Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO] Knokke-Heist Int. vuurwerkfestival 2004 - Régie fÃÂȘte, Frankrijk

    Knokke-Heist 2004 Internationaal Vuurwerkfestival: Frankrijk - Régie fÃÂȘte

    De kleine Noorde franse vuurwerkbedrijf Régie fÃÂȘte mocht voor het eerst deelenemen aan een groot festival. We hadden dus totaal geen idee wat we hier van zouden kunnen verwachten. Bij aankomst op het terrein was het dan ook een aangename verassing wat we daar aantroffen. Een compleet gevold terrein met allerlij vuurwerk van Candles,bommen, fontein, bengaalsvuur, tot aan flashzakjes toe.

    En tot onze stommeverbazing had dit bedrijf al zijn blokken van het merk Bonbridge. De mensen van Alpeco die toevallig meewaren, waren dus blij verrast. Crosette blokken, de step bij step, diverse 3 en 4inch blokken waren van de partij van het merk Bondbridge. Nog groter werd de verassing toen we zagen dat heel veel candles en bommen van de Fabrikant Zaragozana waren. We wisten nu in iedergeval dat het kwa vuurwerk componenten wel goed zat.

    Het vuurwerk zelf? Dat was een zeer verfijnd en kleurrijk vuurwerk die, ondanks het analoog electronisch afvuren toch wel mooi op muziek was. Een vooral gedetaileerd vuurwerk met veel mines, candles, en andere kleinere effecten. Ook kwa shells kwam er een keur aan zaken voorbij. Vooral, zoals eerder gezegd het was een verfijnd, en kleurrijk vuurwerk!

    Met veel vuurwerk van Zaragozana, wat bekend is om zijn prachtige kleuren. En natuurlijk vuurwerk van Bonbridge was dit een geslaagd vuurwerk! Het enige spijtige was dat de geluidstechnicus zat te slapen waardoor je in het begin de eerste 5 seconde even geen muziek hoorde bij het vuurwerk. Het filmpje kun je natuurlijk *HIER* vinden. Geniet van dit stukje Frans vuurwerk met invloeden uit spanje en Belgie.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Beste mensen. Ga deze film zien.
    Donderju. Wat mooi, perfect.!!!
    Je wordt al lekker gemaakt vooraf door het verhaal van Red Baron.
    Wat je in de film te zien krijgt is weergaloos. In een up tempo wordt mooi vuurwerk afgeschoten. In diverse tempo,s .Verschillende mooie effecten(mines,crosettes,candles) in inderdaad heel bijzondere mooie kleuren. Kleuren die je zelden ziet. Bijvoorbeeld Heldergeel. Echt geel.
    Ja en wat de finale betreft: niet normaal meer, je gaat echt op het puntje van de stoel zitten.
    Bij deze film kom je gigantisch aan je trekken.!!!

    Als ik cijfers zou mogen geven dan zou ik voor deze een 10 geven.


  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Er is maar één Fabrikant die beroemd is om zijn kleuren en die dat ook kan fabriceren, en dat is Zaragozana. Naast het hele mooie heldere geel hebben ze ook andere kleuren die pas echt mooi zijn zoals helder "zee" blauw. Maar ook de normale kleuren die je veel ziet zoals groen en rood zijn bij Zaragozana zo ontzettend fel en helder van kleur.

    Als de chineese geel fariceren is dat altidj goud tot zelfs oranje kleurig, nee het geel van Zaragozana is écht geel. beetje citroen geel lijkt me de beste omschrijving?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Kleuren die je zelden ziet. Bijvoorbeeld Heldergeel. Echt geel.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Er is maar één Fabrikant die beroemd is om zijn kleuren en die dat ook kan fabriceren, en dat is Zaragozana. Naast het hele mooie heldere geel hebben ze ook andere kleuren die pas echt mooi zijn zoals helder "zee" blauw. Maar ook de normale kleuren die je veel ziet zoals groen en rood zijn bij Zaragozana zo ontzettend fel en helder van kleur.

    Als de chineese geel fariceren is dat altidj goud tot zelfs oranje kleurig, nee het geel van Zaragozana is écht geel. beetje citroen geel lijkt me de beste omschrijving?
    Te gek Red Baron deze aanvullende informatie.
    Ik heb de film nog een keer nagekeken
    Het is echt heel erg bijzonder.
    Ik heb dat nog nooit gezien Deze kleur geel.
    Waarom Zaragozana wel en anderen niet zou je denken. Maar dat zal wel het geheim van de smid zijn ( een een kostenplaatje vermoed ik)

  5. #5
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik weet dat Zaragozana bepaalde ingredienten in haar mengsels voor sterren gebruikt die dit soort kleuren kunnen voortbrengen. Tijdens mijn bezoek aan de fabriek een tijdje terug liet meneer Perez sr zien dat bepaalde kleine verschillen in de verhoudingen in de kruitmengsels al voor grote verschillen kunnen zorgen kwa kleur en helderheid. Het luisterd dus ontzettend nouw. we praten hier dan echt over een paar (micro)gram zus of zo meer of minder. Ook de zuiverheid van de grondstoffen is ontzettendbelangrijk.

    In China kunnen ze simpel weg nog niet van die zuivere grondstoffen produceren. ook zijn ze niet zo nauwkeurig met het mengen van de grondstoffen. Mocht je overigens naar Fallas gaan, en denken oh dan zullenw e tijdens de grote avond shows zaken zien van Zaragozana! Helaas, Zaragozana levert niet aan binnenlandse bedrijven, dit uit Concuratieve motivaties. Ze leveren enkel aan buitenlandse bedrijven, en ze gebruiken het natuurlijk zelf voor in hun eigen shows.
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 27 januari 2007 om 16:30
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Ik weet dat Zaragozana bepaalde ingredienten in haar mengsels voor sterren gebruikt die dit soort kleuren kunnen voortbrengen. Tijdens mijn bezoek aan de fabriek een tijdje terug liet meneer Perez sr zien dat bepaalde kleine verschillen in de verhoudingen in de kruitmengsels al voor grote verschillen kunnen zorgen kwa kleur en helderheid. Het luisterd dus ontzettend nouw. we praten hier dan echt over een paar (micro)gram zus of zo meer of minder. Ook de zuiverheid van de grondstoffen is ontzettendbelangrijk.

    In China kunnen ze simpel weg nog niet van die zuivere grondstoffen produceren. ook zijn ze niet zo nauwkeurig met het mengen van de grondstoffen. Mocht je overigens naar Fallas gaan, en denken oh dan zullenw e tijdens de grote avond shows zaken zien van Zaragozana! Helaas, Zaragozana levert niet aan binnenlandse bedrijven, dit uit Concuratieve motivaties. Ze leveren enkel aan buitenlandse bedrijven, en ze gebruiken het natuurlijk zelf voor in hun eigen shows.
    Wauw, dit is echt topinformatie. Bedankt. Ik sta er van te kijken dat jij zoveel weet maar ook zoveel contacten hebt over the world.
    Ja en een ieder heeft zo zijn smaak wat vuurwerkeffecten,soorten, en kleuren betreft.
    Mijn persoonlijke belangstelling gaat het meest uit naar de kleuren.
    Vandaar dat ik juist bij deze thread zo belangstellend naar ben.
    Ik ga Zaragozana in de gaten houden, zowel bij de Fallas als elders.
    Dank

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Zover ik weet schiet Zaragozana niet in Valencia tijdens Fallas. Zaragozana komt uit Zaragoza. En tijdens fallas schieten er alleen bedrijven de grote shows die uit of rond Valencia komen zover ik weet?

    Mocht je overigens wat dichterbij produkten van Zaragozana willen zien. Alpeco en DBK Fireworks gebruiken produkten van Zaragozana. Maar ook Jako vuurwerk uit Nederland gebruikt zo nu en dan de produkten van Zaragozana
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #8
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Geweldig RedBaron ik vind deze thread al super en ik heb de film nog niet eens gezien!!
    FF de nog wat meer informatievere kant van vuurwerk!! Super!


  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Nog even een beetje aandacht over de producten van Zaragozana, en daarna gaan we weer lekker ontopic over de show waar het topic over gaat.

    Even wat foto's van de prachtig gekleurde uitwerkingen van de shells van Zaragozana:









    Groeten,
    Kruitsnuiver.
    Once a pyro, always a pyro

  10. #10
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    hahahahaha oke, oke,oke

    hier nog wat mooie fototjes van spul van Zaragozana, geschoten tijdens een kermisvuurwerk in Brasschaat dóór Alpeco.










    en dan de laatste foto, het beroemde geel van Zaragozana!

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    nog eentje om het afte leren, eentje van Pyrogramme, die schoot tijdens Nuits de Feu:



    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Werkelijk fabelachtig mooi.
    Zulke mooie foto,s
    1 daarvan heb ik inmiddels gebruikt alls wallpaper/bureauachtergrond

    Laatst gewijzigd door moontan; 28 januari 2007 om 00:57

  13. #13
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Werkelijk fabelachtig mooi.
    Zulke mooie foto,s
    1 daarvan heb ik inmiddels gebruikt alls wallpaper/bureauachtergrond


    hahaha, zeg me welke en ik stuur je desgevraagd de originele op hoge resolutie
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    hahaha, zeg me welke en ik stuur je desgevraagd de originele op hoge resolutie

    Haha. Dank weer.
    Ik heb gekozen voor de 2e foto uit jouw thread.
    Staat ontzettend mooi als bureauachtergrond.
    De andere foto,s zijn ook erg mooi overigens hoor.


  15. #15
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dat dacht ik wel.

    Ik ben overigens bezig met een nieuwe Threath over Zaragozana. ik ben er namelijk in 2005 op bezoek geweest
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •