Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 93
  1. #46
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Nee totaal niet meer.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's? Nee, het is toch fantastisch al die informatie en gezelligheid!
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Familie gaat voor. Dan komt toch vuurwerk. En daarna school.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee en ja, op vakantie ben je toch bezig met veel andere dingen. Maar ik denk wel sh*tt ik wil op VWC AVP ofzo. Dus kan ga ik in mijn hotel maar op de computer. En betalen voor half uur.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Ja ik ben bijna iedere dag bezig met vuurwerk. Dus dan even VWC checken. Of in December toch maar een rotje afsteken of november ofzo. Kan niet zonder. Zal altijd in mijn bloed zitten Er zijn zeker dagen dat ik niet met vuurwerk bezig ben. Maar dan zijn er hogere prioriteiten. Belangrijke dingen.

  2. #47
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Een onschadelijke verslaving zou ik het willen noemen.

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2011
    Locatie
    vuurwerkland
    Berichten
    17
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?

    Nee..Vuurwerk is mijn hobby en maakt inmiddels deel uit van mijn leven. Je zou het kunnen vergelijken met een trein op rails, die niet meer te stoppen is. Eenmaal vuurwerkfanaat..altijd vuurwerkfanaat.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites?

    Voor mij is vuurwerk wel leuker natuurlijk dan de websites, maar hier zit je toch op het forum met mensen die dezelfde hobby hebben en dat is toch heel leuk. Daarnaast is er op iedere vuurwerkwebsite wel een leuke sfeer...Maar ja, ik kan best zonder :P

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Op de eerste plek komt gezondheid en familie. Daarna komt school ( niet dat het een hobby is ofzo, maar toch heel belangrijk) Daarna komt hobby nummer 1; vuurwerk. School staat op nummer 2 want als het me zou lukken om een goede opleiding en een goede baan te vinden, kan ik meer vuurwerk kopen wellicht.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Ja, het lijkt alsof ik 5 jaar ouder ben geworden als je me zou zien. Nee...ehhmmmm ik merk wel dat vakantie en ziekte een obstakel zijn voor mijn hobby...Maar ach..Zolang 1 van de 2 maar niet plaatsvindt op 31 december..is het niet erg

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Vuurwerk is een essentiele voedingsstof voor mij, anders wordt ik ongezond en depressief.
    Dus mijn antwoord op deze vraag zal kort en krachtig zijn : JA!

  4. #49
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Ja dat kan ik.. beter is de vraag wil je zonder vuurwerk? dan zeg ik nee!
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's? Nee,ik wil niet zonder websites.
    ik kijk elke dag op diverse forums.
    VWC vind ik het sfeervolst!
    Zoals al eerder gezecht een 2e thuis (een soort famillie)!
    Ijgenlijk kan ik niet zonder vwc dat had ik al gemerkt na me 3xh salute you tijd!
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Nee Duidenlijk nee.
    als het de mogenlijk heeft gaat vuurwerk voor. maar ik ben me heel goed gaan beseffen dat er belangrijkere dingen in het leven zijn.. maar het is wel een grote hobby die veel tijd op slurpt
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee en ja, op zoon moment ben ik dan niet echt met Forum bezig.. maar tog stroomt het vuurwerk bloed door!
    ookal ben ik niet thuis of op vakantie al schijnt de zon: ik denk elke dag wel een stuk of 5 x minimaal aan vuurwerk..
    Het is zoiets als sex! daar denk je ook zo af en toe aan en dat gaat vaak niet bewust.. (tsja het is gewoon zo):P
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Ja ik ben stiekem (onbewust) elke dag bezig met vuurwerk.
    Als het even kan check ik elke dag het forum!
    Elke dag kijk ik even en denk ik aan mooie stukken vuurwerk en aan wat ik aankomend oudjaar wel allemaal niet voor projecte kan doen.
    Ik kijk of er shows zijn om te bezoeken enzv..
    Ja ik ben elke dag bezig met Vuurwerk.

    Of het een verslaving is.. NEE
    Maar voor mij zeker wel Belangrijk!

  5. #50
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.465 waarderingen in 2.740 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Nee niet meer.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's? Nee, zeer belangrijk voor de keuze van de aanschaf van het vuurwerk. Sfeer en gezelligheid is hier op VWC perfect!
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Ja, zonder vuurwerk zou ik niet willen leven.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee, heb ook andere hobbies waarmee ik bezig kan zijn.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Nee dat niet, bezoek wel elke dag het forum, maar meer ben ik niet met vuurwerk bezig de eerste maanden van het jaar. Naarmate het jaar vordert steeds meer.

  6. #51
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    nee!

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    nee!

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    ik zeg nee want mijn vriendin zit achter me...

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    ja, word 'k chagarijnig, zit 'k met een 'leeg' gevoel wat 'k probeer te verstemmen door veel te eten.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    ja, als ik op sta MOET ik altijd even op het forum kijken, als ik thuis kom, MOET ik even op het forum kijken en voor dat ik ga slapen MOET ik even op het forum kijken. als dit niet kan 's ochtends, loopt heel mijn dag in de soep...

  7. #52
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    He he Vincmeister .
    Vraag 3 heb je erg goed ingevult!

  8. #53
    VWC-Lid sandert98's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2010
    Locatie
    Borculo
    Berichten
    226
    Thanks
    87
    18 waarderingen in 8 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    NEE!
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Wordt wel lastiger...
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee, niet voor alles
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Wattes verschijnselen??
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Nee, dat ook weer niet
    Groet, Sander

  9. #54
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Deze kan weg.....
    Laatst gewijzigd door vuurwerkfreakk; 12 september 2017 om 08:25

  10. #55
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Nein!
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites? Maybe
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Tijdens de verkoopdagen en de 31e wel
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee, het verlangen naar de dag van de verlossing wordt groter.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Ligt aan de dag....
    "I came in like a crackling ball."

  11. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Kunnen jullie zonder vuurwerk?

    Kan me er geen enkele voorstelling bij maken dat ik zou moeten leven zonder vuurwerk.
    De contacten die je er aan overhoudt, de tijdsbesteding die er bij komt kijken en natuurlijk de gigantische kick.
    Nee, ik kan me absoluut geen leven zonder vuurwerk voorstellen.

    Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's?

    Als moderator wordt het sowiezo erg lastig om niet op het forum te komen omdat ik natuurlijk wel de ''plicht'' heb om hier mijn steentje aan bij te dragen.
    Maar ook daarbuiten kan ik het me niet voorstellen dat ik niet op het forum zou kunnen.
    Ik besteed hier zoveel tijd van de dag, dat ik wel heel erg veel vrije tijd zou krijgen als ik hier niet meer kwam haha.
    Ik kan het niet missen en daar ben ik blij om ook

    Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?

    Vuurwerk gaat voor veel, maar niet voor alles.
    Vrienden gaan ten alle tijden voor en ook familie gaat voor, al zou ik een verjaardag overslaan om naar een show te gaan.
    Werk gaat voor doordat het niet altijd mogelijk is om vrij te krijgen of te ruilen, maar voor mijn gevoel gaat vuurwerk voor

    Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?

    Ik vind het wel ontzettend lastig als ik niet met vuurwerk kan bezig zijn.
    Wanneer ik met vrienden op vakantie ben kost het me in 2 weken toch wel moeite om niet even een internetcafe op te zoeken en op het forum te kijken. Al is het me dit jaar wel gelukt.
    Nu met de smartphones is het natuurlijk nog moeilijker om er niet mee bezig te zijn, want nu kijk ik zelfs op het forum als ik samen met vrienden ben.

    Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Het liefst heb ik wel op het forum gekeken ja.
    Er zijn eigenlijk ook weinig dagen dat ik niet op het forum ben geweest aangezien ik met mijn smartphone natuurlijk ook in bed op het forum kan zijn.
    Met vuurwerk bezig zijn is dus wel een belangrijk onderdeel van mijn dag.

  12. #57
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Nee totaal niet meer.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's? Nee, het is toch fantastisch al die informatie en gezelligheid!
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Familie gaat voor. Dan komt toch vuurwerk. En daarna school.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee en ja, op vakantie ben je toch bezig met veel andere dingen. Maar ik denk wel sh*tt ik wil op VWC AVP ofzo. Dus kan ga ik in mijn hotel maar op de computer. En betalen voor half uur.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Ja ik ben bijna iedere dag bezig met vuurwerk. Dus dan even VWC checken. Of in December toch maar een rotje afsteken of november ofzo. Kan niet zonder. Zal altijd in mijn bloed zitten Er zijn zeker dagen dat ik niet met vuurwerk bezig ben. Maar dan zijn er hogere prioriteiten. Belangrijke dingen.
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Familie gaat voor. Dan komt toch vuurwerk. En daarna school.
    Dit moet verandert worden in:
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Familie gaat voor. Dan komt school. Dan komt vuurwerk. Want zonder diploma's heb ik later geen geld om vuurwerk te kopen

    (Deze post kan verwijderd worden als dit gebeurd is alvast bedankt!)

  13. #58
    VWC-Lid Schorpioen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2012
    Locatie
    aarde, water, lucht en vuur
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    17 waarderingen in 14 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Ja en nee, midden in het jaar ligt mijn prioriteit op andere dingen maar vuurwerk is en blijft een hobby waar ik graag mee bezig hou. Ik heb wel eens een jaar moeten overslaan wegens andere dingen en toen miste in het wel. Gelukkig waren er toen leuke beuren die wel het een en ander de lucht in schoten.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Nee sinds ik deze een aantal jaren geleden ontdekt heb (7 jaar geleden AVP, toen AVP nog leuk was) vindt ik alle informatie er handig. En ik hou van video's die andere freaks hebben gemaakt!

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Ik zeg nee, er zijn dingen die voor gaan maar er zijn gewoon een aantal maanden van het jaar waarin ik vaak op de vuurwerk fora's zit voor informatie. Dit is zeker rond de tijd van bestellen.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee maar zoals eerder gezegd in dit bericht vindt ik het wel erg jammer. En ben ik blij als vrienden/buren het een en andere afstekken rond 12uur.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Nee, maar er zijn een aantal maanden waarin ik er wel veel mee bezig ben, maar ik kan wel dagen zonder.

    Misschien niet de beste freak van het forum. Maar als nog zie ik me zelf als een freak omdat het me hobby is en ik er gewoon tijd in wil steken!
    [U][B]Schorpioen[/B][/U] - vastberaden, diepgravend, beheerst, fanatiek en diepzinnig.

  14. #59
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    MM, een paar dagen vast wel, maar helemaal zonder absoluut niet.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's?
    Nee, niet meer. Kom pas een paar jaar kijken op de sites, maar 3 weken zonder internet is echt de max nu.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nope, maar wel voor alle andere hobby's tegenwoordig.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee hoor, maar langer dan 3 weken komt ook gewoon niet voor natuurlijk.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Mwah, niet per se bezig zijn, maar even naar een dummy kijken die op m'n kast staat is dan genoeg.

  15. #60
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Een medicijn dat ontwikkeld werd om Alzheimer te behandelen kan shopverslaafden helpen hun dure, slechte gewoonte aan te pakken. Dat blijkt uit recent onderzoek.

    Ongeveer 5,8 procent van de volwassenen kampt met dit een shopverslaving. Vooral dames kampen met dit probleem: vier op de tien patiënten zijn namelijk vrouwelijk. Negen verslaafde personen tussen 19 en 59 jaar namen deel aan het onderzoek. Ze ervoeren stress door hun aandoening en konden niet functioneren op hun werk, ook hun sociaal leven leed hieronder en ze kampten met financiële problemen. 61 procent van hun inkomen ging naar impulsieve aankopen, het ging voornamelijk kledij. Ze waren ook wekelijks 38 uur met hun verslaving bezig. De grootste verleidingen voor hen zijn bordjes waarop 'koopje' op staat, deze mensen kopen omdat ze indruk willen maken en om hun imago een boost te geven.

    Halvering symptomen
    Psychiaters aan de universiteit van Minnesota testten effect van memantine, deze medicatie wordt normaal voorgeschreven bij dementie, op deze personen. Shopaholics die deze pil kregen spendeerden minder tijd aan windelen en gaven minder geld uit aan impulsieve aankopen. De symptomen werden gehalveerd, ook merkten de wetenschappers een verbetering op in hun hersenfuncties, ze konden beter aan impulsieve aankopen en vertoonden minder dwingende gedachten en gedrag. Een ander voordeel was dat er geen bijwerkingen opgemerkt werden.

    Geen obsessie meer
    De schulden van deze verslaafden kan al snel oplopen tot duizenden euro's, maar psychiaters vonden tot nu nog geen enkele efficiënte behandeling. Memantine, ook bekend als Ebixa, werd oorspronkelijk ontwikkeld om de symptomen van Alzheimer te beperken. Het werkt in op de aanmaak van de stof glutamaat, die zou betrokken zijn bij de ontwikkeling van dementie, maar zou ook een rol spelen in obsessief gedrag. Klinisch psychologe Cecilia D'Felice: "Deze mensen laten hun verslaving hun leven bepalen, het is belangrijk om de stoffen in hun brein te veranderen om hen te helpen."


    bron


    En? Nemen de heren hier straks ook een pilletje om de verslaving tegen te gaan?


Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •