Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 59
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    66
    Thanks
    4
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Vroeger nu nog te krijgen?

    Beste kruit-veteranen,

    Zoals velen van jullie wel weten proberen een aantal importeurs de 'vroeger-sfeer' weer in het vuurwerk te brengen. Aangezien ik -en met mij waarschijnlijk vele- nog best een paar vuurwerkjes in deze stijl mee zou willen maken, leek het mij een leuk idee om een lijst te maken met daarop -per importeur- de prodcten die op de producten van vroeger lijken.

    Beko:
    Traditionals-lijn

    Onbekend:
    Parachute met lichtkogel

    Alle Dealers:
    Happiness
    The Bag / The Pack


    Aanvullingen altijd welkom,
    Ik zal proberen de lijst up-to-date te houden.
    Laatst gewijzigd door Kamikaze93; 28 januari 2010 om 17:40
    Rozen verwelken, Schepen vergaan, maar mijn liefde voor Vuurwerk blijft altijd bestaan!:handsup:

  2. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Doe deze allemaal maar weer in het assortiment, snipperen, oude lontje en lekker knallen


  3. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Doe deze allemaal maar weer in het assortiment, snipperen, oude lontje en lekker knallen

    image
    volgens mij is de bedoeling een lijst op te stellen van 'retro' vuurwerk, wat nog wel te koop is tegenwoordig.

    die Beko 'novelties' zijn trouwens niet oud hoor; ik heb beko krantjes die bijna 20 jaar terug gaan, en daar staan die items niet in... deze artikelen zijn vooral in Amerika heel populair, en deze zijn twee of drie jaar gewoon geïntroduceerd in Nederland door Beko.

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    66
    Thanks
    4
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lünig Bekijk bericht
    volgens mij is de bedoeling een lijst op te stellen van 'retro' vuurwerk, wat nog wel te koop is tegenwoordig.

    die Beko 'novelties' zijn trouwens niet oud hoor; ik heb beko krantjes die bijna 20 jaar terug gaan, en daar staan die items niet in... deze artikelen zijn vooral in Amerika heel populair, en deze zijn twee of drie jaar gewoon geïntroduceerd in Nederland door Beko.
    Je begrijpt de bedoeling

    Ik dacht eigenlijk dat de Novelties onder 'retro' vielen, maar niet dus.

    Ik zal ze uit de lijst halen.
    Rozen verwelken, Schepen vergaan, maar mijn liefde voor Vuurwerk blijft altijd bestaan!:handsup:

  6. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lünig Bekijk bericht
    volgens mij is de bedoeling een lijst op te stellen van 'retro' vuurwerk, wat nog wel te koop is tegenwoordig.
    Aha okay, zal daar eens over gaan brainstormen, maar denk niet dat ik iets kan vinden omdat ik dat spul tegenwoordig niet meer koop als het er uberhaupt nog is bij het desbetreffende verkooppunt.

  7. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Je kunt de hele Traditionals lijn van Beko er wel bij zetten. Sommige dingen uit hun Shogun lijn ook.

  8. #7
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    De Happyness mines.
    Vroegah kwam er nog een lekkere harde knal van af, maar nu komt er een mine uit die amper omhoog druft te komen.
    De knal is een fluit geworden.

    Ondanks dat ze zo slecht zijn, neem ik bijna elk jaar een artiment van vier stuks.
    Maar bijna elk jaar denk ik, de mines cakes van Orginal Be geven me wat meer blijheid.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. #8
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    heeft Original mines cakes? zijn toch van Bonbridge?

    gister nog een Happiness afgestoken, kwam geeneens een fluit uit bij de kleurenexplosie van een halve seconde. Die van BEKO waren trouwens significant beter dan deze van Schuurmans (terwijl je zou denken dat ze van dezelfde fabriek komen, met zelfde kwaliteit, niet dus; had ook 2 pakjes van beide importeurs en verschil was constant) maar nog steeds waren ook die helemaal niks... :(

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    66
    Thanks
    4
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Aha okay, zal daar eens over gaan brainstormen, maar denk niet dat ik iets kan vinden omdat ik dat spul tegenwoordig niet meer koop als het er uberhaupt nog is bij het desbetreffende verkooppunt.
    Het verkooppunt (dealer) maakt niets uit. Het idee was om een lijst te maken met ALLE artikelen die nog op die van vroeger lijken op een rijtje te zetten.
    Rozen verwelken, Schepen vergaan, maar mijn liefde voor Vuurwerk blijft altijd bestaan!:handsup:

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 februari 2008
    Locatie
    Beringen-Paal, Limburg, België
    Berichten
    233
    Thanks
    59
    47 waarderingen in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    heeft Original mines cakes? zijn toch van Bonbridge?
    Ze hebben zeker Mine Cakes, maar deze zijn niet vergelijkbaar met de kleintjes van Bonbridge. De grootste is de Legendary Mine, Z70, 9 schoten tot 15 meter hoog en heel dik en vol. Is wel heel prijzig, nl. € 31.-

  12. #11
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Mine cakes heeft orginal wel, Kijk maar naar de diverse waaier cakes oa de wonderfull world en beautifull guillin

  13. Deze gebruiker waardeert 5pyroman5 voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Klassieke vuurwerkjes zijn ook bij onze buren te vinden, een paar voorbeelden:
    Spaceflight van Original, R405. Ouderwets opstijgende vuurwerkjes. De Double bang, ook van OF, Z125. De NL voorganger 'Double voice' was in 1978 al verboden in NL. In de USA was dit type vuurwerk er al in de jaren 30. Harry Loots verkoopt de 'Saturn Missiles 100shots', zelfs het label is precies zoals in de jaren 80. De 'Successive Happy News' knalmat met lichtkogels heet tegenwoordig 'Alien' bij Harry, ook dit is een echte klassieker. De Thunderbomb matten komen regelrecht uit de jaren 70, alleen waren ze toen (op een uitzondering na) slechts met 90 schoten te koop. Ik zelf heb nog de 12 (!) schots versie gehad, keurig afgewerkt met een labeltje en aparte gebruiksaanwijzing op de achterzijde van het pakje. Deze werden toen per stuk verkocht.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  15. Deze gebruiker waardeert roelwijngaarden voor het bericht:


  16. #13
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    http://www.bekobv.nl/nl/consumenten_...aditionals.php

    Hier staan ook nog een paar oude producten van Beko die nu nog verkocht worden.

    En ook komt Beko met een vernieuwend pakket bestaande uit oude producten:

    30 Years of Missile Maythem Assortment

    Een pakket met een compilatie van de alom bekende Saturn Missiles. Een totaal van 1000 schoten verdeeld over 5 verschillende stijlen. Startend met de originele fluit met knal versie en eindigend met de modernste kleurenstaarten, knetters en glitter versie.

  17. #14
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    DJF thunder 460 en Golden dragon van Original, vallen die in deze categorie?

  18. #15
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    @smilli; Dat hangt af aan wie je het vraagt denk ik. de DJF 450 en Golden Dragon komen het dichts in de buurt van de knallers die liefhebbers van 40 jaar en ouder hebben meegemaakt in hun jeugdige jaren. Een en ander laat toch wat te wensen over; afwerking, label, lont is nu een knoesterig geknikt viscootje ipv zorgvuldig gevlochten grijslont. De kruitinhoud is ook niet meer wat het geweest is, 1 gram flash zat al in een 438 piraatje. De oudjes waren zo hard gerold dat je ze niet kon in drukken in het midden.
    De DJF en Golden Dragon zijn wél het de knallers met het hoogste 'vroegâh' gehalte die nu op de markt zijn. Hulde voor OF, en (dat word vaak vergeten) Francois van kanonslagen.com die eindeloos heeft gelobby-t om deze knallers in het assortiment te krijgen.

    Hier onder een foto van twee NL 440 rotjes om aan te geven waar die ouwe l*llen over blijven mekkeren.. Links een jaren 70/80 model, rechts een exemplaar uit 2009. Nog afgezien van de geproduceerde knal/snippers vinden oudere liefhebbers de linker veel aantrekkelijker om te zien dan de rechter. (wat vinden jullie?)

    Laatst gewijzigd door roelwijngaarden; 20 juli 2010 om 20:18
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •