Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Brussel Heropening Atomium

    LET OP: DEZE POSTING BEVAT VEEL FOTOS!


    Heropening Atomium (Brussel 15-4-2006)

    Wie kent hem niet, het grote dominante Atomiun wat boven brussel uitorent op de heizelvlakte. Het gebouw dat uit 1958 al weer stamt, was toe aan een grondige renovatie. De platen aan de buitenkant moesten dringend vervangen worden. Na een Renovatie van meer dan 2 jaar was het vorigjaar in Februari eindelijk klaar.

    Het gebouw symboliseerd trouwens een Metaalkristalmolecule, wat volgens de website van het Atomium ruw weg een 165 miljard keer uitvergroot is. Dit gebouw werd in 1958 opgeleverd ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling. Het was overigens niet de bedoeling dat dit gwbouw zou blijven bestaan, maar door de immense populariteit van het gebouw, bestaat het een kleine 50 jaar later nog en is ze nu reeds gerenoveerd.

    Ter gelegenheid van deze renovatie, en nu de officiele heropening, was het tijd voor een feestje! En bij zo een feestje hoort natuurlijk vuurwerk. Het gezelschap Feu et Metal, technisch ondersteund door het Amsterdamse Pyro4, werd hiervoor gevraagd om het Atomium feestelijk te omkleden met vuurwerk.


    Renovatie in volle gang


    affice met vuurwerk, vuurwerk dat werd geschoten door de Firma Hendrickx & Lefeber in 1958

    Dit was duideloijk niet aan dovenmansoren gericht, Want zowel voor, achter, links, rechts, ja zelfs op de bollen van het atomium stond vuurwerk ogesteld. Dit moest dus wel een bijzonder schouwspel worden dachten we. Navraag bij de mensen van Feu et Metal leerde ons dat het vuurwerk op de bollen hoofdzakelijk zou bestaan uit Singleshots, candles en bengaalsvuur.


    als je goed kijkt zie je op de bollen het vuurwerk staan


    blokken, candles en kleine kaliber bommen voor het atomium


    Verder stonden ervoor het atomium veel blokken, candles en kleiner kaliber bommen opgesteld. Geen groot kaliber? dachten.. ik zeg dachten we.. want toen we om het gebouw heen liepen zagen we ineens een hele karrevracht aan groot kaliber opgesteld staan, met als topper een 300mmbom die ongeklemt stond tussen een aantal nada Dranghekken. Verder ondekte we achter deze 300mm colos een aantal spaanse vlinders.. Zouden we een soort van Mascleta gaan krijgen???



    Dit alles samengevat zijn we maar ff gaan eten, want het was best een indrukwekkend gezicht dit alles. Nadat we uitgegeten waren heb ik zelf nog even een praatje aangeknoopt met een brits gezinnetje een tafeltje naast ons. Nadat ik de verassing (het vuurwerk deze avond hahaha) voor de kids vakkundig uit de doeken had gedaan. Werd ik zowat door de man uit het gezinnetje dood gekeken.. De kids waren echter niet minder blij hierna.. Goed.. nadat ik dus dit kleine gezinsdrama gesust had, zijn we maar weer naar buiten gegaan..


    Candles in de trappenhuizen


    Grotere kalibers achter het Atomium



    Nou heb ik wel voor moeilijke opdrachten kwa vuurwerk gestaan. Maar hoe ga je nu ingodsnaam zo een grootsvuurwerk fatsoenlijk inbeeld brengen? Dit met een aantal factoren reken te houden: De muziek, het object zelf: Het atomium, en natuurlijk zelf het vuurwerk. Dit alles wilde ik allemaal in het zelfde plaatje vangen. Het Antwoord was eigenlijk even moeilijk als simpel: Aan de kop van de heizelvlakte.

    De Dag begon eigenlijk zonnig, maar toen de avond inviel sloeg het noodlot toe: Het begon te regenen, het begon steeds harder te regenen.. Heb ik dat. Maar twee en een half uur voordat het vuurwerk begon werd het godzeidank min of meer droog. Toen de duisternis eindelijk begon te vallen tekenende zich voor osn een prachtig iets af: Het atomium had weer verlichting gekregen! Niet van buitenaf op de grond. Maar op de bollen zelf! Wat een prachtig zicht. Het was geen normaal lciht maar het knipperde en vormde patronen op de bollen.


    300MM, en een flesje blauwe spa hahaha


    Een mooie foto van verlichte Atomium bij invallende duisternis

    Ik weet zeker als dit in de jaren 70 geweest zou zijn geweest, dat niet Amsterdam, maar Brussel de Hippy hoofdstad zou zijn geweest hahahaha. Na nog eventjes gewacht te hebben, En na de nodige toespraken opde grote schermen links en rechts lichte het Atomium ineens rood op met tracas en andere knallers op de achtergrond was dit een zeer mistiek begon van de show. Ineens vertrokken er vanuit de trappenhuizen links en rechts van het Atomium witte candles, die even later begeleid werden met candles op de grond en bommen in de lucht. Meteen werd ook de muziek een stuk minder donkerder.

    Hierna vertrokken er crossette candles voor het Atomium. Die even later vergezeld werden door fish blokken op de grond en zilveren watervallen in de lucht. Tijdens deze watervallen serie vertrokken er op de bollen van het Atomium silver tailcandles. Even later werd dit vergezeld door grote silver crown bommen inde lucht.

    Nu kan ik het hele vuurwerk verder wel als een verslag hier aan jullie vertellen, maar misschien vertellen de fotos hieronder 10 keer zoveel meer als mijn woorden hier in deze posting Kijk en geniet:
























    het was dus een prachtig vuurwerk wat zijn weerga niet kende. Wil je nu ook een vuurwerk meemaken aan het Atomium?? Dat kan! op Zaterdag 24 Maart is er weer eentje, en wel eentje in het kader van de 50e verjaardag van het Verdrag van Rome. Dit is een verdrag wat de huidige Europeese unie 50jaar geleden in haar huidige vorm beklonk. Iets om dus even groots bij stil te staan! Aangezien Brussel de Europeese hoofdstad van Europa is, kunnen we denk ik wel wat gaan verwachten weer!

    Oja van dit vuurwerk 2006 zijn natuurlijk meer fotos beschikbaar, die kun je *HIER* bekijken!. En uiteraard heb ik een uitgebreid videoverslag gemaakt toen, deze kun je *HIER* downloaden



    Het Atomium bestaat in 2008 50 jaar, misschien dán weer een feestje??
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 25 februari 2007 om 17:46 Reden: typootjes eruit gehaald
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    Het heeft ook echt een futuristische aanblik prachtig! Zeer mooie foto's Redbaron!

  3. #3
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik heb met genot je verhaal gelezen RedBaron
    Leg me 1 ding nog eens goed uit..
    "Werd ik zowat door de man uit het gezinnetje dood gekeken.. "
    "(...) Goed.. nadat ik dus dit kleine gezinsdrama gesust had, zijn we maar weer naar buiten gegaan."

    Wat was er nou precies gebeurt, was jij vuurwerk aan het uitleggen aan kinderen en was de pa er niet zo blij om ?

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Ik heb met genot je verhaal gelezen RedBaron
    Leg me 1 ding nog eens goed uit..
    "Werd ik zowat door de man uit het gezinnetje dood gekeken.. "
    "(...) Goed.. nadat ik dus dit kleine gezinsdrama gesust had, zijn we maar weer naar buiten gegaan."

    Wat was er nou precies gebeurt, was jij vuurwerk aan het uitleggen aan kinderen en was de pa er niet zo blij om ?

    Eerhhm, nou.

    wij zaten daar te eten dus, en naast ons zat het bewuste gezinnetje. Nu raakte ik met ze ingesprek. En dus zei ik van ja zal vanavond wel wat worden met dat vuurwerk. Dus die kids: ooohh fireworks!!! Weet ik veel dat dat een verassing was voor die kinderen.

    Dus Pa lief trok een blik naar mij alsof ie me ieder moment kon aanvliegen. Ik had dus het plannetje en de verassing van vader verziekt Tsja... weet ik veel
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Oh whaha XD
    Smooth gedaan hoor Het zal voor die kinderen wel zo´n dag geweest zijn van "gdvrdmm, Brussel SUCKS"
    De vader vind dat niet zo leuk dat die kinderen het slecht naar hun zin hebben en wil ze aangenaam verrassen.

    En RedBaron de vuurwerkfreak verpest ook dit hoogtepuntje.

  6. #6
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Mooie foto's en film maar had ze gelukkig al eerder gezien. Na die show konden ze weer het atomium renoveren denk ik zo door alle vuurspetters die op het mooie plaatwerk terecht kwamen...
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Prachtige foto,s en film Red Baron.En een leuk begeleidend verhaal.
    Deze show is echt wereldklasse.
    Lijkt mij heel erg moeilijk om een show te verzorgen met een dergelijk item.
    Kost heel wat denkwerk lijkt mij.
    Het is echt maatwerk.
    Het geheel doet sf achtig, mystiek aan.
    Mooie mines,shells,watervallen,candles, allen met mooie heldere kleuren.
    Ja en dan die crown bommen op het eind.
    Ik wordt er echt lyrisch van.

    Wederom bedankt Red Baron

  8. #8
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    iemand enig iedee hoelaat deze show begint?
    het is toch dik 3 uur rijden voor mij dus wil de tijd wel graag weten!

    Alvast bedankt.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 februari 2007
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    is het er dit jaar weer???? hoe laat e waarneer??

  10. #10
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Zaterdag 24 Maart is er weer eentje, en wel eentje in het kader van de 50e verjaardag van het Verdrag van Rome.
    Staat het dacht ik en op google is vast wel te vinden hoe laat precies

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    lees eerst de draad voor je blaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piking Bekijk bericht
    is het er dit jaar weer???? hoe laat e waarneer??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    iemand enig iedee hoelaat deze show begint?
    het is toch dik 3 uur rijden voor mij dus wil de tijd wel graag weten!

    Alvast bedankt.

    Vuurwerk zal beginnen rond de klok van 23:00 uur
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Echt heel jammer dat zoiets in NL niet meer mogenlijk is met al die regeltjes. Dit ziet er gewoon erg gaaf uit he!

  13. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar wat moest dit vuurwerk voorstellen?


    er stond dat het max kaliber 6 tot 12 inch werd geschoten, daar heb ik helaas niets van gezien. Er werd alleen vuurwerk geschoten vanaf de bollen van het atomium.
    En het duurde mischien 5 min

    Heb acht uur gereisd en had er heel wat van verwacht na het zien van de fotos en de film, maar ik ben erg 'teleurgesteld'.

    Groeten omepje

  14. #14
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Inderdaad Omepje, wij hadden er ook VEEL meer van verwacht. Jammer, maargoed het is het risico van het vak denk ik
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  15. #15
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    ja dat begrijp ik, maar dan snap ik niet dat er staat dat er 6 tot 12 inch zou worden geschoten

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •