Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.486
    Thanks
    878
    848 waarderingen in 207 posts
    Even geduld a.u.b als er iemand iets meer weet dan komt het vanzelf wel hier te staan.

  2. #17
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Grondbloemen worden met het ingaan van de CE-keuring GÉÉN fop- en schertsvuurwerk! Het blijft normaal vuurwerk, maar dan van klasse 1 wat te koop is vanaf 12 jaar. Dat staat compleet los van fop- en schertsvuurwerk, en blijft daarom alleen de laatste drie dagen van het jaar te koop. Het afsteken van klasse 1 vuurwerk als grondbloemen, mag alleen op de 31ste vanaf 10:00 tot 1 januari 02:00 uur.

    Het pakket "Vuurwerk freaks" wat hier besproken wordt, mag wél het hele jaar verkocht worden. Dat betekent dat het fop- en schertsvuurwerk móét zijn, en dus géén klasse 1 vuurwerk is.
    Laatst gewijzigd door jawe; 16 september 2010 om 20:57

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2008
    Berichten
    81
    Thanks
    9
    20 waarderingen in 11 posts
    ik zie toch zeker wel wondertollen in het pakket zitten.
    of ben ik nou blind?

  4. #19
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts
    Probeer ze te tellen, denk dat het wel goed aangegeven staat;)

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Aangezien voor dit product de categorievernieuwing geldt wat betreft fop- en scherts etc. zal ik dit hieronder nog 1x uitleggen. Zoals je ziet valt dit pakket dus onder categorie 1.

    Het betreft categorie 1, 2, 3 en 4.

    Categorie 1: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 1 meter. De leeftijdsgrens voor dit vuurwerk is 12 jaar en ouder. Alle categorie 1 vuurwerk is fop- en schertsvuurwerk. Echter is niet alle fop- en schertsvuurwerk in de regel ook categorie 1 vuurwerk. Over deze onduidelijkheid moet nog uitspraak gedaan worden.
    Binnen deze categorie horen voortaan ook de grondvuurwerk zoals flashing demons, kleine fonteintjes, novelties zoals het tankje etc. Of grondbloemen hier ook bij gaan horen moet nog besloten worden.

    Categorie 2: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 8 meter. Dit vuurwerk mag verkocht worden aan personen van 16 jaar en ouder. Het betreft hier dus het siervuurwerk.

    Categorie 3: Het betreft hier vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 15 meter. Dit vuurwerk mag alleen verkocht worden aan personen van 18 jaar en ouder. Welk vuurwerk hier onder valt verschilt, in de winkel waarin ik werkzaam ben zullen dit alleen de ratelband 2000box, reddragon 20.000 en reddragon 100.000 zijn.

    Categorie 4: Evenementenvuurwerk.

    Zoals je ziet valt de veiligheidsafstand van 6 meter dus geheel weg.
    De categorieen staan op het stuk vuurwerk weergegeven, tesamen met het CE-keurmerk.

  6. #21
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    het gewicht : (kruitgewicht denk ik) NEC 101.26gr

    staat op de verpakking

    --pyro99

  7. #22
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    dit pakket bevat:

    - 1x tank
    - 4x volcana (fontijn)
    - 5x The hulk (fontijn)
    - 10x Hellboy (luchthuilers)
    - 25x the joker (knalerwten)
    - 2x rocketman (grote fontijnen)
    - 8x Wonderwoman (kleine fontijntjes)
    - 8x X-men (redbulls)
    - 10x The flash (soort redbulls)
    - 8x Red blizzard (sterretjes)

    ---pyro99

  8. #23
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    525
    530 waarderingen in 195 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroboy Bekijk bericht
    Aangezien voor dit product de categorievernieuwing geldt wat betreft fop- en scherts etc. zal ik dit hieronder nog 1x uitleggen. Zoals je ziet valt dit pakket dus onder categorie 1.

    Het betreft categorie 1, 2, 3 en 4.

    Categorie 1: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 1 meter. De leeftijdsgrens voor dit vuurwerk is 12 jaar en ouder. Alle categorie 1 vuurwerk is fop- en schertsvuurwerk. Echter is niet alle fop- en schertsvuurwerk in de regel ook categorie 1 vuurwerk. Over deze onduidelijkheid moet nog uitspraak gedaan worden.
    Binnen deze categorie horen voortaan ook de grondvuurwerk zoals flashing demons, kleine fonteintjes, novelties zoals het tankje etc. Of grondbloemen hier ook bij gaan horen moet nog besloten worden.

    Categorie 2: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 8 meter. Dit vuurwerk mag verkocht worden aan personen van 16 jaar en ouder. Het betreft hier dus het siervuurwerk.

    Categorie 3: Het betreft hier vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 15 meter. Dit vuurwerk mag alleen verkocht worden aan personen van 18 jaar en ouder. Welk vuurwerk hier onder valt verschilt, in de winkel waarin ik werkzaam ben zullen dit alleen de ratelband 2000box, reddragon 20.000 en reddragon 100.000 zijn.

    Categorie 4: Evenementenvuurwerk.

    Zoals je ziet valt de veiligheidsafstand van 6 meter dus geheel weg.
    De categorieen staan op het stuk vuurwerk weergegeven, tesamen met het CE-keurmerk.
    Maar elke klasse mag alleen op oudjaar worden afgestoken en tijdens de verkoopdagen verkocht worden?
    Of mag bijvoorbeeld klasse 1 heelhet jaar door afgestoken worden?

  9. #24
    VWC-Lid pyro99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.072
    Thanks
    678
    667 waarderingen in 239 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teun48 Bekijk bericht
    Maar elke klasse mag alleen op oudjaar worden afgestoken en tijdens de verkoopdagen verkocht worden?
    Of mag bijvoorbeeld klasse 1 heelhet jaar door afgestoken worden?
    klasse 1 = fop en scherts vuurwerk , sterretjes mag je toch ook het hele jaar afsteken

    dit pakket dus ook.

    --pyro99

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2007
    Berichten
    166
    Thanks
    188
    328 waarderingen in 78 posts

  11. #26
    VWC-Lid leslifan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 juni 2010
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    1.474
    Thanks
    209
    157 waarderingen in 95 posts
    moet eigenlijk wel zeggen, dat ik het label nogal, ehh... afschrikwekkend vinden...

    aangezien er allemaal van die "enge" mannen op staan, en de kleurencombinatie's vind ik nu ook niet vrolijk,

    weet iemand die bij een lesli dealer werkt.. of ie een beetje goed verkocht is? alla morris



    eddit: 700ste post bitchessssss
    DarkSoul is soms een inspiratierover!

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Vandaag dan tóch maar gehaald bij de Partijhal in Rotterdam.

    Pakketje Vuurwerkfreaks (€19,95), pakje Flashing Demons (€5,99) en 3 pakjes Knetterlint (€3,99 p.s.) gehaald.

    Uiteraard ook eea meteen afgestoken: 2 Flashing Demons, een Knetterlintje en uit het pakket; een knetterdingetje (niet de Red Bulls, maar die andere), een Hulk (Star Kids achtig), een Wonder Woman en een Hellboy.

    Ervaringen so far:
    - Het knetterdingetje (The Flash?) is wel grappig, maar duidelijk zachter dan de meeste knetterdingetjes. Misschien ook wel goed; scheelt een hoop gezeik.
    - The Hulk is gewoon een klein fonteintje. Beetje het idee bengaals vuur, of een "Starkids fontein zonder crackling". Grappig, stil en dus ideaal.
    - de Wonder Woman was de grote verassing. Leuk fonteintje (á la meterpakket), alleen erg kort. Geen crackling, dus lekker stil. Toppertje
    - de Hellboy geeft mij een beetje een dubbel gevoel. Het zijn goede luchthuilers, maar of dat zo geschikt is als kindervuurwerk weet ik zo net nog niet.

    Tot dus ver ben ik wel tevreden, ondanks de eigenlijk belachelijke prijs voor dit pakket...
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  13. #28
    VWC-Lid woutz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Berichten
    60
    Thanks
    4
    3 waarderingen in 3 posts
    Gisteren even langs het boerenbondje in de buurt gereden. Tot mijn verassing stond de hele Lesli collectie alweer uitgestald. Ook de cat 1 spulletjes hingen mooi in het rek te pronken. Ondanks de stevige prijs kon ik me niet beheersen en heb ik de Vuurwerkfreaks meegenomen:

    Naam: 2012-11-22 18.04.22.jpg
Bekeken: 106
Grootte: 123,2 KB

    Ziet er allemaal wel geinig uit, al hadden de labels wat kleuriger gemogen (á la weco schertsvuurwerk).

    Grtz Woutz.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •