Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24
  1. #16
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 200mm Bekijk bericht
    Tuurlijk word er gesloopt met illegaal vuurwerk, dat staat als een huis boven water. Je moet je alleen af gaan vragen of het verbieden van illegaal vuurwerk vandalisme tegen gaat. Mensen die willen slopen doen dit, of ze nu vuurwerk in handen kunnen krijgen of niet de vandaal is er op uit om te slopen.
    Het ìs illegaal, dus het ìs al verboden.
    Maar het ìs desondanks toch verkrijgbaar, en het wordt door kwaadwillende vandalen toch regelmatig gebruikt om dingen te slopen. Natuurlijk, ze kunnen ook een baksteen pakken, maar met een zware knaller (cobra/explod/enz) is het makkelijker en spectaculairder vinden ze. Diezelfde gastjes zullen het ongetwijfeld zomers met een baksteen doen, maar dat is volgens de media geen nieuws... wat dat betreft heb je helemaal gelijk als je het grotendeels toeschrijft aan de mentaliteit van bepaalde mensen. Ware het niet dat ze met bepaalde stukken illegaal vuurwerk nog gevaarlijker zijn voor de omgeving dan met alleen een baksteen.

    Nog een opmerking betreft illegaal vuurwerk;
    Je hoort gelukkig al roddels dat men bezig is met het verhogen van de maximale tube-inhoud bij cakes. Ook las ik iets over een 1000 grams regeling, daar waar bij ons nu 500 gram de max is. Als dan ook de knallers in Nederland van betere kwaliteit worden, dan pak je met al deze maatregelen al een aardig stuk van het marktaandeel van illegaal vuurwerk af. Natuurlijk, er zijn altijd mensen voor wie het harder, hoger, groter moet, maar als er kwalitatief hoogwaardig vuurwerk legaal verkrijgbaar is dan zullen veel mensen geen risico's meer willen lopen met het illegale.


    Maar de pro-verbod mensen hebben kijken niet alleen naar de sloperij, maar ook naar ongelukken, milieu, (geluids)overlast, etc. En daarbij is het onderscheid tussen legaal en illegaal al een stuk kleiner. Door een simpel babypijltje kan je ook een oog verliezen, of door een omvallende cake, en je hebt azijnpissers in ons land wonen die al van een rotje in de stress schieten en dan de politie bellen voor geluidsoverlast.
    Zeker qua veiligheid valt er nog veel te verbeteren, daar hebben ze echt wel een punt! Omvallende cakes en vuurpijlen (legaal of illegaal) zijn zeer gevaarlijk. Ik snap dan ook niet waarom vuurwerkbrillen en de standaarden om pijlen en cakes in vast te zetten niet gewoon gratis worden meegeleverd met een bestelling... evenals die voorgemonteerde kartonnen voetjes onder cakes, zoals in Duitsland. Je zal zien dat dit soort oplossingen al heel veel ellende kunnen besparen.

    Ik vind dat er niet 1 aanwijsbaar probleem is, het is een combinatie van factoren. Maar de kern wordt door zowel Cameo als 200mm aangestipt, en dat is het schandalige gedrag van bepaalde mensen. Het lijkt erop dat ze Oud & Nieuw aanzien voor een dag van totale anarchie, en vinden dat ze dan alles maar kunnen maken. Die mentaliteit zorgt ervoor dat Oudejaarsdag zo'n slechte naam heeft gekregen, en daarmee dus ook het vuurwerk dat erbij hoort. Laten we met z'n allen hopen, en proberen ervoor te zorgen, dat het een relatief rustige jaarwisseling wordt zonder al teveel noemenswaardige problemen en ongelukken.

  2. #17
    VWC-Lid nemmie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 augustus 2009
    Berichten
    620
    Thanks
    1.925
    529 waarderingen in 201 posts
    cameo je bent goed bezig,ga zo door.

    heb wel een leuke link hier over het standpunt van de vvd die je HIER kan vinden.

    of ze zich eraan gaan houden!!ik hoop het wel

  3. #18
    VWC-Lid 95max's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2010
    Locatie
    bij mij thuis
    Berichten
    61
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    het is misschien beter om een verbod op babypijltjes te doen, want daar gebeuren de meeste ongelukken mee en ik moet ook wel zeggen dat veel randdebielen daar voetzoekers van maken.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2009
    Berichten
    23
    Thanks
    22
    21 waarderingen in 9 posts
    Ken een jongen die een oog mist door een babypijltje. Jammer, maar zou er geen moeite mee hebben als ze verboden worden! En een campagne voor de vuurwerkbrillen moet beginnen, ze uitdelen op oud en nieuw e.d. Dat schiet veel meer op denk ik!

  5. #20
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Een vuurwerkbril weggeven bij elke bestelling is inderdaad een goed idee, en een uitleg erbij wáárom het een goed idee is. Misschien bereik je er niet veel mee bij jongeren, maar er zijn zat mensen die ze wel zouden willen dragen.


    Bij elk pijlenpakket een buisje geven vind ik ook van belang, je ziet het nu steeds meer maar je hebt nog zat pijlenpakketten waar dit niet word gedaan, en gaan mensen experimenteren. Okee, als de grond bevroren is heeft het weinig zin, maar ik had de buisjes vorig jaar ook in de sneeuw gedaan en dat was ook een optie!

    En ja, er word al les gegeven op basisscholen. Op middelbare scholen zul je weinig impact hebben denk ik.


    Het stomme is dat bijna al de ongelukken gebeuren met andermans vuurwerk.. Gestunt met vuurwerk is nog het ergste. Zo hebben wij vorig jaar bijna een ongeluk gehad omdat iedereen met singleshots door de straat zat te schieten, en er een bombette bij mijn broertjes hoofdknalde. En nog wel meer mensen hadden gewoon echt geluk, waaronder ik. Ik stond te filmen en de cake viel om, waardoor er een bombette vollop op mijn been schoot en naast mij explodeerde. Ik had nog van te voren gewaarschuwd om de cake vast te maken, aangezien deze groter was dan datie breed was.


    Tsjaa, dit zijn dingen die voorkomen kunnen worden, voor mij geen verbod.

  6. #21
    VWC-Lid *Vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Locatie
    Midden-Limburg (NL)
    Berichten
    816
    Thanks
    1
    13 waarderingen in 13 posts
    Als er geen verbod zou komen moet de overheid veel geld uitgeven aan extra politie, en dat is juist wat ze niet willen.
    Maar van de andere kant: als er een verbod komt, koopt inneens iedereen producten zoals Cobra 6 en die schade zal niet te overzien zijn.
    Offline!

  7. #22
    VWC-Lid marty's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    90
    Thanks
    1
    3 waarderingen in 3 posts

    Wink

    Het is niet alleen dat er veel illegaal naar nederland gaat komen maar,
    wat denk je van vuurwerkverkopers die tonnen hebben moeten inversteren voor de bouw van bunkers en die op dit moment nog gebouwd worden, sprinklers, folders,keuringen en noem maar op!!
    Er zijn meer als 1500 winkels en sommige hebben alleen vuurwerk als inkomen.
    Wat denk je als deze mensen schade claims gaan indienen??
    Dit gaat lopen in de miljarden.
    Een vuurwerkverbod in de ene gemeente wel en de andere niet gaat hem ook niet worden.
    Zal lekker druk worden dan in de gemeentes waar het wel mag
    en per gemeente een show te gaan doen is helemaal niks.
    441 gemeentes,veel te weinig pyrotechnici en dan al die politie mensen die moeten worden opgetrommeld daarvoor.
    Waar halen ze het geld vandaan
    Massa's mensen die mischien willen gaan kijken met hun dronken kop word een hel!!
    Betere voorlichting,zwaardere straffen,vuurwerkbril en zo kan ik nog wel ff dorrgaan maar, een verbod,gaat absoluut niet werken.
    :D American Bulldogs :D

  8. #23
    VWC-Lid Bammetjeboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2012
    Berichten
    83
    Thanks
    68
    42 waarderingen in 22 posts
    Van mij mogen ze het verbieden hoor.
    Maar het word alleen maar erger dan nu.
    Want denk na: in BE gebeuren er nauwelijks ongelukken terwijl het wel zwaarder is.
    En als he verboden is word de illegale markt alleen maar groter en haal ik alles illegaal.
    Dat willen ze natuurlijk ook niet ;)
    Of wat denk je van het alcoholverbod in america? Dat hebben ze een paar weekjes / maandjes gehad en toen stopte het. Je hebt er minder controle op.
    En ik ben het er ook mee eens (merk ik bij mijzelf altijd) 1x goed knallen en je kan er weer een tijd tegen aan.
    http://www.youtube.com/channel/UCfYrcezwsm8GPfIsQtcCM8g/videos?view=0

  9. #24
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bammetjeboem Bekijk bericht
    Van mij mogen ze het verbieden hoor.
    Maar het word alleen maar erger dan nu.
    Want denk na: in BE gebeuren er nauwelijks ongelukken terwijl het wel zwaarder is.
    En als he verboden is word de illegale markt alleen maar groter en haal ik alles illegaal.
    Dat willen ze natuurlijk ook niet ;)
    Of wat denk je van het alcoholverbod in america? Dat hebben ze een paar weekjes / maandjes gehad en toen stopte het. Je hebt er minder controle op.
    En ik ben het er ook mee eens (merk ik bij mijzelf altijd) 1x goed knallen en je kan er weer een tijd tegen aan.
    de drooglegging in america ging over een periode van 13 jaar(en dus niet een paar maandjes)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •