Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 132
  1. #61
    VWC-Lid Patz0r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2008
    Berichten
    102
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Erg leuk en mooi allemaal, klinkt als een waar avontuur, en het voelt volgens mij vrij surrealistisch als je daar eerste keer bij zo,n vuurwerk stalletje gigantische blokken staat in te slaan

    Verder, was de legale gebruiksaanwijzing engels of chinees?
    Als, chinees, was dat dan op toepassing bij jullie?
    Beetje flauw dan hehe...

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patz0r Bekijk bericht
    Verder, was de legale gebruiksaanwijzing engels of chinees?
    Als, chinees, was dat dan op toepassing bij jullie?
    Beetje flauw dan hehe...
    Verschilde nogal, we hebben blokken gezien zonder enkele tekst erop maar die bleken dus ook illegaal te zijn daar. Maar hebben ook blokken gezien met chineze beschrijvingen erop, maar ook teksten in het engels,tsjechies,duits en er waren zelfs producten met een nederlandse beschrijving erop.

    Een chineze cake is volgens mij al legaal als er een logo van de fabriek op staat waar het gemaakt is, en als het voldoet aan de max kwa caliber

    Hoe het komt dat er spullen liggen met oa duitse en nederlandse beschrijvingen komt denk ik doordat er nogal eens vuurwerk word afgekeurd voor de Nederlandse/duitse markt. Dat word dan voor een prikkie verkocht vergeleken met de nederland/duitsland markt
    Once a pyro, always a pyro

  3. #63
    VWC-Lid Patz0r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2008
    Berichten
    102
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Thanks voor je antwoord, het is wat duidenlijker.

    Erg grappig dat je daar alle teksten tegenkomt dat had ik echt niet verwacht.
    Helemaal al geen nederlandse haha

    Dus vuurwerk komt niet alleen aan, het gaat net zo snel weer terug hehe

  4. #64
    VWC-Lid dieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Loodrecht
    Berichten
    502
    Thanks
    10
    32 waarderingen in 9 posts
    Fred..... Dat je met vuurwerk spelen wou ok.... maar dit....

    Laatst gewijzigd door Scav; 7 februari 2016 om 19:30
    Dieter www.pyroevents.nl

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dag 5 Woensdag 10 februari 2010

    Dit is het verslag van de 5e dag van onze reis, het is een lang verslag geworden, want zoals later zal blijken, deze dag kent de meeste hoogtepunten.
    Om 07.00 uur worden we gewekt door de wekservice van het hotel, waarna een vorstelijk ontbijt ons ten deel viel.
    Na het ontbijt vertrokken we om half 9 met de bus naar de vuurwerkfabriek, gelegen in het nabije Hepu.
    De vuurwerkfabriek is gelegen in een plattelandsgebied, ver van de bewoonde wereld.
    In verband met het Chinese Nieuwjaar is de fabriek gesloten en hebben de werknemers/werkneemsters vrij, doch enkele personeelsleden hebben een deel van hun vrije tijd speciaal voor ons opgeofferd zodat wij toch een kijkje in de keuken konden nemen.
    Het hoofdgebouw is groot en imposant en zodra wij over de drempel liepen wisten wij dat wij heilige grond aan het betreden waren.
    De ontvangst was in een grote directiekamer annex spreekkamer. Daar kregen we een drankje, een catalogus en Chinees fruit gepresenteerd.
    Vervolgens liepen we onder aanvoering van Ray, onze gids de fabriek door.
    De fabriek bestaat feitelijk uit allemaal kleine gebouwtjes, barrakken.
    In elk gebouwtje vindt een deel van het productieproces plaats.
    In de fabriek werken momenteel 1.200 mensen. Dat is de helft minder dan jaren daarvoor.
    De teruggang is het gevolg van de economische recessie maar ook omdat sommige processen machinaal verlopen waarvoor minder mensenarbeid nodig is.
    De fabriek kent afnemers uit de hele wereld, de meeste afnemers komen uit Amerika, waarvan Phantom Fireworks de bekendste is.
    De fabriek kent voor hun personeel een CAO en er vindt geen kinderarbeid plaats.

    Na het bezoek aan de vuurwerkfabriek volgde een ander, onverwachts en niet gepland, hoogtepunt.
    In een vrachtwagen! Reisden we met de hele groep naar het dorp Hepu om een vis- en vleesmarkt te bezoeken.
    Evelien had vooraf al verteld dat de inwoners van dit dorpje geen blanke Europeanen gewend zijn, men leest daar geen krant, men kijkt geen tv en men gaat nooit op reis.
    We liepen daar door de straten en waren een bezienswaardigheid. Ik weet nu hoe het voelt als je een dier in een dierentuin bent. Mensen staren je aan, blijven stilstaan, willen aan je voelen en willen vooral met je op de foto.
    Mede door mijn lengte waande ik mij in de Rode Zee, want iedereen ging voor mij opzij.
    Het mooiste komt nog:
    We gingen met de groep op de hoek van een straat wat drinken en binnen een mum van tijd stonden er minstens 100 honderd man om ons verzameld, die ons alleen maar aankeken.
    Heel bizar dit.
    Na deze voorstelling vervolgden we onze weg met een fietstaxi naar het Red-Forrest hotel waar we een diner aangeboden kregen van Charly, de directeur van de fabriek.
    We mochten plaats nemen aan 4 grote tafels. Aan elke tafel kwam een Chinees zitten om ons te vertellen wat we gingen eten en om ons te leren hoe je met stokjes moest eten.
    Geen bami of nassi, maar echt traditioneel Chinees eten: eend, garnalen, vis, krab, groenten etc.etc. Het eten was lekker, maar veel te veel, de obers bleven maar komen.
    Van Charley kregen we nog een prachtig cadeau mee: een doosje met kostbare parels.
    (afijn dacht ik bij mezelf, souvenir voor mijn vrouw heb ik al binnen)

    Na het eten, het was al avond, gingen we terug naar de vuurwerkfabriek.
    Daar stond ons een demo van Marijn Vuurwerk te wachten.
    We mochten aan een lange tafel plaatsnemen en kregen pen en papier om onze waardering voor de producten op papier te zetten.
    Het was een demo van 33 producten. Een aantal van deze producten komen eind van het jaar in de winkels te liggen.
    Op verzoek van Evelien gaan we jullie niet vertellen wat voor producten dit zijn maar ik kan jullie al wel vast zeggen dat er toppers bijzitten, typische Marijn producten.
    Verder is het voor jullie goed om te weten dat het bij de nieuwe producten duidelijk zichtbaar is dat Evelien geluisterd heeft naar de wensen van de leden op dit forum.

    Na het bezoek aan de vuurwerkfabriek hebben we bij de kraampjes nog wat klein spul ingekocht en op het strand afgestoken.
    Moe maar zeer voldaan deed ik om 01.00 uur het licht op mijn hotelkamer uit.

  6. #66
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Mooi verslag hoor fred. Laat zien dat jullie het harstikke leuk hebben gehad daarzo.
    Ben benieuwd naar de nieuwe producten van marijn.

    Groetjes
    Knaap!

  7. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Nog een paar foto,s die horen bij verslag dag 5
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 28 februari 2010 om 20:52

  8. #68
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    hahaha die kippen.

    Leuk verslag Moontan, thnx voor het schrijven.

  9. #69
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    weer een heerlijk mooi verslag!
    ik geniet elke x weer maar ben ook zeer benieuwd na de nieuwe producten.
    maar als de producten bekent zijn kunnen we dan jullie eigen geschoten filmpjes zien?

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 februari 2010
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    LEUKE VERSLAGEN EN MOOIE FOTO'S!!!!

    Was enorm gezellig he!! Een enorme belevenis!!!

    Groetjes,
    Nathalie

  11. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    wat een belevenis jongens, gewoon geweldig en dan die kippen

  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Verslag Dag 6 Donderdag 11 februari 2010

    Het is alweer de zesde dag van onze reis en vandaag staat de reis naar Nanning op het programma. We verlaten BaiHai om er zaterdag weer terug te komen om het Chinees Nieuwjaar in BaiHai te vieren.
    De reis met de bus naar Nanning duurt 3 uur en gelukkig stopt hij onderweg eenmaal voor een rookpauze en om onze benen te strekken.
    Nanning is een stad met ruim 6 miljoen inwoners en wordt ook wel de groene stad genoemd.
    Nanning heeft een subtropisch klimaat en toen wij er aan kwamen was het gewoon warm,heet en dat in februari.!!!!
    In Nanning verbleven we in het Red Forrest Hotel, veruit het luxste hotel wat ik ooit gezien heb.19 meter hoog en ruime kamers met douche,apart ligbad, groot bureau,groot breedbeeld tv, en een zeer ruim bed.
    Ruud en Evelien, bedankt dat jullie ons dit mogelijk hebben gemaakt, zoveel luxe en weelde voor een zeer aantrekkelijke prijs.
    Ruud en Evelien hadden zelf een penthouse op de 19e verdieping, een kamer zo groot dat we er gemakkelijk met de hele groep konden blijven slapen. Een hotelkamer waar regelmatig VIPS zoals ministers blijven overnachten. Met beveiligingspersoneel voor de deur.!! Een cadeautje voor Evelien en Ruud van Charley van de fabriek.

    In Nanning aangekomen besloot ik voor het eerst de groep even te verlaten om op mijzelf te komen en op zoek te gaan naar vuurwerkkraampjes. Lang hoefde ik niet te zoeken want de kraampjes stonden pal tegenover ons hotel. Rijen dik met kraampjes, alle soorten vuurwerk tegen zeer lage prijzen. Maar wat een contrast. De zon brandde zo fel en het was zo heet, wie denkt er in godsnaam nu aan vuurwerk? Wij wel dus, we zijn er speciaal voor hier naar toegekomen.

    In de middag zijn we met een groep naar de binnenstad van Nanning geweest waar een grote vogeltjesmarkt was. Letterlijk alles was hier te koop.
    Zelfs kraampjes waar je hondjes, poesjes en konijnen kunt kopen voor de prijs van ongeveer 1 euro. Veel te veel pups in een te kleine kooi.
    Ik vroeg mij af waarvoor de Chinezen deze dieren kopen. Ik heb gedurende de hele reis in China geen hond horen blaffen. U mag drie keer raden.
    De terugreis naar het hotel ging voor het eerst per bus. Want er was op dat moment geen taxi te krijgen.
    En wonderbaarlijk bracht de bus ons naar het goede adres. Hadden wij even geluk.

    ,s avonds met Erik, Gerwin, Ilona,Jeanne-Marie gegeten bij een Kentucky Fried Chicken en dat smaakte best, maar o god wat begin ik de Hollandse maaltijd te missen.
    Ik heb voor de zekerheid alvast een maaltijd bij thuiskomst bij mijn vrouw gereserveerd.

    In de avond zijn we met een vast groepje freaks wat klein vuurwerk vlak voor het hotel wezen afsteken. Wat novelties en wat kleine cake,s
    Zo kwam er al weer een einde aan dag 6, opnieuw een leuke dag, en de sfeer binnen de groep is vanaf dag 1 supergoed, wat wel bijzonder is met zoveel verschillende mensen.
    Met zijn allen nog wat gedronken in de lobby en om 01.00 uur zoek ik mijn bed op, een heerlijk bed met voldoende ruimte ook voor mensen van 2 meter en langer.

  13. #73
    VWC-Lid @znpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2006
    Berichten
    254
    Thanks
    42
    68 waarderingen in 20 posts
    wat zielig van die hondjes. Maar elk land heeft zo zijn gewoontes. ik weet wel dat vooral in de dorpjes nog wel honden en / of katten worden gegeten, maar dat is echt minimaal. in de grote steden in China worden honden echt als huisdieren gehouden en er zijn zelfs speciale begravenissen en crematorium's voor honden!

    verder super verslag!

  14. #74
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    die honden verdwijnen dus echt wel in de babi pang gang hahaha
    Wederom weer een leuk verslag Fred!

  15. #75
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Bedankt voor je mooie verslag Fred.
    De foto's zijn ook weer veel zeggend, bedankt.

Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •