Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 31 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 458

Discussie: De Chainthunder...

  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    De Chainthunder...

    De nieuwste soort matten zijn de zogenoemde Chainthunders. Deze mat wordt ook wel een "nitraatmat" genoemd, want alle knallers zijn nitraatjes. De nitraatjes zijn rood/roze met witte bloemetjes erop.
    Het is toch wel de mat die het hardst knalt met een goed tempo.
    Deze mat is op het moment in Belgié in verschillende maten te koop, maar ook de merken verschillen. Er is er een die onder de naam "Celebration" te koop is en de meeste bekende zijn van Bonbridge die eerst nog gewoon Chainthunders genoemd werden, maar tegenwoordig "China Thunders" heten.
    Enkele jaren geleden was er nog de 600-schots versie die alleen met KVK te verkrijgen waren, maar die is toen uit de handel gehaald net als de 60-schots versie. Hiervoor in de plaats kwam toen de 100-schots versie en de 500-schots versie die beide zonder KVK te verkrijgen zijn en die zijn nu nog steeds te koop.
    Er komt nog een keer een dubbel-gelaagde Chainthunder met een eindbom, maar wanneer deze gaat worden verkocht is nog niet duidelijk. Wel is al duidelijk dat deze waarschijnlijk alleen met KVK te verkrijgen is.

    Wij zullen alleen over degene van Bonbridge specifieke informatie geven:
    Degene die nu nog te koop zijn, zijn:

    • Chainthunder 100
    • Chainthunder 500
    • Celebration 60
    • Celebration 240


    Om jullie wat meer informatie te geven hebben wij dingen nagevraagd, opgemeten en gefotografeerd. Hiermee hopen wij een aantal mensen zo te helpen dat er niet zoveel vragen meer zijn over deze producten. Als er vragen zijn kunnen jullie die altijd stellen in dit topic of elders op het forum. Reacties kunnen uiteraard ook!
    Wat wij hier vertellen is gebaseerd op wat wij op dat moment hebben gemeten of iets dergelijks. Het kan dus weleens verschillen met de producten die jij dan hebt gekocht, maar het verschil is zeer klein!

    Wij gaan uit van de bedragen en producten van Alpeco! Het kan zijn dat het nu wat anders is zoals de prijs. Bij Alpeco is de prijs altijd onder voorbehoud!

    Hier de informatie over de Chainthunder 100:

    Lengte: 0,5 meter
    Gewicht: 0,5 kilo per doosje
    Prijs: € 12,50,-
    Verpakt: per doosje van 2 stuks
    Kruitinhoud: 50gram per mat
    Breedte: 8.5cm
    Formaat doos: 52cm x 9cm x 3cm
    KVK: Nee

    Hier de informatie over de Chainthunder 500:

    Lengte: 2.5 meter
    Gewicht: 1.5 kilo
    Prijs: € 25,-
    Verpakt: per stuk
    Kruitinhoud: 250gram
    Breedte: 8.5cm
    Formaat doos: 52cm x 9cm x 6cm
    KVK: Nee



    De Chainthunder 100:



    De Chainthunder 500:

    Laatst gewijzigd door R@lph; 26 juni 2013 om 12:20

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Er zijn ook veel namaak in omloop, de enige echt blijven toch die von Bonbridge!

  3. Deze gebruiker waardeert bosman voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Het viel me laatst op dat aan de 100 en 500 shots versie wel een ophang-lusje zit, terwijl deze aan de 60 en 240 shots volgens mij niet zit. Als je ze ophang duren ze ten eerste langer maar gaan ze ook nog harder.

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zinkie
    Het viel me laatst op dat aan de 100 en 500 shots versie wel een ophang-lusje zit, terwijl deze aan de 60 en 240 shots volgens mij niet zit. Als je ze ophang duren ze ten eerste langer maar gaan ze ook nog harder.
    waarom gaan ze harder dan, snap je niet hoor en wat kost nu eigenlijk een karton
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 1 juli 2005 om 16:52
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Nouja harder gaan, ik bedoel meer harder 'klinken'... Als je bijvoorbeeld een rotje de lucht in gooit lijkt het ook dat ie harder gaat. Voor een chainthunder geldt natuurlijk precies hetzelfde.

    Over de prijs van een karton: een tijdje terug was het bij Alpeco zo dat de prijs door de helft(!!) ging bij aanschaf van een karton. Je krijgt nu in ieder geval een flinke korting.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zinkie
    Nouja harder gaan, ik bedoel meer harder 'klinken'... Als je bijvoorbeeld een rotje de lucht in gooit lijkt het ook dat ie harder gaat. Voor een chainthunder geldt natuurlijk precies hetzelfde.

    Over de prijs van een karton: een tijdje terug was het bij Alpeco zo dat de prijs door de helft(!!) ging bij aanschaf van een karton. Je krijgt nu in ieder geval een flinke korting.

    prijs door de helft dat is niet meer... maar meschien dat degene van wie de fotos van al die 500sh is t weet

    oja nog iets, ik heb zelf nog nooit verschil gehoord tussen de ct van alpeco(bonbridge) en de zena(dacht dewico?)

    groete
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkjunk
    prijs door de helft dat is niet meer... maar meschien dat degene van wie de fotos van al die 500sh is t weet

    oja nog iets, ik heb zelf nog nooit verschil gehoord tussen de ct van alpeco(bonbridge) en de zena(dacht dewico?)

    groete
    Er staat in ieder geval CELEBRATION CRACKER op en mijn ervaring is ook dat de kwaliteit hetzelfde is, net als de kruitinhoud.

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    met oudjaar stonden bij ons int dorp een paar jongens die met deze dingen naar mekaar stonden te gooien!

    mun pa allemaal op die gozers schelden

  10. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saind
    met oudjaar stonden bij ons int dorp een paar jongens die met deze dingen naar mekaar stonden te gooien!

    mun pa allemaal op die gozers schelden

    schelden is wel het minste wat je kan doen. zulke mensen verzieken het dus gewoon voor anderen. met CT hoort dus niet gegooid te worden, maar die hoor je neer te leggen of op te hangen voor je hem aansteekt.

    als je hem neerlegt en aansteekt dan gaat hij onwijs snel en fel, hang je hem op dan gaat hij een stuk langzamer maar gaan er veel meer knallers af en heb je er langer plezier van. aan ieder om te beslissen waar hij/zij voorkeur aan geeft, maar gooien moet je in ieder geval dus NIET doen.

  11. #10
    VWC-Lid ChainThunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jetztgehtslos
    schelden is wel het minste wat je kan doen. zulke mensen verzieken het dus gewoon voor anderen. met CT hoort dus niet gegooid te worden, maar die hoor je neer te leggen of op te hangen voor je hem aansteekt.

    als je hem neerlegt en aansteekt dan gaat hij onwijs snel en fel, hang je hem op dan gaat hij een stuk langzamer maar gaan er veel meer knallers af en heb je er langer plezier van. aan ieder om te beslissen waar hij/zij voorkeur aan geeft, maar gooien moet je in ieder geval dus NIET doen.
    Idd, gooien met een CT...
    De kans dat er ook maar 1 klein vonkje toevallig op de schietlont terecht komt is dan gigantisch groot.
    Dat wil jij niet meemaken dat de CT al begint te knallen voordat je hem hebt weggegooid ;)

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChainThunder
    Idd, gooien met een CT...
    De kans dat er ook maar 1 klein vonkje toevallig op de schietlont terecht komt is dan gigantisch groot.
    Dat wil jij niet meemaken dat de CT al begint te knallen voordat je hem hebt weggegooid ;)

    ik kan maar 1 ding zeggen eeerst neerleggen of ophangen, de mijne ging ondanks dat ik hem neer had gelegen af toen ik me net omdraaide en kreeg wel flinke piepen in me oren. op avp was iemand die wou em weg gooien dat heeft hij geweten. hij ging af in zn hand, hand naar de kloten. denk aan kleine kratertjes van de bommetjes. en 2e graads brandwonden. deze jongen is er zeeer goed vanaf gekomen en alles is hersteld, maar toch jammer dat t bij die gasten altijd eerst moet gebeuren voordat ze iets sirieus nemen!

    groete
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik heb soms ook last bij een Chainthunder van de te lange schietlontjes die vaak verdacht dichtbij de visco lont zitten. Zodra hier 1 vonkje opkomt gaat hij vrijwel meteen af. Dus ook altijd met gestrekte arm aansteken en niet met je kop erboven gaan hangen!

  14. #13
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zinkie
    Ik heb soms ook last bij een Chainthunder van de te lange schietlontjes die vaak verdacht dichtbij de visco lont zitten. Zodra hier 1 vonkje opkomt gaat hij vrijwel meteen af. Dus ook altijd met gestrekte arm aansteken en niet met je kop erboven gaan hangen!
    Het is ook echt een mat die je het beste op kan hangen, maar dan moet je wel een aansteeklont gebruiken, want dat schietlont kan erg dicht bij de lont zitten ja.
    Er zal een filmpje online komen die ook op FWF online stond. Daar wordt een Chainthunder 100 hangend aangestoken en dan raakt de vlam van de aansteker net het schietlont. Dan zie je goed hoe snel dat dan gaat.

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Wat kost zo'n karton van Chainthunder 500 nou? Diegene van wie die 2e foto is moet dat weten.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 3 juli 2005 om 17:59
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  16. #15
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkjunk
    Wat kost zo'n karton van Chainthunder 500 nou? Diegene van wie die 2e foto is moet dat weten.
    Kartonprijs van de Chainthunder is sowieso meer dan die € 150,- die ze afgelopen jaren gekost hebben. De precieze prijs weet ik niet, maar kartonprijzen kunnen ook beter niet gepubliceerd worden.
    Als iemand het weet zal diegene je vast wel een pm sturen.
    Laatst gewijzigd door R@lph; 26 juni 2013 om 12:21

Pagina 1 van 31 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •