Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Internationaler Feuerwerkswettbewerb Hannover: Goteborg- Zweden

    Internationaler Feuerwerkswettbewerb Hannover

    Een van onze allereerste projecten voor Pyroworld was het vuurwerkfestival in Hannover. of beter gezegd in de voorstad van Hannover: Herrensausen. Om precies te zijn in de Koninklijke tuinen van herrenhausen, de herrenhauser Garten. De 3e show die we daar gezienb hebben wil ik jullie beslist ( en eigenlijk Moontan in het bijzonder) niet onthouden. het betreft hier de show van het Zweedse Goteborg.







    Ik had al via Video al 2 shows van ze gezien uit dit Festival. Jazeker 2 voudig winnaar van dit festival kon niet ontbreken op deze 15e winnaars editie van het festival. bij aankomst in Hannover snel de auto geparkeerd, en een half uur voor dat de poorten opengingen stonden er al best wat mensen te wachten voor men binnen kon. Ja dat is om 18:00 uur al. Toen om 18:30 de poorten open gingen rennen als een bezetenen om de beste spot te pakken te krijgen. Dat is midden voor het grote pad in het midden van de tuin tegen het hek aan.

    Eenmaal gesetteld eens een rongang gemaakt in de tuin, je kunt hier namelijk prachtige plaatjes schieten van het vuurwerk wat opgesteld staat tussen de beelden, planten en tuin. Wat ons opviel was twee enorme palen (trussen) die midden in de tuin stonden opgesteld. Deze was volgehangen met allerlij stukken vuurwerk.





    Dat je niet bepaald alleen deze show gade slaat blijkt wel als je vlak voor 22:00 probeert om terug te geraken naar je stekkie.. het is er stampes vol met volk. Ja ook duitsers houden van vuurwerk heheheh. Wat altijd lekker daar is de chili concarne!

    En dan de show...

    Tsja wat moet ik zeggen?! prachtig.. oogstrelend mooi.. het begon rustig metvuur wielen, met erachter op de basbeat bengaalsevuren. Daarna op de beat seconde fonteinen en bengalen die steeds sneller opd e beat van links naar rechts over het terrein vlogen.. prachtig!! Daarna was het de beurt aan grote mines. Ik wist niet wat ik meemaakte, werkelijk entertaining op het hoogste nivo. Het hoog vuurwerk dit eerste nummer werd afgewisseld met glitter watervallen, met bommen, en single shots.





    Ja het tweede nummer.. Barrokvuurwerk pur sang! een klassiek stuk EXACT getimed op muziek dmv van enkel seconde fonteinen en mines, wat afgesloten werd door een apotheose van grote groene glitter singleshots en bommen. hierna was het tijd voor een normaal top 40 nummer Met veel japan style bommen (octopussen). Candles, en prachtige fonteinen die echt meters hoog kwamen. het nummer werd in stijl afgesloten compleet in goud wederom een kippenvel moment.

    En wederom een pop nummer. opzich is dit wel verfrissend hoor, want meewstal pakt men een relatief zwaar nummer of een Soundtrack van een film, omdat die climaxen hebben, end at is makkelijk schrijven op zo een nummer. Goteborg gebruikte 90% in deze show bekende pop en klassieke nummers. Affijn dit nummer kenmerkte zich net als het vorige door het mooie hoogvuurwerk en het constand maar op muziek blijven schieten constand op het hoogste nivo met veel kleur!





    Alsof we nog niet genoeg hadden gezien, weer een klassiek barrok nummer met weer alleen seconde fonteinen, mines en dit keer wat meer singleshot comet tails. die exact op de muziek gingen. Ik kan hier persoonlijk geen genoeg van krijgen want het is gewoon prachtig om te zien! de afsluiting was een finale van alles in het fel oranje.

    Het volgende muziek nummer kan ik kort over zijn.. het blijft ongevenaard mooi! Het slot nummer wordt traditie getrouw afgesloten met een nummer van Abba ( ze verlogen dus niet bepaald hun afkomst) met The Winners takes it all. Men bouwde de finale rustig op. Het slot werd gevormd door een hemel die figuurlijk zwart zag van de bommen. Van alles heb ik op 2 minuten tijd voorbij zien komen. Maar vooral een van mijn favoriete effecte waves en peonys met palm pistil!!






    poe.. hahah totzover een van de mooiste zo niet de mooiste show totnu toe die ik in Hannover heb mogen zien.Zou je overigens Goteborg dit jaar dichterbij huis willen kunnen aanschouwen? Dat kan! je kunt ze dit jaar op 19 augustus tijdens het internationaal vuurwerkfestial te Knokke-Heist! Oja voor ik het vergeet, we hebben dit juweeltje van een show natuurlijk gefilmd, je kunt dat *HIER* downloaden. Meer fotos van de show zijn *HIER* te bekijken. Veel kijkplezier!!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik heb deze film gezien en ik ben er helemaal beduusd van.
    21 minuten entertainment van het hoogste niveau.
    Complimenten voor Red Baron voor de film maar ook voor de wijze waarop je de show van commentaar voorziet. Handig voor deze site als je zo een kenner in huis hebt. Want het is leuk om te weten hoe sommige effecten genoemd worden.
    Want je ziet hier een keur aan effecten voorbijkomen
    Deze film kent diverse hoogstandjes wat door het publiek op de gepaste wijze beloond wordt. Gelet op het vele applaus.
    Adembenemend mooi is de manier waarop muziek en vuurwerk met elkaar in harmonie worden gebracht in een up-tempo naar de uiteindelijke finale.
    Een veelheid aan kleur, effecten, je kijkt je ogen uit. je komt ogen tekort.

    Bedankt voor de voorstelling
    Bedankt dat je de film ook onder mijn aandacht wilde brengen.

    En ja nu ik dit gezien heb heb ik toch wel zeer serieuze belangstelling om in augustus af te reizen naar Knokke.


  3. #3
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    WOW als dit niet te weinig tekens was had ik alleen dat gepost maar nu zijn jullie verplicht te lezen wat ik er nog meer van vond
    Als fan van combinaties mines/singel shot heb ik er nu een favo bij enkele seconde fonteinen geweldige dingen kan je daar mee doen zeg en dat doen ze dan ook!!!
    Echt gewoon super kan wel alles gaan neer zetten maar heeft geen nut je moet het zelf zien gewoon geweldig!!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •