Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Pyrostar] El Loco

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door RickB Bekijk bericht
    Als dit een stijker is waarbij er gewoon eens stukje visco lont de strijker in gaat nadat je hem aan gestreken hebt, dan is de vetraging prima.

    Hoe is dat eigenlijk geregeld? Ik ben ook altijd wat sceptisch over strijkers, maar hoor het graag van bijv Pim.
    Dat met dat lontje in de strijker zou kunnen.
    Er komen wel vonkjes uit die je ook bij lontjes ziet.
    Dan zal ik even kijken of ik er nog een heb liggen, want dan kan ik misschien het kopje eraf breken en kijken of er een lontje achter zit.
    En anders zou ik ook inderdaad lontjes erop kunnen plakken.
    ~Flipperkip

    Comment


      #32
      filmpje gevonden:
      http://www.youtube.com/watch?v=pjYeWctcOLM

      filmpje is van diryet

      Comment


        #33
        is natuurlijk een slechte vergelijking maar zo te horen gaat de El Loco erg lekker..
        Ik ben erg benieuwd naar meer ervaringen!

        Comment


          #34
          zit hier een gratis strijkplankje bij?

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door K13vuurwerk Bekijk bericht
            zit hier een gratis strijkplankje bij?
            Neen, spijtig genoeg niet.

            Comment


              #36
              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20121226-00172.jpg
Vertoningen:1
Grootte:149,4 KB
ID:	1544069Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20121226-00169.jpg
Vertoningen:1
Grootte:166,0 KB
ID:	1544070Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20121226-00170.jpg
Vertoningen:1
Grootte:172,4 KB
ID:	1544071Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20121226-00168.jpg
Vertoningen:1
Grootte:184,0 KB
ID:	1544072Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20121226-WA001.jpg
Vertoningen:1
Grootte:60,8 KB
ID:	1544073

              Prima strijkers met een prima vertraging en knal!
              De afwerking kan misschien wel wat beter alleen als je de prijs/kwaliteits verhouding bekijkt dan is het toch wel prima gedaan.
              Opmerkelijk is dat deze strijkers niet werken met een systeem van gassen, maar onder de strijkkop zit een lont, dus je steekt eigenlijk doormiddel van de strijkkop de lont aan.
              Aan de onderkant kun je zien dat de lont hier ook ophoudt (zie de laatste foto)

              Comment


                #37
                Mooie foto's.
                Zo tr zien zit er een mooi rond bol strijk kopje op.
                Op jou foto's ziet de kwaliteit er verekte goed uit!!

                Comment


                  #38
                  Erg goed afgewerkte strijker inderdaad. Vooral het "bolle" kopje !
                  Ik ben altijd fan geweest van de weco corsairs, maar vanwege de hoge prijsklasse ben ik dit jaar gegaan voor de choeet mach cracker no3. Wat ik jammer vind daar weer van is dat het kopje aardig ver weg zit gestopt in de strijker of onder het papier. Iets waar deze el loco duidelijk geen last van heeft. Volgend jaar zal deze topper in mijn assortiment zijn

                  Comment


                    #39
                    top strijker met een lekkere flits, knalt toch wel menig belgische nitraat er uit

                    Comment


                      #40
                      Zeer goede strijker met betrouwbare vertraging.
                      Not for once, but for ever!

                      Comment


                        #41
                        Top knallers!

                        Had er een panfluit mat mee gemaakt , met 100 el loco's en 12 widowmakers , en 440 lucifers er tegenover.. Ze gingen allemaal bijna tegelijk af , en wat een geweld , heerlijke knallen voor niet veel geld tijdens de aanbiedingen van Pyroshop. Ik ben er zeer tevreden over.

                        Comment


                          #42
                          Ik vraag me af, zijn deze of de Black Thunder strijkers beter/harder?

                          mvg

                          Comment


                            #43
                            ik had ze dit jaar ook samen met de weco corsair ik vond deze eigenlijk nog beter als de corsair de knal scheelde echt bijna niks de corsair ging heel ietsje harder maar de el loco had een wat doffere knal en vond ik makkelijker aanstrijken dan de corsair

                            sowieso dikke aanraders!

                            grz

                            Comment


                              #44
                              is deze vergelijkbaar met de pirat special : die kosten ook 6,- per 70 stuks

                              Comment


                                #45
                                Hier een filmpje van een mascleta, voor de helft bestaande uit deze dingetjes. Het zijn zeker aanraders, ze gaan goed hard, en in vergelijking met andere strijkers best goedkoop.
                                Om te vieren dat we weer 16 uur mochten knallen, hebben we weer een 10 uur project gemaakt.Deze keer bestond het uit een zelfgemaakt cake van 30 Thunder Shoc...

                                Comment

                                Working...
                                X