Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 42
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Op Nieuwjaarsdag, gisteren rond een uur of 08.00 in de morgen, zag de binnenstad van Paramaribo er 'mistig' uit zoals hier te zien is op de Henck Arronstraat (Gravenstraat). De oorzaak hiervan was de grote hoeveelheid vuurwerk die eerder op oudejaarsnacht is afgeschoten. [(c)Waterkant.Net/2008]




  2. #17
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    Wel nice, ben van de zomer daar nog geweest Ook nog gezocht naar vuurwerk maar helaas niet echt gevonden. Mijn vriendin is half surinaams dus vandaar dat ik in suriname was. Vuurwerk word daar vooral verkocht door de chinezen en hindoestanen van wat ik er begreep. Vuurwerk is erg belangrijk daar voor de mensen, zelfs de armste kopen er veel vuurwerk. Rond oud en nieuw moet je er makkelijk aan vuurwerk kunnen komen aangezien ik veel huisjes heb gezien waarop groot 'Hier vuurwerk te koop' heb gezien. Helaas geen foto's van aangezien ik in de bus van het vliegveld naar paramaribo zat

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    We zijn al 6 dagen onderweg in het nieuwe jaar, maar volgens mij zijn velen van ons nog aan het bijkomen van al het feesten in december. Maar behalve de gebruikelijke eindejaarsactiviteiten van Suriname is er ook in begin januari genoeg te doen. Om te beginnen heb je op 1 januari de vuurwerkshow van Soeng Ngie, die gehouden wordt aan de Cultuurtuinlaan.

    Alsnog de beste wensen voor 2009!

    Soeng Ngie, importeur van Chinese goederen waaronder vuurwerk, schiet jaarlijks op 1 januari haar vuurwerk op een voetbalveld aan de Cultuurtuinlaan. Het leuke van deze vuurwerkshow: het is voor een ieder gratis te bezichtigen!



    En het gaat hier niet om een paar losse fonteintjes, want er is een heel team aanwezig die heel gecoordineerd het afschieten van het vuurwerk verzorgd. Gekleed in reflectorjasjes kan je ze in het donker zien rennen over het voetbalveld met vuurwerk op hun schouders. Het resultaat kan je bekijken in onderstaand filmpje

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2005
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik ben een aantal keren in Suriname geweest, zowel in de zomer als 1 keer in februari. Alle keren dat ik er ben geweest heb ik vuurwerk kunnen vinden. Als je op zoek bent naar vuurwerk probeer het dan bij de wat grotere Chinese supermarkten. In de zomer is er niet zo heel veel te vinden, maar toch wel wat. Ik heb daar in de zomer eigenlijk alleen Chinese rollen en losse knallers gezien, maar als je geluk hebt kan je er vast ook wel wat blokken scoren. Je mag voor zover bekend bij mij in Suriname heel het jaar door vuurwerk kopen en afsteken. Ik ben de keren dat ik daar wat vuurwerk heb gescoord alleen knallers tegengekomen en knallers als silvery fountain e.d. worden gewoon in de supermarkt verkocht aan de consument.

    Als je het nergens ziet liggen in de supermarkt, geef de moed dan niet op en vraag het even aan oom Chinees. Ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat nadat ik het vroeg hij me meenam naar een glazen vitrine kast waar een doek overheen lag. Hij trok de doek weg en de hele vitrine lag vol met vuurwerk. Het kan dus best zijn dat het niet zichtbaar in de winkel ligt, maar er gewoon naar moet vragen ;)

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Vuurwerk niet meer in hartje Surinaamse hoofdstad

    Vuurwerk niet meer in hartje Surinaamse hoofdstad

    PARAMARIBO, 4 jun – Aan de traditie van vuurwerk afsteken in de binnenstad van Paramaribo komt wellicht een eind. Minister Chandrikapersad Santokhi van Justitie & Politie overweegt een veiliger plek. Het afsteken in hartje Paramaribo stuit op steeds meer bezwaren.

    Met name de kans op beschadiging van historische panden trekt aardig wat kritiek. “We hebben veel signalen gehad vanuit de samenleving dat het niet veilig is vuurwerk af te schieten bij de houten gebouwenâ€, zegt Santokhi. De kans op brand is levensgroot. Dat zou niet alleen materieel kosten, maar ook tot gezichtsverlies leiden. Suriname gaat namelijk prat op zijn variatie aan oude bouwstijlen.

    Vuurwerk afsteken in de binnenstad gaat niet zonder risico. De meeste gebouwen staan dicht bij de straat en staan nauw naast elkaar. “We willen het afschieten niet verbieden, wel verplaatsen naar de Waterkant. Er is daar voldoende ruimte en er is genoeg water beschikbaar (vanwege de nabijheid van de Surinamerivier, red.)â€, aldus Santokhi. De vraag is wel wie het vuurwerk dan nog wil financieren. De meeste sponsors zitten in de binnenstad.

    http://www.waterkant.net/suriname/20...mse-hoofdstad/

  6. #21
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Doodzonde, maar zeker begrijpelijk natuurlijk...
    Ben benieuwd hoe de sfeer zal worden daar en hoe het nu zal verlopen, zal nooit meer hetzelfde zijn lijkt mij.

  7. #22
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.093
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Welk vuurwerk gaat dat over? Wat part. afsteken of een georganiseerd festijn ofzo?

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    PARAMARIBO, 4 jun – Aan de traditie van vuurwerk afsteken in de binnenstad van Paramaribo komt wellicht een eind. Minister Chandrikapersad Santokhi van Justitie & Politie overweegt een veiliger plek. Het afsteken in hartje Paramaribo stuit op steeds meer bezwaren.

    Met name de kans op beschadiging van historische panden trekt aardig wat kritiek. “We hebben veel signalen gehad vanuit de samenleving dat het niet veilig is vuurwerk af te schieten bij de houten gebouwenâ€, zegt Santokhi. De kans op brand is levensgroot. Dat zou niet alleen materieel kosten, maar ook tot gezichtsverlies leiden. Suriname gaat namelijk prat op zijn variatie aan oude bouwstijlen.

    Vuurwerk afsteken in de binnenstad gaat niet zonder risico. De meeste gebouwen staan dicht bij de straat en staan nauw naast elkaar. “We willen het afschieten niet verbieden, wel verplaatsen naar de Waterkant. Er is daar voldoende ruimte en er is genoeg water beschikbaar (vanwege de nabijheid van de Surinamerivier, red.)â€, aldus Santokhi. De vraag is wel wie het vuurwerk dan nog wil financieren. De meeste sponsors zitten in de binnenstad.


    http://www.waterkant.net/suriname/20...mse-hoofdstad/

  11. #26
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Ik woon nu al een tijdje in suriname en dit is mn eerste jaarwisseling hier.

    Je kan vanaf 23 december tot en met 2 januari vuurwerk kopen en afsteken.
    Volgens mij is het verboden met de kerst vuurwerk af te steken, maar ik denk ook niet dat er op gecontroleerd wordt.

    Het vuurwerk is hier echt spotgoedkoop!
    Een 100.000 klapper voor 135 srd gekocht dat is omgerekend zo'n € 33,75
    Een flowerbed van 15 kg (47x46x25 cm) 138 shots betaalde ik 174 srd voor omgerekend zo'n € 43,50

    Voor 200gram cakes betaal je nog geen 10 euro! meestal zelfs nog een stuk minder.
    leuke 16 shots potjes met mooie effecten heb je al vanaf 3 a 4 euro.

    Een doosje nitraat kost nog geen euro, ongeveer 90 cent (20stuks)

    Ik heb dan ook aardig wat goed en mooi spul kunnen inslaan voor 175 euro ofzo.

    Hoe plaats ik hier foto's ? Als er mensen behoefte aan hebben kan ik dat dan even doen.

    groeten

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja zou erg vet zijn als je foto's zou plaatsen , ik heb gehoord dat er ook vuurwerk is wat harder gaat / even hard als een cobra en dergelijke .
    klopt dit ?

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Prachtige sfeerimpressie van Oud en Nieuw 2009-2010 Paramibo

    Owru Jari 2009 - 2010
    by Everts Aliredjo

    Owru Jari = New Year Celabrations
    Owru = old
    jari =year
    Red firecrackers : Pagara

    video:

    http://www.vimeo.com/8581398

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Meer vuurwerk import dit jaar

    PARAMARIBO – Volgens cijfers van de Invoer, Uitvoer en Deviezencontrole van het ministerie van Financiën, heeft Suriname in 2010 meer vuurwerk ingevoerd in vergelijking met 2009. Vorig jaar zijn er zestig plus containers ingevoerd terwijl voor 2010 er 80 plus containers het land zijn binnengekomen met een totale waarde van Us$ 2 ½ miljoen.

    Het ingevoerde vuurwerk is veilig opgeslagen in een speciaal daarvoor bestemde loods. Vanaf 23 december mag er van de brandweer vuurwerk verkocht worden en een dag ervoor hebben de vuurwerkwinkels hun voorraden binnen.

    http://www.gfcnieuws.com/?p=39203

  15. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vuurwerk in alle soorten en maten gaat grif over de toonbank

    25 Dec, 16:30

    Ruim 80 containers vuurwerk is dit jaar geïmporteerd. De importwaarde is US$ 2 miljoen. Twintig importeurs hebben toestemming gekregen om vuurwerk te importeren. Dit zegt minister Michael Miskin, desgevraagd aan Starnieuws. Hij voegt eraan toe dat de aanvragen ingediend worden bij de procureur-generaal. Het meeste vuurwerk komt rechtstreeks uit China.

    De verkoop is vanaf 23 december begonnen en het vuurwerk gaat grif over de toonbank. Dit jaar is er meer geïmporteerd dan in 2009. Het assortiment is ook gevarieerd. De importeurs hebben ook veel vuurwerk binnengebracht dat ‘kindvriendelijk’ is. Een wederverkoper zegt aan Starnieuws dat de spullen duurder zijn dan vorig jaar. Dat komt onder andere door de stijging van de koers.

    De verkoop van vuurwerk mag tot en met 2 januari plaatsvinden. De brandweer vraagt in een advertentie via de media om geen vuurwerk af te schieten in de buurt van kerken en ziekenhuizen. Voor de kerstdagen, vandaag en morgen, “verzoekt de gemeenschap om het nodige respect naar de medemens te tonen en een periode van vuurwerkstilte tijdens de feestdagen in acht te nemen”.

    Kinderen in een vuurwerkzaak kopen bombels.


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •