Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Misschien toch een NDF 2010?

    Misschien toch een NDF 2010?

    De beslissing om Nuits de Feu (NDF) in 2010 niet door te laten gaan lijkt volgens recente franse krante artikelen toch niet te liggen aan de restauratie van de tuin van Chateau chantilly, die is namelijk al lang afgerond deze zomer. Het heeft er alle schijn van dat deze restauratie is aangegrepen om NDF te schrappen door hoger politieke hand. Deze beslissing is genomen door Yves Rome President van het Departement (soort provincie) Oise

    Het rare is alleen dat deze zelfde meneer Rome in 2006 nog een 3e dag (donderdag) met vuurwerkshows aan Nuits de Feu heeft toegevoegd omwille van het grote succes van het vuurwerkspektakel in Chantilly. Het feit dat de tuin toe was aan restauratie was al in 2008 voorzien, en men hield daar toen al rekening mee.

    Ook een andere organisatie die het park beheerd zegt dat zoveel bezoekers het park teveel schaad. En dat om o.a de beelden in het park wat te sparen de tribunes heel wat verder naar achteren moeten. Maar volgens een persoon in de krant wordt dat dan wel heel lastig en is dat op niks gebaseerd.

    Wat ik me dan afvraag waarom ze daar dan nú pas mee komen, terwijl het succesvolle festival al sinds 1987 georganiseerd wordt. Eerst jaarlijks en sinds 1998 om de twee jaar. Een excuus als je het mij vraagt, om af te komen van deze kosten post in deze barre economische tijden van dit toch wel dure evenement. Alhoewel je aan de ticket prijs (tot wel 400 euro per persoon per dag als je de duurste plaatsen wil hebben) toch niet bepaald kunt merken dat het Departement er diep in zit met een zak geld.

    Dat dit besloten is door hogerhand blijkt wel uit het feit dat de burgemeester van het stadje Chantilly, waar het kasteel chantilly in ligt, pas heel laat van op de hoogte is gebracht via via. Zo lees ik in de artikelen. De Burgemeester is, hoe verrassend, erg boos over deze beslissing. En noemt het een catastrofale fout voor de lokale en regionale economie en toerisme. Want het brengt tenslotte (met meer dan 150.000 betalende bezoekers) heel wat geld in het laatje voor heel de regio. Denk maar aan alle vol geboekte hotels, restaurants, en meer. Verder zet het de stad en de regio goed op de kaart.


    Om het tij misschien te keren heeft de burgemeester van de stad Chantilly daarom ook een brandbrief gestuurd naar Yves Rome om Nuits de Feu alsnog (zei het misschien in een gewijzigde vorm) te laten door gaan hij roept dan ook op om met de betrokken partijen (Institut de France, Departement Oise, Stichting bescherming Chateau Chantilly) aan tafel te gaan zitten om alsnog NDF in 2010 te laten door gaan. Rekening houdende met de nog geplande renovaties en grote aantallen bezoekers.

    De Burgemeester schrijft verder in zijn brief dat door dit evenement Chantilly wereldwijd op de kaart gezet wordt. En dat toeristen van over de hele wereld door dit evenement naar de regio toekomen. En dat veel toeristen vaker de regio aan doen omdat ze dus door Nuits de Feu al eerder hebben kennis gemaakt met de regio en Chantilly. Ook voor de pyrotechnische brance is Nuits de Feu een belangrijke happening schrijft hij. Ook schrijft hij dat Nuits de Feu zo onderhand een ware traditie is geworden en dat dit niet zomaar geschrapt mag worden.


    Hopelijk heeft het nut gehad dat de Burgemeester van Chantilly de President geschreven heeft.. we zullen zien! Ik houd de berichtgevingen rond NDF ervoor in de gate

    aangezien ik best wat tijd in het researchen gestopt heb op dit onderwerp: gelieve dit artikel niet over te nemen zonder uitdrukkelijke toestemming
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 9 november 2009 om 12:17
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Dat zou heel mooi zijn!!

    Baalde er al stevig dat we een jaar extra zouden moeten wachten.
    Ik ga dit goed in de gaten houden.
    Mocht het alsnog doorgaan, dan boek ik onmiddelijk dezelfde plek als in 2008

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Goed nieuws als hiermee toch nog een 2010 editie plaats gaat vinden.
    Maar is het voor de organisatie geen kortdag meer om 2010 nog te halen?

  4. #4
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Geweldig stukje research Jack dankjewel!!!
    Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!

  5. #5
    VWC-Lid Vinnievuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2007
    Locatie
    regio Rotterdam
    Berichten
    1.380
    Thanks
    55
    147 waarderingen in 45 posts
    Das zeker mooi nieuws , nu maar hopen dat het inderdaad door kan gaan in 2010.
    [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

  6. #6
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    haha ik ga vast een campingplaats reserveren

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
    Goed nieuws als hiermee toch nog een 2010 editie plaats gaat vinden.
    Maar is het voor de organisatie geen kortdag meer om 2010 nog te halen?
    Normaal gezien begint men al in maart het jaar ervoor met de eerste voorbereidingen. Dus ja, kort dag is het wel. Maar wie weet!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •