Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Weco] Corsair

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Let op!
    In winkels in Belgie (Belgische Ardennen) worden deze ,,corsairs'' wel aangeboden.
    Dit zijn geen echt Corsairs maar namaak uit China.

    Misschien is dat wel de reden dat Weco de verpakking af en toe aanpast.

    Blijft voor mij de nummer 1 strijker.
    Knal is lekker, goede vertraging en moet je via een (leeg0 lucifer doosje afstrijken.
    Laatst aangepast door R@lph; 2 July 2016, 15:53.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

    Comment


      #62
      Dat probleem is er altijd al geweest inderdaad. Het is niet zozeer namaak, want het zijn nog steeds echte Weco strijkers, maar het betreft een onderscheid tussen Duitse en Chinese productie, Het verschil kon je altijd zien aan de code op de zijkant van de doos. 1309 is Duitse productie (en dus superkwaliteit) en 1309-xx (op de plek van xx stond meestal 05) betreft Chinese (inferieure) productie.

      Bovenstaand doosje is dus "de echte Duitse" versie.

      Nu hangt hier nog een hele andere discussie aan vast. Duitse productie bestaat sinds enkele jaren niet meer. ALLES wordt momenteel in China gefabriceerd. Wel is het onderscheid in de productienummers gelijk gebleven. Met 1309 zit je dus nog steeds goed.

      Cameo

      PS: de doosjes uit de Ardennen zijn overigens ook een stuk goedkoper dan de 1309 Corsairs. Ik meen ze er voor rond de 3 euro gezien te hebben. En voor dat geld zijn het weer leuke budgetstrijkers.
      Laatst aangepast door R@lph; 2 July 2016, 15:53.
      -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
      Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

      Comment


        #63
        Heb nog een video van deze fantastische strijkers.

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Raaddebom.nl

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
          Dat probleem is er altijd al geweest inderdaad. Het is niet zozeer namaak, want het zijn nog steeds echte Weco strijkers, maar het betreft een onderscheid tussen Duitse en Chinese productie, Het verschil kon je altijd zien aan de code op de zijkant van de doos. 1309 is Duitse productie (en dus superkwaliteit) en 1309-xx (op de plek van xx stond meestal 05) betreft Chinese (inferieure) productie.

          image


          Bovenstaand doosje is dus "de echte Duitse" versie.

          Nu hangt hier nog een hele andere discussie aan vast. Duitse productie bestaat sinds enkele jaren niet meer. ALLES wordt momenteel in China gefabriceerd. Wel is het onderscheid in de productienummers gelijk gebleven. Met 1309 zit je dus nog steeds goed.

          Cameo

          PS: de doosjes uit de Ardennen zijn overigens ook een stuk goedkoper dan de 1309 Corsairs. Ik meen ze er voor rond de 3 euro gezien te hebben. En voor dat geld zijn het weer leuke budgetstrijkers.
          WECO Geinporteed uit FRANKRIJK zie ik achter op de doos.

          Comment


            #65
            Oorspronkelijk geplaatst door darkwintucker Bekijk bericht
            WECO Geinporteed uit FRANKRIJK zie ik achter op de doos.
            Zegt niet heel veel helaas. Alleen de productcode geeft uitsluitsel over de kwaliteit. Het doosje op mijn foto's was volgens mij ook geimporteerd via Frankrijk. ("Weco Feuerwerk FR" staat op de zijkant) En toch is deze bij een Grenzlandmarkt in Duitsland aangeschaft. Importeurs volgen soms vreemde wegen
            -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
            Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

            Comment


              #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
              Zegt niet heel veel helaas. Alleen de productcode geeft uitsluitsel over de kwaliteit. Het doosje op mijn foto's was volgens mij ook geimporteerd via Frankrijk. ("Weco Feuerwerk FR" staat op de zijkant) En toch is deze bij een Grenzlandmarkt in Duitsland aangeschaft. Importeurs volgen soms vreemde wegen
              Ja, soms wel. maar ik had afgelopen 3 jaren de "nieuwe" weco corsairs.
              Afgelopen jaar hadden ze weer de oude in het assortiment? leken voor mij een beetje zachter te gaan... klopt dat?

              Comment


                #67
                Nieuwe video van mijn kant.

                Raaddebom.nl

                Comment


                  #68
                  En nog maar een stooksessie dan

                  Raaddebom.nl

                  Comment


                    #69
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_2800.jpg
Vertoningen:1
Grootte:165,7 KB
ID:	1543108Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_2806.jpg
Vertoningen:1
Grootte:163,5 KB
ID:	1543109Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_2809.jpg
Vertoningen:1
Grootte:119,6 KB
ID:	1543110Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_2810.jpg
Vertoningen:1
Grootte:119,4 KB
ID:	1543111Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_2818.jpg
Vertoningen:1
Grootte:99,1 KB
ID:	1543112

                    Nu ook in een 20 stuks verpakking bij Loots Vuurwerk, prijs is €5 per pakje ;)
                    http://www.youtube.com/user/illegaaltje12

                    Comment


                      #70
                      Waar is deze knal mee te vergelijken?
                      Zo ongeveer een thunderking?
                      ~Flipperkip97

                      Comment


                        #71
                        Hebben deze strijkers vertagingsas of een intern lontje?
                        Kan me herinneren dat vroeger heel apart gloeide.

                        Het rookpluimpje uit een strijker die net is afgestreken hoort er echt bij.
                        Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                        Comment


                          #72
                          Geperste vertraging.
                          Geeft ano 2012 nogsteeds een aparte blauw witte vlam als vertraging.
                          Ja ut blijven heerlijke strijkers.

                          Comment


                            #73
                            Zit een geperst blokje in inderdaad.
                            Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                            Comment


                              #74
                              Heel erg tempting om deze eindelijk eens mee te nemen na het zien van de filmpjes hierboven. Blijven altijd leuke dingetjes. Ken ze wel, maar ben nooit zo happig om strijkers te kopen. Maar deze strijkers lijken me super veilig.

                              Comment


                                #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door RickB Bekijk bericht
                                Heel erg tempting om deze eindelijk eens mee te nemen na het zien van de filmpjes hierboven. Blijven altijd leuke dingetjes. Ken ze wel, maar ben nooit zo happig om strijkers te kopen. Maar deze strijkers lijken me super veilig.
                                Deze zijn zeer betrouwbaar inderdaad.
                                Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                                Comment

                                Working...
                                X