Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTO] SPANJE Zaragozana 15 & 16 oktober 2005

    Zaragozana 15& 16 oktober 2005

    In 2005 zijn we op uitnodigng van de Spaanse vuurwerkfabrikant afgereist naar Zaragoza. Buiten het feit dat Zaragoza een hele mooie stad is. gingen we niet bepaald cultuur snuiven, maar kruit snuiven. in een ander topic hadden we het al aangehaald, Zaragozana is wereldberoemd om haar kleuren. En dan met name de wat moeilijkere kleuren blauw en geel. In tegenstelling tot een chineese shell met die kleur is dat bij Zaragozana echt geel, en niet goud\oranje. En blauw is dan ook echt blauw, zeer fel en helder, en niet donkerblauw wat bijna niet te zien is als het van belabberde kwaliteit is.

    Het was een hele tocht want we gingen per auto, aangezien we samen met iemand van Alpeco zouden meegaan. We zouden dan meteen wat spullen meeterug nemen voor het gebruik in shows en destijds nog voor de verkoop in de winkel. De reis zou 2 dagen duren en dus hebben we in een mooi klein plaatsje in zuid Frankrijk overnacht. Vlakbij het plaatsje die was een piepklein dorpje waar we dan zouden overnachten. Bij de Burgemeester van het dorp, die tevens een klein hotel runde hebben we kamer gehuurd. Zowel op de heen als terug reis hebben we hier dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.

    Toen we na twee dagen reizen eindelijk aankwamen in Zaragoza, wat overigens midden in Spanje ligt en dus is het daar een dorre woestijn achtige boel met bergen, werden we na 10 minuten in ons Hotel opgebeld door Mr Perez die zei dat ze over een half uurtje een kleine show hadden in het Centrum van Zaragoza. Oh dat was een leuke binnenkomer! Mr Perez zou over 10 minuten daarstaan en ons naar de plek van het gebeuren brengen. Zo gezegd zo gedaan. Maar wat bij hun een klein showtje betekend, betekend in Nederland dus een show van formaat.

    een prachtige show met alleen vuurwerk van Zaragozana, een show om op te vreten. Hieronder wat fototjes van de show.












    Na deze overweldigende binnenkomer, zijn we terug gegaan naar ons Hotel. De dag erna was er tenslotte een grote show van ze. Dus wij waren zeer benieuwd wat dát ging brengen! Na het ontbijt de volgende ochtend vlug na een park midden in Zaragoza direct aan een rivier die swars door Zaragoza voert. Bij aankomst zijnw e direct het park ingelopen, en daarbijviel onze mond open vanverbazing. Welke kant we ook opkeken, dat hele park was letterlijk bezaait met mortierpijpen en candles. Het viel ons meteen op dat er niet een blok tussen stond.

    Nadat we de hele ochtend zowat in dit park hebben rondgelopen , terug even naar ons Hotel gegaan, onsopgefrist en direct weer terug, alwaar we een voortreffelijke lunch kregen aangeboden door Meneer Perez van Zaragozana. Na de lunch terug gegaan naar het park alwaar men gestaag verder werkter aan deze grote show. Hierna weert even snel terug naar ons Hotel, wederom wat opgefrist, en toen savonds terug naar het centrum van Zaragoza.

    Nadat we wederom op uitnodiging van Mr Perez hebben gedidneerd was het tijd om deze show te gaan zien. Meneer perez had voor ons een perfecte spot geregeld op het dak van een 9 etage hoge flat. Van daaruit hadden we een perfect zicht op het parkj, en natuurlijk de show. De show zelf was er eentje die ik niet snel meer zal vergeten. Op onnavolgbare wijze liet Zaragozana op ruim 20 minuten tijd even zien wat men letterlijk en figuurlijk in huis had. wat een show!


    Genoeg over dit, hier wat fotos van de opbouw én show:



    de mensen van Alpeco en het Franse Regie Fete tussen het vuurwerk ( midden op de foto)


    250MM


    toch best wel veel vuurwerk.


    nog meer 250MM bommen


    125mm bommen

    Een mooi salvo bouwwerkje.

    3x 150mm Saulepleureur centre blue


    150mm 16 tonneres effect rouge


    250mm magnesium blanc


    volcan cascade blanch en blue nog wat


    Cligonant blanc


    Orange et verte


    comet rouge. best wel heel erg fel!


    totzover wat fotos, Natuurlijk heb ik van onze belevenissen in Zaragoza het een en ander gefilmd! Je kunt show 1 *HIER* bekijken en de rgote show nr 2 kun je *HIER* bekijken. Helaas door de nogal botte en heftige rookontwikkeling is niet alles op show 2 even goed te zien! Van de setup van show 2 heb ik natuurlijk ook het nodige gefilmd, dit kun je *hier* bekijken! heel veel kijk plezier!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt voor je leuke achtergrondverhaal Red Baron.
    Nou je hebt niets teveel gezegd.
    Mensen gaat deze films zien!!!!
    Ik vind dit toch een hoogtepunt op vuurwerkgebied.
    Er wordt een grote hoeveelheid shell,s afgestoken met diverse effecten maar in zeer bijzondere felle en mooie kleuren.
    Ik heb het nog nooit zo mooi gezien.
    En ook de finale pakt heftig uit hier.


  3. #3
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ten eerste voor het verhaal geweldig om te lezen en geweldig om mee te maken!! Hoop dat toch ook nog eens voor elkaar te krijgen....en ik denk heel wat met mij....
    Geweldig mooie fotos ben vooral altijd geinteresseerd in de opbouw en ik werd dan ook flink voorzien top!!
    Filmpje van de setup was echt geweldig niet alleen de beelden maar ook het filmpje in geheel was erg goed!! En de beelden gaven een leuke inkijk inhoeveel werk het wel niet is...!
    Show 1: okee die eerste mine gelijk al wat een ding!!!!
    Ben bij 0:36 seconde en durf al bijna niet meer verder te kijken dit wordt veeeeeeeeeeeeeeeels te gaaf xD I love salutes
    Zelfs de peony's vind ik gewoon super!!!
    Gewoon een en al kwaliteit wat een manier om te laten zien wat ze in huis hebben....
    Show 2: We beginnen.......wow we hebben nog wat salutes over goi ze maar de lucht in aandacht trekkennn
    Leuke meerslagen met twee individuele kleuren en vervolgens 1 shell met de ene als basis en de ander als pistil erg goed gedaan!
    Ze kunnen ook gewoon rustig schieten omdat elke bom zo mooi en alleenstaand is echt gaaf!
    Wel echt jammer van de rook...... zoals op 7:15 valllen de effecten gewoon totaal weg....
    Blijft een mooie shwo met geweldige kwaliteit shells maar ze zijn niet in hun volle glorie te zien jammer genoeg...
    En hij duurt mij net iets te lang om op film te zien live is natuurlijk geweldig maar op film duurt het me wat te lang en wordt de zin om zelf vw af te steken te groot
    Einde met de salutes heen en weer is ook weer heel leuk bedacht!!
    De fianle is er wel weer een om je vingers bij af te likken ze laten even nog hun kwaliteit goed naar voren komen!!

    Echt gaaf bedankt voor het delen RedBaron

  4. #4
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    ik ben de laatste tijd op me gemakkie steeds meer films en verslagen van de grote shows aan het kijken/lezen.. maar dit is toch ook wel top hoor.. pffff wat een geweld zeg... beetje laat mischien maar bedankt red baron.. top. vanaf zomer 2007 ga ik zelf ook echt beginnen met het bezoeken van grote shows

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •