Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2008
    Berichten
    113
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Evuco Vuurwerk ook failliet?

    Het lijkt erop dat de een na het andere vuurwerkbedrijf over de kop gaat.
    Volgens http://www.faillissementen.com/;
    02-03-2010 Evuco Vuurwerk B.V. Joure Groothandel in overi Faillissement

    Volgens de Kamer van Koophandel is Evuco Vuurwerk ook failliet.
    Het gaat lekker zo... Nu maar wachten op het officiële bericht.

  2. #2
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Voor zover mij bekend had GBV grote delen van Evuco al overgenomen.
    Waarschijnlijk is Evuco dan nu officieel failliet.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Voor de liefhebbers

    Er zijn documenten beschikbaar over het Faillissement EVUCO VUURWERK B.V.
    Maar er moet wel voor worden betaald, 1,30 per pdf bestand.

    http://www.curatoren.nl/fo/verslag_f....php?id=142320

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 juli 2008
    Locatie
    Prov. Utrecht
    Berichten
    533
    Thanks
    493
    219 waarderingen in 109 posts
    Waarschijnlijk zijn de meest actuele gelijk aan de downloadbare files op het openbare insolventieregister.

    http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx

    >> Kies voor : rechtspersoon/handelsnaam
    >> vul bij naam : evuco

    Krijg je een detailoverzicht met pdf files.
    Laatst gewijzigd door whazzup; 26 februari 2011 om 08:59

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Het zit Evuco bepaald niet mee.
    Ze zijn gisteren bij het Gerechtshof in Leeuwarden veroordeeld tot het betalen van een bedrag van € 45.900,-- als vergoeding van smartegeld als gevolg van op te geringe hoogte ontploffen van siervuurwerk.

    Lees hier de uitspraak en waarom zij veroordeeld zijn:

    http://jure.nl/bq0194

  6. #6
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Hoe trappen ze een bedrijf finaal de grond in?
    Zo dus!:s krijg langzaam medelijde met Evuco!

  7. #7
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Lijkt me sterk dat er nog betaald wordt aangezien het faillisement al is uitgesproken.
    Extreme Pyromaniac for life.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Dan komt het slachtoffer gewoon in het rijtje schuldeisers te staan.

    Ik zou altijd in hoger beroep gaan als Evuco.
    Technische benamingen van vuurwerk klopt van geen kanten (in de lucht schietende mortieren), maar ook geen bewijs ten aanzien van de afstand die men dient te nemen volgens het etiket.
    En dan nog blijft het mensenwerk, en kan iets als dit ALTIJD gebeuren met oud en nieuw en vuurwerk.

  9. #9
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Ik snap je punt, maar als je het zo gaat bekijken van 'het blijft maar mensenwerk, en er kan altijd wat mis gaan' dan vind ik dat ze veeeel minder winst moeten gaan maken. Als je al bijna kan verzekeren dat er dingen fout gaan, waarom nog veel betalen? Ze garanderen je zogenaamd goede kwaliteit, en als het meeste dan niet in orde is dan is het terecht dat ze een boete krijgen.

    Bedoel het ook in het algemeen, opmerkingen zoals 'het blijft maar mensenwerk' vind ik raar omdat ze maken er weet ik veel hoeveel winst mee, en dan moeten ze je gewoon geven waarvoor je betaald. Het moet gewoon in orde zijn. ( ookal is het logisch dat het in werkelijkheid niet kan )

  10. #10
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heartworm Bekijk bericht
    Dan komt het slachtoffer gewoon in het rijtje schuldeisers te staan.

    Ik zou altijd in hoger beroep gaan als Evuco.
    Technische benamingen van vuurwerk klopt van geen kanten (in de lucht schietende mortieren), maar ook geen bewijs ten aanzien van de afstand die men dient te nemen volgens het etiket.
    En dan nog blijft het mensenwerk, en kan iets als dit ALTIJD gebeuren met oud en nieuw en vuurwerk.
    euhm, dit is al het hoger beroep jos en het voorval is al met de jaarwisseling 2003/2004 gebeurd

    Maar iedereen heeft het nu over dat het zielig is voor evuco, op zich wel begrijpelijk. Vergeet echter niet dat het slachtoffer nu wel een oog mist omdat een stuk vuurwerk op 2 meter hoogte ontplofte terwijl dit niet moest.
    En na onderzoek blijkt dat dit niet een eenmalige fabricagefout is geweest...

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Maargoed had deze jongen ook wel de aanwijzingen in acht genomen op het etiket en de afstand bewaard die er op staat? ik vind het alsnog wat kort door de bocht om een importeur hier aansprakelijk voor te stellen. Ik heb al veel vuurwerk gezien wat niet helemaal naar behoren afging maar door voldoende veiligheid in acht te nemen kon dit allemaal geen kwaad.

  12. #12
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    Maargoed had deze jongen ook wel de aanwijzingen in acht genomen op het etiket en de afstand bewaard die er op staat? ik vind het alsnog wat kort door de bocht om een importeur hier aansprakelijk voor te stellen. Ik heb al veel vuurwerk gezien wat niet helemaal naar behoren afging maar door voldoende veiligheid in acht te nemen kon dit allemaal geen kwaad.
    Precies en zo denk ik er dus ook over. Het is heel makkelijk om een importeur de schuld te geven. Maar vuurwerk blijft onvoorspelbaar en er kan altijd iets mis gaan. Maar als je zorgt dat jijzelf en de omstanders op een veilige afstand staan. En je leest van tevoren de gebruiksaanwijzing goed door. Dan kan er weinig tot niks misgaan.

    Daar komt nog is bij dat evuco niet degene is die het vuurwerk produceert maar de chinezen.Ik vind het erg triest dat Evuco nu voor alle kosten op moet draaien terwijl dit ''slachtoffer'' Hoogstwaarschijnlijk niet de juiste afstand van het vuurwerk heeft genomen. Ik zelf heb al veel vuurwerk de lucht in geschoten. En bij mij zijn er toch ook al aardig wat dingen misgegaan bombettes die naar beneden komen vallen. Cakes die aan de zijkant schieten ipv de lucht in. Maar voldoende afstand voorkomt heel veel ongelukken. Als iedereen dit nou is zou doen zou dat aan het einde van het jaar heel wat ongelukken schelen.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  13. #13
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Kijk daar geef ik jullie ook gelijk in hoor, maar wat als het slachtoffer gewoon de afstand heeft genomen die op de verpakking stond? Daarna is het product ook nog eens getest (incl veiligheidsafstanden e.d.)...tenminste zo staat het wel in de uitspraak iig.

    En die chinezen produceren idd het vuurwerk, maar Evuco importeert het en is dus verantwoordelijk voor de veiligheid ervan...nu met het CE-keurmerk zal zoiets zeker niet meer voorkomen, aangezien het product al van tevoren uit de handel wordt gehaald (dus afgekeurd).

    Sowieso het stukje veiligheid is wel een puntje trouwens hoor, soms staan er afstanden op een cake waar je om moet lachen...bij mij bij oud en nieuw steek ik alles af op een veldje en zorg dat er niemand op dat veldje is. Dit vind ikzelf een stukje veiliger als het gewoon op straat afsteken waarbij de afstanden beduidend kleiner zijn......

  14. #14
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    ...
    ...bij mij bij oud en nieuw steek ik alles af op een veldje en zorg dat er niemand op dat veldje is. Dit vind ikzelf een stukje veiliger als het gewoon op straat afsteken waarbij de afstanden beduidend kleiner zijn......
    Goed punt, bassie. We neigen nog wel eens te vergeten dat ons gedrag (helaas) niet kenmerkend is voor de massa. Kijk maar eens om je heen rond middernacht op 31/12 en je schrikt welke taferelen je allemaal ziet. Mensen zijn roekeloos en onderschatten de gevaarlijke kant van vuurwerk. Het is en blijft spelen met vuur en daar horen spelregels bij. Wie dat negeert loopt extra risico op vervelende gevolgen.

    Verder maak ik mij zorgen om de trend van de laatste 10 a 15 jaar waarbij de consument steeds meer verwacht dat zij compleet beschermd wordt door het ontwerp van een artikel. De gekste capriolen worden uitgehaald (cakes onder een boom, waaier op 5 meter van een pui, vuurpijlen gammel in een gaatje in de grond) en als het dan misgaat, wordt al snel met een beschuldigende vinger naar de importeur/fabrikant gewezen. Begrijpelijk, maar in de meeste gevallen onterecht. Iemand die de veiligheidsaspecten respecteert en bewust vuurwerk afsteekt loopt met het vuurwerk dat je in Nederland afsteekt een bijna verwaarloosbaar risico op letsel/schade. Natuurlijk heb je altijd stomme pechgevallen, waarbij een andere factor een rol heeft gespeeld. Denk aan weersinvloeden, (ongewenst) gedrag van derden of een fabricagefout. In het laatste geval heb je uiteraard wel degelijk een probleem als importeur, zeker als het publiek (of het slachtoffer) alle veiligheidsvoorschiften heeft nageleefd. Maar zoals gezegd; dat doen maar zeer weinig mensen.

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  15. #15
    Banned
    Geregistreerd
    12 april 2010
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    163
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    [QUOTE=dj-firework;244917]Het lijkt erop dat de een na het andere vuurwerkbedrijf over de kop gaat.
    Volgens http://www.faillissementen.com/;
    02-03-2010 Evuco Vuurwerk B.V. Joure Groothandel in overi Faillissement

    Volgens de Kamer van Koophandel is Evuco Vuurwerk ook failliet.
    Het gaat lekker zo... Nu maar wachten op het officiële bericht
    Laatst gewijzigd door vuurwerk4all; 3 mei 2011 om 23:06 Reden: was oud

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •