Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Knokke-Heist Int. vuurwerkfestival 2005 - POLEN, GOLDREGEN

    Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2005 Goldregen.

    In het 3e jaar dat we nu Internationaal Vuurwerkfestival filmen, hebben we nu voor het eerst ook het hele festival vast gelegd op foto. De eerste firma die editie 2005 mocht schieten was het Poolse Goldregen. Een voor mij niet zo bekende firma. maar in eigen land een gekend en gerespecteerde firma. Nadat we onze toagnspassen voor het terrein hadden opgehaald, hebben we eens kennis gemaakt met deze firma.

    Op vragen of ze hun collega Jorge kennen, werd ons in het duits beantwoord dat dit zo een beetje de cowboys zijn van de Poolse vuurwerkbranche. Gezien het karakter en dat we in 2005 overspoelt zijn met grijze import van zwaar vuurwerk van jorge bevestigd dat verhaal. Een rondgang over hetterrein viel ons op dat alles nogal centraal stond opgesteld, meestal is er een post of 5 aan mortieren sleuven uitgegraven in het zand. Nu slechts 2, ook het wat karige laag vuurwerk (blokken, candles enzo) verbaasde ons.



    de schietcomputer van jorge



    De show zelf

    Tsja ze deden hun naam echt wel eer aan.. Goud was wat de klok sloeg in het over grote deel van de show. Dus golden chrysanten, golden willow, golden crown, golden peony, golden palm, enzovoorts. De muziek was niet echt aansprekend, en duidelijk iets waar men in Polen denk ik wel de handen voor opelkaar zou krijgen. De wind stond deze avond strak op de boulevard, dus vooraf werd een deel van de boulevard ontruimd.






    twee schofterig grote 8inch crown bommen


    Dat dit geen overbodige luxe was bleek wel toen men 2 hele grote 8inch golden crowns afstak, sommige sterren sloegen compleet stuk op de huizen aan de boulevard. Na afloop hoorden we dat deuitval van dit gouden spektakel nog enkele kilometers Knokke-Heist in gedreven was, en hier en daar toch voor wat kleine schade gevalletjes heeft gezorgd. De organisatie besloot daarop de poolse deelname te diskwalificeren.

    Ondanks dat toch een aardige show, maar het kon beter. De video van dit geheel kun je natuurlijk *HIER* bekijken. Meer fotos zijn *HIER* te zien. veel kijk plezier!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt Red Baron.
    Voor het leuke verhaal achter deze show. Leuk om deze inside information te lezen. Je komt zo van alles te weten. Dingen die ons aanspreken.
    Van die diskwalificatie is natuurlijk sneu voor die mannen zoveel tijd en geld erin gestoken is. Maar ja veiligheid gaat natuurlijk voor alles.

    Over de show zelf: vind het een hele mooie show wat die mannen neergezet hebben. Inderdaad, goud overheerst, maar misstaat niet vind ik.
    Ik ben toevallig een liefhebber van die kleur en ook nog eens van willows en crown.
    De shells zijn overtuigend in deze show.
    De aanloop naar de finale en de finale zelf zijn erg spectaculair. De lucht compleet gevuld met goud.

    Enige minpuntje is inderdaad de muziek. Ik weet niet wat voor genre dit is maar past niet zo goed bij een vrolijk gebeuren wat vuurwerk is.


    Bedankt Red Baron

  3. #3
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Bedankt voor de foto's video en leesmateriaal geweldig weer!
    Op zich een goede show maar werd op een gegeven moment wel een beetje moe van alsmaar weer dat goud erbij....
    Maja goede aspecten waren inderdaad de shells waren echt goede kwaliteit als je het mij vraagt...vind de candles op zich ook leuk gedaan en de mines waren ook goed!
    Muziek was niet super maja het was muziek
    Bedankt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •