Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 93
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    [Stelling] Vuurwerk een verslaving?

    Volgens Wikipedia kunnen we een verslaving het beste omschrijven als:

    Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte niet, of heel moeilijk los kan laten. Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

    Ik vroeg mij af in hoeverre jullie verslaafd zijn aan vuurwerk en of onze vuurwerkhobby bij jullie ook ten koste gaat van andere hobby,s en activiteiten.
    Ik heb zelfs al eens iemand horen roepen dat vuurwerk zelfs voor zijn relatie ging.
    Het is een open enquete, dus klets maar raak.

    Vraag is:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Bedankt voor alle reacties vast, ik ben benieuwd.

  2. #2
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Ik zou van mezelf wel kunnen beamen dat ik verslaafd ben.

    Vraag 1:Ik kan dus echt niet zonder vuurwerk.
    Vraag 2:Ik zou eventueel wel zonder vuurwerksites kunnen maar hou ze toch liever aan.
    Vraag 3:Vuurwerk gaat niet boven alles,Mijn gezin staat op nr 1.Alhoewel ik voor ik vader werd een keer de vraag kreeg waarop mijn antwoordt was,Dat kun je beter niet vragen
    Vraag 4:Nee,Want al zou ik op vakantie of ziek zijn zou ik me er mee bezig houden.
    Vraag 5:Ik hou me nagenoeg elke dag bezig met vuurwerk.
    Extreme Pyromaniac for life.

  3. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    ja wat moet ik zeggen:

    vraag 1. een oudjaar zonder vuurwerk kan niet, dus ik kan niet zonder.

    vraag 2. NEE, aangezien ik hier alle informatie af haal en je leert mensen kennen met dezelfde intresse.

    vraag 3. Nee, mijn gezin gaat boven alles.

    vraag 4. Nee, al moet ik wel op vakantie altijd even kijken of ik iets kan scoren(bedoel vuurwerk).

    vraag 5.Kijk elke avond even op de site's.

    en jij fred ik zie jou antwoorden niet

  5. Deze gebruiker waardeert ylke voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts
    1. Nee, absoluut niet. Is het inmiddels te laat voor.
    2. Tjah, doe ICT dus wel fijn als ik soms even op sites kan snuffelen.
    3. Nee, vrienden etc gaan voor.
    4. Nee.
    5. Doe het wel iedere dag, maar mocht ik het niet doen, zou mijn dan niet incompleet zijn.

  7. #5
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    1. Nee ik kan absoluut niet meer zonder
    2. Nee ook niet het is gezellig plus er is veel info te vinden.
    3. Nee mijn familie, vrienden, werk en school gaan voor vuurwerk
    4. Ik ben zelfs in de vakantie bezig met shows bezoeken dus afkicken niet echt last van.
    5. Ik moet elke dag toch wel even op het forum kijken

    Ben eigenlijks wel benieuwd hoe het bij jou zit Fred
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ikzelf ben van jongs af aan al aan vuurwerk verslaafd.
    Deze verslaving begon grotere vormen aan te nemen sinds de intreding van de vuurwerkfora. Want vanaf dat moment kon je je verslaving en je hobby delen met anderen maar vooral ook dagelijks bezig zijn met vuurwerk.

    1. Ik kan niet zonder vuurwerk; ben er absoluut aan verslaafd.
    2. Kan zeker niet meer zonder de website,s. het eerste wat ik doe als ik thuiskom is de pc aanzetten, regelmatig zit ik ook tijdens mijn werk op de pc.
    3. Vuurwerk gaat bij mij zeker ten koste van andere zaken, ik verzet zelfs regelmatig afspraken hiervoor. Alleen zal de hobby nooit ten koste van het gezin gaan. (help, mijn vader heeft een hobby)
    4. Geen last van ontwenningsverschijnselen, want die situatie doet zich bijna niet voor.
    5.Jazeker, minimaal wel elke dag de fora chequen

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Ook ik ben van kleins af aan al helemaal gek van vuurwerk, het is gewoon iets magisch en ik denk ook dat de voorliefde hiervoor al in je genen zit.

    Hier mijn antwoorden op de vragen:

    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Misschien wel, het leven gaat gewoon door maar het zou een groot gemis zijn!
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Vroeger, (een aantal jaar terug) was internet niet zo groot als wat het nu is, nu kan ik me het echt niet meer voorstellen als het er niet zou zijn.
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Het gaat voor veel maar als andere dingen noodzakkelijk zijn moet dit zeker gebeuren.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Dat niet, maar ik denk er altijd wel aan en zal bij terugkomst ook er weer direct mee aan de slag gaan.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Ja, dat gevoel heb ik wel. Ik ben elke dag wel wat uren met vuurwerk bezig. Filmpjes bekijken, Forum bijhouden en andere zaken.

  10. #8
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Vraag is:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? geen jaarwisseling
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s? ja hoor
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? tuurlijk niet
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? nee
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? neuh, vergeet soms zelfs de forums te checken

    Ben wel verslaafd aan muziek. Verder nergens aan eigenlijk.

  11. #9
    VWC-Lid Corné's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    238
    Thanks
    112
    203 waarderingen in 55 posts
    Echt een leuke post Fred.Mooie antwoorden ook.
    Hier dan mijn antwoorden:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Moeilijk,na een paar dagen moet er gewoon iets gestookt worden.Maakt niet uit wat.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Als ik thuis ben kijk ik erg veel op de forums.Als ik weg ben mis ik het af en toe wel.
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee! Mijn vrouw en kind staat eerst.Maar die zijn ook vuurwerkgek dus dat zit wel goed in de familie.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Bedoel je trillen en zweten? Nee,dat nog net niet.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Een dikke JA.Mijn leven bestaat uit 99.9% uit vuurwerk.En ik geniet er dagelijks van.Belangrijk is ook dat het thuisfront er achter staat.

  12. #10
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Prima stelling. We hebben dit op het Museum al eens uitvoerig besproken en kwamen erachter dat er toch best veel verschillende gradaties van "afhankelijkheid" zijn. De ene liefhebber is er elke dag wel 1 of meerdere momenten mee bezig en de andere liefhebber wacht tot de r weer in de maand is.

    Goed, mijn antwoorden op de vragen dan maar:

    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Als het echt niet anders kan, dan moet het maar. Net als een goed glas wijn of een lekkere vlaamse friet op z'n tijd. Vuurwerk als (studie-)onderwerp fascineert me gelukkig net zoveel als het bezigen, dus zal mijn aandacht bij het ontbreken van echt vuurwerk waarschijnlijk meer verlegd worden naar de theoretische zijde van het verhaal. Misschien zelfs aan de slag voor een schietcertificaat om toch af en toe kruit te kunnen snuiven. Haha, lastig antwoord he?

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Jawel, maar dat maakt het natuurlijk allemaal niet gezelliger. Het zijn juist de sites (of eigenlijk de mensen die je op deze websites ontmoet) die de passie aanjagen. Mijn vuurwerkhobby ondervond een boost toen ik de diverse sites rond het jaar 2000 ontdekte.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Alleen op 31 december! Alle andere dagen van het jaar zijn er zoveel andere zaken die terecht aandacht vragen. Maar op "de dag der dagen" claim ik mijn kruitrecht. Lekker stoken waar, wanneer en zo lang ik er zin in heb.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee hoor.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Ook niet, maar ik vind het wel fijn om er regelmatig mee bezig te zijn.

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.896
    Thanks
    401
    439 waarderingen in 202 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Kan best zonder vuurwerk maar niet voor lange periode dan krijg ik wel de kirebels dat ik gewoon even wat kruit zal moeten snuiven

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Vuurwerkwebsites brengen gewoon sfeer met zich mee zoals forums daar leer je andere vuurwerkliefhebbers kennen waarmee je je hobby breder kan bespreken & vuurwerksites met foto's/film materiaal brengt ook veel sfeer met zich mee.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee absoluut niet, privé dingen, familie en dergelijke gaan voor vuurwerk behalve uiteraard op 31 december! dan gaat vuurwerk voor alles!

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    als dit op 31 december zou gebeuren dan zou ik gek worden maar door het jaar heen dan nee dan kan altijd nog show pakken op andere datum op ander lokatie om alsnog kruit te kunnen snuiven om me behoefte te kunnen voldoen

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Moet niks hé maar ik besteed veel vrije tijd in vuurwerk bezigheden zeker

  14. #12
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Ik kan best wel zonder vuurwerk. De drang om naar maanden weer eens wat kruit te snuiven is altijd wel van de orde

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Nee, door de sites kan ik punt 1 juist verminderen.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Alleen op 31 december krijgt het altijd de voorrang op alles. Verder in het jaar gaat studie, werk en andere bezigheden toch voor.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee, op vakantie kan ik met mijn PDA prima nog met vuurwerk bezig zijn.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Iedere dag bezoek ik wel de vuurwerksites en natuurlijk bezig met mijn eigen site. Als ik dit niet doe, heb ik voor mijn gevoel mijn dag niet volgemaakt.

  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2007
    Berichten
    13
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?

    Nee, een jaar geen vuurwerk, is een jaar niet geleefd.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?

    Ja, maar ze zijn wel verdomd handig en verslavend.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?

    Nee, zo erg is het ook weer niet. Maar ik zit liever op het forum, dan *** huiswerk te maken. En natuurlijk zijn er nog wel andere dingen die voor gaan.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?

    Heb wel altijd behoefte om even te kijken wat er is gepost als ik uit school kom. Maar ontwenningsverschijnselen daar heb ik geen last van.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Alleen als het net oud en nieuw is geweest en de paar maanden voor oud en nieuw, dan ben ik er veel mee bezig. Het sfeertje hier is altijd goed! Maar de rest van het jaar niet heel veel.

  16. #14
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    525
    530 waarderingen in 195 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Ja alles is te doen, maar ik zie er totaal geen reden voor.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    Nee, dit maakt het juist leuk, zo ben je er echt een heel jaar mee bezig
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee totaal niet, mijn familie en vrienden gaan voor, en je moet altijd keuzes maken als je meerdere hobbies hebt.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Vakantie zou ik pas boeken als het beter is dan vuurwerk, ziekte gaat voor alles.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Nee, maar ik check wel elke dag alles, dat is een hobby.

  17. #15
    VWC-Lid Anaconda's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Berichten
    996
    Thanks
    564
    3.577 waarderingen in 566 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Vuurwerk is voor mij (en voor velen anderen) een passie. Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben om een paar weken niet (veel) met vuurwerk bezig te zijn. Vooral als zaken die een hogere prioriteit hebben voorgaan.
    Op Oudjaarsdag wordt het een ander verhaal. Dan kan ik écht niet zonder.


    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's?
    Vuurwerksites (en met name de fora) zijn een goed medium om op de hoogte te blijven van de laatste ins en outs van vuurwerk. Helemaal zonder zal moeilijk worden, maar een paar dagen even niet is geen probleem.


    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Hoewel vuurwerk bij mij hoog staat genoteerd op de prioriteitenlijst, zijn er natuurlijk andere zaken die voorrang krijgen. Studie, werk, familie en vrienden zullen altijd boven vuurwerk staan.


    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee, maar het zal op den duur wel gaan knagen waarom ik niet met vuurwerk bezig ben. Een soort van gemis


    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Niet echt, maar ik slaap wel beter na een lange dag met vuurwerk te zijn bezig geweest

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •