Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    VWC-Lid lol vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Vuurwerk regels Ghana?

    Mijn vriend gaat dit jaar met oud&nieuw naar Ghana weet iemand mischien iets meer over de vuurwerk regels/verkoop enz hierover?

  2. Deze gebruiker waardeert lol vuurwerk voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid fritsie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    haaglanden
    Berichten
    946
    Thanks
    242
    911 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lol vuurwerk Bekijk bericht
    Mijn vriend gaat dit jaar met oud&nieuw naar Ghana weet iemand mischien iets meer over de vuurwerk regels/verkoop enz hierover?
    Hebben ze daar regels dan???
    Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

  4. Deze gebruiker waardeert fritsie voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid lol vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fritsie Bekijk bericht
    Hebben ze daar regels dan???
    Nou eigenlijk zou ik gewoon willen weten Wat voor vuurwerk ze daar hebben en of het vuurwerk verkoop op dezelfde datum is enz

  6. #4
    VWC-Lid headoner's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2008
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    193
    Thanks
    16
    17 waarderingen in 5 posts
    Ik vraag me af of er uberhaupt vuurwerk te koop is daar. Denk dat de bevolking daar geen geld uitgeeft aan vuurwerk, misschien schieten ze met ak47's in de lucht met nieuwjaar.

  7. #5
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    Kennen ze daar wel geld?
    Denk dat daar weinig vuurwerk te koop is, beetje enge landen vind ik dat altijd maar.

  8. #6
    VWC-Lid BigSpender's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    223
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 6 posts
    Het spijt me om dit topic een enorme bump te geven, maar ik heb de afgelopen 2 jaar in Afrika O&N gevierd. Wel in Nigeria, maar Ghana lijkt in veel opzichten heel erg op Nigeria.

    Eigenlijk is het schandalig maar er wordt vrij veel vuurwerk gewoon op straat verkocht, vanaf ongeveer kerst. Er zijn dan vaak grote straat- en kerkfeesten en de jongeren nemen dan vaak vuurwerk van de straat mee.
    Het is ZWAAR maar klein vuurwerk. Professionele candles zijn bijna in elke straat te vinden. Dit wordt dan ook gewoon in de hand gehouden met afsteken en gaat heel vaak fout (dat ik er geen handen af heb zien vliegen is een wonder). Mijn vermoeden is dan ook dat afgekeurd vuurwerk naar Afrika wordt gestuurd door de Chinezen (net als afgekeurd speelgoed/sieraden enz.).

    Ik heb geen foto's/video's jammergenoeg want het is vaak 's nachts en dan heb je het als enige blanke al vaak lastig genoeg en ga je niet met een foto camera rondlopen :P

    Oww en over met AK's de lucht inschieten, dit doet alleen de politie als ze een straatfeest opbreken
    BigSpender a.k.a. RubinhoS a.k.a. Rubinho93

  9. Deze 4 gebruikers waarderen BigSpender voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Even voor de mensen hierboven mijn vrouw komt uit ghana en ik ben er geweest punt 1 lijkt ghana niks op nigeria in ghana kun je als blanke gewoon veilig over straat punt 2 natuurlijk hebben ze daar geld cedi heet het punt 3 nee ze schieten niet met ak 47 in de lucht het is een democratisch vrij land en geen militaire staat en punt 4 ja ze hebben daar vuurwerk .door de stoom uit mijn oortjes zag ik pas laat dat de posten oud waren op een na maar goed de info blijft hetzelfde
    Laatst gewijzigd door chappie; 23 december 2012 om 06:55 Reden: stoom

  11. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:

    3xh

  12. #8
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ghana of Nigeria is wel even wat anders inderdaad! Ghana is gewoon een veilig en stabiel land, dit in tegenstelling tot Nigeria waar je als blanke momenteel beter niet kunt zijn.

    Tussen deze twee landen in ligt dat nog Benin (en Togo). Daar ben ik dan weer vorig jaar zomer geweest. In Benin was met DÉ nationale feestdag (bevrijdingsdag) geen kruimeltje vuurwerk te bekennen. Ik vroeg er nog naar, maar het lijkt daar (in elk geval met die feestdag) totaal niet te bestaan. Dit zegt natuurlijk niets over oud en nieuw, maar voor mijn gevoel is er geen totaal geen geld voor dit soort luxeproducten (jaja, wen er maar aan: vuurwerk is een ontzettend decadent luxe-artikel).
    Laten we lekker link gaan doen!

  13. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:

    3xh

  14. #9
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    (jaja, wen er maar aan: vuurwerk is een ontzettend decadent luxe-artikel).
    Dat kan ik begrijpen met die prijzen van tegenwoordig!
    Vuurwerk is een passie!

  15. Deze 2 gebruikers waarderen MGMT voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid BigSpender's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    223
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 6 posts
    Ik wil Afrika absoluut niet generaliseren maar ik ben zelf in veel landen daar geweest.
    Afgelopen jaar reisde ik van Ghana via Togo en Benin naar Nigeria (en nog verder). Er zijn vrij veel overeenkomsten en je kan in Nigeria (ja, zelfs in Lagos) prima over straat als blanke (zeker op VI, Ikoyi en Lekki).

    Het klopt dat Nigeria gevaarlijker is en vooral de corruptie is echt continu te merken (er is gewoon GEEN politie die niet kan worden omgekocht omdat de salarissen stelselmatig niet worden uitbetaald).

    Ghana en Nigeria hebben veel overeenkomsten met betrekking tot cultuur (kijk maar hoe Ghana Nollywood probeert na te doen en hetzelfde geld voor muziek. Zo is SammyLee echt een Ghanese Wizkid maargoed, ik ga veel te ver offtopic). Vooral de sterke aanwezigheid van de kerk viel mij op.

    Zoals ik in mijn eerdere post zei; vooral in de armere wijken van Lagos vinden vanaf Kerst tot halverwege januari dagelijks straat en/of kerkfeesten plaats. Hier staan gewoon overal kraampjes die dit levensgevaarlijke vuurwerk verkopen en er wordt ook gewoon mee gegooid.

    De cultuur en Togo en Benin is heel anders, veel minder beinvloed door het westen en vooral Benin is nog heel traditioneel (weet niet waar je bent geweest? maar alleen Cotonou en Porto Novo leken mij westers.)
    BigSpender a.k.a. RubinhoS a.k.a. Rubinho93

  17. Deze gebruiker waardeert BigSpender voor het bericht:


  18. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Berichten
    36
    Thanks
    9
    24 waarderingen in 10 posts
    Naja daar kun je gewoon een Bazooka als vuurwerk gebruiken

  19. #12
    VWC-Lid BigSpender's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    223
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinkeSoep Bekijk bericht
    Naja daar kun je gewoon een Bazooka als vuurwerk gebruiken
    Hmm, ik krijg het idee naar aanleiding van je andere posts op dit forum dat je stiekem een ontzettend trolletje bent.

    Ik ga hier dan ook verder niet op in want iedereen met t normale aantal chromosomen weet beter .

    Fijne avond!
    BigSpender a.k.a. RubinhoS a.k.a. Rubinho93

  20. Deze 2 gebruikers waarderen BigSpender voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinkeSoep Bekijk bericht
    Naja daar kun je gewoon een Bazooka als vuurwerk gebruiken
    Stoer man

    grgr Decembernoob
    Vuurwerk is een passie!

  22. Deze 2 gebruikers waarderen MGMT voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •