Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Het Klokhuis - Vuurwerkshow

    Het Klokhuis - Vuurwerkshow
    Uitzending van 29-12-2006


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  2. #2
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Kleine opmerking?

    Ik dacht gelezen te hebben dat in het topic over schietlont stond, dat je het beter niet met niettang kan vastmaken, doordat er nog wel is een vonk over kan springen, maar ik zie het in het filmpje wel gebeuren???

    Doen meer prof. vuurwerkers dat?

  3. #3
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    ik heb dat inderdaad ook gelezen in het topic over, met schietlont werken.
    Maar er zijn inderdaad meer profs die dat zo doen ja. En er zijn veiligere manieren blijkbaar.
    Ik weet het verder ook niet, maar het zal denk ik zelden fout gaan, anders zouden ze dit wel niet zo doen
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2009
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    350
    Thanks
    4
    61 waarderingen in 34 posts
    het blijft een mooie aflevering om te zien
    no Pyro no Party....

  5. #5
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Mmm ... de keren dat ik mocht helpen kwamen er echt geen niettangen aan te pas. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat bepaalde pyro's, ondanks de waarschuwingen, graag zo werken. Een soort beroepsdeformatie, zeg maar. Ik vind zelf de ty-raps of tape erg prettig werken bij het fixeren van snellont.

    Blijft idd een hele leuke, boeiende aflevering. En in dit deel van het jaar heb ik veel meer tijd om er naar te kijken dan op 29/12

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  6. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.749
    Thanks
    3.292
    11.359 waarderingen in 5.120 posts
    De schieter stond toch wel verdomd dicht bij alle mortieren toe hij de shells aanstak, ik sta er van versteld dat er bij deze gelegenheid niet electronisch werd geschoten.

    Wel een heerlijk filmpje om te zien.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Ik kwam dit stukje tegen in 1 van de documenten waar het misgegaan was bij het nieten van quickmatch aan het rek.


    De database van de Amerikaanse Occupational Safety & Health Administration (OSHA)
    maakt melding van twee incidenten met mortierbommen [4, 5]. Bij het ene incident waren
    twee werknemers betrokken. Een houten rek met 12 PVC-mortierbuizen werd gevuld met
    5 inch bommen. Eén werknemer stond over het rek gebogen en gebruikte een nietmachine
    om het snellont aan de bovenkant van het rek te bevestigen toen één van de mortierbommen
    werd afgevuurd. Hij werd daarbij dodelijk in het gezicht getroffen. De tweede werknemer
    stond rechts van hem en liep enkele lichte brandwonden op.

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Berichten
    321
    Thanks
    59
    104 waarderingen in 46 posts
    Nieten kan inderdaad risicovol zijn in verband met statische electriciteit.
    Wel is het zo dat je hiermee vooral rekening moet houden bij koud weer met een laag vochtigheidspercentage in de lucht.

    Zelf "niet" ik ook bij het schieten van shows en wanneer je niet met je gezicht boven het vuurwerk gaat hangen is er eigenlijk weinig aan de hand.
    Kortom het is maar net waar je mee bent grootgebracht of opgevoed.

    Groet,

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    ik zou toch niet graag tijdens het nieten erbij willen staan mocht het onverhoopt gaan vonken en de boel afgaan... Bedoel op dat moment hebben de meeste van ons geen beschermende kleding of gezichts bescherming op.

    Geef mij maar tape, ty-raps, of ijzeren ringetjes waar we soms ook de boel mee vast knijpen.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •