Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgisch spektakelvuurwerk niet langer voor Nederlanders

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Bruell Bekijk bericht
    Dus we kunnen nog wat leuke promoties verwachten bij Alpeco dit jaar? Iets in de trant van: "alles (spektakel vuurwerk) moet weg!!" ;-)
    Denk dat dat wel mee valt aangezien ze ook aan pyrtechnicie verkopen. Alleen kwa knallers lijkt me die kans zeker goed aanwezig. Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen.

    Comment


      #32
      Ben net weer terug van Alpeco. Er werd mij verteld dat je nog t/m 24 december probleemloos prof spul kan kopen, daarna geen garantie of je het nog kan kopen.

      mvgr,
      Parlak

      Comment


        #33
        Lees ook het volgende topic:



        en het volgende nieuwsbericht:

        Comment


          #34
          Ik heb zo het vermoeden dat komend weekeind extra veel nederlandse toeristen Belgie een paar uur gaan bezoeken.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door SNARF Bekijk bericht
            Ik heb zo het vermoeden dat komend weekeind extra veel nederlandse toeristen Belgie een paar uur gaan bezoeken.
            Jij noemt het toeristen...ik mallootten

            Comment


              #36
              Ik HAAT wetten.. gort droge taal.. maar goed. Ik heb hier voor jullie het gewraakte stuk uit de Staatscourant:


              FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE,
              K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE
              N. 2009 — 3979 [C − 2009/11540]

              3 DECEMBER 2009. — Koninklijk besluit tot wijziging van het
              koninklijk besluit van 23 september 1958 houdende algemeen
              reglement betreffende het fabriceren, opslaan, onder zich houden,
              verkopen, vervoeren en gebruiken van springstoffen



              ALBERT II, Koning der Belgen,
              Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
              Gelet op de wet van 28 mei 1956 betreffende ontplofbare en voor de
              deflagratie vatbare stoffen en mengsels en daarmede geladen tuigen,
              artikel 1, eerste lid;
              Gelet op het koninklijk besluit van 23 september 1958 houdende
              algemeen reglement betreffende het fabriceren, opslaan, onder zich
              houden, verkopen, vervoeren en gebruiken van springstoffen;
              Gelet op het advies 47.222/1 van de Raad van State, gegeven op
              15 oktober 2009, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de
              wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;
              Op de voordracht van de Minister voor Ondernemen,


              Hebben Wij besloten en besluiten Wij :

              Artikel 1. Artikel 257 van het koninklijk besluit van 23 september
              1958 houdende algemeen reglement betreffende het fabriceren,
              opslaan, onder zich houden, verkopen, vervoeren en gebruiken van
              springstoffen, gewijzigd bij het koninklijk besluit van 1 februari 2000,
              wordt vervangen als volgt :

              « Art. 257. De verkoop van elke springstof, in grotere hoeveelheden
              dan die welke iedereen mag bezitten en die bepaald zijn in artikel 265,
              mag slechts plaatsvinden wanneer volgende voorwaarden vervuld zijn :
              1° de koper is in het bezit van een vervoersvergunning zoals bedoeld
              in artikel 72;

              2° de koper is in het bezit van een vergunning om deze producten op
              te slaan of voorlopig onder zich te houden;
              3° de koper bewijst dat hij een professionele activiteit heeft in de
              springstoffensector, als springstoffenfabrikant, -handelaar of -gebruiker.
              De voorwaarde vermeld in punt 2 geldt enkel indien de aangekochte
              goederen bestemd zijn om op Belgisch grondgebied opgeslagen of
              voorlopig onder zich gehouden te worden.

              De verkoper verifieert en archiveert alle door de kopers overhandigde
              documenten om de naleving van de in het eerste lid vermelde
              verplichtingen aan te tonen. Gedurende minstens drie jaar worden deze
              documenten ter beschikking gehouden van de ambtenaren van de
              Algemene Directie Kwaliteit en Veiligheid van de Federale Overheidsdienst
              Economie, K.M.O., Middenstand en Energie, van de politionele
              en gerechtelijke overheden in de lokalen waar de verkoop plaatsvindt.»


              Art. 2. De Minister bevoegd voor Economie is belast met de
              uitvoering van dit besluit.
              Gegeven te Brussel, 3 december 2009.
              ALBERT
              Van Koningswege :
              De Minister voor Ondernemen,
              V. VAN QUICKENBORNE

              De bewuste "fout" in de wetgeving, die er nu uitgehaald is, of aangepast betreft dit artikel, met name het laatste zinnetje:

              Art. 257. (zie NOTA in OPSCHRIFT) In grotere hoeveelheden dan die welke iedereen mag bezitten en die bepaald zijn in artikel 265 mogen springstoffen alleen worden afgegeven aan personen die een vergunning bezitten om deze produkten te vervoeren, op te slaan of voorlopig onder zich te hebben.
              Dit verbod geldt niet voor veiligheidsmunitie, noch voor vuurwerk dat naar het buitenland wordt gezonden. (In dit geval dient voor het spektakelvuurwerk een kopie van de vrachtbrief ten minste twee jaar te worden bijgehouden in de opslagplaats van de leverancier.) <KB 2000-02-01/30, art. 4, 004; Inwerkingtreding : 19-02-2000>
              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

              Comment


                #37
                Dus m.a.w. in lekentaal:

                Om spektakelvuurwerk "in te voeren " in Nederland na 21-12-2009 zul je een vervoersvergunning moeten aanvragen bij de Belgische minister. dit dien je uiterlijk 8 dagen voor het vervoer te regelen. Documenten hierbij behorend worden 3 jaar opgeslagen ter eventuele inzage door het rijk?
                In den beginne was er niets... en toen is ook dat nog ontploft!

                Comment


                  #38
                  Kunnen ze niet doen, Nederland heeft overigens niks te zeggen over de Belgische wetgeving.
                  En het hartje begint langzaam weer te kloppen.

                  Comment


                    #39
                    Freaks, ik ben vandaag nog even op visite geweest bij alpeco,
                    Wat is die zaak achteruit gegaan zeg ( vergeleken met een jaar geleden )
                    Dit was echter vorige jaren ook al het geval maar dit jaar is het toch wel heel erg.

                    Totaal geen assortiment meer. alle mooie 150sh blokken niet meer te leveren.
                    En waar is de oude vertrouwde klantvriendelijke personeel gebeleven ? of hebben ze allemaal daar een zonnebankje gepakt ?

                    Voorheen was dit voor mij een leuk dagje uit, deze keer was het een trieste dag ...

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lars Lawinepijl Bekijk bericht
                      Freaks, ik ben vandaag nog even op visite geweest bij alpeco,
                      Wat is die zaak achteruit gegaan zeg ( vergeleken met een jaar geleden )
                      Dit was echter vorige jaren ook al het geval maar dit jaar is het toch wel heel erg.

                      Totaal geen assortiment meer. alle mooie 150sh blokken niet meer te leveren.
                      En waar is de oude vertrouwde klantvriendelijke personeel gebeleven ? of hebben ze allemaal daar een zonnebankje gepakt ?

                      Voorheen was dit voor mij een leuk dagje uit, deze keer was het een trieste dag ...
                      Wat wil je dan? Dat ze je een Jupiler aanbieden en zeggen tot ziens? Tot de volgende keer? Je kunt het ze toch niet kwalijk nemen man. Alsof zij er blij mee zijn.

                      Laten we hopen dat er in NL volgend jaar blokken verkocht mogen die kwalitatief hoogwaardig zijn en mischien wel 500+ gram ooit gaan worden. Mischien zit dat er wel in met EU regelgeving in de toekomst.
                      Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door TheDutchPyro Bekijk bericht
                        Kunnen ze niet doen, Nederland heeft overigens niks te zeggen over de Belgische wetgeving.
                        Inderdaad, ze hebben niets te zeggen over de Nederlandse wetgeving, maar zonder pyrotechnische vergunning geen transport vergunning dus geen spektakelvuurwerk, gortdroge teksten laten vaak ook niets aan onduidelijkheid over, kijk maar naar artikel 72 van het transportbesluit.

                        Aan de andere kant, lijkt me wel wat zo,n pyrotechische opleiding

                        @ Redbaron, waar kun je zoiets studeren? ;-)
                        In den beginne was er niets... en toen is ook dat nog ontploft!

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door TheDutchPyro Bekijk bericht
                          Kunnen ze niet doen, Nederland heeft overigens niks te zeggen over de Belgische wetgeving.
                          De KvK regeling is geen wetgeving. Het is een uitspraak van een rechter die de wet op deze manier geïnterpreteerd heeft. Daar is de KvK regeling uit ontstaan. Een hiaat in de wetgeving dus, die door een uitspraak van een rechter in een KvK regeling geresulteerd heeft in 2002.

                          Daarvoor was de wet op onder druk van de Nederlandse regering aangepast. Wat overigens nu weer gebeurd is. Maar eigenlijk kun je het het beste zien als wisselgeld aan Nederland om de Westerschelde uit te diepen. Ook een heet hang ijzer voor België.

                          maar wie weet komt er wel weer een uitspraak van een rechter.. of wrodt er weer een maas in de wet gevonden.. Je weet het niet.. zoals al eerder gezegd: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
                          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                            De KvK regeling is geen wetgeving. Het is een uitspraak van een rechter die de wet op deze manier geïnterpreteerd heeft. Daar is de KvK regeling uit ontstaan. Een hiaat in de wetgeving dus, die door een uitspraak van een rechter in een KvK regeling geresulteerd heeft in 2002.

                            Daarvoor was de wet op onder druk van de Nederlandse regering aangepast. Wat overigens nu weer gebeurd is. Maar eigenlijk kun je het het beste zien als wisselgeld aan Nederland om de Westerschelde uit te diepen. Ook een heet hang ijzer voor België.

                            maar wie weet komt er wel weer een uitspraak van een rechter.. of wrodt er weer een maas in de wet gevonden.. Je weet het niet.. zoals al eerder gezegd: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
                            en die Belgen die allemaal wiet halen is nu wel verantwoord dus? Wat doet NL daarvoor in de plaats dan? Ik zeg droogleggen de Westerschelde, het rioolsysteem van Brussel funtioneert nu al 3 weken niet, het is dat de Belgen dol zijn op mosselen uit de westerschelde die ze zelf bevuilen maar het wordt nu wel echt irritant die politici. Ze kunnen zich beter richten op de problemen die er elke dag zijn in het land i.p.v. 1 dag in het jaar te vern**ken voor een aantal ( edit heel veel ) liefhebbers. Zucht...
                            Laatst aangepast door Rollende_Babba; 16 December 2009, 22:44.
                            Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                            Comment


                              #44
                              Daar doet Nederland wel degelijk wat aan! Men is bezig met een pasjes systeem. Waardoor buitenlanders niwet of moeilijker aan wiet kunnen komen op de gangbare wijze in een coffeeshop. Verder zijn in mijn Regio (Bergen op zoom en Roosendaal) alle coffeeshops gesloten sinds kort.

                              En mossels komen uit de Oosterschelde, het wadden gebied en nog verder noorderlijker gelegen plaatsen\landen. De beste en meest smaakvolle mossels komen al lang niet meer uit Zeeland
                              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                                Daar doet Nederland wel degelijk wat aan! Men is bezig met een pasjes systeem. Waardoor buitenlanders niwet of moeilijker aan wiet kunnen komen op de gangbare wijze in een coffeeshop. Verder zijn in mijn Regio (Bergen op zoom en Roosendaal) alle coffeeshops gesloten sinds kort.

                                En mossels komen uit de Oosterschelde, het wadden gebied en nog verder noorderlijker gelegen plaatsen\landen. De beste en meest smaakvolle mossels komen al lang niet meer uit Zeeland
                                Goede marketing noemen we dat. Weten zij veel... Maar goed daar was ik wel van op de hoogte maar dat pasjessysteem geldt niet voor Rotterdam of andere plaatsen. Maar het einde was wat je al eerder aangaf in zicht. Sterker nog het is een feit. Desalniettemin moeten we niet zeuren in NL. Want er zijn zat andere landen waar consumenten helemaal geen vuurwerk mogen afsteken. We zijn verwend. En haal dat er maar eens uit....
                                Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                                Comment

                                Working...
                                X