Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Hong Deng Long] Hindoe 4000

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Terug van weggeweest...
    [B]Word lid van de LVC voor superkortingen & events![/B]

    Comment


      #32
      Is deze überhaupt nog ergens op voorraad!?
      Goeie mat helaas slecht verkrijgbaar

      Comment


        #33
        Deze topper is afgelopen weekend binnengekomen, gewoon verkrijgbaar in Olen!

        Comment


          #34
          Deze is weer op voorraad!
          HARDER BETTER FASTER | www.zenavuurwerk.com |

          Comment


            #35
            Vanaf morgen ook weer terug in baarle

            Comment


              #36
              Deze was dit jaar oke evenals de 10 k

              Comment


                #37
                Hele lekkere mat met een goed tempo, felle knallen en mooie eindbom:

                https://www.youtube.com/user/Originallover

                Comment


                  #38
                  Hindoe 4000 : Hong Deng Long

                  www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

                  Comment


                    #39
                    Leuke mat voor erbij. Al is er aardig verschil in tempo bij 2 bovenstaande filmpjes.
                    Weet iemand het exact aantal rotjes aan de mat? 4000 staat voor 400?
                    Beetje offtopic....maar afgelopen jaar had ik een hindoerol 188 welke qua afmetingen zelfde was als de 3000.

                    Comment


                      #40
                      Wat ik weet zijn 5k, 10k, 20k, 30k, 100k geluksgetallen net als de kleur rood ook met geluk heeft te maken.
                      Hoe dat met 3000 en 4000 zit weet ik niet maar ik denk dat het met de aantallen van knallers niks te maken heeft .
                      Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

                      Comment


                        #41
                        Het heeft nooit iets met het aantal knallers te maken gehad. In ieder geval niet in de zin dat er ooit dat aantal knallers in de rol/mat gezeten hebben, ook vroeger niet.
                        Het lijkt puur een handelsbenaming te zijn, maar de echte oorsprong is onduidelijk. Een paar jaar geleden ging hier nog een topic over, maar ik kan mij niet herinneren dat er iemand met goede bronnen kwam voor de oorsprong van de naam.

                        4.000 als geluksgetal lijkt mij erg stug. Omdat het getal 4 in china juist een ONgeluksgetal is.
                        Bij Chinese rollen zie je wel de verhouding: 100k = 2* 50k = 5 * 20k = 10 * 10k.
                        Bij hindoes is dit ook zo, al is het soms lastig aan de lengte te zien omdat er enkel- en dubbellaags uitvoeringen zijn.

                        Alleen bij Chainthunders geeft het getal ook daadwerkelijk het aantal knallers in de mat aan.

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door fireworkaddict Bekijk bericht
                          Het heeft nooit iets met het aantal knallers te maken gehad. In ieder geval niet in de zin dat er ooit dat aantal knallers in de rol/mat gezeten hebben, ook vroeger niet.
                          Het lijkt puur een handelsbenaming te zijn, maar de echte oorsprong is onduidelijk. Een paar jaar geleden ging hier nog een topic over, maar ik kan mij niet herinneren dat er iemand met goede bronnen kwam voor de oorsprong van de naam.

                          4.000 als geluksgetal lijkt mij erg stug. Omdat het getal 4 in china juist een ONgeluksgetal is.
                          Bij Chinese rollen zie je wel de verhouding: 100k = 2* 50k = 5 * 20k = 10 * 10k.
                          Bij hindoes is dit ook zo, al is het soms lastig aan de lengte te zien omdat er enkel- en dubbellaags uitvoeringen zijn.
                          een hindoe is ook geen chinees:P
                          misschien dat iemand ff moet tellen?

                          Comment


                            #43
                            8 is het geluksgetal in China.
                            Kijk maar eens naar de FPM in China filmpjes.
                            De 880 en 888 matten knallen van het scherm.

                            Ik denk dat de term 100.000 klappers en Hindoe rollen een ,creatie' van 1 of meer (Belgische) vuurwerk importeurs.

                            Het mannetje op de Hindoe ziet er Hindoestaans uit, dus ja waarom zal je je rollen van dat type geen Hindoe rollen noemen.
                            Je slaat de plank wel mis, als je de rollen de naam gabber rol gaat geven.

                            In Suriname en de Antillen worden de zoveel 1000 rollen paragas genoemd.
                            Misschien werden ze vroeger ook zo in Nederland genoemd?
                            Kom zei de vis in de vissenkom.

                            Comment


                              #44
                              Normaal gesproken kies ik voor de manderin2000, maar bij gebrek aan voorraad deze keer de hindoerol 4000 gekocht. Qua knal vind ik hem wat minder dan de mandrin, maar de eind bom was wel verrassend
                              https://youtube.com/c/EindjePyro

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door DW2000 Bekijk bericht
                                Normaal gesproken kies ik voor de manderin2000, maar bij gebrek aan voorraad deze keer de hindoerol 4000 gekocht. Qua knal vind ik hem wat minder dan de mandrin, maar de eind bom was wel verrassend
                                pff die eindbom is inderdaad wel heel verrassend, je kan het mooi zien op jouw filmpje

                                Comment

                                Working...
                                X