Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijk vuurwerk aangetroffen in Eerbeek

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Tsja, ik kan me natuurlijk heel erg vergissen, maar dat lijken me rookbommen. Heb ze wel eens in een online catalogus van een Chinese fabrikant gezien. Maar goed, de bewuste ambtenaren hebben natuurlijk totaal geen referentiekader en schrikken zich te barsten bij het zien van het uiterlijk.

    EDIT: Tadaaa .... gevonden op Alibaba.com:

    Hand Grenade Smoke Fireworks
    Packing: 18/4



    Groet,
    Cameo
    Laatst aangepast door Cameo; 3 December 2009, 09:56. Reden: link naar Alibaba toegevoegd
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Gygabyte Bekijk bericht
      De hele Hart van Nederland uitzending van 7 uur is nu te bekijken.
      Het vuurwerkgedeelte zit gelijk helemaal in het begin.



      En hierbij een screenshot van de betreffende "vuurwerkgranaten"

      image


      Selectief geheugen heb ik zeg, waren niet blauw...
      Wie weet is het de BSC in modern jasje
      Extreme Pyromaniac for life.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
        Hart van NL - Jacht op illegaal vuurwerk geopend


        movie

        Hallo Fred,

        Dit is alleen het deel over Den Haag.
        De uitzending duurde nog wat langer en daarachter kwam het Eerbeek gedeelte met de vuurwerkgranaten.
        Hopelijk kan iemand het volledige gedeelte uit de Hart van Nederland uitzending rippen en op youtube plaatsen?
        Mvg Frans

        Comment


          #19
          Wat een lachertje die granaten, de vorm is puur voor commerciële doeleinden... Weet nog dat broekhoff vroeger ook een dergelijk product importeerde. Net als die dingen van zena waren dat rookgranaten.. Maarja overdrijven is het vak van de Media en de politie kan er ook wat van met hun favoriete woordjes "als" of "stel je voor dat"..
          ..

          Comment


            #20
            Haha, schoot in de lach toen die jongen dat zij. Alsof hij vuurwerk levensgevaarlijk vind.. Die heeft er geld voor gekregen
            ..

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door 7klapper Bekijk bericht
              Haha, schoot in de lach toen die jongen dat zij. Alsof hij vuurwerk levensgevaarlijk vind.. Die heeft er geld voor gekregen
              klopt, je ziet het aan zijn gezicht.. "Wat l-ul je nou" denkt ie
              ..

              Comment


                #22
                oeii, zulke rookgranaatjes heb ik vroeger ook wel gehad. die waren alleen zwart.. wow man.. dat was 2,50 voor 3 van die dingen bij de drogist..
                Kabeng Boeff!!

                Comment


                  #23
                  Dit zijn echt geen rookgranaten.
                  Vergelijk de foto van Cameo maar eens goed met de foto van de agent.
                  De rookgranaten zitten volgens Cameo per 4 in een doos, ook zit de lont geplakt.

                  Als je het mij vraagt zijn dit een soort vervangers van een b.s.c of iets dergelijks, en zeker geen rookgranaten.

                  We wachten af...

                  Comment


                    #24
                    Vind het eigelijk te zot van woorden dat de politie wel precies weet dat je het spul niet zomaar mag vervoeren in ene auto. Maar dan kijk je het nieuws en dan wordt het gewoon met een vw transportertje zonder kooi of wat afgevoerd :s.

                    En dan de prof schietbedrijfen bekeuringen blijven geven omdat er een lontje bij wijze van spreke niet op de juiste plek ligt
                    Gerwin

                    Comment


                      #25
                      Heb om een goede vergelijking te kunnen maken de foto van Cameo bewerkt, verkleind en in de andere foto geplakt;



                      Als ik het zo bekijk dan is het kunstof gedeelte in ieder geval identiek.
                      Mvg Frans

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
                        Dit zijn echt geen rookgranaten.
                        Vergelijk de foto van Cameo maar eens goed met de foto van de agent.
                        De rookgranaten zitten volgens Cameo per 4 in een doos, ook zit de lont geplakt.

                        Als je het mij vraagt zijn dit een soort vervangers van een b.s.c of iets dergelijks, en zeker geen rookgranaten.

                        We wachten af...
                        Het is altijd goed om kritisch te blijven, Thunderboy. Ik weet natuurlijk ook niet precies wat die gasten daar hadden liggen. Maar ga niet teveel af op de variabele faktoren en volg de logica. Vergeet bijvoorbeeld niet dat het aantal per verpakking, de verpakking en een eventuele opdruk allemaal is af te stemmen met de fabrikant. Daarnaast is het ook in China sinds enkele jaren "not done" om knalvuurwerk in plastic hulzen te verpakken. Dit was bijvoorbeeld ook de reden waarom de originele M10.000 (Silver) crackers zijn vervangen door versies met kartonnen hulzen. Dit zijn weliswaar Europese richtlijnen, maar deze worden in China overgenomen.

                        De reden dat ik er zelf van overtuigd ben dat de gevonden exemplaren rookbommetjes moeten zijn is tenslotte het feit dat ze identiek zijn aan een groot aantal andere rookbommen op Alibaba.com. Knallers met deze vorm heb ik op die site nog nooit gezien. Daarom acht ik de kans ook heel klein dat deze gast ze speciaal op maat voor zichzelf heeft laten maken.

                        Dat zijn mijn gedachten. Maar Thunderboy, ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig waarom jij denkt dat het een nieuwe verschijningsvorm zou zijn van een BSC. Kun je je gedachten daarover delen?

                        Cameo
                        -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                        Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                          En dan de prof schietbedrijfen bekeuringen blijven geven omdat er een lontje bij wijze van spreke niet op de juiste plek ligt
                          Het feit dat Evelien van Witte tenten naar de rechter moet, omdat Witte tenten een cake had, die ontplofte bij de testen van Vrom/TNO.
                          Schandelijk, hoe kan zij daarvoor verandwoordlijke gesteld worden, terwijl die cake door derden is geproduceerd.

                          Dit snap ik echt niet, Nederland op zijn smalst, en dan heel erg op zijn smalst!
                          Kom zei de vis in de vissenkom.

                          Comment


                            #28
                            de lont zie je niet goed op de foto van cameo maar zit er daadwerkelijk wel! aan de zijkant, met wittape eroverheen geplakt

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
                              Dat zijn mijn gedachten. Maar Thunderboy, ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig waarom jij denkt dat het een nieuwe verschijningsvorm zou zijn van een BSC. Kun je je gedachten daarover delen?

                              Cameo
                              Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
                              Waarom ik denk dat het een nieuwe verschijningsvorm van de bsc is?
                              Er vallen me nog steeds 2 dingen op. Dat touwtje, zie ik niet terug bij de grijze granaten met roze crepe. Verder valt me nog 1 ding op, dat is de doos. Deze komt aardig overheen met een doos van de bsc. Zwart, korte flappen, vandaar mijn gedachte dat dit wel eens een knaller zou kunnen zijn.

                              Comment


                                #30
                                Thanks Thunderboy. We hebben allebei een beetje gelijk, geloof ik. Ik heb inmiddels vernomen van (een niet nader te noemen) iemand die ze zelf heeft afgestoken dat het een soort nitraten, verpakt in rookbomhulsjes zijn.
                                Toch knallers dus, maar een beetje ongelukkig verpakt in granaatversiering.

                                Het plastic schijnt van een speciaal rubberachtig soort te zijn, waardoor deze geen scherfwerking heeft. De huls scheurt daardoor open.

                                Linksom of rechtsom dus absoluut geen echte granaat. Maar gewoon een kwestie van ongelukkig gekozen versiering door een handelaar.

                                Cameo
                                -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                                Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                                Comment

                                Working...
                                X