc

    Hoorde zo links en rechts de Antwerpenaren brommen dat deze Limburgers maar snel terug moesten vertrekken naar Limburg.
    Een top show was het niet, maar ik vond het niet slecht.
    Finale was daarintegen wel goed !


    Grtz Kevin
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 2 juli 2007 om 18:43

  4. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Ik zou zeggen kom op met die beelden...

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    ...

    hier wil ik toch ook even mijn mening over geven, de show in antwerpen was maar matig, maar vangelabeek schiet tegenwoordig wel mooie shows weg, ik heb er dit jaar a een stuk of 5 van hun gezien en die warren bijna allemaal ZEER goed . Dus om zo maar te beweren dat alles slecht is wat ze doen vind ik wel onterecht , ik zal nog wel eens goed zoeken of ik fotos/beeld materiaal van deze shows heb .

    groetjes
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 30 juni 2007 om 13:13

  6. #21
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik kan echt niet wachten op het beeldmateriaal! als je een budget van maar liefst 20.000 euro hebt en het dan nog schijnbaar weet te verprutsen dan heb ik er geen goed woord voor over.
    Ik moet het eigenlijk niet gaan vergelijken maar als ik zie dat je 2 jaar geleden bij het festival van tarragona shows kreeg voorgeschoteld waar je U tegen zegt met een budget van 15.000 euro dan snap ik er niks van. Met zo een groot bedrag heb je echt mogelijkheden om uit te pakken..... maargoed ik wacht nog even op het beeldmateriaal....

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Krantenbericht: Uit de Gazet van Antwerpen

    30/06 Vuurwerk lokt 20.000 toeschouwers naar Antwerpen
    De Antwerpenaren hebben het begin van de zomervakantie vrijdagavond feestelijk ingezet met een spetterend vuurwerk.
    Naar schatting 20.000 toeschouwers drumden rond 23 uur op de Scheldekaaien samen om er zich 22 minuten lang te vergapen aan het knallende lichtfestijn. Het vuurwerk werd opgeluisterd met muziek uit grootse Hollywoodfilms zoals 'Titanic', 'The Good, The Bad and The Ugly', 'The Great Escape' en 'Moulin Rouge'.

    Het vuurwerk had eigenlijk al met oudjaar afgestoken moeten worden, maar toen gooide het stormweer roet in het eten en werd beslist om het spektakel uit te stellen. Het stadsbestuur zocht naar een geschikt moment om de vuurpijlen terug uit de kast te halen en besloot dat het einde van het schooljaar de uitgelezen gelegenheid was.

    "Het is meteen ook de ideale manier om de 'Zomer van Antwerpen' in gang te trappen", zegt Wim Cassiers, hoofd van de evenementencel van de stad Antwerpen. Om de feestvreugde helemaal compleet te maken, bleef de Sinksenfoor uitzonderlijk tot 2 uur open.

  8. #23
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Mijn mening over deze <scheldwoord invoegen a.u.b.> firma laat ik even in het midden want daar gaat het nu niet om.

    Het vuurwerk op zich had gewoon zo veel beter kunnen zijn. De locatie is gewoon prachtig voor een groot (s) vuurwerk op meerdere posten.

    Helaats was dat niet zo. Goed er zaten wel leuke stukken tussen en een aantal blokken waren best leuk, vooral omdat je van die blokken zo vaak nog een keer kon genieten. Ze staken ze namelijks vaak nog een keer af, en nog een keer etc.

    De muziek was echt amper en slecht te horen. Ze hadden slechts 2 geluidstorens opgebouwd met slechts 6 openlucht speakers. Hier kwam amper geluid uit.
    Ik denk dat menigeen thuis nog meer geluid kan produceren kan. Op de plek waar het geluid moest zijn (op het steenplein) tja welk geluid.

    Mischien moeten ze eens een kijkje gaan nemen in sint-niklaas, de ster.
    Daar zetten ze een geluidsinstallatie weg waar je jaloers op mag zijn.

    Ach ik heb wel weer eens mooie foto's kunnen maken van de schelde met het vuurwerk er boven. Ach lekker gegeten in antwerpen (en daar kun je echt goed eten) en het centrum weer eens gezien maakte het gevoel na afloop van die dag wel een beetje goed.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  9. #24
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dan hier de beelden,

    Even wat vergelijken:

    Dit vuurwerk koste de stad Antwerpen 20.000 Euro.
    Een vuurwerk tijdens het festival van Knokke-heist kost gemiddeld: 13.500 euro
    Het vuurwerk bij de Sterfeesten zit zo rond de 15.000 euro
    Het vuurwerk tijdens de Gentsefeesten kost: 20.000 Euro
    Een vuurwerk tijdens het festival van Deurne zit zo rond de 10.000 euro

    Hier dan het vuurwerk van Antwerpen van 29 juni jongst leden *KLIKKERDEKLIK*
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bij mij breekt de film na zo,n 3 minuten af.
    De eerste 3 minuten laten kermisvuurwerk zien.
    Om een goed en eerlijk oordeel te geven zou ik toch graag de hele show willen zien. Indien mogelijk.

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Ik heb de gehele show nu op video gezien, hier onder mijn mening:

    Er komen zeer zeker mooie blokken langs, maar om elk blok nou 20x terug te laten komen in de show vind ik een beetje onzin en puur ''tijd vullerij''.
    Er gaan zo hier en daar wat salvo's met shells de lucht in, maar persoonlijk snap ik niet dat ze daarna niet doorgaan met shells. ipv doorgaan met shells beginnen ze weer met blokjes leeg te schieten die al 10x langs zijn gekomen.

    En waarom zoveel Z shapes tegelijk af laten gaan? dan is voor mij het hele Z Shape effect weg en is het een wir war van rond vliegende kometen, en als je dat dan zolang door laat gaan dan weet je volgens mij niet geheel waar je mee bezig bent.

    Op het laatste dacht ik ''he he, eindelijk een lekker aantal shells in de lucht'' maar toen bleek het de finale al te zijn, met enkel één bom die égt de moeite was.

    Wel is de salvo met salutes lekker om te horen, daar kan ik niet onderuit

    Kortom vind ik het heel jammer dat een vuurwerk wat groots hoord te zijn, zo word geschoten. want met het budget van 20.000 euri kan je égt wel een goede show neer zetten.
    Alleen niet op deze manier.

    Bedankt Redbaron voor de video.

    Groeten,
    Kruitsnuiver
    Once a pyro, always a pyro

  12. #27
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik heb de "show" ook bekeken.

    Waarom worden er in godsnaam zoveel blokken geschoten, iedere malloot kan een ponton volgooien ermee maar hier maak je nog geen show mee.
    De kwaliteit van de blokken is goed te noemen, mooie kleuren en effecten.
    Het komt als 1 lange brij over dit vuurwerk, ik kan geen thema's of opbouw herkennen. De muziek kan ik niet goed horen op het filmpje maargoed met zoveel blokken valt er niks meer te timen. Ik kan nog wel even doorgaan met commentaar maar dat doe ik niet.
    Zelfs mijn vriendin vond het waardeloos en dat wil wat zeggen.

    Ik denk dat diegene die hier aan het werk is geweest zich eens flink achter de oren moet krabben.

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2007
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    vuurwerk antwerpen

    Ik ben zelf naar het vuurwerk gaan kijken te antwerpen. Heb al heel wat vuurwerk in mijn leven gezien. Maar in tegenstelling van wat hier wordt geschreven, vond ik het vuurwerk van vangelabbeek gewoon prachtig.

    Heb al veel shows gezien ook van concurrende bedrijven zoals alpeco,DBK, hendricks lefebre, ed en die laten ook te wensen over. Vindt dat kevin gelijk heeft, vangelabbeek weet tenminste hoe ze een finale moeten brengen.
    De concurrende bedrijven schieten bommetje per bommetje, die limburgers durven tenminste meer dan één bom tegelijk schieten...

    Heb echt geen favoriet bedrijf van vuurwerk, maar vond het toch adembenemend.
    En wat de muziek betreft, ik weet niet of je het gezien hebt, maar daar hebben de mensen van vangelabbeek helemaal niets mee te maken, dat was een ingehuurd bedrijf door stad antwerpen. Misschien moet je daar maar eens je gal gaan spuwen. Veronderstel ook dat de vroegere leverancier ook niet instond voor de muziek...

    Jij vond het vuurwerk slecht, ik vond het gewoon weg super geweldig goed, en dat is mijn mening en ik denk die van 20000 antwerpenaren -1 (jij dan).

    Als je van vuurwerk houdt, moet je ook kunnen toegeven dat een ander bedrijf dat niet positief bekend staat ook wel goede vuurwerken kunnen maken. Moet je daarom niet altijd vangelabbeek afbreken.

    groetjes

    pyroqueen



    Helaats was dat niet zo. Goed er zaten wel leuke stukken tussen en een aantal blokken waren best leuk, vooral omdat je van die blokken zo vaak nog een keer kon genieten. Ze staken ze namelijks vaak nog een keer af, en nog een keer etc.

    De muziek was echt amper en slecht te horen. Ze hadden slechts 2 geluidstorens opgebouwd met slechts 6 openlucht speakers. Hier kwam amper geluid uit.
    Ik denk dat menigeen thuis nog meer geluid kan produceren kan. Op de plek waar het geluid moest zijn (op het steenplein) tja welk geluid.

    Mischien moeten ze eens een kijkje gaan nemen in sint-niklaas, de ster.
    Daar zetten ze een geluidsinstallatie weg waar je jaloers op mag zijn.

    Ach ik heb wel weer eens mooie foto's kunnen maken van de schelde met het vuurwerk er boven. Ach lekker gegeten in antwerpen (en daar kun je echt goed eten) en het centrum weer eens gezien maakte het gevoel na afloop van die dag wel een beetje goed.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 2 juli 2007 om 18:51

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroqueen Bekijk bericht
    Jij vond het vuurwerk slecht, ik vond het gewoon weg super geweldig goed, en dat is mijn mening en ik denk die van 20000 antwerpenaren -1 (jij dan).
    Toch vind ik het appart, op elk forum word er door iedereen gesproken van een rampzalige show.
    ik zelf heb hem niet live gezien dus ik kan daar niet over oordelen, van wat ik op video heb gezien vond ik het ook geen goede show (en ook ik heb aardig wat shows gezien)
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 2 juli 2007 om 18:51
    Once a pyro, always a pyro

  15. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik heb de show zelf niet gezien, daarom is mijn mening moelijk te geven maar afgaande op de filmbeelden is de show natuurlijk niet slecht te noemen.
    Maar voor een grote stad als Antwerpen natuurlijk onder de maat.
    En vooral vanwege het feit dat de show vooraf door Vangelabbeek zo groots wordt aangekondigd is de teleurstelling onder den Hollanders groot.

    Overigens Pyroqueen: welkom op dit forum en we zien je graag terug.
    Ik hoop niet dat het bij je ene mening blijft.

    Hieronder nog een korte compilatie van de show. Filmpje is van Youtube.

    http://video.google.nl/videoplay?doc...arch&plindex=0
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 2 juli 2007 om 18:53

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •