Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Ga jij dit jaar naar het internationaal Vuurwerkfestival Knokke-heist? zo ja, welke?

Aantal stemmers
38. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • 19/8: Frankrijk: Intermède Artifices

    7 18,42%
  • 21/08: Denemarken: Højen & Magic Fyrvaerkeri

    4 10,53%
  • 23/08: Argentinië: Cienfuegos

    5 13,16%
  • 25/08: Canada: Groupe Fiatlux-Ampleman

    4 10,53%
  • 27/08: Zweden: Göteborgs FyrverkeriFabrik (Winnaar editie 2009)

    15 39,47%
  • ik ga naar alle shows!

    4 10,53%
  • Ik ga naar geen enkele show!

    13 34,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 136 t/m 146 van 146
  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Berichten
    85
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Frankrijk winnaar Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist

    Voor de 31ste maal streden 4 landen voor de eer om de nachtelijke hemel boven de Oostkust te kleuren met het prachtigste vuurwerk van Europa. Dit jaar waren gerenommeerde pyrotechnische teams uit Frankrijk, Denemarken, Argentinië en Canada aan het werk op het strand van Duinbergen.

    De lat bij deze internationale vuurwerkcompetitie ligt traditiegetrouw hoog. Vuurwerk afsteken op ritme van de muziek, een kleurenspel en prachtige compositie creëren, en dit alles in harmonie. Het uiteindelijke doel: oooohs en aaaahs oproepen bij het publiek door het totale spektakel en de specifieke muziekkeuze. Synchronisatie en originaliteit zijn de voornaamste criteria waarop de juryleden zich baseren om punten toe te kennen.

    Hoewel Højen & Magic Fyrvaerkeri uit Denemarken uitpakte met een bijzonder origineel en vernieuwend spektakel en dankzij een eigenzinnige, ludieke muzikale montage door een breed publiek erg werd gesmaakt, was de jury vooral gecharmeerd door het globale kwalitatieve niveau van Frankrijk en Canada.
    Na vier avonden geanimeerde discussies onder de vuurwerkdeskundigen,werd het dan ook duidelijk dat het tussen beide landen een nek-aan-nek race zou worden. De eindscore van de juryleden, die elk onafhankelijk van elkaar punten gaven, resulteerde in een gelijke stand op het vlak van compositie, harmonie en originaliteit.
    Hoewel het Franse Intermède Artifices met een dynamische mix van hoge en lage vuurwerkpijlen een opvallend breed kleurenspectrum wist op te bouwen, overtrof Groupe Fiatlux-Ampleman uit Canada zijn 3 concurrenten met een indrukwekkend en oogverblindend kleurenpalet.
    De ei zo na perfecte synchronisatie van muziek en vuurwerk gaf voor de jury echter de doorslag. Dankzij een superscore op dit onderdeel, haalde Frankrijk het uiteindelijk nipt van Canada. Het was Toerisme Voorzitter Danny Despiegelaere die de winnares uit Frankrijk mocht feliciteren.

    De Franse zege werd op vrijdagavond 27 augustus aan de Wandelaar feestelijk afgesloten met een magistraal en subliem staaltje pyrotechniek van de firma Göteborgs FyrverkeriFabrik uit Zweden, de winnaar van vorig jaar. De winnaar van de publiekswedstrijd, Robin Willems uit Mopertingen mocht ten slotte nog een verwenweekend voor 2 personen in Knokke-Heist in ontvangst nemen uit handen van Eerste Schepen Maxim Willems. Foto's: Anne-Marie Maertens


    http://kmoinfo.typepad.com/kneistikr...kke-heist.html

  2. #137
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yensj18 Bekijk bericht
    Ja idd mijn lijstje zag er hetzelfde uit .... al had van mij ook Hojen Magic mogen winnen...
    Zij brachten echt de sfeer er in !
    klopt, voor mij was het tussen Denemarken en Frankrijk Stuivertje wisselen. De Denen kon mij erg bekoren om de humor en kleurrijk spektakel maar ze waren helaas niet foutloos. De Fransen daar in tegen was ik erg gecharmeerd van hun muziekkeuze en praktisch foutloos en zeer strak gedoseerd schieten.

    Dus waarom men nu ( zo ook ik hier boven kan lezen) Het een nek aan nek race is geweest tussen Frankrijk en Canada is mij volstrekt een raadsel. De muziekkeuze van Canada was alles behalve helder.. Ook de productkeuze was niet altijd even mooi.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #138
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [verslag, video, fotos] Gotenborg - Zweden - 27-8-2010

    Werd het vorige vuurwerk van Canada ( deze komt nog online, dont worry) bijna letterlijk nog weg geregend. Deze dag waar Zweden de slot show zou gaan schieten werden we zo wat van het strand afgeblazen.



    Gotenborg staat altijd garant voor prachtige shows. Dus ik was niet bevreesd zoals bij andere vuurwerken dat ik vanavond teleur gesteld zou gaan worden. Wel was ik wat bevreesd over de wind die maar flink blees waaien, en uit een totaal verkeerde hoek kwam.


    een special foto voor sommige onder ons



    aangekomen op het strand stonden dan ook al 3 grote posten met shells ons op te wachten. Ook 15 postjes met singleshots.. en in de tent was met nog bezig met het prepareren van romeinse kaarsen en diverse cakes.



    Het leuke ook nog aan deze firma is. is dat ik me gewoon (gedeeltelijk) in het Nederlands kan uitdrukken. dit omdat iemand die een paar jaar terug geëmigreerd is van Nederland naar Zweden de geluksvogel is om bij Gotenborg te mogen werken!







    candles komen kant en klaar in special ADR boxen aan in Knokke

    Als ik ooit eens ga emigreren (bijvoorbeeld naar Zweden ) dan wil ik ook wel direct zo een droom baan! nadat we weer hartelijk hadden kennis gemaakt met de bekende gezichten van Gotenborg zijn we onze spullen gaan pakken om te gaan filmen.



    Dit bleef echter bij een poging, aangezien het weer eens begon te regenen. En ik net zo snel weer een van de tenten in dook als dat ik er uit gekomen was. Na een kwartiertje stopte het met regenen. en konden we eindelijk het strand op om te gaan filmen en fotograferen.


    de strakke harde wind op het strand





    Nadat we de nodige shots en fotos hadden gemaakt liep het al tegen etenstijd aan. En besloten wij om naar een restaurant verder van het strand af te gaan eten. We hadden al eerder bij dit restaurant gestaan. en we hadden het idee opgevat om daar de laatste avond te gaan eten. zo gezegd zo gedaan.


    bij binnenkomt werd ons meteen om de reservering gevraagd. ja eeuhhh... goh die hebben we niet.. ja dan spijt het ons maar het restaurant is v.. De man achter zijn boekje met reservaties had nog amper zn zin uitgesproken. of hij keek naar beneden en zag daar me badge bungelen van het vuurwerkfestival.






    smile!


    bigger smile!!

    Direct daar op werd er gezegd: Als jullie vóór 20:00 uur de tafel weer leeg hebben is er nog plaats. Maar natuurlijk! Direct daarop aan tafel gegaan. Daar hebben we genoten van een heerlijke ossenhaas, en ik van een heerlijke Ierse Rib eye .



    Terwijl we zaten te eten kwamen daar ook ineens een paar bekende voorbij gestuiterd: Hotspot & Fred 810. die waren op doortocht naar een ander restaurant. Door hun het Auswitsch restaurant genoemd








    Nadat we klaar waren met eten. En ik ook nog genoten had van een goddelijk dessert. Hebben we het restaurant verlaten op weg naar het andere Restaurant om de andere heren Fred en Hotspot op te halen.


    ik had voor de heren nog wat beloofde Merchandising van Gotenborg in petto. dus direct door gelopen naar het strand. Daar sprak ik Peter van gotenborg aan: Peter! Ja?, riep hij. je hebt fans! oh wat leuk!. Heb je nog wat leuke caps over of t-shirts.








    Caps had hij nog liggen. dus deze mocht ik dan ook meepakken voor de heren. shirts helaas niet meer. Dus dat zal voor een andere keer zijn. Na nog een klein babbeltje besloten we terug te gaan naar boven aan de dijk.


    halverwege ons wandelingetje krijg ik telefoon. het is Ronaaron die me vraagt waar we vanavond zouden gaan staan. 2 dagen terug had ik al tegen hem gezergd dat ik misschien bij hoge uitzondering op het strand zou gaan staan. dit omdat de windvoorspelling niet gunstig zou zijn.







    toch stond de wind nog stevig.. Maar gelukkig niet pal naar ons toe. Dus zei ik tegen hem dat ik gewoon op ons vertrouwde podiumpje zou staan. Onderweg kwam ik nog voorbij Duin Residence waar de winnaar van deze avond al stond te wachten. Mevrouw Delphine Picarat van Intermede. Ze besloot gezellig met ons mee te lopen naar ons Podiumpje. Eenmaal boven aan de dijk kwam ik dan ook al snel Ronaaron met zijn gezin tegen.



    Ook diverse andere bekende koppies zag ik al klaar staan op de dijk op wat zou gaan komen. Tijdens het wachten op de show was het dan ook een lekkere gezellige bedoeling.







    Dan was het dan eindelijk zo ver de winnaar van de 31e editie van het enigste echte international Vuurwerkfestival aan de Noordzeekust dat dus van Knokke-Heist werd bekend gemaakt.



    Terwijl de nummer 1 (Intermede) en nummer 2 (Canada) bekend werden gemaakt ging er een golf van verbazing door het publiek heen. Kennelijk had het merendeel van het publiek dit niet verwacht.. Wij ook niet. Navraag leerde mij dat ook het publiek van mening was dat niet Canada tot de top 2 behoorde maar Frankrijk en Denemarken (Hojen Magic).







    Dan was het de beurt aan Gotenborg om de 31e editie van dit festival af te sluiten met hun slot vuurwerk. het vuurwerk was dan wel ietsje minder als hun winnend vuurwerk van vorig jaar. Maar het was er nog steeds eentje die om te smullen was!


    Gedurende de show bleef het droog. Maar minuten na de show begon het dan tóch weer te regenen. Gelukkig na de show, en niet tijdens! na nog wat te hebben nagepraat nog even iedereen gedag gezegd. En zijn we naar de Mac gegaan.









    daar aangekomen was het een enorme drukte daar binnen. En ook daar troffen we weer wat bekende koppies aan. We hebben onze hamburgers in het gezelschap van Ronaaron en zijn gezien op gegeten. En ik kon het weer eens niet laten om flink wat grappen te maken


    Kennelijk zijn ze in huize Ronaaron goed opgevoed. Want de zoon van Ronaaron wist mij dan ook precies te vertellen over het hoe en wat wat betreft de stijglading en burstlading van een shell, prachtig!




    Daarna was het tijd om dan voor een lange tijd weer Knokke-heist te verlaten. ik kan wel zeggen dat de 31e editie van dit internationale vuurwerkfestival eentje was die qua niveau duidelijk hoger was dan menig ander jaar.

    Van het vuurwerk van gotenborg zijn natuurlijk nog meer fotos beschikbaar en deze kun je *HIER* bekijken. de video is er natuurlijk ook en deze kun je natuurlijk weer in 2 smaken bekijken of downloaden

    HD WMV: *klik* voor download

    HD Youtube:

    Part 1:
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    note: door een copyright gebeuren is een deel van de soundtrack niet te horen in deze youtube video

    Part 2:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    tot slot, en zeker niet als laatste wil ik graag nog de volgende mensen en organisaties bedanken voor weer een geweldig internationaal vuurwerkfestival: HC Pyrotechnics, Cliff Hooge. Gemeente Knokke-Heist, voor ons podiumpje! politie en brandweer Knokke-Heist-Damme, Intermède Artifices, Højen & Magic Fyrvaerkeri, Cien Fuegos, Groupe Fiatlux-Ampleman, Göteborgs FyrverkeriFabrik, Gerdo voor de altijd prachtige fotos, en de Coca Cola Company. En alle vrienden en bekende die de moeite namen om naar Knokke-Heist te komen om naar een (of meerdere) van de shows te komen kijken, of hier de videos & fotos bekeken!

    tot volgend jaar!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #139
    VWC-Lid Vinnievuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2007
    Locatie
    regio Rotterdam
    Berichten
    1.380
    Thanks
    55
    147 waarderingen in 45 posts
    mooi verhaaltje mooie foto's en een mooie film,
    goh wat wil je nog meer..
    bedankt weer.
    [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

  5. #140
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Ik blijf het steeds echt geweldig vinden die foto`s van jou, ik kan het niet vaak genoeg zeggen ! , Echt supper man !

  6. #141
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Helemaal fantastich he!
    Toch wel "jammer" dat ik op vakantie was, had dit graag willen beleven

  7. #142
    VWC-Lid hotspot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2008
    Berichten
    96
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    top verslag weer jack!
    en bedankt voor de pet
    was weer een topjaar in knokke-heist, op naar volgend jaar

    Hotspotje
    Vuurwerk maakt meer goed dan vrouwen kapot kunnen maken.

  8. #143
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Voor diegene die graag eens het vuurwerk van Intermede graag van heel dichtbij willen zien heb ik hier de video van mijn Veldcam

    *klik* voor download


    Er zit een klein foutje in met mn logo.. dat komt zo nu en dan midden in beeld, in plaats van Links onder.. Kennelijk iets fout gedaan bij het verzetten. omdat ik tegenwoordig alles in HD monteer en niet meer in SD moest ik het logo oko verkleinen en verzetten. naja het is niet anders
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. #144
    VWC-Lid Rembo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    333
    Thanks
    8
    26 waarderingen in 13 posts
    Nou misschien een beetje late reactie van mijn kant.. maarja druk druk druk he.


    Het festival zit er helaas weer op. Ik heb er weer ontzettend veel van genoten dit jaar. Het waren 5 zeer mooie shows. Natuurlijk niet allemaal even goed, maar gemiddeld lag het niveau erg hoog vond ik.

    Frankrijk een terechte winnaar en Canada tweede plaats. Misschien een verassing en hadden velen Denemarken op plaats 2 verwacht. Beiden shows hadden opmerkingen. De show van Canada was erg goed met een geweldig product gebruik maar werd niet strak op de muziek geschoten. Denemarken had een erg leuke vrolijke show wat strak op de muziek geschoten is, het publiek nam hij hier dan ook erg goed bij mee. Maar deze show had een aantal technische fouten. Ik verwacht dan ook dat als de punten geteld zullen worden van de verschillende beoordeling criteria van de jurie, dat Denemarken en Canada erg dicht bij elkaar gelegen hebben.

    De afsluiting vrijdag, ja geweldig. Gotenborg heeft een fantastische show geschoten zoals we het van hem gewend zijn. De show werd rustig geschoten en strak op de muziek. De finale was super (erg gaaf nummer) en de opening met de farfalle was ook zeker een hoogtepunt.

    Al met al heb ik er ontzettend veel van genoten. Nu wachten nog een berg foto's van het festival om verwerkt te worden. Ik zal jullie deze foto's dan ook zeker niet onthouden met bijbehorend verslag. Maar heb nog even geduld ;)

    Alle deelnemende bedrijven, iedereen van H.C. Pyrotechnics met in het speciaal Cliff Hooge bedankt voor dit festival. Ik kijk al weer uit naar volgend jaar!

    groeten,
    Rembo

  10. #145
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    ik had de laatste wedstrijd deels gezien. Op den duur stonden we op een helling achter de boulevard en hebben we het laatste deel gezien. Toen het eenmaal klaar was konden we niet meer weg met de auto aangezien er ineens weet ik hoeveel mensen onze kant op kwamen en moesten langs de auto lopen. Daardoor waren wij opgesloten als het ware. Het was wel geniaal, al die belgen riepen dingen naar ons zoals "allé, dat bin ollanders. Die bin nie wijzer" haha.

  11. #146
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Werkelijk fenomenale show van Intermede.
    De synchroniteit tussen vuurwerk en muziek is subliem, men laat het vuurwerk letterlijk op de muziek dansen,zo mooi.
    Ik heb genoten, prachtig in beeld gebracht Jack, waarvoor dank

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •