Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Wetgeving Indonesie

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts

    Wetgeving Indonesie

    Vuurwerk in Indonesie

    Beste Freaks. Wederom een verslag over vuurwerk in een ander land door mij. Na een vakantie en verslag in Bulgarije zit ik nu voor mijn vakantie en familie bezoek in Indonesie.

    Meteen bij aankomst heb ik aan mijn neef gevraagd of er uberhaubt vuurwerk verkocht word in Indonesie. Aangezien Australie dichtbij zit en het daar verboden is.

    Tot nu toe ben ik erachter gekomen dat vuurwerk hier vrij makkelijk verkrijgbaar is. En Misschien dat sommigen het al kunnen raden maar het is vrij te koop in de Chinese wijk.

    Gisteravond 10-02-2010 een bezoek gebracht aan de chinese wijk. Na enkele rondjes gereden te hebben sloegen mijn ogen langs een "chinees snoepwinkeltje'' waar ik wat leuks zag. Meteen tegen mijn neef gezegd dat hij moest stoppen!
    En ja mijn neus had gelijk! VUURWERK! Ik naar binnen en jah hoor cake`s, flowerbeds, pijlen, shellkits en bombenrohrhs.
    Praatje gemaakt met de verkoper (voor zover dat kon want mijn behasa indonesisch is niet van hoog niveau) Met engels, handgebaren en mijn neef als Tolk kwam ik een eind. Prijzen vallen op zich wel mee. 8 shots 1,5 ich rorhrs varieerden van 200.000 tot 300.000 roepiah (1 euro is 13.000 roepiah). Niet supergoedkoop maar je zou het voor dat geld ook niet laten liggen .
    Kwa wetgeving is het volgens mijn neef als volgt:

    Vuurwerk afsteken mag gedurende heel het jaar. men steekt vuurwerk af op gelegenheden zoals verjaardag, bruiloft en andere feesten. Kwa tijdstip moet men wel rekening houden met nachtelijke activiteiten. Men is hier niet zo moeilijk maar corruptie hoort ook bij dit land en men is er niet vies van!!
    Kwa kalibers en inhoud daar weet mijn neef en de verkoper vrij weinig van. ik weet uberhaubt niet wat de wetboeken in indonesie erover zeggen. Wel weet ik dat het soms raar geregeld kan zijn. In jakarta is het dus legaal maar in Bandung (2,5 uur rijden van Jakarta en een stad dat ong net zo groot is) is het verboden net als alcohol nuttigen wat in Jakarta weer wel mag
    Het kan dus per stad/dorp/kampong verschillen denk ik.

    In het winkeltje werden 2 inch shell kitjes verkocht samen met 2 inch flowerbeds en cake`s. De rorhrs gingen ook tot zo`n kaliber. Knalvuurwerk heb ik niet gezien.

    Mocht je een trip naar indonesie maken dan weet je in ieder geval waar je moet zijn en dat je toch wel beetje moet kijken waar je iets afsteekt en hoelaat!

    Als ik terug ben in Nederland zal ik proberen wat foto`s te plaatsen en misschien ook filmpjes!
    Ook ben ik van plan CH oud en nieuw mee te maken hier in Jakarta.

    (fouten voorbehouden)

    Groeten uit Jakarta!

    Djara

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2009
    Locatie
    jailhouse rock
    Berichten
    501
    Thanks
    1.357
    466 waarderingen in 183 posts
    bedankt voor je verslag en zie graag uit naar je foto's en filmpjes.
    veel plezier nog in dat warme land.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Berichten
    72
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    klinkt goed allemaal, hier mijn verhaaltje vanaf bali;)

    http://www.freakpyromaniacs.com/foru...highlight=bali

    groetjes en nog goeie vakantie!!!

    ps sept ga ik naar sunny beach haha, ook vw shoppen

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts

    Update

    Aangekomen in Nederland en zoals beloofd zou ik foto`s uploaden.

    Mijn eerste bezoek aan een vuurwerk winkeltje in Jakarta:

    Rechts een 2 inch cake

    Bijlage 5269

    Dikke 2 inch cake. 150 shots als ik me niet vergis:

    Bijlage 5270

    Het merk Flying dragon heb ik het meest voorbij zien komen label is goud met de letters FD:

    Bijlage 5271

    Bijlage 5272

    Bijlage 5273

    Bijlage 5274

    Bijlage 5275

    Red lantern ''candle'' cake:

    Bijlage 5276


    En toch wel bizar om te zien. De volgende foto van een kruiterij cake van het label silver!!!:

    Bijlage 5277

    Dit was het eerste winkeltje dat ik bezocht! Een snoepwinkel . Moet trouwens wel vermelden dat de prijzen in het winkeltje extreem duur waren vergeleken met mijn andere reports in Jakarta. Het scheelde zeker de helft! Maar grotendeels kwam het ook omdat ik buitenlander ben en men denkt dat je veel geld hebt! Afdingen gaat wat moeilijker. Dus mocht je familie hebben in Indonesie laat hun het dan kopen.

    Trouwens wel heel grappig maar de verkoper liet een korte demonstratie zien van een 2 inch candle. Dat vond ik toch wel het mooiste van de hele avond. En ik had er niet eens wat gekocht.

    Later volgen er meer foto`s van de lokale markt in Jakarta.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Boeiend verslag en hele mooie foto,s Djara.
    Kijk uit naar je volgende bijdragen.
    Bedankt

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2012
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Is er ook veel klein knalvuurwerk?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •