Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom shells de lucht ingeschoten moeten worden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Waarom shells de lucht ingeschoten moeten worden

    Ik kwam zojuist een interessant filmpje tegen op internet. Ze testen hierbij de resistentie van een stalen container op shells. Dit omdat in Amerika veelal dit soort containers worden gebruikt om hier vanuit de show te schieten.

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Groeten
    H.C. Pyrotechnics

    #2
    Vet filmpje man
    wel bruut wat er gebeurt bij die 12" shell

    Comment


      #3
      donders wat een beuk.

      Comment


        #4
        ik heb de hele DVD can 321 fireworks in mijn bezit.
        ook die container test staat erop. en een show in washington tegen over het witte huis. gefilmt vanuit diversen posities ( helicopter en vanaf de grond)) daar staan echt ongelooflijk veel mortieren opgesteld.
        apparte manier van vuurwerk afschieten hebben hun zeg.
        een hele grote lange kast met wel duizend schakelaartjes !!!!

        [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

        Comment


          #5
          Dat lijkt me een mooie DVD Vinnie!

          Op deze trailer van hun is een stukje van 4 juli in Washington te zien (alle schakelaartjes zijn ook te zien, of een deel ervan):
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          H.C. Pyrotechnics

          Comment


            #6
            ja dit is inderdaad een groot deel ervan.
            [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

            Comment


              #7
              Herzien

              Topicstarter heeft andere intenties met het topic dan door mij gedacht.
              Dank voor de nette pm, en bij deze is het topic dan weer open!

              Comment


                #8
                Maar vergis je niet he`met die 12 inch! er hebben eerst van 3 tm 10 inch een poging gewaagd. Vind het dan minder reeel.

                Comment


                  #9
                  Dat is wel zo, de zijkant was al een beetje verzwakt, maar als je ziet wat een impact die 12'' heeft, lijkt me dat die er anders ook wel doorheen was gegaan.
                  Maar over het algemeen staan 12'' niet in standaard rekjes. Dus de kans dat zo'n ding over de gornd schiet is zoieso al heel erg klein, en dan nog moet die er recht tegen aan komen.
                  Lijkt mij dat als een shell schuin ertegen aan schiet dat hij meer afschampt en hij er dus niet doorheen gaat.
                  Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

                  Comment


                    #10
                    Even zwaar offtopic.
                    Je kan op de www.321fireworks.com site een dvd bestellen.
                    Alleen heb je een creditkaart nodig om af te rekenen.
                    Mocht iemand ook die dvd willen bestellen en je hebt een creditkaart.
                    Zou je dan ook 1 dvd voor mij willen bestellen.
                    (Verzend) kosten worden natuurlijk vergoed.

                    Bedankt alvast.
                    Kom zei de vis in de vissenkom.

                    Comment


                      #11
                      Ik denk ook dat de shell bij inslag "breekt". Hierdoor ontstaat de burst dus bij inslag. Dit lijken me mooie momenten om door Time Warp van Discovery vast te laten leggen.

                      @3fire3boy3
                      Het schuin schieten van projectielen brengt altijd minder schade toe. Bij een ideale (loodrechte) inslag concentreert de kracht van het projectiel zich volledig op het onderdeel.

                      Mensen met beetje kennen van natuurkunde moeten dis wel kunnen inbeelden denk ik

                      Toch moet dit een flinke stevige container zijn geweest. Ik heb verhalen gehoord van personeel van H.C. Pyrotechnics waarbij 150mm shells gewoon rot door een stalen zee container schoot.

                      Je hebt natuurlijk veel verschil in kwaliteit containers en tussen verschillende shells.


                      Groeten
                      H.C. Pyrotechnics

                      Comment


                        #12
                        Kort maar krachtig: KOLERE! :P
                        Remember, Remember The 31st Of December

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door djara Bekijk bericht
                          Maar vergis je niet he`met die 12 inch! er hebben eerst van 3 tm 10 inch een poging gewaagd. Vind het dan minder reeel.
                          Daar heb je gelijk in:
                          Vanaf 3:54 zie je dezelfde test met een 12" shell, maar dan op de andere kant van de container.
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                          Comment

                          Working...
                          X