Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-jarige Briellenaar gepakt met levensgevaarlijk vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    17-jarige Briellenaar gepakt met levensgevaarlijk vuurwerk

    De politie heeft bij een 17-jarige jongen uit Brielle levensgevaarlijk vuurwerk op zijn slaapkamer gevonden. Vlakbij zijn bed lagen lawinepijlen, een mortierbom, vlinders en nitraten.

    De jongen handelde in het illegale vuurwerk. Hij liep tegen de lamp toen een klant van hem werd betrapt op het afsteken van vuurwerk. De Briellenaar hangt een straf van 910 euro en twee weken cel boven het hoofd.

    De jongen is nog niet aangehouden. Hij ligt met griep op bed. In overleg met justitie heeft de politie besloten de jongen later te verhoren. Het vuurwerk is in beslag genomen voor vernietiging.

    Wij staan altijd aan. Wij zijn betrokken bij de regio. Wij zijn daar waar het gebeurt. Sinds 1983 op de radio. Sinds 1997 op tv. Sinds 2000 online. Wij zijn Rijnmond. Wij zijn erbij!
    Mvg Frans

    #2
    Overdrijven is ook een vak apart...
    Mvg Frans

    Comment


      #3
      hoezo overdrijven? ik zou niet graag naast lawine pijlen slapen!!!

      Comment


        #4
        Zolang er geen vuur bij komt is er niks aan de hand.
        Dat was ik niet...

        Comment


          #5
          2 weken cel vind ik overdreven. Geef hem gewoon een boete en taakstraf.

          Comment


            #6
            Doelde daarmee op de titel.
            En vaak is een slaapkamer één van de veiligere plekken in huis (mits je er niet rookt) om vuurwerk op te slaan.
            En een ander voordeel is dat indien er wat gebeurt je gelijk wakker bent.
            Mvg Frans

            Comment


              #7
              Ik vind shells in bezit van een particulier een celstraf waard. Althans, afhankelijk van het kaliber. (4" of groter is gewoon te link om in huis te hebben)
              Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                2 weken cel vind ik overdreven. Geef hem gewoon een boete en taakstraf.
                Celstraf is mooie straf voor het in handelen van verboden vuurwerk niks overdreven

                Comment


                  #9
                  Een jongen van 17 krijgt hiervoor echt geen gevangenisstraf.
                  Taakstraf misschien en jeugdzorg voor hem en z'n ouders, maar dan houdt het wel op hoor.


                  B][/B]
                  Oorspronkelijk geplaatst door pyromaniac Bekijk bericht
                  Celstraf is mooie straf voor het in handelen van verboden vuurwerk niks overdreven

                  Comment


                    #10
                    Hmmm okee, nouja het is en blijft overdrijven in de media. Dat het niet slim is snap ik, maar dat is zijn eigen keuze.

                    Toen politie hier kwam en het vuurwerk zag onder mijn bed zijden ze ook dat ik het beter kon verplaatsen. Maar blijft me eigen keuze.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door heartworm Bekijk bericht
                      Een jongen van 17 krijgt hiervoor echt geen gevangenisstraf.
                      Taakstraf misschien en jeugdzorg voor hem en z'n ouders, maar dan houdt het wel op hoor.


                      B][/B]
                      17 of niet handel = handel alsof jeugdzorg er wat aan doet?

                      Comment


                        #12
                        Njah 17 jaar is nog wel erg jong. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren na het afleggen van zijn verklaring. Wordt vervolgd denk ik ;) Eerst maar beter worden!

                        Comment


                          #13
                          na verhoor verdere informatie...
                          Laatst aangepast door illegaal vuurwerkfan; 12 November 2009, 23:57.
                          we wachten met ze'n allen op de dag der dagen van het jaar, en die is als het zover is, zo voorbij.

                          Comment


                            #14
                            Succes kerel, lekker zo'n vriend.

                            Comment


                              #15
                              Knap dat je verhaal effe wilde opschrijven,
                              Waarschinlijk is dit een goede leer voor de volgende keer.
                              Niemand is te vertrouwen, zelfs je buurman niet die elke morgen "goeden morgen" roept.
                              Ik hoop voor dat je "straf" mee zal vallen.
                              [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

                              Comment

                              Working...
                              X