Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 64
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.895
    Thanks
    401
    439 waarderingen in 202 posts

    Belgisch spektakelvuurwerk niet langer voor Nederlanders

    Den Haag - De aanschaf van spektakelvuurwerk, dat Nederlanders tot nu toe juridisch legaal in België konden aanschaffen, wordt aan banden gelegd. De Belgische minister van Economische Zaken heeft besloten de Belgische wetgeving op dit punt aan te passen.

    Volgende week wordt de wetswijziging in het Belgische Staatsblad gepubliceerd. De ministers Cramer van VROM en Hirsch Ballin van Justitie geven de stand van zaken in het vuurwerkdossier vandaag in een brief aan de Tweede Kamer weer.

    Nederlanders konden tot nu toe gebruik maken van de juridische mogelijkheid om met een uittreksel van de Kamer van Koophandel en een BTW-nummer zogenoemd spektakelvuurwerk in België te kunnen kopen. Spektakelvuurwerk is de Belgische benaming voor professioneel vuurwerk. Zowel in België als in Nederland is dit vuurwerk voor de consument verboden.

    Het afgelopen ‘vuurwerkseizoen’ zijn goede resultaten geboekt met de aanpak van illegaal consumentenvuurwerk: grote hoeveelheden uit Duitsland en België zijn tegengehouden en veel illegaal vuurwerk is in beslag genomen. De aanpak heeft bijgedragen aan een kleiner aantal slachtoffers en veel minder schade rond de jaarwisseling. Toch zijn nog meer maatregelen nodig, aldus beide ministers.

    Vergunningen voor vuurwerkimporteurs

    Handelaren in vuurwerk mogen in de toekomst alleen nog vuurwerk importeren als ze hiervoor een vergunning van het ministerie van VROM hebben. Dit is het resultaat van een recent overleg tussen de ministers Cramer en Hirsch Ballin met de oud-burgemeester van Enschede Jan Mans. Mans vertegenwoordigt een deel van de vuurwerkbranche. Deze sector wil af van het imago dat ze mede verantwoordelijk zijn voor het illegale vuurwerk in Nederland. Een flink deel van de vuurwerkslachtoffers raakt gewond door illegaal vuurwerk. Met een vergunningensysteem kunnen politie en justitie effectiever optreden tegen de illegale handel. Het wordt eenvoudiger om sancties op te leggen. Daarnaast zal de verwevenheid tussen legale en illegale handel in vuurwerk worden terug gedrongen omdat het merendeel van de importeurs niet het risico wil lopen om de vergunning kwijt te raken.

    Het vergunningstelsel zal worden verwerkt in de komende wijziging van het Vuurwerkbesluit. Dat gebeurt in 2010.

    China

    Ook vanuit China, de grootste vuurwerkproducent ter wereld, is aangedrongen op een vergunningensysteem voor vuurwerkimporteurs. De overheid in China neemt het probleem van illegaal vuurwerk serieus. Sinds het bezoek van de minister van VROM aan China in november 2008 wordt samengewerkt met China op het gebied van de bestrijding van illegale handel in vuurwerk.

    Het gaat dan om uitwisseling van informatie en het op hoog niveau maken van afspraken tussen beide landen. Naar verwachting zullen de afspraken op afzienbare termijn neergelegd kunnen worden in een zogenoemd Memorandum of Understanding.

    http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1...erlanders.html

  2. #2
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    Geloof er weinig van. Vorig jaar hebben ze ook dit grapje al geflikt, resultaat minder mensen gingen met kvk halen

  3. #3
    VWC-Lid Silver Palm's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    Zuiden des Lands
    Berichten
    192
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts
    Domme actie. Nu zal de handel die enigzins gecontroleerd werd helemaal naar de ondergrond verdwijnen. Voor handelaren breken denk ik gouden tijden aan.

  4. #4
    VWC-Lid BloodyFrits's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 februari 2008
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    83
    Thanks
    11
    9 waarderingen in 4 posts
    ben benieuwd wat er dit keer van terecht gaat komen...

  5. #5
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
    Geloof er weinig van. Vorig jaar hebben ze ook dit grapje al geflikt, resultaat minder mensen gingen met kvk halen
    Inderdaad en net als toen is er helemaal niets op een Belgische website te vinden over dit onderwerp.
    Zag wel laatst een bericht in het Alpeco topic staan dat iemand van Alpeco had gezegd dat dit wel eens het laatste jaar kon zijn dat er spektakel vuurwerk mocht verkocht worden.
    Doordat ik echter niets op een Belgische site hierover kan vinden, betwijfel ik nog ten zeerste of de gewijzigde regelgeving al rond is.

    edit, hierbij de link naar de desbetreffende topic van verleden jaar;
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=8987
    Laatst gewijzigd door Gygabyte; 8 december 2009 om 14:07
    Mvg Frans

  6. #6
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gygabyte Bekijk bericht
    Inderdaad en net als toen is er helemaal niets op een Belgische website te vinden over dit onderwerp.
    Zag wel laatst een bericht in het Alpeco topic staan dat iemand van Alpeco had gezegd dat dit wel eens het laatste jaar kon zijn dat er spektakel vuurwerk mocht verkocht worden.
    Doordat ik echter niets op een Belgische site hierover kan vinden, betwijfel ik nog ten zeerste of de gewijzigde regelgeving al rond is.
    Dit houd verband met de aankomende Europeese wetgeving omtrent vuurwerk. Ik ben vorigeweek nog bij Alpeco geweest. En mij is niets verteld van een op handen zijnde wetswijziging.

    Het is wél zo dat de belgische vuurwerbranche al een tijdje met het ministerie van Economische zaken overleg voert hoe het in de toekomst verder moet. Een van de zaken die onder andere aangehaald zijn is dat in Nederland nu ineens wel zwaardere cakeboxen verkocht mogen worden van 500 gram en in Belgie (nog) niet aan particulieren.. Dat zouden ze in Belgie (met wat in Belgie nu al wel is toegestaan) dus ook graag willen dan!

    Dat het een keer stopt het KvK gebeuren is een feit. Maar nu, dit jaar al? nah
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Nou...

    Ik ben daar juist gebeld door Alpeco nadat men dit gelezen heeft. Het kan zomaar eens waar zijn. Zelf weten ze ook nog niks, ze moeten wachten totdat het ook daadwerkelijk in het Staatsblad gaat verschijnen.

    Pas dán kunnen ze inschatten wat dit exact voor de huidige regeling gaat betekenen. de eerst volgende editie van het Belgische staatsblad wordt volgende week maandag verwacht.

    Ik wil jullie echter wel nadrukkelijk verzoeken om niet Alpeco nu massaal te gaan bellen of mailen. Als ze meer weten dan zal ik dat ook vrijwel direct weten!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #8
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Wordt van iedereen verwacht dat ze het staatsblad nalezen op nieuwe regelgeving?
    Je zou normaal verwachten dat iedereen waarop een nieuwe regelgeving van toepassing is daar ook persoonlijk bericht van krijgt, of werkt dit niet zo?
    Mvg Frans

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gygabyte Bekijk bericht
    Wordt van iedereen verwacht dat ze het staatsblad nalezen op nieuwe regelgeving?
    Je zou normaal verwachten dat iedereen waarop een nieuwe regelgeving van toepassing is daar ook persoonlijk bericht van krijgt, of werkt dit niet zo?
    Nee, nieuwe regelgeving wordt gepubliceerd in het staatsblad. Dat gebeurd overigens ook in Nederland. Alhoewel in Nederland zo iets tegenwoordig digitaal verschijnt. in België verschijnt het echt nog gewoon in een blad uitgegeven door de overheid.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Aah! laten we ons niet druk maken, er is nog genoeg te halen in Oost-Europa.
    mocht het doorgaan halen handelaren gewoon een extra containertje ter compensatie van Alpeco.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Lijkt me beetje dubbel.

    Alpeco heeft toch een vergunning die doorloopt tot einde van het seizoen? dan kunnen ze die vergunning toch niet aan banden leggen binnen 1 week ??

  12. #12
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djara Bekijk bericht
    Lijkt me beetje dubbel.

    Alpeco heeft toch een vergunning die doorloopt tot einde van het seizoen? dan kunnen ze die vergunning toch niet aan banden leggen binnen 1 week ??
    Die vergunning heeft betrekking op de opslag Djara. De verkoop van KvK goederen is een gat in de wet. Wat later geleid heeft tot de KvK regeling. Als je bij Alpeco KvK goederen koopt. Dan koop je dat in feite ook via de Transport vergunning van Alpeco. Je kreeg die nogal eens mee een jaar terug.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  13. #13
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lünig Bekijk bericht
    Aah! laten we ons niet druk maken, er is nog genoeg te halen in Oost-Europa.
    mocht het doorgaan halen handelaren gewoon een extra containertje ter compensatie van Alpeco.
    Je gaat er aan voorbij dat veel mensen niet bij handelaren kopen en/of willen kopen.
    Ik vond het leuk om af en toe eens wat mooie blokjes te scoren bij Alpeco, maar zie het weer niet zitten om daarvoor het illegale straatcircuit in te duiken en zo zullen er denk ik velen met mij zijn.
    Affijn, heb dit jaar overgeslagen omdat ik voor nette prijzen in Nederland terecht kon (legaal vuurwerk) en ik mijn verlanglijst bij Alpeco altijd zo de prullenbak in kon gooien omdat er haast nooit wat van op vooraad was.
    Als het echt dit jaar voor het laatst is, dan is dat pech en hou ik me voortaan gewoon bij de 500 grammers.
    Mvg Frans

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 februari 2008
    Locatie
    thuis
    Berichten
    223
    Thanks
    16
    7 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djara Bekijk bericht
    Lijkt me beetje dubbel.

    Alpeco heeft toch een vergunning die doorloopt tot einde van het seizoen? dan kunnen ze die vergunning toch niet aan banden leggen binnen 1 week ??
    Gewoon bangmakerij van onze TRIESTE regering in de hoop dat de mensen er in trappen
    Die Cramer spoort zowiezo niet achterlijke milieuactiviste! pvda die spooren niet joh!

    Waar geld te verdienen valt word geld verdiend(vuurwerkhandel schijnt meer op te leveren dan drugshandel)

    En als men het niet kan kopen,gaat men het zelf maken met alle(dodelijke)slachtoffers nee dat is lekker.

    De nederlandse staat mist door de belgische vuurwerkhandel miljoenen aan belastingen dat is de ecchte rede lawinepijlen koop je niet in een belgische winkel en supers ook niet ,en kijk eens naar de prijsverschillen Wat durven ze wel niet te vragen voor sommige 500 grammers?te gek voor woorden toch?ik hoef die zooi niet en ja er zijn misschien aardige 500 grammers maar niet overtuigend genoeg voor het geld VIND IK

    En over de daling van het aantal slachtoffers; ook logisch vorig jaar was het goed weer dat jaar er voor heel mistig en dat jaar daar voor stond er windkracht 7 reken maar uit.

    zo ,ik ben het weer even kwijt!!

  15. #15
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gygabyte Bekijk bericht
    Je gaat er aan voorbij dat veel mensen niet bij handelaren kopen en/of willen kopen.
    Ik vond het leuk om af en toe eens wat mooie blokjes te scoren bij Alpeco, maar zie het weer niet zitten om daarvoor het illegale straatcircuit in te duiken en zo zullen er denk ik velen met mij zijn.
    Affijn, heb dit jaar overgeslagen omdat ik voor nette prijzen in Nederland terecht kon (legaal vuurwerk) en ik mijn verlanglijst bij Alpeco altijd zo de prullenbak in kon gooien omdat er haast nooit wat van op vooraad was.
    Als het echt dit jaar voor het laatst is, dan is dat pech en hou ik me voortaan gewoon bij de 500 grammers.
    Maar dat is jouw keuze; mensen die voorheen shells haalde bij Alpeco moesten die ook ergens anders vandaan halen, of gewoon niet meer kopen. Datzelfde nu met die blokken; als je écht wilt kun je (bijna) overal aan komen. De vraag is of jij daar als persoon zoveel moeite (en risico) voor over hebt. ik maak me niet druk; ik stook alleen maar legaal. Maar ik geef toe, het is sneu voor de mensen die nu nergens een paar prof blokken meer vandaan kunnen halen.

    Anders zou je toch flink moeten hamsteren voordat die regel ingaat; dan kan je weer een paar jaar vooruit :P

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •